Nesten sikker på plasma, men ...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nesten sikker på plasma, men ...

Hei,

Ser det er mange tråder om omtrent den samme problematikken her inne, men jeg føler ingen av dem tar opp problemene i denne tråden. Velger derfor å lage ny tråd fremfor å poste i en eksisterende.

Skal gå til innkjøp av ny TV til hybelen i nærmeste fremtid. Var i utgangspunktet ganske innstilt på LCD, men har nå i det siste blitt mer og mer overbevist om at plasma er veien å gå. Tingen er den at jeg usikker på om dette vil være passende for mitt bruksområde:
    85% spilling på PS3
    15% film (PS3 eller PC)

Har hørt enkelte si at innbrenning på plasma ikke er et problem ettersom man vil ha litt varierende bilder på skjermen. Dette blir ikke nødvendigvis faktum her ettersom jeg gjerne kun spiller ett spill i løpet av en uke, og skjermen ikke skal brukes til TV-signaler. Typisk bruksmønster vil være 2 timer spilling hver dag mandag til fredag, noe mer i helgene. I helgene er det også mulighet for en og annen film.

Jeg har TVen på en vegg tvers overfor et vindu, men jeg tviler på at dette blir et problem da vinduet vender mot øst (og dermed for sol om morgenen).

For å illustrere prisnivå er dette noen av TVene jeg vurderer pr. i dag (alle 40" eller 42")
    Sony W4000 / W4500
    LG PG6000
    Panasonic PX80 / PZ80

Noen som har noen innspill? Særlig til image retention / burn-in problematikken ved ensformig kildemateriale over lengre perioder. Spesifikke forslag til en passende TV vil også mottas med takk, men det er altså burn-in som er hovedfokuset her.

mvh,
    - Zlatzman

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zlatzman
    Hei,

Ser det er mange tråder om omtrent den samme problematikken her inne, men jeg føler ingen av dem tar opp problemene i denne tråden. Velger derfor å lage ny tråd fremfor å poste i en eksisterende.

Skal gå til innkjøp av ny TV til hybelen i nærmeste fremtid. Var i utgangspunktet ganske innstilt på LCD, men har nå i det siste blitt mer og mer overbevist om at plasma er veien å gå. Tingen er den at jeg usikker på om dette vil være passende for mitt bruksområde:
    85% spilling på PS3
    15% film (PS3 eller PC)

Har hørt enkelte si at innbrenning på plasma ikke er et problem ettersom man vil ha litt varierende bilder på skjermen. Dette blir ikke nødvendigvis faktum her ettersom jeg gjerne kun spiller ett spill i løpet av en uke, og skjermen ikke skal brukes til TV-signaler. Typisk bruksmønster vil være 2 timer spilling hver dag mandag til fredag, noe mer i helgene. I helgene er det også mulighet for en og annen film.

Jeg har TVen på en vegg tvers overfor et vindu, men jeg tviler på at dette blir et problem da vinduet vender mot øst (og dermed for sol om morgenen).

For å illustrere prisnivå er dette noen av TVene jeg vurderer pr. i dag (alle 40" eller 42")
    Sony W4000 / W4500
    LG PG6000
    Panasonic PX80 / PZ80

Noen som har noen innspill? Særlig til image retention / burn-in problematikken ved ensformig kildemateriale over lengre perioder. Spesifikke forslag til en passende TV vil også mottas med takk, men det er altså burn-in som er hovedfokuset her.

mvh,
    - Zlatzman
    Du bør også ta med de nye LED TV'ne fra Samsung i betraktning. Hadde selv Panasonic PZ70 og byttet til Sony w4500. Bedre detaljer på Sony'n og sortnivået er bra nok. Med 85% bruk til spill er vel fortsatt LCD et sikkert valg. Har du plass, så er kanskje de ekstr få få kronene opp til 46" verd investeringen.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du velger lcd.
    fordi du ikke har andre behov som for,eks film, tv ol.
    problemene du nevner er løst.
    med dine bruksområder er du helt klart ute av noen farefaktor med det valget i.o.m. skjermen går til pc og spill.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •