Sharp 42", LCD, Full HD, 11,000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Sharp 42", LCD, Full HD, 11,000kr

Elkjøp - Sharp 42" LCD-TV

Noen erfaringer med denne? Har sett litt på denne nå og lurer på om det blir den Hvordan er denne i forhold til pris? Hvordan er det med digital lydutgang med denne? Passer den til mitt bruk når jeg for det meste kommer til å bruke den til film, tv, pc og spill?

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke erfaring med denne, men lurte bare på om du tenkte å koble tv'en til forsterkeren med en digital kabel? Tviler vel for at den kan kjøre raw digital ut, så lyden blir uansett bare stereo, hvis dette er noe du bekymrer deg for?

Lurte på en ting til... Når folk sier de skal bruke TV'en til pc... vil det da si at man skal bruke den som en pc skjerm (altså surfe, word, e-mail mv.) eller er dette primært til film? I mine øyne er 42" og 1920x1080 en oppløsning som ikke passer i det hele tatt hvis man skal bruke den til surfing e.l. Man må isåfall sitte rimelig nært siden skrifta blir miniatyr En skjerm med lavere native oppløsning vil være mer egnet til vanlig pc bruk på tver mindre enn 50tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    har ikke erfaring med denne, men lurte bare på om du tenkte å koble tv'en til forsterkeren med en digital kabel? Tviler vel for at den kan kjøre raw digital ut, så lyden blir uansett bare stereo, hvis dette er noe du bekymrer deg for?
    Hmm, tenkte å koble til forsterkeren ja. Men mulig jeg heller burde skaffe meg en tuner/ps3/blu ray spiller med optisk lyd utgang da? blir nok lettere og bedre det nå når jeg tenker meg om ja :lol:

Lurte på en ting til... Når folk sier de skal bruke TV'en til pc... vil det da si at man skal bruke den som en pc skjerm (altså surfe, word, e-mail mv.) eller er dette primært til film? I mine øyne er 42" og 1920x1080 en oppløsning som ikke passer i det hele tatt hvis man skal bruke den til surfing e.l. Man må isåfall sitte rimelig nært siden skrifta blir miniatyr En skjerm med lavere native oppløsning vil være mer egnet til vanlig pc bruk på tver mindre enn 50tommer.
    Når jeg sier pc mener jeg film, surfing og spill Så det funker ikke bra med surfing altså? Ikke om jeg stiller om til en lavere oppløsning eller noe heller?

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med en digital tuner vil du få bra lyd, dette fungerer veldig bra =) Har du en bluray spiller får du helt genial lyd!!! (og bilde!!).

Til film fungerer det kjempe bra! men det kan bli litt smått hvis du skal bruke den til surfing. Selvfølgelig kan du stille tv'en til en lavere oppløsning, men siden lcd tv'er bare har en oppløsning, må den nedskalere bildet, og dermed blir det litt soft. Men fortsatt helt leselig. Tipset mitt er å sette ned oppløsningen når du skal surfe, for så å sette oppløsningen til native (1080p) når du skal se film. Nå regner jeg med du har en vanlig sitteavstand, du kan selvfølgelig sitte nærmere, og da blir det kanskje ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med en digital tuner vil du få bra lyd, dette fungerer veldig bra =) Har du en bluray spiller får du helt genial lyd!!! (og bilde!!).

Til film fungerer det kjempe bra! men det kan bli litt smått hvis du skal bruke den til surfing. Selvfølgelig kan du stille tv'en til en lavere oppløsning, men siden lcd tv'er bare har en oppløsning, må den nedskalere bildet, og dermed blir det litt soft. Men fortsatt helt leselig. Tipset mitt er å sette ned oppløsningen når du skal surfe, for så å sette oppløsningen til native (1080p) når du skal se film. Nå regner jeg med du har en vanlig sitteavstand, du kan selvfølgelig sitte nærmere, og da blir det kanskje ikke noe problem.
    Hehe, høres bra ut! Og med en blu ray spiller så funker ps3 like bra som en spiller som kun er dedikert til det ikke sant?

Surfing er ikke så viktig, bare tenkte jeg kunne synes det var litt tøft :P

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe problem å justere opp skriftstørrelse når man surfer på TV? Det lar de fleste nettlesere deg gjøre rimelig lett. (ctrl-+ og ctrl-- i Firefox.) De skalerer vel faktisk også bildene nå for tiden. Ellers går det også an å skifte systemfont, både i Windows, Linux og OS X. Trenger ikke å justere oppløsning for det. FullHD-skjermer leverer glitrende oppløsninger til PC-bruk 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er kanskje litt smak og behag, jeg synes selv det blir litt lite

PS3 har en veldig bra spiller ja, hvis du har en sånn så ser jeg ikke noen visst i å kjøpe en dedikert en.

Har du forresten bestemt deg for den tv'en eller? Ta å se på samsung og sony sine også før du bestemmer deg, det er tipset mitt =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jaja, pc bruk er ikke det viktigste her Men takk for tipsene, skal prøve det ut når jeg får den

MEN jeg har altså vært i butikken og sett på tv'r, og det var kun en Sharp tv der, som var 42" full HD, LCD til 11,000kr, men det var ikke akkurat den samme som den jeg har linket til :P For de har visst ikke den jeg har sett i butikken på nettet :P Men de er så å si helt like da. Bortsett fra at den jeg har sett på i butikken har litt bedre kontrast og responstid

Men dere mener altså at jeg burde gå for denne da?

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vet ikke jeg akkurat hvordan modell du sikter til da, men Sharp er kjent for å lage stabilt gode lcd-tv'er. Alternativene må isåfall være samsung a656 og sony w4000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden