Pioneer 60" Plasma PDP-LX6090 KURO vs JVC DLA-HD100 D-ILA-projektor Full-HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hatt PDP-LX 6090 i 3 dager nå og må desverre si at jeg er skuffet over skjermen. Den presterer altfor dårlig på panorering og har synlig maurtue/korningseffekt selv på bluray 24fps (jeg sitter ca 3.5 meter fra skjermen). Jeg har brukt samme instillingene som ligger på PURE MODE til KRP serien og dette hjalp betraktelig, men det er likevel for dårlig. Synes ikke den gjør noen heidundrandes jobb på vanlig tv signal eller HD sendinger heller (Synes 52 tommeren i 8 serien til samsung som en kompis av meg har er bedre........nå blir det vel bråk..hehe). Nå skal det sies at jeg kjøpte en utstillingsmodell som har stått i butikk et par måneder, men dette skal ikke ha noe å si. Skjermen har dessuten fått innbrenning fra butikken fra demo blu rays som har stått i meny og dette får jeg ikke bort selv med skjermvaskmodus og snø med høy kontrast over natta.

Den blir derfor returnert i dag og byttet i KRP 500M eller en Samsung 8 serie eller LED 55 tommer. Kom gjerne med innspill om hvilken skjerm jeg bør velge.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    For å være helt ærlig er lys og projektor en svært dårlig kombinasjon, HåkonN, og har du litt kontroll på strølyset er uansett HD750 et langt bedre valg enn det meste annet, selv om lysutbyttet er høyere. Øyet er svært følsomt i nedre deler av lys-skalaen, men vender seg raskt til noe lavere lys i den øvre delen.
    Joda, jeg er klar over det med lys Lygren. Men til tross for at kvm-prisene på bolig har gått ned i det siste, er det fortsatt ganske mange som ønsker en prosjektor i et rom som kanskje har lyse farger på veggene, og noe strølys. Jeg fikk demonstrert en IN83 i et slikt rom på et hvitt lerret, og det var slettes ikke dårlig. Et par mørke gardiner og et grått lerret hadde den nok vært mer enn bra nok for veldig mange.

Mulig jeg er litt på feil spor, men mine (få og lite vitenskapelige ) erfaringer er i allefall at 7-800 ANSI prosjektorer klarer seg relativt dårlig i lignende situasjoner.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plopp
    Jeg har hatt PDP-LX 6090 i 3 dager nå og må desverre si at jeg er skuffet over skjermen. Den presterer altfor dårlig på panorering og har synlig maurtue/korningseffekt selv på bluray 24fps (jeg sitter ca 3.5 meter fra skjermen). Jeg har brukt samme instillingene som ligger på PURE MODE til KRP serien og dette hjalp betraktelig, men det er likevel for dårlig. Synes ikke den gjør noen heidundrandes jobb på vanlig tv signal eller HD sendinger heller (Synes 52 tommeren i 8 serien til samsung som en kompis av meg har er bedre........nå blir det vel bråk..hehe). Nå skal det sies at jeg kjøpte en utstillingsmodell som har stått i butikk et par måneder, men dette skal ikke ha noe å si. Skjermen har dessuten fått innbrenning fra butikken fra demo blu rays som har stått i meny og dette får jeg ikke bort selv med skjermvaskmodus og snø med høy kontrast over natta.

Den blir derfor returnert i dag og byttet i KRP 500M eller en Samsung 8 serie eller LED 55 tommer. Kom gjerne med innspill om hvilken skjerm jeg bør velge.
    Har du prøvd å skru av mest mulig bildebehandling?

Jeg har kun sett på denne et par ganger, og selvfølgelig er det mer støy enn LCD, men jeg kan ikke huske å ha sett det på 3-4m avstand. La ikke merke til problemer med panoreringer heller, men det avhenger selvfølgelig av scenen som blir vist.

Finnes forøvrig en egen tråd om Samsung LED og KRP 500. Der finner du sikkert noen erfaringer rundt disse. Liker du ikke bildet på 6090, så tviler jeg på at du kommer til å merke noe revulosjon på KRP 500. Tror det var Lygren som skrev en liten test av Samsung LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har skrudd av og eksperimentert masse med de ulike Noise reduction og enhancement funksjonene men det blir liksom ikke noe halleluja stemning i stua likevel. Synes at Pioneer er i ferd med å bli innhentet av andre produsenter. Må si jeg falt veldig for LED skjermene til Samsung når jeg så de i butikk. De har en utrolig smell i bildet. Dyp svart med kraftig lysstyrke ser ihverfall imponerende ut ved første øyekast.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •