50HZ eller 60HZ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50HZ eller 60HZ

På noen spill så kan du velge 50HZ eller 60HZ men når du har en 100HZ LCD tv hva velger du da 50HZ eller 60HZ jeg vet ikke hva jeg skal velge ?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare prøve forskjellig

Sitat Opprinnelig postet av hdkino
    På noen spill så kan du velge 50HZ eller 60HZ men når du har en 100HZ LCD tv hva velger du da 50HZ eller 60HZ jeg vet ikke hva jeg skal velge ?
    Om du er usikker så er det jo bare til og prøve, skader jo ikke det, på spill som burnout får du valget, og som de skriver der, hvis skjermen flimrer, så bytter du bare tilbake.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60hz blir vel da det åpenbare valget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, her er det litt misforståelser ute og går. Til tv-spill er det beste valget alltid 60hz. Dette gjør at du vil få høyere fps, altså maks 60fps, imotsetning til 50hz som bare gir maks 50fps. Grunnen til at spill de senere år har kommet med 60 hz også på pal utgivelser er fordi tidligere når pal spill kom i maks 50fps så var disse alltid tregere enn ntsc utgivelsene. Da mener jeg tregere som i at selve spillet var tregere. Sammenlign pal og ntsc utgavene av f.eks mario kart 64 og ridge racer 1 på psx så skjønner du hva jeg mener. Det var umulig å slå en laptime som var tatt på ntsc utgaven hvis du hadde pal utgaven.

Tilbake til spørsmålet om 100 hz. Selve tv'en tar ikke imot et 100hz signal, den omformer rett og slett bare kilden til 100hz. Dette betyr at du bare vil få utnyttet denne funksjonen hvis du bruker 50hz. Ved ntsc trenger du 120hz.

Uansett, innstillingen på spillkonsollen skal være 60hz. Dette vil alltid være optimalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •