LG 50PG300 VS. Panasonic TH50PX8E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 67
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 50PG300 VS. Panasonic TH50PX8E

LG 50PG3000 VS. Panasonic TH50PX8E

Jeg har fått tilbud på disse 2 tv'ene, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe!
    har ikke mye peiling på tv så.
    jeg skal bare se fotball og film med tv en og spille tvkonsoler(xbox360/ps3osv)

hva anbefaler dere??

men panasonicen koster meg 9990,- kr
    mens lg'en koster meg 10990,- kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller du bør vurdere LGPG6000 (koster også 11000) opp mot Panasonicen, PG3000 er en del dårligere enn 50PX8...i hvert fall slik jeg har forstått det

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg blindt gått for px8.. men har ikke sett den eller lg'en...

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si noe om LG`en, for den har jeg aldri sett, men Panasonicen er iallefall i en klasse for seg selv når det kommer til kvalitet i forhold til pris. Dette gjelder forsåvidt mange av PX`ene til Panasonic

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at du noensinne vil sukke lengselsfullt etter å få LG om du velger Panasonic.
    Kjøp Panasonic og ti-tyve DVD-filmer. :)

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg tviler på at du noensinne vil sukke lengselsfullt etter å få LG om du velger Panasonic.
    Kjøp Panasonic og ti-tyve DVD-filmer.
    Nå får du en 50 tommer LG PG6000 for 11000,- og det er en bedre skjerm en PX8 jeg har sett begge. LG skjermen er bedre både på bildekvalitet, spesefikk og utstyr og PX8 er ikke en PX80 i 50 for de som tror dette, det er en eldre modell med den gamle V-Real 2-prosessor og dårligere spesefikk generelt.

Snakker man design så er LG-n lekker, Panasonic PX8 er fryktelig kjedelig rett og slett en firkantet skjerm i gråsort plast Snakker man om at du må velge LG PG3000 mot PX8 så blir det 40-60 syntes jeg. Bildkvalitet 50/50 men PG3000er noe bedre utsyrt med feks 3 HDMI kontra 2 har bedre kontrastnivå har jo også designet på sin side og jeg ville klart valg den der også og ja jeg har sett den.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger flere tråder på forumet som omhandler disse to TV`ene, du kan nok plukke opp endel info om plusser og minuser ved skjermene der.

Her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...px8e-grei.html
    og her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...30000-1-a.html
    blandt andre.

Så er det jo litt smak og behag inne i bildet her, så du burde sett begge skjermene selv før du bestemte deg. Skjermene er jo gode på forskjellige områder, er jo helt opp til deg hvilke områder du synes er viktige

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både på bildekvalitet, spesefikk og utstyr og PX8 er ikke en PX80 i 50 for de som tror dette, det er en eldre modell med den gamle V-Real 2-prosessor og dårligere spesefikk generelt.

Snakker man design så er LG-n lekker, Panasonic PX8 er fryktelig kjedelig rett og slett en firkantet skjerm i gråsort plast Snakker man om at du må velge LG PG3000 mot PX8 så blir det 40-60 syntes jeg. Bildkvalitet 50/50 men PG3000er noe bedre utsyrt med feks 3 HDMI kontra 2 har bedre kontrastnivå har jo også designet på sin side og jeg ville klart valg den der også og ja jeg har sett den.
    Nei. PX8 er ikke en eldre modell enn PX80 (de kom samtidig). Men PX8 har samme bildeprosessoren og kontrasten som PX70. PX8 er ment som en billigere variant for de som ikke vil bruke så mye penger på en skjerm. Men prisforskjellen mellom TH-42PX8 og TH-42PX80 begynner å bli veldig liten nå.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Nå får du en 50 tommer LG PG6000 for 11000,- og det er en bedre skjerm en PX8 jeg har sett begge. LG skjermen er bedre både på bildekvalitet, spesefikk og utstyr og PX8 er ikke en PX80 i 50 for de som tror dette, det er en eldre modell med den gamle V-Real 2-prosessor og dårligere spesefikk generelt.

Tull!

Hvilket grunnlag har du for å si at LG er en bedre skjerm?

Jeg har sett begge flere ganger, flere steder og har kjøpt en PX8. PX8 er heller ikke en gammel modell. Jeg har også hatt PX70 og sett 1000 timer på den og det er ingen tvil om at PX8 er en mye bedre TV.

Og at PG3000 har bedre kontrast enn PX8 er bare tall på papir, realitet er noe annet. PG6000 kan konkurere med PX8 på kontrast, men jeg synes at PX har et mer naturlig og bedre bilde.

Angående design synes jeg LG har kommet noe lenger, men jeg spurte frøkna om hvilken hun hadde valgt med tanke på utseende og hun ville ha PX8. Smak og behag er et viktig stikkord her, ikke slik jeg har rett du har feil meninger.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 37PX8, 50PX720 og 42PV70 her hjemme og PX8-modellen står ikke tilbake for noen av de andre. Tverit i mot. Husk at PX8 ikke har PC-inngang, mens LG vel er kjent for å ha det samt støtter pixelmapping.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det noe j**** tull å tenke på designet når man kjøper seg TV, iallefall viss man betaler mer for å få designen eller går på akkord med billedkvaliteteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Etter min mening er det noe j**** tull å tenke på designet når man kjøper seg TV, iallefall viss man betaler mer for å få designen eller går på akkord med billedkvaliteteten.
    Er litt irriterende om TVen står i stua og man erger seg over at den er stygg hver gang man ser den. Noe annet om TVen skal gjemmes bort i et hjemmekinorom.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Tull!

Hvilket grunnlag har du for å si at LG er en bedre skjerm?

Jeg har sett begge flere ganger, flere steder og har kjøpt en PX8. PX8 er heller ikke en gammel modell. Jeg har også hatt PX70 og sett 1000 timer på den og det er ingen tvil om at PX8 er en mye bedre TV.

Og at PG3000 har bedre kontrast enn PX8 er bare tall på papir, realitet er noe annet. PG6000 kan konkurere med PX8 på kontrast, men jeg synes at PX har et mer naturlig og bedre bilde.

Angående design synes jeg LG har kommet noe lenger, men jeg spurte frøkna om hvilken hun hadde valgt med tanke på utseende og hun ville ha PX8. Smak og behag er et viktig stikkord her, ikke slik jeg har rett du har feil meninger.

Dette er godt nok begrunnet i hva jeg har skrevet før og føler ikke for å utdype dette mere. At du valgte PX8 og syntes den er bedre er din mening men jeg er ikke enig så enkelt kan det være.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå betaler man ikke noe mer for en design tv fra LG så jeg fatter egentlig ikke poenget. Skal man sammenligne LG PG serien og Panasonic sin siste V serie kun på design så blir jo dette bare tullete for der er LG overlegen.

Bildekvalitet så mener vel 50/50 hvem om hva man liker best da begge har fordeler og bakdeler så det kommer vel an på hva man legger mest vekt på.

Min 50 Pioneer 8 gen Kuro legges for salg snart grunnet bytte til 50LGPG7000 når vi får den inn grunnet jeg går hver dag og sikler på denne skjermen.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er godt nok begrunnet i hva jeg har skrevet før og føler ikke for å utdype dette mere. At du valgte PX8 og syntes den er bedre er din mening men jeg er ikke enig så enkelt kan det være.
    At du liker LG betyr ikke at den er bedre enn PX8.

Og at PX8 er en gammel modell er fremdeles usant. Den er ikke eldre enn PX80.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er her det skjer

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bien sur. PG6000 er absolutt å foretrekke fremfor PG3000 og mye annet.
    Allikevel, selv om førstnevnte modell presterer bra og er en pyntegjenstand, tviler jeg på at trådstarter noen gang kommer til å tenke; "fillern, jeg skulle tatt den fra LG isteden!"
    PX8 er en veldig trygg tv som ikke lover for mye, hverken mht. design eller spesifikasjoner, derfor er det vanskelig å bli skuffet, særlig siden den selges såpass billig.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zlatzman
    Er litt irriterende om TVen står i stua og man erger seg over at den er stygg hver gang man ser den. Noe annet om TVen skal gjemmes bort i et hjemmekinorom.
    Nå er det veldig få TV`er som er så stygge at du føler du må gjemme de da, TH50PX8 er iallefall ikke stygg, selv om LG muligens har et mer "fancy" design...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå betaler man ikke noe mer for en design tv fra LG så jeg fatter egentlig ikke poenget. Skal man sammenligne LG PG serien og Panasonic sin siste V serie kun på design så blir jo dette bare tullete for der er LG overlegen.

Bildekvalitet så mener vel 50/50 hvem om hva man liker best da begge har fordeler og bakdeler så det kommer vel an på hva man legger mest vekt på.

Min 50 Pioneer 8 gen Kuro legges for salg snart grunnet bytte til 50LGPG7000 når vi får den inn grunnet jeg går hver dag og sikler på denne skjermen.
    Når det er 50/50 på bildekvaliteten, men PG6000 koster mer enn PX8 betaler man vel mer for designet? Mitt poeng er jo nettopp at design bør holdes utenfor sålenge ingen av tv`ene er å stygge at man skjemmes over de...

Og at du selger din kuro for å kjøpe LG skjønner jeg ikke særlig mye av egentlig, men smak og behag...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er 50/50 på bildekvaliteten, men PG6000 koster mer enn PX8 betaler man vel mer for designet? Mitt poeng er jo nettopp at design bør holdes utenfor sålenge ingen av tv`ene er å stygge at man skjemmes over de...

Og at du selger din kuro for å kjøpe LG skjønner jeg ikke særlig mye av egentlig, men smak og behag...
    Jeg syntes de som sverger til 50PX8 kontra LGPG6000 bør lese spesefikk/utsyr og se skjermene live. 2 ekstra HDMI, USB,svingbar fot 30000:1i kontrastnivå kontra 10000:1 for å nevne noe pluss det er skikkelig flott design tv. De fleste er villige til å betale en tusenlapp ekstra for dette. Er det virkelig så rart at jeg liker PG7000 kontra min Pioneer? Har du sett PG7000? Mulig du synts det er rart men jeg syntes det faktisk er rarere at man kjøper PX8 kontra LGPG6000 for der er det virkelig store forskjeller hele veien. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor så mange Panasonic eiere må gå så kraftig i forsvar når merket nevnes for dette er slett ikke nødvendig for de lager veldig gode skjermer men av og til så har en annen produsent et bedre alternativ i enkeltes øyne og dette får man da bare akseptere.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •