Passer LG 50PG7000 sammen med dette utstyret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passer LG 50PG7000 sammen med dette utstyret?

Heisan.

Er ganske ny på dette, men ynskjer å bytte ut mitt gamle utstyr med følgande:
    LG 50PG7000
    Sony DAV-DZ260
    Canal Digital HD-PVR

Har også ein gammel video maskin Panasonic NV-FJ610.

Vil dette utstyret passe sammen og korleis bør dette koblast sammen.

Ser at heimekinoanlegget vil vere eit svakt punkt her og det kan gjerne komme forslag til forbedringer der. Ynskjer fortsatt at det skal vere HDMI tilkobling på nytt forslag.

Kva slags ledninger bør brukes mellom dei forskjellige delene og korleis bør dette kobles sammen.

Ynskjer også å bruke heimekinoanlegget til lyd når eg ser på TV.

Ser frem til hjelp på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde jo funke fint.
    CD PVR kobler du med HDMI til tv og spdif til sonyn
    Sonyn kobler du med HDMI til tv
    videospilleren blir vel værre med etter det jeg forstår fra produktbeskrivelsen til sony, siden den ikke har scart inngang eller analog lyd inngang. Det ser ut som du kanskje må koble den direkte i fjernsynet med scart, da kan det være at du kan koble fjernsynet til sonyn med den optisk digitale utgangen fra fjernsynet til sony, men ikke sikkert dette funker altså... hvis ikke må du vel leve med tv lyd fra videospilleren hvis ingen andre har en løsning på det. Kanskje på tide å pensjonere videospilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Vil det bli bedre kvalitet dersom HDMI kablene og spdif kabelen har av god (les dyr) kvalitet. På mitt gamle oppsett har eg brukt Monster kabler og det er funka bra. Er det nokon forskjell når det gjelder HDMI og Spdif kabler. Er det like bra kvalitet på Biltema/Clas Ohlson som f.eks. Monster?

Kom gjerne med forslag til kabler.

Blir det Hann-plugger eg skal ha alle plasser.

Spdif er det det samme som Optisk TosLink?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder digitale kabler så skal det vanskelig kunne gjøre forskjell mellom en dyr og billig kabel, det eneste er muligens hvis du har lange spenn på over 10-15 meter at du muligens trenger bedre skjerming. Kjøp deg noe billig, biltema er godt nok når det gjelder HDMI. Behold monsterkablene dine, og bruk dem, det er ikke noe vits i å kjøpe noe nytt.
    spdif er egentlig bare en standard på signalet som går gjennom en kabel, men det kan sendes på to forskjellige måter, enten via en digital coaxial utgang eller en optisk toslink som du nevner. Det finnes og overganger som gjør feks. en coaxial utgang til en optisk en, men legg deg ikke så mye opp i det.
    spdif ble forøvrig laget av sony og philips i sin tid for å gjøre ting billigere for forbruker, da med hensyn på kabler og diverse, så det trenger ikke være dyrt.
    Det du trenger er billige HDMI kabler, behold de kablene du har fra før som du kan bruke og det du trenger nytt kjøper du billig.
    Du trenger han plugger ja. Helt standard spdif kabler og hdmi.
    Skal jeg komme med anbefalinger av kabler så er vel anbefalingen der du finner det billigst kjøper du, uansett hva det heter.
    Personlig bruker jeg mye real cable eller supra cable, men det er ikke for at jeg hører eller ser forskjell, det er mer for mitt eget ego og at det ser penere ut med en barsk kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Er litt usikker på kva forskjellen er på desse to: digital coaxial utgang eller en optisk toslink. Er det kvalitetsforskjeller på disse to kabeltypene eller er det to forskjellige kontakter?

I tilfelle dei er forskjellige - kva for en er best å bruke?

Såg nettopp "TV2 hjelper deg" og konklusjonen når det gjelder HDMI var det ikkje var forskjell på Biltema kabler eller dyre merker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to forskjellige kontakter bak på forsterkeren/fjernsynet/dvd spilleren din som sender det samme signalet digitalt enten via en elektrisk eller en optisk overføring, dvs. de bruker to forskjellige kabler. Det er i utgangspunktet ikke noe kvalitetsforskjell på disse to, og du bruker den som passer deg best/har kabler for fra før. Har lagt ved bilder. Det første er av en optisk toslink kabel, den andre er av en digital coaxial kabel. Det tredje bildet er sånn ca. slik det ser ut bak på 90% av dvdspillere og annet elektrisk utstyr, der den digitale coaxiale utgangen er til venstre og den optiske er til høyre.
    Har ikke sett den testen til TV2 hjelper deg selv, men det er som jeg sa litt tidligere at det ikke skal være noe forskjell på billige og dyrere HDMI kabler. Eneste er hvis du har lange spenn på over 10-15 meter der du muligens kan trenge ekstra skjerming for å unngå forstyrrelser fra andre kilder som strømførende ledninger, kontakter og annet elektrisk utstyr.
    Beklager at det tok lang tid å svare, men har vært borte på jobb hele helga, så har ikke hatt tilgang til internett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan og tusen takk for svar.

Då har eg klart foran meg hvilke type kabler eg skal kjøpe.

Har eit anna spørsmål som går på kvalitet på bilde. Vil DVD spelaren (Sony'en) vise bilde av lågare kvalitet på ein Full HD TV enn på min gamle Panasonic TH37PA50PDS (som ikkje er HD-klar). Tenkte då på størrelsen på skjermen og oppløsninga. Veit ikke om det vil ha betydning, men kan vere ok med ein ekspertuttale.

Vil skjermstørrelsen og oppløsninga også virke negative på bilde når det gjelder TV-kanaler som ikke er HD-sendingar på.

Bestilte Canal Digital HD PVR boks i går. Såg at forventa levering var 3-4 veker.

På førehand takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke du blir skuffa hverken på dvd eller sd sendinger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som joona sier, så tror jeg ikke du blir skuffet. Det er vanskelig å si hva fjernsynet gjør med SD signaler, men i de få testene jeg har lest virker det som at PG7000 takler SD relativt bra. Det som har mest å si er hvor bra SD signalet som kommer til skjermen er, og deretter hvordan fjernsynet behandler signalet, så det vil være variasjoner av oppfattet kvalitet fra kanal til kanal, og noen ganger fra sending til sending. De fleste moderne DVD utgivelser burde gi et godt bilde uansett på skjermen, riktig nok vil den ikke utnytte potensialet skjermen har fullt ut, men du vil nok bli fornøyd. Du kan jo med tiden spe på med en bluray spiller eller PS3, eller sende HD signaler fra en datamaskin for å utnytte potensialet som bor i PG7000. Når det gjelder størrelsen på skjermen, så vil jo dårlig oppløsning på materialet, støy i bildet og dårlig signal kvalitet komme lettere til syne jo større skjermen er, men 50" er ikke så himla svært at det vil være noe signifikant problem såfremt du ikke er veldig var for disse tingene. Hadde 92" med en 720p projektor for et par år tilbake, og det gikk utrolig bra å se vanlige DVD filmer på den.
    Vurderer og samme TV, men venter på noen bruker erfaringer fra noen her på forumet, og muligens at den skal falle et par lapper i pris, så hadde satt pris på om du kunne fortelle litt om skjermen når du en dag får den i hus. Ta gjerne erfaringene da i den ofisielle PG6000/7000 tråden.

PS. dette er ikke ekspert uttalelse, men bare min mest mulig objektive mening. Jeg er ingen ekspert, bare entusiast

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -en bra test av PG7000 finner du her:
    LG 50PG7000 - Test: Bästa budgetplasman med full-hd

etronic

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan igjen og takk for gode svar.

Det ser nok ut til at det blir LG 50PG7000 som blir skjermen. Har lest litt om den og er nok ikkje villig til å legge i dei ekstra tusenlappene for å få tilsvarane Panasonic eller Pioneer skjerm. Dette sjølv om eg er godt fornøgd med min gamle Panasonic skjerm.

Det er nok eit god tips å vurdere Bluray spelar med tiden.

Håpar at LG skjermen kjem på markedet før eg frå HD PVR'en i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Då endte denne historien med at eg har bestilt Panasonic TH-50PZ800E med veggfeste, HDMI kabel + optisk lydkabel til kr. 22000,- levert på døra frå lokal butikk.

Det vart for lenge å vente på LG'en.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss et review når du har fått den og sett litt på den.

Gjerne noen bilder også. Tror du har gjort et veldig bra kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok forskjell fra min gamle Panasonic TH-37PA50E.

Fekk Canal Digital HD PVR i dag og reknar med å få nye TV'en på fredag.

Skal komme tilbake med litt info når eg har fått prøvd den litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Ser faktisk at Komplett.no har sett dato 13. november der dei reknar med at dei har LG 50PG7000 inne til kr. 15990,-.

Det var ikkje så lenge å vente likevel, men nå har eg bestemt meg for Panasonic TH-50PZ800E.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop har hatt PG7000 inne i flere uker til 16000