Ny samsung 63" plasma. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 321
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg synes det er påfallende at du ikke synes "verdens beste" skjerm er god nok for deg, pga bildestøy.
    Vi har alle forskjellige preferanser. Pioneer plasmatv`ene har jo i lang tid vært ansett som det beste på markedet (når man ikke ser på pris), men jeg har ikke vært fornøyd med de jeg har sett selv om de skulle være aldri så bra!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Vi har alle forskjellige preferanser. Pioneer plasmatv`ene har jo i lang tid vært ansett som det beste på markedet (når man ikke ser på pris), men jeg har ikke vært fornøyd med de jeg har sett selv om de skulle være aldri så bra!
    Det er bare merkelig når han klarer å rakke såpass mye ned på en skjerm og fremheve en annen, for så å si at den heller ikke er god nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at pioneer har litt bildestøy er en kjent sak, den har likevel betydelig mindre støy enn samsung. at en Plasmaskjerm presterer optimalt i et rom med dempet belysning skulle også være en kjent sak.

og ang dette emd at enkelte bruker den i et opplyst rom, en del av oss bruker de helst i et rom med dempet belysning.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Ryktene sier at du finner en utstilt her hos Expert i Thiisgården:

Gule Sider® Kart

Var innom i City her om dagen og den var ikke utstilt der.... ennå.

tro om den kan være på utstilling, men ikke som registrert lagervare? ser på expert.no at den ikke er på lager i thiisgården

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare merkelig når han klarer å rakke såpass mye ned på en skjerm og fremheve en annen, for så å si at den heller ikke er god nok.

eg synes det er påfallende at du ikke synes "verdens beste" skjerm er god nok for deg, pga bildestøy.

Når du refererer til at forskjellene er marginale i et opplyst rom, har det noen gang falt deg inn at noen faktisk bruker TVen i et opplyst rom?
    Videre hevder du at forskjellene er milevis ifra hverandre i ett mørkt rom. Kan du beskrive nærmere hva du refererer til, og hvilken andre modeller kan du sammenligne med?

Hva så om pioneer 5090 per dags dato verdens beste skjerm? (noe det for øvrig ikke er, da KRP modellen overtok tronen)
    Uansett har den bildestøy. Det er ikke til å komme i fra. Men jeg påpekte at jeg mente den ikke var verdt den dyre prislappen. For jeg synes pioneer var for dyre før de senket prisene. Selv om pioneer for øyeblikket kan smykke seg med tittelen "verdens beste tv" betyr ikke det at den er perfekt. Bare bedre enn resten av alle tver som er å få kjøpt idag. For sammenlikningsgrunnlag hadde jeg mindre bildestøy på min forrige generasjons plasma fra samsung. (2006 modell- Q97 versjon)
    Derfor var jeg heller ikke fornøyd med at at pioneer 5090 hadde såpass bildestøy eller mauring som den har. (noe som før øvrig var helt fraværende på digitalt signal til en CRT tv)

Har jeg rakket ned på samsung tven i det hele tatt???
    I så fall må du gjerne peke på hvor. Jeg har flere ganger uttalt at samsung tven er et meget godt kjøp med tanke på pris. Og selv om jeg har uttalt at pioneer er den del bedre har jeg ikke uttalt meg negativt om samsung. Har til og med poengtert at samsung gjør en bedre jobb på bildebehandling når det gjelder bevegelse og panorering enn pioneer.
    Skjønner ikke hvorfor det skal oppfattes som kritikk av en tv når man sier at en annen tv gjør ting bedre.

Nok en gang: hvis noen ikke har forstått det jeg skriver enda, samsung er en super tv med tanke på pris. Men pioneer er bedre, samtidlig som den er også dyrere.

Videre uttalte jeg meg om at forskjellen mellom tvene er mindre i et opplyst rom, noe de selvfølgelig blir.
    Da ser man jo ikke sortnivå og gråskala like tydelig. Men de fleste som kjøper plasmatv er da filmelskere som demper lyset når man koser seg med film?

Som tidligere sagt flere ganger i innlegg tidligere er det gråskala, sortnivå og korekt fargetemperatur som er bedre på pioneer og som man ser bedre i mørket. Bildestøy i form av mauring ses like fordømt godt i et lyst rom. Og for å gjenta det som har blitt skrevet i forrige innlegg nok en gang:
    Bildestøy var hovedårsaken til at jeg ikke kjøpte samsung. Desverre har samsungen etter min mening for mye mauring i bildet til at det er behagelig å se på...

Skjønner ikke hvordan det er mulig å misforstå og feilsitere det jeg har skrevet så til de grader!

Har sett på mange andre tver også, og samsung gjør det omtrent like bra som både LG og Panasonic i samme prisklasse. Så det er som tidligere nevnt ikke noen dårlig tv. Men det finnes en som er bedre...

Håper du fikk svar på dine spørsmål\kritikker nå hhalstensen.

Er godt å se at de fleste her inne har forstått det jeg skriver og de poengene jeg kommer med hvertfall...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Hva så om pioneer 5090 per dags dato verdens beste skjerm? (noe det for øvrig ikke er, da KRP modellen overtok tronen)
    Uansett har den bildestøy. Det er ikke til å komme i fra. Men jeg påpekte at jeg mente den ikke var verdt den dyre prislappen. For jeg synes pioneer var for dyre før de senket prisene. Selv om pioneer for øyeblikket kan smykke seg med tittelen "verdens beste tv" betyr ikke det at den er perfekt. Bare bedre enn resten av alle tver som er å få kjøpt idag. For sammenlikningsgrunnlag hadde jeg mindre bildestøy på min forrige generasjons plasma fra samsung. (2006 modell- Q97 versjon)
    Derfor var jeg heller ikke fornøyd med at at pioneer 5090 hadde såpass bildestøy eller mauring som den har. (noe som før øvrig var helt fraværende på digitalt signal til en CRT tv)

Har jeg rakket ned på samsung tven i det hele tatt???
    I så fall må du gjerne peke på hvor. Jeg har flere ganger uttalt at samsung tven er et meget godt kjøp med tanke på pris. Og selv om jeg har uttalt at pioneer er den del bedre har jeg ikke uttalt meg negativt om samsung. Har til og med poengtert at samsung gjør en bedre jobb på bildebehandling når det gjelder bevegelse og panorering enn pioneer.
    Skjønner ikke hvorfor det skal oppfattes som kritikk av en tv når man sier at en annen tv gjør ting bedre.

Nok en gang: hvis noen ikke har forstått det jeg skriver enda, samsung er en super tv med tanke på pris. Men pioneer er bedre, samtidlig som den er også dyrere.

Videre uttalte jeg meg om at forskjellen mellom tvene er mindre i et opplyst rom, noe de selvfølgelig blir.
    Da ser man jo ikke sortnivå og gråskala like tydelig. Men de fleste som kjøper plasmatv er da filmelskere som demper lyset når man koser seg med film?

Som tidligere sagt flere ganger i innlegg tidligere er det gråskala, sortnivå og korekt fargetemperatur som er bedre på pioneer og som man ser bedre i mørket. Bildestøy i form av mauring ses like fordømt godt i et lyst rom. Og for å gjenta det som har blitt skrevet i forrige innlegg nok en gang:
    Bildestøy var hovedårsaken til at jeg ikke kjøpte samsung. Desverre har samsungen etter min mening for mye mauring i bildet til at det er behagelig å se på...

Skjønner ikke hvordan det er mulig å misforstå og feilsitere det jeg har skrevet så til de grader!

Har sett på mange andre tver også, og samsung gjør det omtrent like bra som både LG og Panasonic i samme prisklasse. Så det er som tidligere nevnt ikke noen dårlig tv. Men det finnes en som er bedre...

Håper du fikk svar på dine spørsmål\kritikker nå hhalstensen.

Er godt å se at de fleste her inne har forstått det jeg skriver og de poengene jeg kommer med hvertfall...
    Jeg er helt enig at det generelt er alt for mye mauring på plasma generelt, og jeg har selv sett dette på de omtalte skjermene. Kan gjerne innrømme at dette var ett av ankepunktene for at jeg selv gikk for en LCD-LED, hvor mauring er et ikke-tema.

Jeg får også beklage hvis jeg har misforstått og sitert deg feil. Jeg bare reagerte litt når du i utgangspunktet "valgte bort" det som blir omtalt som verdens beste TV for en annen TV (plasma?). Jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt, jeg har selv gjort det ;-)

Så igjen, jeg beklager :-)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mauring,ghosting,panorering,haloeffekt,bildestøy.
    Noen av dere burde bare la vær og kjøpe tv og helle reise rundt å se ting live.

(Håper det er rom for litt harselering..):-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Mauring,ghosting,panorering,haloeffekt,bildestøy.
    Noen av dere burde bare la vær og kjøpe tv og helle reise rundt å se ting live.

(Håper det er rom for litt harselering..):-D
    hehe, jeg skjønner den. Det er til tider alt for lett å bli oppheng i det negative, og glemme alt det positive.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo utrolig at man kan få en så stor flat-TV for den prisen amazing!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg skjønner den. Det er til tider alt for lett å bli oppheng i det negative, og glemme alt det positive.
    det er sant,men det er viktig at man sammenligner produkter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg som tydeligvis ytterst få her inne, maaange timers erfaring med begge, iogmed at jeg sitter på 766'en, og broder på 6090'en. At det er milevis med forskjell på disse, og at kuro'en er i en helt annen klasse, er for meg helt hinsides, men for all del, nå har det seg sånn at både jeg og broder, tydeligvis som et fåtall, faktisk ser tv i rom med antydning til lys, og faktisk levende bilder... Når det skal være sagt, så kjører vi totalt forskjellige signalkilder, CD kontra RiksTv og dedikert BD kontra piss-station3, men som sagt, dette er erfaringer fra reelle situasjoner i motsetning til flere her som referer til labratorie-forsøk og blendingsgardiner fra andre verdenskrig ; )

De er uansett FANTASTISK bra tv'er begge to, men f.eks. fotball er en heeelt annen opplevelse på samsungen, er som natt og dag i forskjell.

Så når alt kommer til alt, så er det vel helt etter hva behov du har, skal du ha deg en tv for å sitte og hylle deg selv og andre med samme tv, er kuro'en tingen. Ser du derimot tv med levende bilder i et normalt belyst rom, er samsungen et minst like godt alternativ, selv om du ALDRI får fanboyz'en til å innrømme det ; )

La oss heller kose oss med det faktum at vi har et usedvanlig bra tv, uansett hvilken av disse vi velger, sannsynligvis bedre enn det 99% av andre har tilgang på!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-hausva
    De er uansett FANTASTISK bra tv'er begge to, men f.eks. fotball er en heeelt annen opplevelse på samsungen, er som natt og dag i forskjell.
    Siden jeg sterkt vurderer en av diss tvene,kan du utbrodere litt mer hva de faktiske forkjellene ved fotballtitting er.Hvem av dem kommer mest positivt ut?Hvorfor er det en heeelt annen opplevelse på Samsungen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Børni.

Nå har jeg ikke så fantastisk flott repertoar innen sjangeren som en del andre her tydeligvis har, med hensyn på muring osv ; )

Jeg kjører Canal Digital HD tuner med hdmi inn på Samsung 766'en, og broderen kjører RiksTv inn på 6090'en med hdmi, mine erfaringer er med det, ta det for det det er. Samsungen viser krystallklare bilder under fotball, mens kuro'en hans gir deg noe som egentlig jeg har sammenlignet med Snurre Sprett filmer. Når han aksellerer så henger det et halvt speilbilde igjen av ham, for å illustrere ekstrem fartsøkning, lignende det blir det når bildene glir raskt. Det er bedre under filmvisning fra BD, men i og med at jeg er fotball-frik, var dette i seg selv en grunn til å styre unna. At Samsungen også i MINE øyne har mye friskere design, og for all del MYYYE lavere pris, gjorde dette til et lett valg for meg.

Hvis du derimot har store behov for å tekkes en gjeng med navlebeskuende fanboyz som er totalt ute av stand til å anerkjenne andre produkter, så er det andre muligheter på markedet.

Regner med at det kommer noen inn og gir den korrekte terminologien på hva dette fenomenet med raske bevegelser heter, jeg bare gjengir mine erfaringer etter å ha sett mange fotballkamper på disse to tv'ene...

Uansett, lykke til med tv-valget ; )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke akkurat ut som om hverken du eller din bror har tatt dere bryet med kalbrering av tvene? Hvertfall med tanke på hvordan du beskriver bildet fra en fotballkamp på pioneer tven til broren din..

Uansett hvilken av tvene Børni velger blir han nok fornøyd, da begge er gode tver. Spørsmålet er hvor mye man gidder å legge i en tv...

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Høres ikke akkurat ut som om hverken du eller din bror har tatt dere bryet med kalbrering av tvene? Hvertfall med tanke på hvordan du beskriver bildet fra en fotballkamp på pioneer tven til broren din..

Uansett hvilken av tvene Børni velger blir han nok fornøyd, da begge er gode tver. Spørsmålet er hvor mye man gidder å legge i en tv...
    Er ikke det almen kunnskap nå at Pioneeren (5090 og 6090) ikke interpolerer signalet og dermed hakker det litt og det blir noe etterslep i signalet under panorering? Ellers er det en svært god (men dyr) TV.
    Det er en god del panorering når det spilles fotball/hoppes på ski og kameraet f.eks. følger ballen/hopperen i lufta. Selv er både kona og jeg sportsgale, så vi valgte en 756 modell http://avforum.no/forum/1084463-post21.html .:-D
    Det er ikke mulig å kalibrere bort dårlig panorering. Noen her som har klart det?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ved selvsyn sett dette problemet på Pioneer sin skjerm,dog uten at den var kalibrert,men likevel synes jeg dette var veldig fremtredende å irriterende.Vi snakker tross alt om en veldig dyr tv.
    Selv ser jeg også MYE fotball å tror muligens jeg vil bli sittende å irritere meg over nevnte problem.
    Heller mot Samsungen nå gitt.Har fått en pris på 33000.- for modellen med innebygget tuner for riks tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står mellom 63" plasma til samsung og 55" deres Lcd med LED. Har sett 63" live med blu-ray i veldig sterkt lys fra butikken og må si at jeg var meget imponert. Etter jeg så den vet jeg iallefall at visst jeg går for 63" så er det ikke noe bomkjøp. Er iallefall mye klarere og bedre bilde en 557 Lcd`en til samsung som jeg har nå.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Jeg står mellom 63" plasma til samsung og 55" deres Lcd med LED. Har sett 63" live med blu-ray i veldig sterkt lys fra butikken og må si at jeg var meget imponert. Etter jeg så den vet jeg iallefall at visst jeg går for 63" så er det ikke noe bomkjøp. Er iallefall mye klarere og bedre bilde en 557 Lcd`en til samsung som jeg har nå.
    Hvis innsynsvinkelen er et problem for deg, så styr gjerne unna LE-55A966, da innsynsvinkelen er noe smalere enn gjennomsnittet.
    Utover det kan jeg anbefale den på det varmeste, og den ligger godt oppunder referansen innen flatskjermer i bilde men har i tillegg en del fordeler. Mye av dette er diskutert tidligere og i andre tråder, se gjerne denne tråden og denne.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Har ved selvsyn sett dette problemet på Pioneer sin skjerm,dog uten at den var kalibrert,men likevel synes jeg dette var veldig fremtredende å irriterende.Vi snakker tross alt om en veldig dyr tv.
    Selv ser jeg også MYE fotball å tror muligens jeg vil bli sittende å irritere meg over nevnte problem.
    Heller mot Samsungen nå gitt.Har fått en pris på 33000.- for modellen med innebygget tuner for riks tv.
    Et lite tips.
    Pioneer PDP-LX6090 SJEKK PRISEN! | FINN torget

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på denne Samsungen her om dagen og ble ikke akkurat voldsomt imponert.

Mye støy i bilde og lys styrken var veldig dårlig synes jeg, men da igjen så vet jeg ikke hvordan innstillingene var på dette tv..er tross alt Elkjip jeg var innom.

Men ingen tvil det er et rått tv til en "lav" pris i forhold til konkurransen. Men alikavell om jeg hadde penger og skulle kjøpt idag så hadde jeg heller gått for 5090 uten å blunke.

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •