LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 694
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ajaj, da hadde jeg norske menyer også gitt! Takker for infoen rundt servicemenyen, der ligger det jo også skikkelige instillinger for fargekalibrering av TVen, noe jeg skal få tatt om ikke så alt for lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Har også 786 fra netshop,ingen problem med baklys her og det er bare å velge inngang med fjernkontrollen som på de fleste tv,gjør ingen ting om man må trykke 2-3 ganger på knappen istedet for direktevalg.Kan være litt vanskelig å stille inn ja fordi bildet er så bra at det avslører den minste svakhet på diverse sendinger,hd er helt rått på denne tven.jeg blir mer og mer fornøyd.
    ja jeg vet det,men hvorfor er det forskjell på 786 og 796,vist det er samme tv,796 har egen meny for og velge ingang..skjønner ikke helt at det skal ha noe med firmware og gjøre..valgene i menyen burde vert like,samme hvliket land tv var beregnet for..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hva er det du mener skiller 786 og 796 på kildevalg? Du kan jo på 786 altså velge kilde ved å gå inn i menyen, velge "Inndata" og deretter "Kildeliste". Fungerer dette på et annet vis på 796en? Hvis det skulle vært noe bedre måtte det jo ha fungert som på Pioneer med valg på remoten, som for øvrig er et langt bedre system for nettopp dette.

Samtidig; hvor ofte bytter du egentlig kilde? Er liksom et par sekunder å klikke seg inn på menyen, synes kanskje det er litt på grensen pirkete, spesielt når det blir såpass heftig kritisert?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk opp service menyen etter ditt råd på min 786, men hvor finner jeg der språk valget ? Det står 1 Option 2 WB adjust 3 Information 4 Advanced menu

hva trykker jeg videre ??

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er første linje i service meny,trykk bare ok og velg nordic on i neste liste så kan du velge norsk som språk når du har startet opp tv på nytt.Testet samtidig cam inngangen på sidepanelet med en conax cam som den fant og registrerte.skal få meg en antenne og prøve hva jeg får inn (bor ved svenske grensen)angående kildelisten er det vel enklest å bruke source knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per-Harald
    Jeg fikk opp service menyen etter ditt råd på min 786, men hvor finner jeg der språk valget ? Det står 1 Option 2 WB adjust 3 Information 4 Advanced menu

hva trykker jeg videre ??
    YESS, klarte det ! da har jeg også norske menyer på min 40LA786R2F!! gikk inn på Advanced menu og bladde ned til Nordic som sto off og trykket den til on og gikk deretter oppover i menyen til Language hvor det sto engelsk (som jeg hadde valgt da jeg søkte den inn da jeg fikk den i hus) nå kunne jeg bla mellom flere språk, de nordiske kom opp og valgte da selvsagt Norsk !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ajaj, da hadde jeg norske menyer også gitt! Takker for infoen rundt servicemenyen, der ligger det jo også skikkelige instillinger for fargekalibrering av TVen, noe jeg skal få tatt om ikke så alt for lenge!
    Var du ikke klar over dette med norske menyer? Sånn har det vært lenge. Til og med min M86 er det sånn på.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var 46'' 796 i hus. Hallaisen for et bilde!

rett ut av boksen er det latterlig mye bedre bilde enn den forrige samsung 37'' M86en min. Jeg ante det kom til å være bedre, men så stor overgang hadde jeg ikke tenkt det skulle bli.

Minner meg om følelsen, uten at jeg kan si noe mer teknisk, fra den gangen jeg så mitt første pioneer plasma hd bilde på hifi center shappa i kristiansand.

så 2001: en romodysse på bd i går, den introsekvensen hvor romstasjonen roterer og sees i forkant av jordoverflaten - herregud. Aldri sett så livlig gjengivelse før, spesielt er det et ekstremt lyst parti av den hvite overflaten på stasjonen som tidligere bare har vært hvitt nå har masser av detaljer.
    led lcd + bd + analoge visuelle effekter = pure bliss!

Dette blir ei god jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt satt ut av HDTV sitt review for noen måneder siden, men dette ser jo mye mer interessant ut mtp hva jeg leser her.

Hvordan ble stjernene på 2001?

Ganske rimelig det ja, fristende å bytte ut med 656'en.

Takk for opplysning btw!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager dobbel post*

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Ganske rimelig det ja, fristende å bytte ut med 656'en.

Takk for opplysning btw!
    Jeg bestilte denne nå. Jeg har rotet frem og tilbake i flere måneder nå for hvilket tv jeg skal kjøpe. Nå har jeg regnet med at prisene går ned over nyttår, men når jeg så Sony påstå de skal øke prisene med 25% snart og Samsung kanskje 30%, da turte jeg ikke gamble på dette...
    Det skiller jo ca 4000 kr fra 786 til 796, og Riks TV har jeg minst bruk for da jeg har parabol og kabel-tv + at jeg har det i Sony W4000...
    Gleder meg nå!

Klen krona betyder dyra prylar till våren

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Noen som har prøvd denne noe særlig opp mot pc?
    Med hdmi tilkoblet så får jeg ved filmavspilling rykninger i bilde ved panoreringer, enten med 100hz av/på slått, mens på vga forsvinner problemet, syntes bildet er bedre på vga også, spesielt på tekst ser man det på, men bildet blir litt softere dog..
    Noen som har noen trix?
    Hadde også problem med panorering med HTPC over HDMI som bildekilde, men dette løste seg når jeg endret oppdateringsfrekvensen på skjermkortet fra 60Hz til 50Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    For min egen del så er Mpeg4-dekoderen alfa omega. Kjøper cam modul og bruker (c)anal-digital kortet direkte i Tven. Da slipper jeg å ha den crappy dekoderen stående å støye i stua til en hver tid. Brukes kun til opptak.
    Er det noen som har fått til canal digital via den innebygde dekoderen i A796? Får ikke dette til å funke, og lurer på om det tv'en min har defekt CI-interface eller om samsung har disablet dvb-c støtte i den norske konfigurasjonen. Saken er nemlig at når tv'en er satt opp med lokasjon 'Norge' har man ikke mulighet til å velge dvb-c/dvb-t i kanalsøket, tv-en starter automatisk å søke dvb-t. Dette stikk i strid med det som står i brukermanualen, der finnes til og med et screenshot av den norske menyen for valg av tuner... Dersom jeg velger ett av de andre nordiske landene som lokasjon får jeg opp valg av tuner og klarer også å søke opp kanalene, men da får jeg ikke bilde på noen av kanalene som ble funnet.

Har vært i kontakt med samsung support angående dette problemet og de påsto at tv'en kun støttet dvb-t, noe jeg finner svært merkelig gitt det som står i brukermanualen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer eller innspill på Samsungs 756 vs 786?
    Valget står mellom en av disse skjermene i 46, som primært skal brukes til tv sendinger over kabel/antenne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    756 er jo en helt standard bakbelyst TV, men 786 bruker LED... Dette er med andre ord to HELT forskjellige TVer, så har du anlending til å ta en 786 er det ikke noe å tenke på...

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har har nå nettopp vært hos Elprice i Tønsberg og sett 796'en med egne øyne. Endelig, etter å ha lest meg grønn om denne TV'en i all slags mulige forumer.

Jeg har en kompis som jobber der, så vi tok med PS3'en hans og koblet den opp til TV'en i butikken. Det første jeg ville teste var input-lagen. Spillet som ble valgt var Wipeout.
    Merket input-lagen litt, men tenkte kanskje det hadde litt med spillet å gjøre også. Vi testet forøvrig både Standard- og Gamemode og skrudde av diverse saker og ting for å prøve å redusere mest mulig, men for meg virket det ikke som om det hjalp noe særlig.

Videre puttet vi i en BD og bildet var kort og godt veldig bra. Utrolig sortnivå, som "alle" sier. Jeg la spesielt merke til at raske bevegelse hakket litt. Filmen vi testet var Oceans Thirteen. Nesten helt i starten er det en hvit tekst som ruller over skjermen foran et sommerhus elns.
    Denne teksten hakket ganske mye og etterslep var veldig merkbart.
    TV'en stod forøvrig i Cinema. Vi testet dette både på 24hz og 60hz, uten forskjell.

Men SÅ, mine damer og herrer, koblet vi om PS3'en til en 656 som stod ved siden av og vi fyrte opp Wipeout igjen. La meg bare si at jeg fikk helt sjokk over hvor merkbart input-lagen på 796'en egentlig var. 656'en reagerte MYE(!) raskere enn 796'en. Det var som en helt ny verden!

Dette fikk meg virkelig til å revurdere kjøp av denne. Nå står det mellom 656 og W4500 her i gården gitt =\

Det bør også nevnes at jeg ikke har en egen PS3 og har eller aldri hatt LCD TV. Spør du meg så sier det faktisk litt at jeg la så godt merke til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, og jeg som synes min 656 er helt ubrukelig til spill.

(Heldigvis er dette noe jeg ikke prioriterer på skjermen)

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

796 vs 656

Sitat Opprinnelig postet av prooz
    Men SÅ, mine damer og herrer, koblet vi om PS3'en til en 656 som stod ved siden av og vi fyrte opp Wipeout igjen. La meg bare si at jeg fikk helt sjokk over hvor merkbart input-lagen på 796'en egentlig var. 656'en reagerte MYE(!) raskere enn 796'en. Det var som en helt ny verden!

Dette fikk meg virkelig til å revurdere kjøp av denne. Nå står det mellom 656 og W4500 her i gården gitt =\
    Testet dere med "game mode" på ?

Ikke lett dette her.......tenkte jeg skulle ha en LCD til kjellerstua, som skal
    brukes til film og PS3 spilling. Lag er jo ikke noe særlig, men samtidig vil man jo at bildekvaliteten skal være best mulig.
    (Har en 32" Sony Trinitron WEGA CRT der nå, så iforhold til den blir det nok en opptur! :-) Men er "godt" vant med en Pio. 506xde i stua oppe.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Hehe, og jeg som synes min 656 er helt ubrukelig til spill.

(Heldigvis er dette noe jeg ikke prioriterer på skjermen)
    Hvorfor syntes du den er så ille til spilling?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smiley
    Testet dere med "game mode" på ?

Ikke lett dette her.......tenkte jeg skulle ha en LCD til kjellerstua, som skal
    brukes til film og PS3 spilling. Lag er jo ikke noe særlig, men samtidig vil man jo at bildekvaliteten skal være best mulig.
    (Har en 32" Sony Trinitron WEGA CRT der nå, så iforhold til den blir det nok en opptur! :-) Men er "godt" vant med en Pio. 506xde i stua oppe.
    Nei, dette er langt i fra lett! Jeg var en nanometer i fra å kjøpe denne TV'en, men spillingen fikk meg helt bort fra den, desverre.

En annen ting jeg kanskje burde nevnt var dette fenomenet kjent som "black crush". Det var noe som irriterte meg litt, men som går ann å justere ved å skru opp 'Brightness'. Da vil man få flere detaljer i skygger, men man vil også få et lysere og til og med kanskje litt utvasket bilde.

Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •