Instillinger av le46a786

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Instillinger av le46a786

hei..

Ser meg strålende fornøyd med nytt fjernsyns,selv om jeg synst jeg kansje burde gått for en større model.
    Men hvordan ligger det ann med instillinger?
    Når jeg ser blue ray skal led være av eller på? hvorfor er det så bad å se film i 100hz motion pluss?Skal dette også være av?
    Ellers er det en hel anna haug med instillinger jeg ikke forstår: edge enchantment? blackligt? osv....
    Noen som kan hjelpe her?

Også vil jeg spørr om blue ray kommer i forskjellig kvalitet,dah jeg så Ironman og synst det var heilt rått av bildekvalitet mens happening ble noe mer dvd aktige igjen.
    Er ps3 en bad blue ray spiller? og er hdmi av kvalitet viktig.... fikk med meg en hdmi på 2 meter jeg synst var mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    hei..

Ser meg strålende fornøyd med nytt fjernsyns,selv om jeg synst jeg kansje burde gått for en større model.
    Men hvordan ligger det ann med instillinger?
    Når jeg ser blue ray skal led være av eller på? hvorfor er det så bad å se film i 100hz motion pluss?Skal dette også være av?
    Ellers er det en hel anna haug med instillinger jeg ikke forstår: edge enchantment? blackligt? osv....
    Noen som kan hjelpe her?

Også vil jeg spørr om blue ray kommer i forskjellig kvalitet,dah jeg så Ironman og synst det var heilt rått av bildekvalitet mens happening ble noe mer dvd aktige igjen.
    Er ps3 en bad blue ray spiller? og er hdmi av kvalitet viktig.... fikk med meg en hdmi på 2 meter jeg synst var mye.
    Har ikke denne modelen, har 8 serien uten led.

Men skulle tro at led skulle være på (det er vel litt av poenget)?

Men 100 Motion kan bildet få en liten tegneserie effekt. Prøv den på low setting. Syns du ikke det er greit så sett den til off.

Backlight ville jeg satt så lav som mulig i mørke. Contrast på fult så juster brightness slik at du ser riktig sort/grått uten å få crush. Du kan kanskje bruke denne siden: Black level - Lagom LCD test

På min 8 serie har jeg justert movie mode (for mørkt rom) slik:
    Baclight 3
    Contrast 100
    Brightness 47

Standard mode bruker jeg i dagslys og har vel backligt 4-5

Prøv deg frem. Men så høy kontrast som mulig og så lav backlight som mulig uten at det går utover lys styrke og bildekvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •