LG 50PG300 VS. Panasonic TH50PX8E - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg så det på en annen tråd her inne et sted (Det stod vel "ôver 400")

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har ikke sett noen tester hvor dette er tilfelle jeg. Kan du linke til det for meg?

Spør deg selv om du ville hatt en passat med en 2år gammel motor i.... Selvfølgelig ikke!

Dårlig eksempel. Bilprodusenter bytter ikke ut motorkonstruksjoner hvert år. Det koster mangfoldige millioner å utvikle en helt ny motor.
    VAG (Volkswagen, Audi, m.fl.) er blant de som bruker motorene lengst. En fem år gammel konstruksjon i en ny bil er ikke uvanlig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Vel nå betaler man ikke noe mer for en design tv fra LG så jeg fatter egentlig ikke poenget. Skal man sammenligne LG PG serien og Panasonic sin siste V serie kun på design så blir jo dette bare tullete for der er LG overlegen.

Bildekvalitet så mener vel 50/50 hvem om hva man liker best da begge har fordeler og bakdeler så det kommer vel an på hva man legger mest vekt på.

Min 50 Pioneer 8 gen Kuro legges for salg snart grunnet bytte til 50LGPG7000 når vi får den inn grunnet jeg går hver dag og sikler på denne skjermen.
    Meget interessant at at du bytter din 8 gen Pioneer til fordel for PG7000 etter å ha studer sistnevnte en stund. Regner med at du har hat god anledning til å sammenlikne med flere type signaler og oppløsninger. Hvordan er PG7000 f.eks på SD materiale ?
    Har heller ikke fått noen WOW følelse når jeg ser Pioneer i butikken. Alle sier at den er best med lyset av men jeg ser jo stort sett TV/film med lyset på. I lyse lokaler har jeg lest at LG er like god som Pioneer. På den annen side skryters jo Pioneer opp i skyene av alle som tester.....

Er det noen steder i Oslo-Drammen området man kan teste Pioneer i de rette omgivelser og som yter den rettferdighet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Meget interessant at at du bytter din 8 gen Pioneer til fordel for PG7000 etter å ha studer sistnevnte en stund. Regner med at du har hat god anledning til å sammenlikne med flere type signaler og oppløsninger. Hvordan er PG7000 f.eks på SD materiale ?
    Har heller ikke fått noen WOW følelse når jeg ser Pioneer i butikken. Alle sier at den er best med lyset av men jeg ser jo stort sett TV/film med lyset på. I lyse lokaler har jeg lest at LG er like god som Pioneer. På den annen side skryters jo Pioneer opp i skyene av alle som tester.....

Er det noen steder i Oslo-Drammen området man kan teste Pioneer i de rette omgivelser og som yter den rettferdighet.
    Ja det er kanskje interessant at jeg ønsker å bytte jeg personlig syntes ikke dette men men. Den 60LGPG7000 vi har på jobben er koblet opp mot en god digital kilde og jeg har jo har skrevet før så liker jeg bildetkvaliteten veldig godt og dette gjelder også ved SD signaler.Den levere strålende på HD sendinger, Bluray matriale og jeg har også fått prøvet den mot Playstation 3 som imponerte meg uten jeg spiller veldig mye. Jeg personlig syntes min Pioneer Kuro XD kommer seg best frem med dempet belysning og det er vel og bra men også litt frusterende på feks dagtid i en godt opplyst stue der har jeg savnet lystpruten jeg personlig syntes PG7000 er god på. Dette blir litt kjerringa mot strømmen men i mine øyne så liker jeg rett og slett PG7000 bedre en min Pioneer derfor også grunn til å bytte da jeg gjør faktisk en god investering ved skjermbytte generelt.

Rette omgivelser er det stort sett vanskelig og få i et stor lokale som ikke slår av lyset for deg men jeg kan anbefale deg Elkjøp på Alnabru og spør gjerne etter Joakim eller Andre som sitter med god kompitanse på Pioneer og de har både 50 og 60 tommere utstilt der. Nye Elkjøp Lørenskog er også gode men for å være ærlig så ligger mulig kompentasen på staben dessverrre noe lavere ved plasma kjøp og butikken har også fryktelig mye LCD skjermer i stand kontra plasma så ta turen til Alnabru.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Du kikker på denne tven daglig? Det betyr jo at den må være utstilt et eller annet sted? Trodde ikke noe av elektrokjedene hadde tatt inn denne tven ennå...
    Noen som vet hvor det er mulig å se Pg7000 utstilt?
    Vi har den utstilt på jobben min uten at jeg skal blande inn hva jeg jobber med eller for men la meg si at jeg jobber i brasjen. Nei du skal nok slite med å finne PG7000 utstilt hos en elektrokjede forløpig men nå er den lovet inn til Norge i løpet av den nærmeste tiden så muligheten bør være der i løpet av de neste 14 dagene. Forøvrig så selger Netshop 60tommeren og har hatt et titals 50 tommere inne men de ble revet vekk med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at folk sier at pioneer er best med lyset av, er jo seff fordi hvis det er på får du ikke sett fult ut hvor bra svartnivået er på disse. For de som ikke vet det, så er det det beste du får tak i, i motsetning til LG =P Har forresten aldri skjønt hvorfor man trenger mer lys enn det pioneeren gir. Må isåfall være hvis du sitter i flombelysning.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    grunnen til at folk sier at pioneer er best med lyset av, er jo seff fordi hvis det er på får du ikke sett fult ut hvor bra svartnivået er på disse. For de som ikke vet det, så er det det beste du får tak i, i motsetning til LG =P Har forresten aldri skjønt hvorfor man trenger mer lys enn det pioneeren gir. Må isåfall være hvis du sitter i flombelysning.
    Pioneer ser da temmelig overlegent ut selv i de ufyselig opplyste lokalene til Expert og Elkjøp. Jeg kan vanskelig forestille meg at jeg ville byttet den mot noe annet. Skulle sola skinne rett på skjermen så hadde jeg heller malt vinduene svarte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvorfor du quota meg, men jeg har da aldri sagt at pioneer sine skjermer ikke ser bra ut i butikken. Men jeg kan utdype med å si at mange folk blir lurt når de ser disse lyssterke lcd'ene ved siden av de mer matte plasmaene.

Hvis jeg skulle ha kjøpt meg en tv idag så ville det nok blitt en 5080XA. Ville valgt denne forran de nyere 1080p panelene siden denne har veldig bra bilde, plus en relativt hyggelig pris

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hvis LG er en langt bedre TV så kan jeg ikke skjønne hvorfor den blir slått av PX80 gang på gang i tester? Jeg gjentar meg selv og sier at begge er gode TV'er, men at den ene er overlegen den andre går ikke synet mitt med på.

Jeg tror heller ikke LG'en er mye bedre på kontrast, men jeg har ingen målinger for å bekrefte dette.

Angående gammel modell er det snakk om at det er samme bildeprossessor som på PX70, men nytt panel. Jeg har hatt begge og med 300 timer på PX8 og over 1000 timer på PX70 kan jeg med hjertet på hånden si at det var større forskjeller enn jeg hadde forventet på disse, i favør PX8.

Om det kommer en helt ny Passat der motoren har vært brukt i 2 år er da Passaten en gammel modell? Det henger ikke på grep!

Marianne25: Jeg har ingen HDMI-splitter, men en Yamaha hjemmekinoforsterker med 4 HDMI innganger.
    Ser at de foretrekker panasonic ja. Og er egentlig ikke veldig overrasket over det. De foretrekker alltid panasonic. Jeg er dog ikke enig med testen når det kommer til "smell i fargene" som de kaller det. Her er PG6000 klart bedre. Sett de ved siden av hverandre å se selv. PX8 ser rett å slett litt dus ut.

Over til denne bil praten. Hvorfor kjøpte du deg en PX8 når du sikkert kunne fått en PX70 billig med samme garanti? Samme tv'en bare at den ser ti ganger bedre ut.

Denne diskusjonen ender snart opp i en "pappa'n min er sterkere enn pappa'n din" diskusjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem vil ha "smell" i fargene? Vil vi ikke ha korrekte naturlige farger da?

Men jeg kan være enig i at px80 kanskje ikke er den tv'en med best farger.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Vi har den utstilt på jobben min uten at jeg skal blande inn hva jeg jobber med eller for men la meg si at jeg jobber i brasjen. Nei du skal nok slite med å finne PG7000 utstilt hos en elektrokjede forløpig men nå er den lovet inn til Norge i løpet av den nærmeste tiden så muligheten bør være der i løpet av de neste 14 dagene. Forøvrig så selger Netshop 60tommeren og har hatt et titals 50 tommere inne men de ble revet vekk med en gang.

Men trodde du hadde en LG jeg, Ken?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    vet ikke hvorfor du quota meg, men jeg har da aldri sagt at pioneer sine skjermer ikke ser bra ut i butikken. Men jeg kan utdype med å si at mange folk blir lurt når de ser disse lyssterke lcd'ene ved siden av de mer matte plasmaene.

Hvis jeg skulle ha kjøpt meg en tv idag så ville det nok blitt en 5080XA. Ville valgt denne forran de nyere 1080p panelene siden denne har veldig bra bilde, plus en relativt hyggelig pris ;)
    Beklager hvis jeg var uklar.
    Jeg siterer deg fordi jeg er fullstendig enig, også i det du skriver her.
    Når jeg sammenligner skjermer i butikk, er Pioneer synlig bedre på bildedynamikk enn alt det andre, særlig i sammenligning med LCD, men også mot andre plasmaskjermer, det til tross for at skjermene er av de minst lyssterke. Så de må jo være himmelske i lysdempet rom.
    Personer som ikke vet hva et godt bilde er når de ser det, tiltrekkes naturligvis av de mer lyssterke skjermene. Det mangler bare at de utvikler fasettøyne og vinger, for så å sverme rundt i LCD-avdelingen og legge egg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til denne bil praten. Hvorfor kjøpte du deg en PX8 når du sikkert kunne fått en PX70 billig med samme garanti? Samme tv'en bare at den ser ti ganger bedre ut.
    Er det ikke et nyere panel på PX8 likevel?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jepp: Samme panel som i PX80 (men lavere kontrast). Samme elektronikk/bildebehandling som i PX70.

Tester i disse dager ut en 37PX8 - og med ANALOG kabel som kilde gir den et fantastisk bra bilde ;-)
    Har tidligere testa ut og returnert 42PX70 og Pio 4280...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Samme panel men forskjellige bileprosessorer som igjen utgjør hele forskjellen på kvaliteten. PX8 har forrige generasjon prosessor V-Real 2-prosessoren og PX80 har den siste V-Real 3-Prosessoren og leverer klart bedre bilde. PX8 kan sammenlignes med fjorårets budsjett modell PX70 på bildekvaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    usikker på om det er et problem. PX70 er mindre støyfull og oppleves mer naturig i fargene enn PX80

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    usikker på om det er et problem. PX70 er mindre støyfull og oppleves mer naturig i fargene enn PX80
    Vel det strider mot kunnskap og alle tester og det vil også si at Panasonic gjør et tilbakehopp i kvalitet noe jeg tviler på de vil like å høre spesielt da det sitter den samme bildeprosessoren i kremserien Deres PZ.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    Du har flere med deg her: PX70 ser ut til å gi bedre bilder om kilden er Analog/SD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk helt riktig. Jeg har hatt alle Pana-skjermene siden PWD6 (sjette generasjon), og PX70 er sammen med PA50 helt fantastiske på SD. PX70 gir et glattere og mindre støyfullt bilde enn PX80 via analog overføring. Via HDMI er forholdet motsatt. Da er PX80 best. Mange av de som har gjort kvalifiserte tester av PX80 har også påpekt dette (med kvalifiserte menes at de har hatt begge skjermen tilgjengelig på samme tid, og matet de med samme signal - det har også jeg gjort). Spesielt Panasonic TH-37PX70 er helt rå med sin noe spesielle oppløsning på 1024x720 (en av få paneler med 720 fremfor 768, PX80 har 768 .). Men alle Pana-skjermene i størrelse 37 blir veldige gode, enten vi snakker om PA30, 50, 60, 70 eller 8(0).

Så bruken avgjør. Bruker du mye HDMI til DVD, satelitt-tuner og Blu-ray, så gå gjerne for PX80. Men har du allerede PX70, og fremdeles bruker scart-overføring, kan du likegodt vente til neste generasjon.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de foretrekker panasonic ja. Og er egentlig ikke veldig overrasket over det. De foretrekker alltid panasonic. Jeg er dog ikke enig med testen når det kommer til "smell i fargene" som de kaller det. Her er PG6000 klart bedre. Sett de ved siden av hverandre å se selv. PX8 ser rett å slett litt dus ut.

Denne diskusjonen ender snart opp i en "pappa'n min er sterkere enn pappa'n din" diskusjon
    Hvor mye billigere enn 10 000 kan du få 50" PX70? Har sett flere som skal ha 14-15-16k for utstillingsmodeller, senest for et par uker siden.

Har du egentlig fått med deg at PX8 har et nytt panel?

Men over til et langt viktigere poeng, jeg har både PX70 og PX8! Dermed vil jeg tro at jeg med godt grunnlag kan si at PX8 er en klart bedre TV enn PX70. Eneste bakdelen er noe mer refleksjoner i skjermen på PX8. Designet gikk feil vei, men til forskjell fra mange andre ser jeg på bilde, ikke rammen rundt

J.Haugen: Du har ikke erfaringer med PX8? Siden jeg synes at PX8 er vesentlig bedre enn PX70 så lurer jeg på om det kan være VREAL3 som er problemet til PX80 når det kommer til SD? Jeg har dessverre tilgode å se PX8 og 80 eller PX70 og 80 side om side.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •