Innstilling Samsung

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstilling Samsung

Hei! Dette har vore spurt om før, men eg kan ikkje finna at nokon har svart, så no prøver eg. Det gjeld innstilling for Samsung LE37A559. Blir happy dersom nokon har ein god innstilling!:-D

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som hovedregel er søke funksjonen på dette forumet fin å bruke, man finner mye nyttig info i gamle tråder. Gjengangeren innen dette du spør om vil være at du bør bruke en kalibrerings-DVD/Blu-ray for å optimalisert kalibreringen av skjermen din. Lån eller kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til film bør du sette innstillingen til movie, og ha hvitbalansen på varm2. dette vil gi deg den temperaturen nærmest 6500k. Nå har ikke jeg kjenneskap til akkurat den tv'en du nevner, men dette er ganske likt på alle skjermer. Problemet med å bruke andre sine settings er at de ofte ikke er direkte overførbare. Colourspace og egen hvitbalanse bør du ha instrument for å justere, men de skal være helt grei på default innstillingen. Ikke prøv å still på dette uten måling.

Contrast og brightness er enklere, da kan du gjerne bruke en calibrator dvd el.

Noe annet du bør gjøre er å stille gammaen. Du vil ikke få noen korrekt setting uten å måle dette, men som regel har tv'er alt for lav gamma. kanskje noe som 1,8. du bør ligge på en 2.2. noen liker 2.5, smak og behag. Når jeg mener lav gamma tenker jeg at bildet blir lysere jo lavere den blir. Er gammaen for lav vil du fargene se blasse ut, og du mister dybde i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 8000 serien.. UE55

Hei.. Akkurat kjøpt denne LED tven..
    Noen som har god kjennskap til denne? Som har funnet de "riktige" innstillingene for best mulig bilde?? Tar gjerne imot dine instillinger

Need some help

Henning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •