Philips 42pfl9603h fra netonnet.no, og RiksTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42pfl9603h fra netonnet.no, og RiksTV

Har kjøpt denne tv'n fra NetOnNet. Dette er altså H-modellen med MPEG4-tuner. Men bak på TV'n og på en etikett på esken står det følgende:

DIGITAL TV COUNTRY COMPATIBILITY
    Digital Video Broadcasting DVB

DVB-T MPEG4
    DNK ESP FIN FRA SWE

Altså står ikke "NOR" her, men på netonnet sine sider informerer de om at denne modellen har innebygd MPEG4-tuner (og lister den også ut på følgende site, noe som bør tilsi at den støtter RiksTV: Flatskjerm med innebygd mottaker (IDTV) )

Er det noen som har kjøpt en Philips-tv fra NetOnNet (En H-modell, med MPEG4-tuner), som har testet at denne faktisk fungerer mot RiksTV?

Jeg har ingen antenne så jeg får testet dette selv for øyeblikket, men er litt opptatt av at den faktisk støtter RiksTV (uten behov for ekstern mottaker), all den tid de informerer om dette.

Jeg tok kontakt med Philips, men fikk ikke noe klart svar:

Hei og takk for henvendelsen.

Du må forsikre deg om at det står NOR eller NO på denne etiketten på baksiden av din TV, ellers kan ikke vi garantere at den vil fungere i Norge. Apparatene blir produsert for bruk i forskjellige land alt etter hvilke standard som trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne vite det samme for CanalDigital. Har ikke sjekket etiketten, men fikk med UK strømkabel i tillegg til norsk. Fikk opplyst av NetOnNet at det skulle funke. Antar jeg trenger en CA-modul fra CanalDigital? Eller hvordan funker dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlruds
    Jeg vil gjerne vite det samme for CanalDigital. Har ikke sjekket etiketten, men fikk med UK strømkabel i tillegg til norsk. Fikk opplyst av NetOnNet at det skulle funke. Antar jeg trenger en CA-modul fra CanalDigital? Eller hvordan funker dette?
    Jeg har en 47pfl9703H og canal digital kabel-TV. Kjøpte en CA-modul fra NSE - philipsbutikken, putta den inn i TVen, og så CD-kortet inn i CA-modulen og det virket med en gang, bare å starte et kanalsøk. Bildet er helt overlegent. Så nå er CD-dekoderen plassert i boden og støver ned .. mens jeg ser på digital TV fra CD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik_M
    Jeg har en 47pfl9703H og canal digital kabel-TV. Kjøpte en CA-modul fra NSE - philipsbutikken, putta den inn i TVen, og så CD-kortet inn i CA-modulen og det virket med en gang, bare å starte et kanalsøk. Bildet er helt overlegent. Så nå er CD-dekoderen plassert i boden og støver ned .. mens jeg ser på digital TV fra CD.
    Hvor på siden deres fant du CA-modul? Når jeg søker på det kommer det opp: Cool Skin barberlotion...jeee...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CA modul kjøper du hos de som selger Riks TV pakker bla.
    Det vil si hos en vanlig radio å tv forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlruds
    Hvor på siden deres fant du CA-modul? Når jeg søker på det kommer det opp: Cool Skin barberlotion...jeee...
    hehe.. akkurat den CA-modulen jeg kjøpte ..
    Ser ikke ut som de har den CA-modul på nettsidene dems, men ta å ring og sjekk. Den jeg kjøpte fra dem heter TechniCrypt CXV. Men vil tror at alle CA-moduler vil virke på Canal Digital sitt digtale kabelnett.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 42pfl9803h fra Expert for et par uker siden. Og på denne var det ihvertfall en rød RiksTV-logo klistret på den remsen øverst på rammen hvor alle fancy funksjoner, finnesser og slikt er listet opp...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg parabol, så får du kanaler i HD og slipper å tenke på det der rikstv fjaset

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 47PFL9603H fra NetonNet som jeg har RiksTV på. Det som er viktig å tenke på er at de finnes kun 1 godkjent CA-modul for RiksTV. Denne varierer stort i pris, men er relativt billig her: Hjem | Conax Cam Godkjent for Rikstv (TechniCrypt CXV) | Harddisk.no

Når du har fått den må du ringe RiksTV å få "pairet" modulen med RiksTV kortet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tv fra NetOnNet (Philips 42PFL9603H) Jeg kjøpte CAM-modul på Siba til 800 spenn (i butikk). TV'n og CAM-modulen er godkjent for RiksTV, men jeg bruker CanalDigital. Funker fint det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netonnet og DVB kompatibilitet?

Ser noen her har sjekket baksiden av sin tv kjøpt på Netonnet og ikke finner NOR som lanskdode. Philips kundetjeneste sier at dette merket må være klistret på for at Rikstv og canal Digital kabel TV skal fungere. Er dette bare tull? Eller betyr det noe slikt som at uten NOR trengs det litt mere fikling i opssett for at det skal funke? Vil jo tro at "Norske" Philips tv'r kun evnt har annen software. Og software oppgradering er jo en grei sak om de ikke har lagt inn sperrrer som knytter software mot landskode?

Sendte en forespørsel til Netonnet i går om det er forskjel på deres tv'r mot de som selges på f.eks Expert i forhold til DVB-T og -C men har ikke fått svar enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min står det (som tidligere nevnt) ikke "NOR", men jeg hadde RiksTV-logoen på den klistre-remsa øverst på TV'n, så da regner jeg med at det fungerer..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hva som står bak på min, men den er kjøpt på Netonnet, og Rikstv funker som bare det! Hadde litt trøbbel i begynnelsen, men dette viste seg å være en defekt CA-modul.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svaret fra Netonnet

Sitat Opprinnelig postet av ela
    Ser noen her har sjekket baksiden av sin tv kjøpt på Netonnet og ikke finner NOR som lanskdode. Philips kundetjeneste sier at dette merket må være klistret på for at Rikstv og canal Digital kabel TV skal fungere. Er dette bare tull? Eller betyr det noe slikt som at uten NOR trengs det litt mere fikling i opssett for at det skal funke? Vil jo tro at "Norske" Philips tv'r kun evnt har annen software. Og software oppgradering er jo en grei sak om de ikke har lagt inn sperrrer som knytter software mot landskode?

Sendte en forespørsel til Netonnet i går om det er forskjel på deres tv'r mot de som selges på f.eks Expert i forhold til DVB-T og -C men har ikke fått svar enda.
    "Vi kjøper våre Tv’er i Europa, men de holder nordisk standard." ALtså et meget kort svar som ikke umiddelbart gir noe svar på om de skiller seg fra "norske". Men TV er bestilt og andres erfaringer tyder på at ihvertfall RiksTv går greit. CanalDigital kabel tv er mer interesant for meg så få vi se om jeg får det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig er 9603H i hus

etter å ha ventet i 2 uke og 2 dager på nettonnet. Skummelt å bestille småting sammen med tv som det viser seg de ikke har på lager tydeligvis..
    CanallDigital kabel tv er jo målet mitt uten ekstern tuner. Uten å gjøre annet en å si at du er knyttet til digital kabeltv under installasjonen finner tv alle digitale sendinger på nettet vårt. Bra.
    EPG funker for alle kanaler(mange ihvertfall)
    NRK1, NRK2, NRK3 går inn med et utrolig klart og fint bilde.
    -På alle de andre kanalene kommer de melding om at de er kryptert. Ikke så bra.. Snakker her kun om kanaler som er fritt tilgjengelig i grunnpakka.
    Greit at en ved å kjøre installasjonen på nytt kan få søkt opp alle de analoge kanalene slik at en enkelt kan skifte mellom ana. og dig.
    Så da blir vel neste skritt å kjøpe en CAM for å se om CD sitt kort vil trives der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antenne også?

Hei

Jeg tenkte å kjøpe en sånn technicrypt cam for å se rikstv med min 42PFL9603H og lurte på om jeg må kjøpe en antenne i tillegg? Eller er det nok med å putte kortet inn i cam'en og cam'en inn i tv'en?

Takk for svar:-)

Hilsen
    AAT

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av aat
    Hei

Jeg tenkte å kjøpe en sånn technicrypt cam for å se rikstv med min 42PFL9603H og lurte på om jeg må kjøpe en antenne i tillegg? Eller er det nok med å putte kortet inn i cam'en og cam'en inn i tv'en?

Takk for svar:-)

Hilsen
    AAT
    Du må nok ha en antenne ja,,,en for digitalt bakkenett...og god sikt til antennen....sjekk dekningskart på RIKSTV.NO....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •