TV til max 15000. Størrelse, teknologi og modell.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til max 15000. Størrelse, teknologi og modell.

Jeg skal investere og trenger litt assistanse.

TVen kommer pr. nå til å dele stua med en PS3 og en HD-PVR fra Canal Digital, så jeg ser etter en med full HD.

Har 37" nå. Har nettopp flyttet inn i ny stue, og sitter 5,5-6 meter unna TVen. Usikker på om 40, 42 eller 46 er tingen her.

LCD/plasma er jeg også litt usikker på, men det regner jeg med at det er et par tråder om på forumet her

Av produsenter har jeg automagisk tenkt at Samsung, Sony og Panasonic er solide valg. Andre jeg bør vurdere? Konkrete modeller dere vil anbefale?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg skal investere og trenger litt assistanse.

TVen kommer pr. nå til å dele stua med en PS3 og en HD-PVR fra Canal Digital, så jeg ser etter en med full HD.

Har 37" nå. Har nettopp flyttet inn i ny stue, og sitter 5,5-6 meter unna TVen. Usikker på om 40, 42 eller 46 er tingen her.

LCD/plasma er jeg også litt usikker på, men det regner jeg med at det er et par tråder om på forumet her

Av produsenter har jeg automagisk tenkt at Samsung, Sony og Panasonic er solide valg. Andre jeg bør vurdere? Konkrete modeller dere vil anbefale?
    46 tommer tror je vil være et godt valg

Dersom du likker å se mye på sport og gjerne se på film med lyset av, ville jeg gått for en plasma tv pga bedre responstid og best sortnivå. men vist du har mye vinduer etc vill jeg revurdert det da du vil få mer reflkesjoner i panelet til en plasma skjerm.

panasonic th-46pz85e er jo et altarnativ

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-46PZ85E

Om en stund kommer jo også LG PG7000 ut, kanskje også noe å snuse på

men du kan jo også se etter om det er noen butikker som har forgje generasjons piooner plasma tver igjen, riktignok er det ikke sikkert du får full-hd pioneer til den prisen, men du får igjen et overleget svart-nivå iforhold til en vanlig full-hd skjerm

vist det du har mye vinduger og ser helst tv i dags-lys ville jeg gått for lcd. pga mindre reflkesjoner i panlelet mer bilde-skarphet og høyere lys-styrke, jeg syns også at sortnivået til en lcd ser bedre ut i dagslys en en plasmas

samsung, sony, lg og philips er jo alle gode altaranativ

Hardware.no - Prisguide - Samsung LE46A656

Hardware.no - Prisguide - Sony Bravia KDL-46W4500

Hardware.no - Prisguide - LG 47LG6000

Hardware.no - Prisguide - Philips 47PFL7603

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for grundig og godt svar

Jeg har nok TV-vaner og stue som gjør at LCD er det beste valget. Samboeren har mammaperm og ser mye TV i en lys stue på dagtid også ;-)

Sony'en og Samsung'en er de to jeg har kikket litt på før jeg spurte, og jeg har en snikende følelse av at det blir en av de to. Får prøve å komme meg til en butikk så jeg får sett på dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for 50-52".
    Jeg sitter 2,7 m fra en 46", og det som virket stort tidligere er passelig nå.

Så hvis det er LCD du ønsker er det 656 eller W4500, men da må du ut med minst 18.000,-

Kan du vurdere plasma, blir det Panasonic eller Pioneer men da erprisen minst 18.000,-

Kan du gå ned til HD-ready, ( du vil ikke se forskjell på den avstanden )

LG 50PG6000
    Pana TH50PX8

Eller vente på LG 50PG7000

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av west

Så hvis det er LCD du ønsker er det 656 eller W4500, men da må du ut med minst 18.000,-

Kan du vurdere plasma, blir det Panasonic eller Pioneer men da erprisen minst 18.000,-

LG 50PG6000
    Pana TH50PX8

Er forsåvidt enig med deg.men hvis man har et begrenset budsjett slik som trådstarter har, må du velge mellom kvalitet og kvantitet. jeg ville da personlig gått for en 46 isteden for 50-52

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Knalltest av LG50 PG7000 her:
    LG 50PG7000 - Test: Bästa budgetplasman med full-hd

etronic

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall helt klart at jeg har for liten TV. Når dama _og_ svigermor synes at en flatskjerm 37" er for liten er det vel bare å handle

Jeg vil gjerne ha full HD, og jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg vil ha LCD. Så da er det bare å bestemme seg for om jeg skal går for Samsung eller Sony. LG har jeg av en eller annen grunn ikke lyst på, uten at jeg har noen rasjonell forklaring...

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Panasonic eller Pioneer, det er mitt absolutt beste råd!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janstokk
    Gå for Panasonic eller Pioneer, det er mitt absolutt beste råd!
    Hvorfor ? Når budsjetter er stramt er vel ikke Pioneer en obsjon.

Tror ikke bygge kvaliteten på LG er dårligere enn nevnt merker. Handler vel mer om hvilket segment man ønsker å ligge i og volum på produksjon. Har personlig demontert bakplaten på min LG og kunne ikke se at den var noe dårligere en det jeg har sett hos mange kjente merker. Jeg synes f.eks. byggekvaliteten på Sony W4000 var flere hakk dårligere eller hva med Panasonic som ikke klarer å bygge en TV om dagen uten å sette inn kjølevifter... Og ja, jeg plukker av lokket på alt jeg kjøper og studerer innmaten :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe som helst peiling på byggekvaliteten til de forskjellige merkene. Det jeg legger i grunn er bildkvaliteten. Du får jo Panasonic til en billig penge, men hvis du vil ha absolutt best bilde, er det Pioneer

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at bildet på en modell til ca 15k er godt nok for meg i denne omgang. En 46" W4500 er nå offisielt høyest på lista

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at bildet på en modell til ca 15k er godt nok for meg i denne omgang. En 46" W4500 er nå offisielt høyest på lista
    gå for den så har du en av de beste tvene i den prisklassen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46" W4500 er svaret! Ingen tvil, hadde selv W4000, og kan skrive under på kvaliteten og bildet. Skal nå ha W4500 :-D

Du melder vel tilbake her hva du bestemmer deg for?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av west

LG 50PG6000
    Pana TH50PX8

Må bare kommentere. Poenget med full HD er NETTOPP store skjermer! Du går helst ikke ned på oppløsning når du går opp i størrelse, prinsippet bør være stikk motsatt.

I ditt tilfelle, trådstarter, vil jeg råde til det samme som andre her sier, gå heller et hakk ned i størrelse, og et hakk opp i kvalitet/oppløsning. I hvert fall ikke ned i oppløsning samtidig som du går opp i størrelse!

Vet ikke om det bare er meg, men jeg synes generelt menn som skal ha så STOR tv som mulig, bare er barnslige. (Ikke til deg west, du sier jo hva som passer i forhold til avstand, jeg vurderer for eksempel 40" som behagelig og riktig på mine to meters avstand).

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Panasonic TH-46PZ85E da :-)

Vanskelig å bestemme seg her gitt

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 46W4500 i hus, og fra det vesle jeg har sett er jeg strålende fornøyd.

Denne snakker med en PS3 og med en Canal Digital PVR via hdmi. Noen som har tips til gode bildeinnstillinger? (jeg har lånt bort kalibreringsdvden min...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •