Hvilket TV vil dere anbefale meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket TV vil dere anbefale meg?

Jeg skal kjøpe meg TV, og har i den forbindelse en del spørsmål.
    Kom med anbefalinger på hva jeg bør ha!!

1) Vi blir sittende 3m fra TV'en, og jeg vet det ikke er gunstig med FOR stor skjerm heller. Hva slags størrelse vil dere anbefale meg?

2) Bruksområde vil være i første rekke vanlig TV-titting, Xbox spill, DVD avspilling og oppkobling mot Laptop. Skal jeg velge Plasma eller LCD?

3) Prisnivå. Ser for meg en max pris på ca. 15 000 kr. Er dette et fornuftig nivå å legge seg på?

4) Merke. Her har jeg ikke peiling....hva vil dere foreslå???

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 3 meter hadde jeg sett nærmere på TV-apparater rundt 40". Dette er en smaksak, og det er mulig du vil trives bedre med 37" eller 42".

Ettersom du skal bruke Xbox og PC, så hadde jeg vurdert en LCD TV til ditt formål. Jeg hadde samme behov som deg, og endte selv opp med en Sony. Se litt nærmere på Sony KDL 40W4500 hvilket er godt alternativ. Samsung har også noen gode modeller du bør se nærmere på.

Hvis du bor på Østlandet bør du stikke innom Electroworld messen i midten av måneden. Der vil du helt sikkert kunne se en mengde TV-apparater og kunne gjøre egne vurderinger - FORSIDEN

Happy hunting

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 656, Sony w4000 og w4500 er utrolig gode LCD skjermer! Koster vel faktisk under 15000kr i 46" om du går for den eldste Sony modellen (w4000) eller Samsung sin. ANBEFALES .

Plasma, her er det vel Panasonic og LG som gjelder.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS!
    Gjerne to

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS? Which is?

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    SVS!
    Gjerne to

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Vest er Best!

Sitat Opprinnelig postet av Baal-Zebub

Hvis du bor på Østlandet

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp denne:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=38257&cat=7

Bedre tv til 10 000 skal du lete lenge etter.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Kjøp denne:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=38257&cat=7

Bedre tv til 10 000 skal du lete lenge etter.
    Tviler på trådstarter er ute etter en 50 tommer samt selger av denne brukte PG6000 er vel optimistisk da denne ny koster 10,990,- nå for tiden.

LG 50PG6000 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Hva mener trådstarter med oppkobling mot Laptop? Jeg tenker på om du skal bruke denne mye til surfing evt koblet opp hele tiden? Ville i såfall sett på LCD Samsung A serien eller Sony W4500 som er nevt her. Skal du ha en god allround tv så ville jeg kjøpt meg plasma og muligens Panasonic PZ80 den får du i både 42 og 46. Skal du ha en god rimelig tv i 42 så er det Panasonic PX80 og LG PG6000 som er favoritter de ligger begge på rundt 7000,- og der for man gode tv-er til en meget hyggelig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såfremt du ikke skal bruke TV'en til primært spill og standard pcbruk så ville jeg garantert ha gått for en plasma skjerm. De som er nevnt over er veldig bra og billige skjermer!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40" til 50"

Sony LCD ?
    Panasonic Plasma ?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått min Samsung 46A656 i hus, jeg hadde omtrent de samme kravene som deg.

3 meter
    DVD/BR - Xbox 360 - Laptop

Til slutt sto det mellom denne og Sony W4500, og sony tapte på design og pris...
    Jeg er kjempefornøyd med denne, og angrer ikke på kjøpet i det hele tatt. Kjempebra på både HD (via Sony S350) og ganske så god på SD signal (via analogt kabel)

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Tviler på trådstarter er ute etter en 50 tommer samt selger av denne brukte PG6000 er vel optimistisk da denne ny koster 10,990,- nå for tiden.

LG 50PG6000 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Det er smak og behag. Jeg har ingen problemer med å sitte 3 meter fra en 50" skjerm. Jeg hadde heller ikke hatt noen problemer med å kjøpe en litt brukt 50pg6000 til 10000. Den er innkjørt og du slipper sitte timesvis med dårlig kontrast før du kan bruke den normalt (les. retentions/innbrenning i bildet). Den er jo også eid av entusiast, så den er garantert 100% strøken.

Trådstarter:

Til ditt bruk så hadde jeg nok valgt plasma fremfor lcd, siden bildet er mer naturlig og bedre egnet til tv titting - noe som du skriver er først på "lista". Det er egentlig ganske så greit å resonnere seg frem til svaret spør du meg; plasma er best på film og tv - lcd er best på konsoll og pc Det er selvfølgelig mange som er uenige med meg i hva som er best, men jeg snakker av egen erfaring siden jeg har testet begge parter flere ganger. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe noe annet enn plasma igjen. Jeg er iallefall storfornøyd med min LG i 50", og kommer til å beholde denne en god stund fremover. Sånn som jeg ser det så er det kun Pioneer som slår denne på bildekvalitet, men da snakker vi en helt annen prisklasse igjen. Panasonic sine modeller gjør jo også en glimrende jobb. Feks er TH-46PZ80 er bra valg hvis du synes 50" blir for stort. Denne ligger også akkurat innenfor budsjettet ditt prismessig.

Lasse

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Det er smak og behag. Jeg har ingen problemer med å sitte 3 meter fra en 50" skjerm. Jeg hadde heller ikke hatt noen problemer med å kjøpe en litt brukt 50pg6000 til 10000. Den er innkjørt og du slipper sitte timesvis med dårlig kontrast før du kan bruke den normalt (les. retentions/innbrenning i bildet). Den er jo også eid av entusiast, så den er garantert 100% strøken.

Trådstarter:

Til ditt bruk så hadde jeg nok valgt plasma fremfor lcd, siden bildet er mer naturlig og bedre egnet til tv titting - noe som du skriver er først på "lista". Det er egentlig ganske så greit å resonnere seg frem til svaret spør du meg; plasma er best på film og tv - lcd er best på konsoll og pc Det er selvfølgelig mange som er uenige med meg i hva som er best, men jeg snakker av egen erfaring siden jeg har testet begge parter flere ganger. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe noe annet enn plasma igjen. Jeg er iallefall storfornøyd med min LG i 50", og kommer til å beholde denne en god stund fremover. Sånn som jeg ser det så er det kun Pioneer som slår denne på bildekvalitet, men da snakker vi en helt annen prisklasse igjen. Panasonic sine modeller gjør jo også en glimrende jobb. Feks er TH-46PZ80 er bra valg hvis du synes 50" blir for stort. Denne ligger også akkurat innenfor budsjettet ditt prismessig.

Lasse
    Litt nysgjerrig siden du har testet både plasma og lcd. Er i samme "knipa" som trådstarter selv

Hva er det som gjør lcd bedre til spill? Er jo lite statisk bilde på de spillene jeg har spilt siste fem år. Ved pc-bruk skjønner jeg dette argumentet bedre. Eneste surfing på tv hvor det vil være fordelaktig med lcd (ut i fra de fleste sin mening her på forumet), eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 52" på 3 meters avstand. I følge standardene for hd skal en ikke sitte mer enn 2,5 meter fra en 52. I 1920x1080 klarer jeg ikke å lese skikkelig det som står på skjermen. Jeg må frem til 2,5m da.

Til pc bruk og spilling bør du velge LCD.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp størst mulig, jeg sitter 3,5 meter fra 100" i kinorommet mitt, det er sånn passe størrelse. I stuen sitter jeg vel 4 meter fra en 40", noe jeg synes er alt for lite. Aldri hørt noen klage på at ett tv blir for stort. Kjøp fra en plass hvor det er lett å bytte hvis du ikke er fornøyd med tv'en. Noen av di billige nettbutikkene kan bli ett mareritt hvis du skal få problemer med tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier å koble til Laptop, så mener jeg noe surfing innimellom men stort sett vil TV'en brukes til allround bruk.

Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Hva mener trådstarter med oppkobling mot Laptop? Jeg tenker på om du skal bruke denne mye til surfing evt koblet opp hele tiden? Ville i såfall sett på LCD Samsung A serien eller Sony W4500 som er nevt her. Skal du ha en god allround tv så ville jeg kjøpt meg plasma og muligens Panasonic PZ80 den får du i både 42 og 46. Skal du ha en god rimelig tv i 42 så er det Panasonic PX80 og LG PG6000 som er favoritter de ligger begge på rundt 7000,- og der for man gode tv-er til en meget hyggelig pris.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChroniX
    Når jeg sier å koble til Laptop, så mener jeg noe surfing innimellom men stort sett vil TV'en brukes til allround bruk.
    Vel da hadde jeg gått for plasma, Pioneer og Panasonic er klart bedre på IR/midlertidig innbrenning en LG uten at dette i seg selv er noe stort problem for de fleste. Innkjøring av dagens plasmaskjermer som er nevnt er vel overvurdert da fosforet er blitt langt bedre enn det var tideligere og man kan fint kjøre normalinnstillinger på en kvalitetsplasma uten problem i år 2008. At noen skrur ned kontrast, skarphet og lystyrke til minimum og ser på et fryktelig dårlig bilde i 200 timer er bare tull og de som gjør dette tror på noe de har lest fra gammelt av rundt de første plasmaskjermene som kom. Man gjør selvsagt heller ikke det motsatte og skrur alt på max det er i grunn bare å bruke sunn fornuft uten å overdrive. Jeg har selv 50 tommer på rundt 4 meter avstand og syntes dette er perfekt men dette finner du fort ut av selv hvis du går til en stor elektrokjede å ser på de forskjellige størrelser. Min søster f.eks. syntes 50 blir for stort og mener hun må flytte blikket mye og blir sliten av dette så dette er veldig forskjell fra person til person så vær nøye på valget av størrelse på skjermen slik at dette ikke blir et stort irritasjonsmoment.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sony w4000 og w4500 er utrolig gode LCD skjermer! Koster vel faktisk under 15000kr i 46" om du går for den eldste Sony modellen (w4000)
    Hva er forskjellen på W4000 og W4500?
    Har saumfart det jeg kan finne av spec på disse, og ender opp med følgende forskjeller:

- Pris: En differanse på ca 3000 kr på disse 2 modellene.
    - Frekvens W4500 er oppgitt til 100 Hz. Finner ikke ut hva frekvensen er på W4000.
    - Dynamisk kontrast er oppgitt til 50000:1 på W4500, mens på W4000 er den 33000:1
    - Vekt. W4500: 26,5 kg. W4000: 25 kg.

Er dette alt, eller er det noe anna vesentlig forskjell på disse to modellene?

Er det verdt å spytte ut 3000 kr ekstra for å få W4500 kontra W4000?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg heller gått for samsung sin 786 LED modell da den ifølge lygren ha tilnærmet samme sortnivå som ett crt tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •