LG 50PG300 VS. Panasonic TH50PX8E - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Bien sur. PG6000 er absolutt å foretrekke fremfor PG3000 og mye annet.
    Allikevel, selv om førstnevnte modell presterer bra og er en pyntegjenstand, tviler jeg på at trådstarter noen gang kommer til å tenke; "fillern, jeg skulle tatt den fra LG isteden!"
    PX8 er en veldig trygg tv som ikke lover for mye, hverken mht. design eller spesifikasjoner, derfor er det vanskelig å bli skuffet, særlig siden den selges såpass billig.
    Noen kjøper Volvo stajonsvogn og andre kjøper seg en Audi TT smaken er som baken selv om begge oser av kvalitet:-D Nå har trådstarter send meg PM om råd rundt dette og valget er nok tatt så da avslutter jeg også denne diskusjonen.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Jeg syntes de som sverger til 50PX8 kontra LGPG6000 bør lese spesefikk/utsyr og se skjermene live. 2 ekstra HDMI, USB,svingbar fot 30000:1i kontrastnivå kontra 10000:1 for å nevne noe pluss det er skikkelig flott design tv. De fleste er villige til å betale en tusenlapp ekstra for dette. Er det virkelig så rart at jeg liker PG7000 kontra min Pioneer? Har du sett PG7000? Mulig du synts det er rart men jeg syntes det faktisk er rarere at man kjøper PX8 kontra LGPG6000 for der er det virkelig store forskjeller hele veien. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor så mange Panasonic eiere må gå så kraftig i forsvar når merket nevnes for dette er slett ikke nødvendig for de lager veldig gode skjermer men av og til så har en annen produsent et bedre alternativ i enkeltes øyne og dette får man da bare akseptere.
    Spesifikk har jo ikke en verdens betydning, kontrasten er oppgidd til å være 3 ganger bedre på LG, noe den IKKE er. Tall på papir er og blir tall på papir. Man kjøper ikke den forsterkeren som har flest watt heller på papiret.

Jeg har 4 hdmi på receiver, noe som gir meg 5 totalt, mer enn nok for de fleste.

Jeg har veggfeste og der egner Panasonic seg bedre, trangt bak på LG'en og svingbar fot er noe man betaler for.

Det jeg prøver å si er at du bør skjønne at ikke alle andre er akkurat som deg.

Jeg synes at LG'en er penere og klarer seg bedre i godt opplyste rom, noe jeg er villig til å innrømme. Men jeg mener etter å ha sett begge flere ganger at Pana er et bedre valg for meg.

Begge er helt klart gode TV'er og det er mye smak og behag. Men å si bombastisk at LG er bedre synes jeg ikke blir riktig. Prisforskjellen på TV'ene er foresten 2000, ikke 1000.

Men jeg ser frem til at Pioneer'en kommer på bruktmarkedet, det er virkelig en god TV

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spade der er vel greit og ha forskjellige meninger og for meg så ville valget blitt LG kontra Panasonic i dette tilfellet men i flere andre diskusjoner så ville jeg gått for Panasonic. Å kjøpe hdmi receiver med fjernkontroll koster jo noen hundrelapper dette også så prisen vil jevne seg ut noe mer.

Nei alle er ikke som meg og deg og gudselov for dette for det ville blitt trist ikke sant

Du har valgt din favotitt og er fornøyd og dette er jo bare strålende mens andre ville valgt den andre veien.
    Min Kuro kommer nok aldri på bruktmarkede da jeg har flere kjente som ønsker denne men billig blir den alikevel ikke:wink:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysutbytte og kontrast er LANGT bedre på PG6000 enn både PX8 og PX80 bare får å ha det avklart!!

PX8 er ikke en gammel modell utifra lanserings dato men innmaten er som marianne25 sier fra en eldre modell og er da å betrakte som en eldre tv.

En Ford Scorpio er fremdeles en 95modell selvom den blir solgt "ny" i 2008.

Skjønner at du Spade beskytter ditt kjøp med nebb og klør og det skal du selvfølgelig få lov til. Marianne25 sitter på den andre tua og gjør det samme.

For min del er jeg veldig fornøyd med min Pioneer og har ingen planer om å bytte ut den for noen av disse modellene. Men skal jeg velge noen av disse må det helt klart bli PG6000 fra LG. Den slår PX8 på absolutt alle områder utenom ett! Og det er sortnivå. Men da kan man igjen spørre seg? Er det nødvendig å skalke alle luker og slå av alle lys når man ser på tv?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg har ikke LG men er enig av alt annet du skriver.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Lysutbytte og kontrast er LANGT bedre på PG6000 enn både PX8 og PX80 bare får å ha det avklart!!

PX8 er ikke en gammel modell utifra lanserings dato men innmaten er som marianne25 sier fra en eldre modell og er da å betrakte som en eldre tv.

En Ford Scorpio er fremdeles en 95modell selvom den blir solgt "ny" i 2008.

Skjønner at du Spade beskytter ditt kjøp med nebb og klør og det skal du selvfølgelig få lov til. Marianne25 sitter på den andre tua og gjør det samme.

For min del er jeg veldig fornøyd med min Pioneer og har ingen planer om å bytte ut den for noen av disse modellene. Men skal jeg velge noen av disse må det helt klart bli PG6000 fra LG. Den slår PX8 på absolutt alle områder utenom ett! Og det er sortnivå. Men da kan man igjen spørre seg? Er det nødvendig å skalke alle luker og slå av alle lys når man ser på tv?
    Hvis LG er en langt bedre TV så kan jeg ikke skjønne hvorfor den blir slått av PX80 gang på gang i tester? Jeg gjentar meg selv og sier at begge er gode TV'er, men at den ene er overlegen den andre går ikke synet mitt med på.

Jeg tror heller ikke LG'en er mye bedre på kontrast, men jeg har ingen målinger for å bekrefte dette.

Angående gammel modell er det snakk om at det er samme bildeprossessor som på PX70, men nytt panel. Jeg har hatt begge og med 300 timer på PX8 og over 1000 timer på PX70 kan jeg med hjertet på hånden si at det var større forskjeller enn jeg hadde forventet på disse, i favør PX8.

Om det kommer en helt ny Passat der motoren har vært brukt i 2 år er da Passaten en gammel modell? Det henger ikke på grep!

Marianne25: Jeg har ingen HDMI-splitter, men en Yamaha hjemmekinoforsterker med 4 HDMI innganger.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hvis LG er en langt bedre TV så kan jeg ikke skjønne hvorfor den blir slått av PX80 gang på gang i tester? Jeg gjentar meg selv og sier at begge er gode TV'er, men at den ene er overlegen den andre går ikke synet mitt med på.

Jeg tror heller ikke LG'en er mye bedre på kontrast, men jeg har ingen målinger for å bekrefte dette.

Angående gammel modell er det snakk om at det er samme bildeprossessor som på PX70, men nytt panel. Jeg har hatt begge og med 300 timer på PX8 og over 1000 timer på PX70 kan jeg med hjertet på hånden si at det var større forskjeller enn jeg hadde forventet på disse, i favør PX8.

Om det kommer en helt ny Passat der motoren har vært brukt i 2 år er da Passaten en gammel modell? Det henger ikke på grep!

Marianne25: Jeg har ingen HDMI-splitter, men en Yamaha hjemmekinoforsterker med 4 HDMI innganger.
    PX80 med den nye V3 bildeprosessoren slår PG6000 med marginaler selv om den har hvert best i alle tester men man må se bak testene for å slenge en slik komentar. Lyd og bilde likestiller PX80 og PG6000 og Hjemmekino gir PX80 6 og PG 5 i karakter altså marginaler. PX8har den eldre V2 bildeprosessoren og ligger hakket bak selv om du ikke liker dette spade for PX80 fra Panasonic er og blir en bedre tv en PX8... Følgene er at den ikke når opp mot PG60000 og jeg vil likestille den med PG3000 og ja de er begge gode skjermer. Nå skal jeg snart kjøpe meg PG7000 Jippi!!!

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgitt dynamisk kontrast er jo faktisk bullshit, enkelt og greit, så at LG sin har en OPPGITT DYNAMISK KONTRAST på 30.000:1 mens Panasonic har 10.000:1 trenger ikke ha veldig mye og si, målt Man kan ikke kjøpe TV ut fra spesifikasjonene produsenten oppgir, man må se begge og så gjøre seg opp en mening.

For å ta et eksempel på hvor feil oppgitt kontrast kan være kan vi jo se på Mitsubishi HC7000, der full av/på-kontrasten er oppgitt til 72.000:1, mens målt ansi kontrast er på 409:1 (Som skal sies at er utrolig bra uansett, men dog)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Oppgitt dynamisk kontrast er jo faktisk bullshit, enkelt og greit, så at LG sin har en OPPGITT DYNAMISK KONTRAST på 30.000:1 mens Panasonic har 10.000:1 trenger ikke ha veldig mye og si, målt Man kan ikke kjøpe TV ut fra spesifikasjonene produsenten oppgir, man må se begge og så gjøre seg opp en mening.

For å ta et eksempel på hvor feil oppgitt kontrast kan være kan vi jo se på Mitsubishi HC7000, der full av/på-kontrasten er oppgitt til 72.000:1, mens målt ansi kontrast er på 409:1 (Som skal sies at er utrolig bra uansett, men dog)
    Lær deg forskjellen på DYNAMISK KONTRAST og KONTRASTNIVÅ før du kommenterer videre er du snill. 30000:1 = Kontrastnivå og ikke dynematisk kontrast som enkelte reklamerer med men nå gidder jeg ikke mer for dette blir bare dumt da enkelte ikke er kopitable til å blande seg inn i diskusjonen

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, will you please educate me? Mulig jeg har misforstått hele konseptet med kontrast her, men det har tydeligvis ikke du, så vli du være så snill å forklare meg forskjellen?

EDIT: Og vil dette faktisk si at du tror LG`en har 30.000:1 i statisk kontrastforhold?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, will you please educate me? Mulig jeg har misforstått hele konseptet med kontrast her, men det har tydeligvis ikke du, så vli du være så snill å forklare meg forskjellen?

EDIT: Og vil dette faktisk si at du tror LG`en har 30.000:1 i statisk kontrastforhold?
    Enjoy!!

What's dynamic contrast anyways? - Engadget HD

Contrast ratio - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, men var det slik at du trodde LG`en hadde 30.000:1 i statisk kontrastforhold? Og viss ikke, hvilket tall er da oppgitt viss det ikke er dynamisk kontrast og ikke statisk kontrast? En blanding kanskje?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

Har ikke sett noen tester hvor dette er tilfelle jeg. Kan du linke til det for meg?

Spør deg selv om du ville hatt en passat med en 2år gammel motor i.... Selvfølgelig ikke!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har ikke sett noen tester hvor dette er tilfelle jeg. Kan du linke til det for meg?

Spør deg selv om du ville hatt en passat med en 2år gammel motor i.... Selvfølgelig ikke!
    Tøff plasmaduell

I lyd og bilde vant Panasonic PX80 vs. PG6000, samme med hjemmekino. Jeg har faktisk tilgode å lese en test der PG6000 kommer bedre ut enn PX80, så regner med at du ikke har lest en eneste test?

Noe jeg derimot kom til å tenke på er at om du ikke har eksternt lydanlegg så er Panasonic håpløse på lyd. Akkurat der kjenner jeg ikke LG.

Og jeg må si at du kommer til å slite med å kjøpe ny bil, ikke hvert år de konstruerer nye motorer akkurat Selvfølgelig hadde jeg kunne kjøpt en ny bil med en motor som ble utviklet ifjor, den er jo ikke brukt akkurat......

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg snart kjøpe meg PG7000 Jippi!!!
    Hva har fått deg til å ta den beslutningen? Selv sitter jeg forsatt på gjerdet og dingler mellom LG og Pioneer :-? .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva har fått deg til å ta den beslutningen? Selv sitter jeg forsatt på gjerdet og dingler mellom LG og Pioneer :-? .
    Det er flere faktorer men jeg går og kikker på en 60PG7000 daglig og liker det jeg ser og for meg så har den et veldig lysterkt og godt bilde dette betyr mye for meg. Jeg syntes min Pioneer ikke har dette som sin sterke side og jeg får en god pris på en slik modell. Jeg elsker LG designet også så derfor har jeg bestemt meg. En ny Pioneer blir klart dyrere for meg og jeg syntes faktisk ikke den er verdt pengene spesielt da jeg liker faktisk PG7000 bedre så ville dette være dumt ikke sant. Nå blir jeg vel skutt av Pioneer fansen også:shock:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere faktorer men jeg går og kikker på en 60PG7000 daglig og liker det jeg ser og for meg så har den et veldig lysterkt og godt bilde dette betyr mye for meg. Jeg syntes min Pioneer ikke har dette som sin sterke side og jeg får en god pris på en slik modell. Jeg elsker LG designet også så derfor har jeg bestemt meg. En ny Pioneer blir klart dyrere for meg og jeg syntes faktisk ikke den er verdt pengene spesielt da jeg liker faktisk PG7000 bedre så ville dette være dumt ikke sant. Nå blir jeg vel skutt av Pioneer fansen også:shock:
    Hmm - stor fare for det ja. I Sverige diskuteres det så busta fyker og det skytes flere ganger om dagen. Det fleste som ikke er Fan-boy av ene eller andre slaget sier at de ikke ser forskjell. Argumenten til Pioneer leiren er at du ikke ser det før du slår av lyset - hørt den før? Skal i alle fall se begge før jeg bestemmer meg.

For de som like svensk krangling: Vad hände med Lg PG7000? - Minhembio forum

LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? - Minhembio forum
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lær deg forskjellen på DYNAMISK KONTRAST og KONTRASTNIVÅ før du kommenterer videre er du snill. 30000:1 = Kontrastnivå og ikke dynematisk kontrast som enkelte reklamerer med men nå gidder jeg ikke mer for dette blir bare dumt da enkelte ikke er kopitable til å blande seg inn i diskusjonen
    Ok, siden du unngår å svare på spørsmålet om du mener 30.000:1 er statisk kontrast tar jeg og like godt kommenterer innlegget ditt isteden.

Er ikke kontrastnivå en "paraplybetegnelse" som dekker både dynamisk/statisk kontrast, full av/på kontrast m.fl.? Jeg får litt problemer med å skille mellom "Kontrastnivå" og "Dynamisk Kontrast" viss "Dynamisk kontrast" bare er en form for måle-enhet/metode for kontrastnivået, og de linkene du la ut gjorde ikke forskjellen klarere. Mulig jeg ikke er "kopitabel" til å si noe om dette i det hele tatt, men syns det blir litt feil å rakke ned på meg for at jeg ikke er helt klar på forskjellen viss du ikke er det selv heller...

Dette er kanskje litt OT? I tilfelle beklager jeg det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kikker på denne tven daglig? Det betyr jo at den må være utstilt et eller annet sted? Trodde ikke noe av elektrokjedene hadde tatt inn denne tven ennå...
    Noen som vet hvor det er mulig å se Pg7000 utstilt?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, men var det slik at du trodde LG`en hadde 30.000:1 i statisk kontrastforhold? Og viss ikke, hvilket tall er da oppgitt viss det ikke er dynamisk kontrast og ikke statisk kontrast? En blanding kanskje?
    Reell kontrast på PG6000 er 400:1.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •