Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm.. ingen som har erfaringer med konsollspilling paa denne modellen??:-?

Faar heller gaa for en 8 serie da:-|

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av lappen
    hmm.. ingen som har erfaringer med konsollspilling paa denne modellen??:-?

Faar heller gaa for en 8 serie da:-|
    Hi all,

having now got my 46A786 I wanted to just give a little review of my own to help the people that are thinking of buying this tv.

Firstly Looks.

Now if you have not seen this tv in real life and have only viewed the piccy's online, then you may be put off by the blue crystal surround. When my misses saw the tv on the net her words were, that aint coming anywhere near this house. Having now got the set after seeing in JL the blue tint is actually very subtle and you can only see it when you are really close to the set or have a white light on behind. The colour is more a mix of grey blue than the bright blue that the Samsung website shows in its pictures.

The black surround is pleasant enough, one thing I would say is I miss the touch button underneath the tv to turn it on. My daughter now has to either find the remote or get her grubby 3 year hands on the black bezel to get the tv to turn on. still I suppose it would ruin the overall lines of the set.

Viewing angle.

This is a little pretentious, I have found that the viewing angle is perfectly adequate for most things at about 145 degrees, this is not to say that there is no difference from sitting in front to the extremities of 145. When watching a Blu Ray for example the blacks and colours are far superior to anything I have seen on test and also the old 46f I had which was pretty good IMO. This does change when you leave the realms of about 45 degrees, they do become a little less bold and the contrast does seem to suffer a little but it still is of the order of my old 46f, so I am happy to sit an watch general SD anywhere and to move my position when I want the full effect.

Blacks.

Not much to say here but they are black, not just slightly grey but black, the only time they seem to suffer on my set is when you move to the right of about 90 degrees as you then get some halos, if you are looking at a black screen with say the input name and no signal on and move to the right you can see the halos around the light areas. I can confirm though that when sitting directly in front or to the left of the screen I cannot see any evidence of them.

Some people have suggested that the dark scenes can loose a little detail, there is some truth to this i suppose but the only way IMO of removing this completely is to get a Kuro, having said that the details within shadows is still very good and much better than the 46F where detail was lost within those pesky dark scenes.

Colours.

Having changed the setting with the setup info on this forum that Mparter put on (thanks btw they really are good), the colours are very rich and life like and on the two BD I have watched Wall-e and Dark Knight I was very very happy with the experience.

Games

No the Lag issue was something that really worried me, so much so that I nearly did not bother with this set, I have played COD WAW on the 360 over component and have had no issue with lag what so ever, I have also played GT5 and Grand Prix on the PS3 over HDMI and again no problem, I can also confirm that I am not using game mode either as this tends to restrict you with the settings.

Sound.

Oh dear, this is the one thing that lets this tv down, it is appaling. I just about suffices to watch Peppa Pig or the tweenies but not anything else, you will have to run an external av to get any decent sound. My suggestion is to have the equalizer set to speech and just get as much enjoyment from that as you can. I do have a decent av setup so it does not really bother me, but my misses basically wrote the tv off as being doggy doodoo because of the sound. If you have not had a tv like this before then you may not think it is that bad but because I can from the 46f which had good stereo seperation and had a bit of life to it it just sounds muted and almost monoesc.

Summary

Having had a 46F86 previously I was hoping for some improvement on picture quality, I was not disappointed. If you can only watch this tv from a large angle then imo it is probably wasted on you, to get the most benefit out of it you must be able to sit in front at more than about 2 mtrs away.
    If this is not a problem then I would go for it as I would not let the sound issue stop you from purchasing a tv that is probably the best value set vs picture quality on the market.

PS.

I dont get the whining from the tv, and it also does not creak at all when heating up, in fact it runs very cool compared to the old 46f, a bit of a down point as it was keeping my front room nice and toasty.

Samsung LE-A780 SERIES LED *Part 2* - Page 4 - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    takker:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hi all,

having now got my 46A786 I wanted to just give a little review of my own to help the people that are thinking of buying this tv.

Firstly Looks.

Now if you have not seen this tv in real life and have only viewed the piccy's online, then you may be put off by the blue crystal surround. When my misses saw the tv on the net her words were, that aint coming anywhere near this house. Having now got the set after seeing in JL the blue tint is actually very subtle and you can only see it when you are really close to the set or have a white light on behind. The colour is more a mix of grey blue than the bright blue that the Samsung website shows in its pictures.

The black surround is pleasant enough, one thing I would say is I miss the touch button underneath the tv to turn it on. My daughter now has to either find the remote or get her grubby 3 year hands on the black bezel to get the tv to turn on. still I suppose it would ruin the overall lines of the set.

Viewing angle.

This is a little pretentious, I have found that the viewing angle is perfectly adequate for most things at about 145 degrees, this is not to say that there is no difference from sitting in front to the extremities of 145. When watching a Blu Ray for example the blacks and colours are far superior to anything I have seen on test and also the old 46f I had which was pretty good IMO. This does change when you leave the realms of about 45 degrees, they do become a little less bold and the contrast does seem to suffer a little but it still is of the order of my old 46f, so I am happy to sit an watch general SD anywhere and to move my position when I want the full effect.

Blacks.

Not much to say here but they are black, not just slightly grey but black, the only time they seem to suffer on my set is when you move to the right of about 90 degrees as you then get some halos, if you are looking at a black screen with say the input name and no signal on and move to the right you can see the halos around the light areas. I can confirm though that when sitting directly in front or to the left of the screen I cannot see any evidence of them.

Some people have suggested that the dark scenes can loose a little detail, there is some truth to this i suppose but the only way IMO of removing this completely is to get a Kuro, having said that the details within shadows is still very good and much better than the 46F where detail was lost within those pesky dark scenes.

Colours.

Having changed the setting with the setup info on this forum that Mparter put on (thanks btw they really are good), the colours are very rich and life like and on the two BD I have watched Wall-e and Dark Knight I was very very happy with the experience.

Games

No the Lag issue was something that really worried me, so much so that I nearly did not bother with this set, I have played COD WAW on the 360 over component and have had no issue with lag what so ever, I have also played GT5 and Grand Prix on the PS3 over HDMI and again no problem, I can also confirm that I am not using game mode either as this tends to restrict you with the settings.

Sound.

Oh dear, this is the one thing that lets this tv down, it is appaling. I just about suffices to watch Peppa Pig or the tweenies but not anything else, you will have to run an external av to get any decent sound. My suggestion is to have the equalizer set to speech and just get as much enjoyment from that as you can. I do have a decent av setup so it does not really bother me, but my misses basically wrote the tv off as being doggy doodoo because of the sound. If you have not had a tv like this before then you may not think it is that bad but because I can from the 46f which had good stereo seperation and had a bit of life to it it just sounds muted and almost monoesc.

Summary

Having had a 46F86 previously I was hoping for some improvement on picture quality, I was not disappointed. If you can only watch this tv from a large angle then imo it is probably wasted on you, to get the most benefit out of it you must be able to sit in front at more than about 2 mtrs away.
    If this is not a problem then I would go for it as I would not let the sound issue stop you from purchasing a tv that is probably the best value set vs picture quality on the market.

PS.

I dont get the whining from the tv, and it also does not creak at all when heating up, in fact it runs very cool compared to the old 46f, a bit of a down point as it was keeping my front room nice and toasty.

Samsung LE-A780 SERIES LED *Part 2* - Page 4 - AVForums.com
    Fyldig referat! MEN:

Gaming; han sier han ikke merker noe til lag ved spilling. Det kan sikkert stemme. For å merke denne lag'n på denne tv'n er du nemlig nødt til å spille spill som krever raske reflekser (det er jo tross alt snakk om ca 6 hundredeler lag, hvilket ikke spiller stor rolle i tradisjonelle rollespill). Men f.eks Halo3 multiplayer, hvor man spiller mot GODE spillere har dette betydning (spillere som beveger seg sikksakk osv. hvor det er essensielt at tv'n ikke henger etter). Eventuelt gitar hero (igjen, man må inneha visse ferdigheter før denne lagen kommer til syne). Spiller man andre spill vil ikke dette være et problem

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    400w i en panelovn må jo nødvendigvis være mer effektiv enn 400w fordelt på forskjellige komponenter som bl.a. skal gi bilde. Om ikke ville jo fronten av panelet være ufattelig mye varmere enn det faktisk er.
    Det er faktisk det samme hva slags komponenter det er som bruker energi, alt ender som som varme. Det eneste man må trekke fra er eventuell energi som forsvinner ut av huset gjennom stråling. Det betyr at alle apparater du har hjemme produserer like mye varme som en varmeovn med samme effekt. Det inkluderer faktisk kjøleskap og fryser....som sikkert er mer overraskende enn TV'n.

Og når det er sagt er LED-tver merkbart kaldere enn alt annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Hvordan er tilkoblingsmulighetene for PC med denne tv`en. Jeg skal koble opp en PC som bare har dvi ut. Jeg tenker umiddelbart at dette på gjøres med dvi -> HDMI. Er det mulighet for å koble lyden til med mini-jack og få tv`en til å mikse dette med bildet fra HDMI inngangen? Eller er jeg nødt til å benytte eksterne høytalere og forsterker?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    Det er faktisk det samme hva slags komponenter det er som bruker energi, alt ender som som varme. Det eneste man må trekke fra er eventuell energi som forsvinner ut av huset gjennom stråling. Det betyr at alle apparater du har hjemme produserer like mye varme som en varmeovn med samme effekt. Det inkluderer faktisk kjøleskap og fryser....som sikkert er mer overraskende enn TV'n.

Og når det er sagt er LED-tver merkbart kaldere enn alt annet.
    Nå må du slutte å tøyse. En TVs formål er å produsere lys og lyd. Skulle all energien blitt til varme ville det vært en særdeles dårlig TV.. ;-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Lyd og lyd er også energi som til slutt ender opp som varme.

Jeg kommer til å kjøpe meg en LE40A786 på freddan når bonusen min dumper inn på konto.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Noen som har prøvd denne noe særlig opp mot pc?
    Med hdmi tilkoblet så får jeg ved filmavspilling rykninger i bilde ved panoreringer, enten med 100hz av/på slått, mens på vga forsvinner problemet, syntes bildet er bedre på vga også, spesielt på tekst ser man det på, men bildet blir litt softere dog..
    Noen som har noen trix?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, dette er en teknisk tråd for Samsungs LED-TVer, vær vennlig å forholde tråden til tema...
    Hva med dette...?
    Vill opplyse om at 786 ikke har meny for for og velge inganger,man må bla for og finne den ingangen man vil bruke..796 har meny for og velge ingang,den har også Norsk meny..Jeg har en 786 som sendes i retur og beholder 796..Disse led tvene til Samsung har meget bra bilde,men utrolig vanskelige og kallibrere riktig bilde..
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1071283

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    Takk & like
    Blogginnlegg
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har da meny for å velge input på min 786? Det som mangler er jo direktevalget, men det mangler jo på 796 også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Noen som har prøvd denne noe særlig opp mot pc?
    Med hdmi tilkoblet så får jeg ved filmavspilling rykninger i bilde ved panoreringer, enten med 100hz av/på slått, mens på vga forsvinner problemet, syntes bildet er bedre på vga også, spesielt på tekst ser man det på, men bildet blir litt softere dog..
    Noen som har noen trix?
    Hvordan håndterer du lyd inn fra PC på denne TV`en ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg har da meny for å velge input på min 786? Det som mangler er jo direktevalget, men det mangler jo på 796 også...
    På 786 som jeg kjøpte fra Netonnet,har ikke Norsk språk,og det er ingen meny for og velge ingang på 786, det er heller ikke en Nordisk modell..796 er Nordisk,har meny for og velge ingang,786 må man bla seg frem til hvilken ingang man skal bruke..Det var også exstremt med baklys som slo gjennom på 786,så jeg forstår ikke helt hva det skyldes,begge skjermene sjekket jeg at led står på,det må man jo ha
    på skal man få utnytte led..Jeg er blitt i tvil på om jeg vil beholde 796,eller betytte meg av angreretten på den og,synes disse nye led til samsung er utrolig vanskelige og kalibrere riktig,solgete min Pioneer til fordel for dette tv,noe jeg angrer bittert på..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Noen flere brukererfaringer

Sitat Opprinnelig postet av Rondo
    På den 786 som jeg kjøpte fra netshopp var det kun engelsk språk,og det er ingen meny for og velge ingang.786 er heller ikke en Nordisk modell..796 Nordisk,er det meny for og velge ingang,786 må man bla seg frem til hvilken ingang man skal bruke..Det var også exstremt med baklys som slo gjennom på 786,så jeg forstår ikke helt hva det skyldes,begge skjermene sjkket jeg at led står på,det må man jo ha
    på skal man få utnytte led..Jeg er blitt i tvil på om jeg egentlig vil 796 heller,synes disse nye led til samsung er utrolig vanskelige go kalibrere riktig,solgete min Pioneer til fordel for dette tv,noe jeg angrer bittert på..

Har hatt min 796 et par uker nå, og jeg blir stadig mer fornøyd. Forøvrig mener jeg at det er mulig å oppgradere 786 til nordisk versjon, og at disse filene ligger tilgjengelig på Samsung sine hjemmesider.

Den er muligens vanskelig å stille inn, men nå har jeg ikke hatt tiden til å sette meg nok inn i det. Jeg justerer bildet når jeg setter meg ned for å se, har ikke funnet ut hvordan jeg lagrer det ennå. Venter også på en kalibrerings CD jeg skal få låne. Menyene er gode i iforhold til andre TV jeg har hatt, så innstillingene går raskt. Baklyset er en ting som jeg faktisk ble noe overrasket over, haloeffekten er påtagelig, med mindre man sitter eksakt 90 grader på skjermen, og ikke over eller under i horisontal synslinje.

Jeg har koblet min PC på med VGA kabel, og har plugget inn minijack. Var litt knot til å begynne med, (aner ikke hvorfor), men nå fungerer lyd og bilde sømløst. På PCn har jeg et Echo Indigo lydkort som rensker ut all støy fra PCn.

Ellers er det bare å konstatere at sortnivået er fantastisk, jeg tar meg ofte i å sitte å beundre dette og vente på neste mørke scene isteden for å få med meg selve filmen! Detaljene i det mørke er også fantastiske, forsøk med åpningsscenen i "3:10 to Yuma".

Jeg fikk med 19" da jeg kjøpte, ser at den ligger på 3-4000 kroner i nettbutikkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    Jeg har koblet min PC på med VGA kabel, og har plugget inn minijack. Var litt knot til å begynne med, (aner ikke hvorfor), men nå fungerer lyd og bilde sømløst. På PCn har jeg et Echo Indigo lydkort som rensker ut all støy fra PCn.
    Takk for info, var usikker på om dette ville fungere. Dagens showstopper for meg var da jeg fant ut at 40" modellen er 5 cm bredere enn stort sett resten av 40" til Samsung og at den derfor ikke går inn i skapet jeg skulle ha den i.... Kan se ut som om jeg blir nødt til å ende på gammal stinky teknologi, evt. vente til de krymper den noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    796 har meny for og velge ingang,den har også Norsk meny..[/url]
    786 har vel også norsk meny? Hvis man går inn i service-menyen, kan man åpne for nordiske språk. Da kommer norsk opp som et valg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Pars
    786 har vel også norsk meny? Hvis man går inn i service-menyen, kan man åpne for nordiske språk. Da kommer norsk opp som et valg
    Hvordan kommer man inn i service-menyen på 786-796..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    Har hatt min 796 et par uker nå, og jeg blir stadig mer fornøyd. Forøvrig mener jeg at det er mulig å oppgradere 786 til nordisk versjon, og at disse filene ligger tilgjengelig på Samsung sine hjemmesider.

Den er muligens vanskelig å stille inn, men nå har jeg ikke hatt tiden til å sette meg nok inn i det. Jeg justerer bildet når jeg setter meg ned for å se, har ikke funnet ut hvordan jeg lagrer det ennå. Venter også på en kalibrerings CD jeg skal få låne. Menyene er gode i iforhold til andre TV jeg har hatt, så innstillingene går raskt. Baklyset er en ting som jeg faktisk ble noe overrasket over, haloeffekten er påtagelig, med mindre man sitter eksakt 90 grader på skjermen, og ikke over eller under i horisontal synslinje.

Ellers er det bare å konstatere at sortnivået er fantastisk, jeg tar meg ofte i å sitte å beundre dette og vente på neste mørke scene isteden for å få med meg selve filmen! Detaljene i det mørke er også fantastiske, forsøk med åpningsscenen i "3:10 to Yuma".

Jeg fikk med 19" da jeg kjøpte, ser at den ligger på 3-4000 kroner i nettbutikkene.
    Man trenger ikke og lagre instillingene på 786-796..det gjør tv automatisk når man har valgt de forsjellige instillingene man vil ha..
    sitter selv med 796 etter og retunert 786..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Hvordan kommer man inn i service-menyen på 786-796..
    Når tv'en står i standby:

Info Menu Mute Power

Tv'en vil da skru seg på i service menyen. For å komme ut av denne menyen, trykk på power knappen.

MEN Du bør ikke knote rundt i denne menyen for mye. Ikke trykk på noe du ikke vet hva er

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    På 786 som jeg kjøpte fra netshop,har ikke Norsk språk,og det er ingen meny for og velge ingang på 786, det er heller ikke en Nordisk modell..796 er Nordisk,har meny for og velge ingang,786 må man bla seg frem til hvilken ingang man skal bruke..Det var også exstremt med baklys som slo gjennom på 786,så jeg forstår ikke helt hva det skyldes,begge skjermene sjekket jeg at led står på,det må man jo ha
    på skal man få utnytte led..Jeg er blitt i tvil på om jeg vil beholde 796,eller betytte meg av angreretten på den og,synes disse nye led til samsung er utrolig vanskelige og kalibrere riktig,solgete min Pioneer til fordel for dette tv,noe jeg angrer bittert på..
    Har også 786 fra netshop,ingen problem med baklys her og det er bare å velge inngang med fjernkontrollen som på de fleste tv,gjør ingen ting om man må trykke 2-3 ganger på knappen istedet for direktevalg.Kan være litt vanskelig å stille inn ja fordi bildet er så bra at det avslører den minste svakhet på diverse sendinger,hd er helt rått på denne tven.jeg blir mer og mer fornøyd.

Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •