Er dette pixelfeil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette pixelfeil?

Huff! Lørdags ettermiddag da jeg satt og spillte på min Philips Cineos 32PF9731D/10 lcd la jeg merke til at det var en mørk stripe som strakk seg horisontalt over skjermen ca 10cm fra toppen.

Så jeg lurer på om dette kan være pixelfeil eller? Har sett døde pixler på pc-skjerm før men de hadde en konstant farge, og denne stripen på lcd'en min er bare mørk, den er ca 1cm høy og vises best på venstre halvdel av skjermen. Stripen vises best når bildet er mørkt, da vil stripen vises som enda mørkere enn resten av bildet!

Og stripen er der uansett om jeg har ps3'en eller bordantenna som bilde-kilde... Jeg har også prøvd å slå av tv'en og dra ut strømledningen for noen timer. Og så har jeg sprayet panelet med sånn lcd rens og tørket bort støv, så støv er det heller ikke...

Prøvde å ta noen bilder med mobilen:

Er dette pixelfeil?-dsc00444-jpg

Er dette pixelfeil?-dsc00451-jpg

Er dette pixelfeil?-dsc00453-jpg

Er dette pixelfeil? :cry:

Det jeg også lurer på er om jeg kan klage på dette siden tv'en snart er 2 år gammel?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er litt mye og forlange en søndags morgen , men er det ingen som vet om dette er pixelfeil?

For hvis dette er noe jeg kan gå videre med blir jeg å levere inn tv'en med en gang og kjøpe en STØRRE tv!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det du viser er definitivt ingen pikselfeil, men heller en spenningsfeil i LCD-panelet...

Test først om fenomenet er det uten kilde tilkoblet. Er den det kan du jo sjekke om det er mulig å stille på H/V-frekvens...

Det fenomenet du viser til var jo veldig vanlig i gamle dager på CRT-TVene, men på LCDer er det jo sjelden en ser slikt, spesielt ikke hvis dette er noe som har dukket opp plutselig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det du viser er definitivt ingen pikselfeil, men heller en spenningsfeil i LCD-panelet...

Test først om fenomenet er det uten kilde tilkoblet. Er den det kan du jo sjekke om det er mulig å stille på H/V-frekvens...

Det fenomenet du viser til var jo veldig vanlig i gamle dager på CRT-TVene, men på LCDer er det jo sjelden en ser slikt, spesielt ikke hvis dette er noe som har dukket opp plutselig.
    Ja det har tilsynelatende bare dukket opp plutselig igår en gang.

Ja det vises også når ingen kilde er tilkoblet! Hva er H/V frekvens?

Det virker som det merkes best når jeg spiller av noe med HD kvalitet, blu-ray, nedlastede serier osv. Men med tv-signal fra bordantenna må jeg vite nøyaktig hvor og hva jeg skal se etter, men det vises da og. :cry:

Jeg prøvde å slå av tv'en for noen timer og dro ut kontakten før jeg da slo på tv'en igjen. Men det har vel ikke noe å si?

Men uansett, er dette noe jeg kan klage på siden tv'en er 1,5 år gammel? Tenker i forhold til garanti og slikt...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du har 5 års reklamasjonsrett på TVen, og har du denne feilen når ingen kilde er tilkoblet er panelet ute av "synk" og må justeres eller byttes ut. Du får ta kontakt med forhandleren din!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre! Tusen takk for svar lygren :-D

Men for nysgjerrighets skyld, hva mente du med H/V frekvens?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •