Problemer med Samsung LE46A656 og SD-sendinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Samsung LE46A656 og SD-sendinger

Har en LE46A656 som jeg i utgangspunktet er knallfornøyd med. Jeg _hater_ hakking ved panorering og der er 6-serien helt genial. Med gode 720p, 1080p og til og med DVD-filmer fra min Popcornhour via HDMI så er bildet fantastisk godt. Også SD-sendinger takler den bra, men som med det meste annet, shit in == shit out.

Men, jeg har et problem. Ved SD-sendinger fra min Canal Digital PVR-boks (ikke HD) tilkoblet via scart (rgb) så får jeg noe snodig flimmer iblant. Det vises oftest på reklame, og da gjerne lyse bilder. Eksempel:

Noen som har noen smarte ideer? Har prøvd det meste av innstillinger på TVen, uten at problemet forsvinner. Har også siste firmware fra samsung.no.

Video her (det er ikke et kamera-relatert problem, skjermen ser faktisk slik ut!):

http://www.youtube.com/watch?v=vyOPBlUKiEk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikker på at det ikke er pvr boksen?
    Prøvd den på noen andre tv'r, skjer det samme der?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forrige TVen var en QpVision 42" plasma, brukte samme PVR-boks, ingen problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som et de-interlacer problem. Ser ut som skjermen ikke deinterlacer bildet rett i noen tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig, hvordan kan jeg få det bort?

Har bestillt en HD-PVR-boks fra Canal Digital idag, vi får se om det blir bedre når den kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hvordan modus den tv'en har, men du kan teste forskjellige movieplus innstillinger. Heter vel kanskje noe som 100hz motion plus.

tipper du blir kvitt problemet med hd-pvr'n. Vet ikke om den boksen støtter 1080p, men kjører du en progressiv oppløsning f.eks 720p, så vil selve boksen ta seg av deinterlacinga. Har faktisk selv vært borti noe lignende med noen kilder, tror det kan ha noe med at tv'en ikke helt klarer å tyde signalet. Hvis tv'en ikke "forstår" signalet korrekt, klarer den heller ikke å bruke korrekt deinterlacing. Men som sagt, problemet blir nok borte med hd dekoderen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •