Vennligst hjelp - kjøp av billig TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vennligst hjelp - kjøp av billig TV

Svigerfar som er snart 70 år har mistet all lyd på sin TV og har bestemt seg til å kaste seg på flat skjerm bølgen. Har synes overgang til 42 fra 28 blir alt for stor men jeg kjenner ham bedre enn som så og TV-en blir enten 37 eller 40/42.

Han bruker det utelukkende sammen med dreamboxen så full HD og HDMI er et ikke tema hos ham

Hr dere noe billige forslag ?

Har sett på LG 42" Plasma-skjerm 42PG3000 hos Elkjøp til 5995,- og Samsung LE37A336 til samme pris.

Prisen han er villig til å betale er max 6000 kroner. men noen hundrelapper over/under kan sikker diskuteres.

TV-en blir brukt veldig mye hos ham om det har noe å si for forslagene deres og hovedsakelig for nyheter og slik. Selv om han har en DVD, blir den slått på max 5 ganger i året.

Som sagt sitter han uten TV og det er godt mulig at kjøpet skjer i kveld så noe hurtige svar settes pris på.

På forhånd takk

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen spesifikke anbefalinger, men det at du evt handler på elkjøp gir deg jo muligheten til å prøve å feile.

Jeg hjalp min farfar med ny tv ikke mange årene siden og han skulle også da hoppe på flatskjembølgen. Han hadde lest seg fram til LCD og bestemt seg for det.

Vi tok en dag og kjørte rundt og så på flere tv, og det endte med en 37" hd-ready fra Samsung. Den hadde best bilde og dreibar fot, som er praktisk for han som har godstol og sittegruppe forskjellig sted i stua. Han gikk iallefall opp i pris når vi titta, for han så og følte det var verdt det.

Så om du finner en tv som ikke er full hd, med eller uten dreibar fot, i passende størrelse fra et anerkjent merke ender han nok opp med å bli fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjøpt det 42" plasma. Får bedre bilde med det på vanlige tv sendinger en det lcd tv'en. 42 tommeren har mye høyere kontrast pluss lavere oppløsning så tv'en trenger ikke "jukse" så mye for å fylle ut di pixlene som mangler. Bare huske på å kjøre plasmaen inn i ca 200timer med lav lysstyrke og kontrast for å slippe innbrenninger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •