Pioneer LX5090 - Plutselig Svart Bilde og Power on indikator blinker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX5090 - Plutselig Svart Bilde og Power on indikator blinker

Hei alle sammen!

Jeg ble en lykkelig eier av en Pioneer LX5090 på mandag, men har et problem.

Fakta om utstyr:
    - Pioneer LX5090
    - Pioneer Høytalere for LX5090
    - PS3 koblet i HDMI input 4
    - Vanlig antenne kabel (kabel TV)

Problem:
    Etter en tid (helt random tid, kan ta flere timer eller skje fort) med TV, blueray eller spilling slokker bilde på TV'en og Power On indikator blinker. Lyden fungerer fortsatt. Må slå av TV og på igjen etter litt skjer det samme. Enkelte ganger er dette ikke et problem som oppstår over hode, mens i dag har det skjedd flere ganger. Noen som har en anelse om hva dette kan komme av?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, rart.
    Har ikke vært borti det på min Pioneer.
    Kan det være noe skjermsparer ting? Eller en defekt?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ringe butikken - høres ut som en feil. Tror alle "Norske" Pioneer har gratis hjemmeservice slik at du skal slippe å slepe den til butikken. Forøvrig synes jeg det er litt rart å høre om folk som bruker så mye på TV og som forer dem med vanlig kabel tv ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du galvanisk skille på antenneinngangen? Sjekk kablene på høyttalerene. Sjekk lufting rundt TV'n. Får du noen feilkoder som SD04, SD11 eller SD05? I følge bruksanvisningen side 84 så er det de innvendige beskyttelseskretsene som slår inn.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du får ringe butikken - høres ut som en feil. Tror alle "Norske" Pioneer har gratis hjemmeservice slik at du skal slippe å slepe den til butikken. Forøvrig synes jeg det er litt rart å høre om folk som bruker så mye på TV og som forer dem med vanlig kabel tv ?
    Sant nokk, men jeg ser ikke så mye på TV på denne. Har digital TV opp i stua hvor jeg ser på TV, men skal nokk få dette nede også etter vært. Denne benyttes først og fremst til Film. TV'en er kjøpt hos Elkjøp i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Bruker du galvanisk skille på antenneinngangen? Sjekk kablene på høyttalerene. Sjekk lufting rundt TV'n. Får du noen feilkoder som SD04, SD11 eller SD05? I følge bruksanvisningen side 84 så er det de innvendige beskyttelseskretsene som slår inn.
    Har ikke galvanisk skille, men fikk dette problemet før jeg overhode hadde koblet opp kabel-tv. Hadde kun PS3 tilkoblet når dette skjedde første gang via HDMI. Oppsto etter at jeg starta TV-en etter noen minutter mens jeg rotet rundt i menyene da jeg ikke fikk opp bilde på HDMI Input 1 og 3, byttet til Input 4 og alt fungerte (bilde messig). Ikke sikker på om det skal være slik og om jeg må aktivere disse (HDMI Input 1 og 3) på et vis i menyene.

Luftingen er bra, over 1 meter bak og på sidene. Har forøvrig en varmepumpe i rommet som blåser ned på høyere siden av TV-en (treffer ikke TV dirkete). Er jo vifter bak på TV-en som i alle fall burde godt rundt om varme var problemet? Får ingen feilmeldinger opp på TV-en i alle fall, får det er vel her disse skulle kommet opp? Jeg leste også det som sto på side 84 og har sendt en mail til Pioneer Norge og venter på svar, men er alltid greit og spørre her inne da jeg vet det er utrolig mye flinke folk her inne

Takke for hjelpen så langt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aktivere/slå på HDMI på input 1 & 3. Se side 63 i bruksanv.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gralle
    Er jo vifter bak på TV-en som i alle fall burde godt rundt om varme var problemet?
    Sukk of sukk . Jeg som trodde det kun var Panasonic som hadde dette, nå også Pioneer. Jeg som var på god vei til å skaffe meg Pioneer og så har også P denne skiten..... Hater vifter som før eller siden begynner å krangle og bråke. Er det noen støy fra viftene på din ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk of sukk . Jeg som trodde det kun var Panasonic som hadde dette, nå også Pioneer. Jeg som var på god vei til å skaffe meg Pioneer og så har også P denne skiten..... Hater vifter som før eller siden begynner å krangle og bråke. Er det noen støy fra viftene på din ?
    Har enda aldri hørt noe og aldri sett de gå rundt. Har sett under film avspilling også, så ingen grunn til panikk
    De går nokk bare rundt om det virkelig skulle bli varmt, noe som ikke ser ut til og være tilfellet hos meg i alle fall.

Nå har jeg snart sett to blueray filmer uten at noe galt har skjedd. Prøver å provosere det frem så jeg kan telle antall blink som da skal være feil koden. Ting tar tid når en virkelig vil finne ut av ting :/

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda aldri hørt noe og aldri sett de gå rundt. Har sett under film avspilling også, så ingen grunn til panikk
    De går nokk bare rundt om det virkelig skulle bli varmt, noe som ikke ser ut til og være tilfellet hos meg i alle fall.

Nå har jeg snart sett to blueray filmer uten at noe galt har skjedd. Prøver å provosere det frem så jeg kan telle antall blink som da skal være feil koden. Ting tar tid når en virkelig vil finne ut av ting :/
    Godt å høre :-D . Du har vel 5 år på deg å finne feil, men de bør meldes så snart de dukker opp ellers mister du fort reklamasjonsretten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Du må aktivere/slå på HDMI på input 1 & 3. Se side 63 i bruksanv.
    Jeg så på dette når jeg prøvde sist også, men jeg fant ut av hva jeg gjorde feil nå. Jeg valgte ikke kanal input 1 når jeg var i options og dermed fikk jeg ikke opp aktiveringen av denne men kun input 4 som var kanalen jeg sto i. Tabbe, men man lærer så lenge en lever

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftene har heller aldri gått rundt/hørt noe fra de på min TV så lenge jeg har hatt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sendt en feil melding til Pioneer etter at feilen skjedde igjen i dag.
    Blå lampe blinker 9 ganger, noen som vet hva den feilkoden betyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble opp ringt i dag klokka 09:15. Kommer en servicemann for og bytte hovedkort i løpet av uken. Var vist en feil i kommunikasjonen mellom prosessor og hovedkort.

Meget bra service sier jeg bare :-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble opp ringt i dag klokka 09:15. Kommer en servicemann for og bytte hovedkort i løpet av uken. Var vist en feil i kommunikasjonen mellom prosessor og hovedkort.

Meget bra service sier jeg bare :-D
    Mna, det er vel akkurat den servicen du skal ha og betaler for når du kjøper norsk Pioneer. Hverken mer eller mindre - PDP+ kalles det vist. Håper det ordner seg nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •