Sony KDL-40W4500 eller Panasonic TH-42PZ80E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40W4500 eller Panasonic TH-42PZ80E

Bruksområdet er alt mulig fra TV-sending, film bruk og konsoll spill.
    LCD frister på grunn av et lyssterkt og skarpt bilde, men på en annen side er kanskje plasma TV'en forsatt bedre når det kommer til dynamikken i sort og grått? Mange liker LCD for konsoll spill, men jeg lener kanskje heller litt mot plasma her pga den gjerne visker ut noe aliasing og generell pixel støy.

Valgets kvaler og jeg står litt fast.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til konsoll bruk ville jeg nok gått for lcd. Siden noen menyer kanskje er der konstant (med tanke på burn in). I alle fall hvis pc også skal involveres.

LCD er jo bedre på hvit farger igjen. Gjerne også hvis du har dagslys og/eller endel lys i rommet.

w4500 serien til sony har nok komt såpass langt at du blir fornøyd.

Kjøp tven en plass du har mulighet til å levere den tilbake hvis du ikke er fornøyd (greit å kunne teste og angre hvis du ikke er fornøyd).

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del som klager på clouding og bleeding på W4500. Jeg har denne tven selv og opplever ikke dette.

Jeg gikk fra en 2,5 år gammel 42" plasma til en 46" Sony og forskjellen er enorm. Skal du kun bruke tven kun til film vil jeg uansett tro at du kommer "best" ut med Panasonicen selv om bildet er mer enn bra nok for min del når det gjelder Sonyens behandling av dvd/blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg har bestemt meg for LCD, men nå er jeg usikker på om jeg heller skal gå for 46" modellen av Sony TV'en. Vil 46" være for stort på en sitteavstand på 2-2,4m?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lcd er bedre på hvitfarge?? Plasma har i mine øyne helt klart de mest naturtro fargene. LCD'en er kanskje mer "lyssterk", men dette har jo bare en hensikt hvis du sitter med flombelysning. Til vanlig stue bruk er det helt bortkastet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •