Mulig å spille av DivX, Xvid, H264 på Philips PFL9603H/9703H direkte via nettverket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å spille av DivX, Xvid, H264 på Philips PFL9603H/9703H direkte via nettverket?

Er det mulighet for å spille av videoformater på disse tv'ene via nettverkspluggen de har? Eller kan/må man på no vis streame video fra en server som har dekodet det fra før og bare vise resultatet på skjermen via nettverkspluggen? Eller må jeg kjøpe meg en PS3 eller dekoderboks og gjøre det via dem?

- Atle

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et program som heter Tversity (eller lignende) på maskinen din, så virker dette helt optimalt på alle typer musikk, bilder og filmer. HD, eller H264 har jeg ikke prøvd enda. For prøve dette når jeg kommer hjem på søndag.

Du bare plugger TVen i samme routeren som du har PCen tilkoblet, så starter du Tversity. Når du har delt den eller de mappene du har filmer i på PCen så kommer de opp på TVen. Det eneste som ikke fungerer optimalt er spoling.. Jeg hadde iallefall problemer med det.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet i kveld med divX på min 42pfl9803h. Pc'en min kjører tversity. Det gikk fint når tversity rekodet streamen først, slo jeg av det fungerte det ikke. Altså klarer ikke tv'en divx direkte, men det er jo egentlig ikke noe problem...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toremolt
    Hvis du har et program som heter Tversity (eller lignende) på maskinen din, så virker dette helt optimalt på alle typer musikk, bilder og filmer. HD, eller H264 har jeg ikke prøvd enda. For prøve dette når jeg kommer hjem på søndag.

Du bare plugger TVen i samme routeren som du har PCen tilkoblet, så starter du Tversity. Når du har delt den eller de mappene du har filmer i på PCen så kommer de opp på TVen. Det eneste som ikke fungerer optimalt er spoling.. Jeg hadde iallefall problemer med det.
    Fikk du det til med HD-materiale eller? Er veldig interessert i om det går, så slipper jeg kanskje kjøpe meg dekoderboks eller ha en pc stående i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Jeg testet i kveld med divX på min 42pfl9803h. Pc'en min kjører tversity. Det gikk fint når tversity rekodet streamen først, slo jeg av det fungerte det ikke. Altså klarer ikke tv'en divx direkte, men det er jo egentlig ikke noe problem...
    Jeg prøvde både Tversity (windows) og Fuppes (linux) og fikk forsåvidt spilt av et par divX filmer, men oppløsningen og bildet var helt forferdelig. TV'n måtte strekke bildet så mye at det så ut som en dårlig opplastet video på YouTube. H264 virket ikke. Har dere et oppsett på Tversity som dere er fornøyd med? Er det noe spesielt jeg må tenke på/sette opp?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •