LG 50PG300 VS. Panasonic TH50PX8E - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Men trodde du hadde en LG jeg, Ken?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Men trodde du hadde en LG jeg, Ken?
    På tide å legge denne saken bak seg, er det ikke ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men over til et langt viktigere poeng, jeg har både PX70 og PX8! Dermed vil jeg tro at jeg med godt grunnlag kan si at PX8 er en klart bedre TV enn PX70. Eneste bakdelen er noe mer refleksjoner i skjermen på PX8. Designet gikk feil vei, men til forskjell fra mange andre ser jeg på bilde, ikke rammen rundt

J.Haugen: Du har ikke erfaringer med PX8? Siden jeg synes at PX8 er vesentlig bedre enn PX70 så lurer jeg på om det kan være VREAL3 som er problemet til PX80 når det kommer til SD? Jeg har dessverre tilgode å se PX8 og 80 eller PX70 og 80 side om side.
    Jo, det stemmer det. Bildeprosessoren VREAL3 har litt andre egenskaper enn forgjengeren. Og jeg er mektig imponert over Panasonic TH-50PX8. Den har bedre fargebalanse (den gamle 50PX70 var mer oversaturert i grønt) og er bedre på sideveis bevegelser enn TH-50PX70. PX8 har også en mer korrekt gamma-kurve (2.2) enn den nyeste PX80 som ligger rundt 2.0. Men i en lys stue merker du neppe noe forskjell på sistnevnte.

Dessuten koster den 50PX8 halvparten av den gamle 50PX70! Den nye kan vel kanskje beskyldes for å ha et lite "rød-push" i fargene, men det har den nye Pioneer LX5090 også, så det kan flesteparten leve med. PX8 er intet mindre enn et kupp, nå som den koster under 10K! Og ja, den er altså bedre enn TH-50PX70.

Men dere som har eid en del skjermer gjennom årene, vet at selv om én modell fra et merke er god, er ikke nødvendigvis de andre det. Så hos meg (og hos de fleste andre testere) fremstår TH-37PX70 som bedre enn TH-37PX80 (37PX8 har jeg ikke prøvd). Det har igjen med gammakurven, oppløsningen og SD-behandlingen å gjøre. Det eneste jeg la merke til,og som også måleinstrumentene viste, var at fargene lå nærmere rec709 på den nye. Men her er det bare å prøve seg fram.

Og for å gjøre forvirringen enda større: TH-37PX70 er igjen bedre enn TH-42PX70 fordi 42-varianten ikke klarer å beholde samme skarpheten som den mindre varianten.

Da jeg hadde 5 (!) Panasonic TH-42PA50 hjemme i test-stua på Sørlandet i sommer, målte ALLE skjermene ulikt (gamma, fargetemperatur og i forhold til rec 709). Så om jeg har fått skjermer i hus som avviker mer enn andre skjermer av samme modell, så kan det selvsagt bli noe problematisk. Jeg håper det var oppklarende

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg dagens overskrift i avisen.
    Flere synsere ble meid ned av hensynsløs testfører på AVforum i går kveld. Ingen kom fysisk til skade, men stoltheten fikk en vreal knekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg dagens overskrift i avisen.
    Flere synsere ble meid ned av hensynsløs testfører på AVforum i går kveld. Ingen kom fysisk til skade, men stoltheten fikk en vreal knekk.
    Jeg må bare beklage om innlegget ovenfor ble for uklart. Men poenget mitt er altså at fabrikk-avvik MELLOM apparatene gjør det vanskelig å uttale seg helt bastant om en skjerm. Dessuten vanskeliggjør det også publisering av såkalte bruker-innstilinger, fordi det som passer på en skjerm, ikke nødvendigvis passer en annen. Dette forholdet forverres/kompliseres av tilkoblede kilders særegenheter, lys/mørkt rom, rommets egen "fargetemperatur", personlig smak, alder på observatørene (yngre øyne trenger mindre lys enn eldre) osv.

En måte å redusere noe av utfordringen på, er at fabrikkene setter strengere krav til produksjonsavvik og/eller at apparatene kontrollmåles FØR de forlater fabrikken (slik som Loewe gjorde på Aconda-apparatene). Men det betyr at enhtene blir dyrere. Og spørsmålet er om forbrukerne vil ha en slik utvikling?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du uttrykte deg klart på første forsøk, tør jeg påstå, men det skader neppe å utdype nærmere av den grunn.
    Det er mange synsere her (hvilket inkluderer undertegnede i altfor stor grad) som har godt av å se at ting ikke er så sort/hvitt, og jeg synes altså at du hjelper til rimelig bra i så måte.

Hvilke merker er egentlig best og verst på slike produksjonsavvik? Eller er det jevnt over ujevnt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er vel sen ut, men jeg har hadd 50px8,utstillingsmodell, den hadde et bra bilde, men den var ferdi innbrent fra butikken,syntes veldig godt hvor teksten hadde vært. fikk ikke bort IR me snø over natten.
    Fikk bytta den etter hvert, ble da en LG 50PG3000, denne synes jeg har et bedre bilde enn pana sin, synes også at LG`n har bedre sortnivå.
    Synes ikke det er verd dobbel pris for litt bedre sortnivå.:razz:

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •