Blafring på skjermen - feil med TV eller dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blafring på skjermen - feil med TV eller dekoder

Hallo alle sammen

Kjøpte meg en LG 42pg6000 for noen uker siden. Er veldig fornøyd nå som jeg har fått stilt inn fargene på rett måte. Takk til dere som hjalp til der!!!

Meeeen... var ikke helt ferdig med å plages ser det ut som... ops: Har nå kjøpt meg en HD PVR-opptaker, og den har fungert kjempeflott fram til nå. Det som nå har skjedd, etter et par ukers bruk, er at når jeg slår på TV så blir det mye blafring i ca 45 - 60 sekund før det stabiliserer seg. Blafringen gir seg utslag i at skjermen plutselig blir svart, det kommer striper over skjermen, det er bevegelse i bildet o.l. Men når det først har roet seg så er det kjempefint bilde! Er det noen som har opplevd det samme? Det jeg er usikker på er om det er TV det er noe feil med eller om det er tuneren som forårsaker blafringen. Noen som har noen gode forslag? Og hvordan skal jeg klare å finne det ut?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være en feil i HDMI kabel eller dårlig kontakt. TV og PVR kan ha problemer med å synkronisere bildet. Skru av alt og prøve å ta ut og sett inn HDMI kabler i TV og PVR og se om det hjelper. Neste trinn er å ta stømmen til PVR boksen slik at den restarter fra bunnen av.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kan være en feil i HDMI kabel eller dårlig kontakt. TV og PVR kan ha problemer med å synkronisere bildet. Skru av alt og prøve å ta ut og sett inn HDMI kabler i TV og PVR og se om det hjelper. Neste trinn er å ta stømmen til PVR boksen slik at den restarter fra bunnen av.

Takk skal du ha! Prøver det nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det fungerte ikke!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Nei, det fungerte ikke!
    Hmm - hadde ikke du en PVR som først ikke fungere på HDMI slik at du fikk en ny. Kanskje den nye er i ferd med å konke og ? (regner med at du bruker HDMI siden det er HD PVR)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hmm - hadde ikke du en PVR som først ikke fungere på HDMI slik at du fikk en ny. Kanskje den nye er i ferd med å konke og ? (regner med at du bruker HDMI siden det er HD PVR)

Nei, den første boksen min var en vanlig HD-dekoder som koblet ut strømmen når jeg puttet i HDMI-kabelen. Fikk ny boks, og da var alt som det skulle være. Nå har jeg kjøpt meg en HD PVR, og der bruker jeg HDMI-kabel. Det jeg er redd for er at det er TV det kan være noe feil med...

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som et klart HDMI problem mellom TV og Dekoder og slik du beskriver det så er jeg rimelig sikker. Har du ikke en annen kilde du kan prøve skjermen mot f.eks Dvd, Spillekonsoll, PC? Du kan jo prøve en kilde via scart og får du ikke samme reaksjon på skjermen så har du funnet problemet. Jeg tror det er dekoderen eller HDMI kabelen og komunikasjonen mellom tv og dekoder som krangler litt. Hadde det vært skjermen så ville neppe bildet blitt perfekt igjen etter 45 sek.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    ... Det jeg er redd for er at det er TV det kan være noe feil med...
    En mulig indikasjon på det, kan du kanskje få hvis du tester om blafringen kommer hvis du slår på TVen uten HDMI kabelen tilkobblet, og får noen av de samme effektene hvis du f.eks går inn i setup menyen i TVen.

Er problemene der kun når TVen skal stille seg inn på å motta sinaler fra HD PVR-opptakeren, er det nok en form for "hand shake" der de to prøver å finne det beste bilde oppsettet, eller kanskje at HD PVR-opptakerens bruker litt tid på å finne ut om mottakeren er "verdig" til å motta digitale HD signaler og støtter HDCP...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden boksen fungerte godt en periode og nå ikke fungere så godt kan det være at leverandøren har oppdater softwaren i boksen. Det gjøres gjerne uten at du vet om det. Det kan hende at TV'n din ikke likte den siste oppdateringen. Jeg ville snakket med leverendøren av TV signalet om problemet og om de har gjort noen endringer den siste tiden.

Ellers kan du forsøke å nedre på innstillingene på signal ut av boksen. Skifte mellom 720 tol 1080 eller liknende hvis dette er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at blafringen på skjermen kommer ikke bare når jeg slår på TV og tuner. Den kommer også når tuneren står på, og jeg slår av og på TV igjen. Jeg tenker da at det må være TV det er noe feil med da, eller kan det fortsatt være at boks og TV ikke "snakker" sammen lenger...??? Eller at jeg må kontakte CD for å få dem til å oppdatere softwaren?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det spiller så mye rolle hva du slår på. De begynner først å snakke sammen når begge er på... Når ting har funger i 14 dager er det vel helle snakk om leverandøren din har oppdatert boksen i de siste dagene.

Kan selvfølgelig også være kabelen. Ta den med til en forretning og hør om de kan teste den for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått oppdatert kortet mitt, men det funka ikke. En på canal digital mente at surroundanlegget kunne bidra til blafringa... magneter i den eller noe sånt... Han mente at alt av høytalere og selve spilleren måtte stå et stykke unna tuneren. Nå har jeg fjernet spilleren som sto plassert på tuneren og sentrumshøytalen som sto på siden av tuneren. Dette gjorde jeg for over en time siden, og prøvde nettopp å slå av og på TV, men fikk fortsatt blafring. Er dette noe som skal ta litt tid før det stabiliserer seg, eller betyr det at det ikke har noen betydning å fjerne surroundanlegget? Har forresten sidehøytalerne plassert på hver side av TV. Kan det ha betydning?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se svar i den andre tråden din :-D .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •