Ny samsung 63" plasma. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 321
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for all del, ordla meg noe ufint der. men samtidig begynner jeg å bli ganske provosert over humblen sin evne til å overse alt som kan minne om kritikk av samsung apparatet. dette gjør at tråden blir unyansert, og vi får ikke en god produktdiskusjon

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    for all del, ordla meg noe ufint der. men samtidig begynner jeg å bli ganske provosert over humblen sin evne til å overse alt som kan minne om kritikk av samsung apparatet. dette gjør at tråden blir unyansert, og vi får ikke en god produktdiskusjon
    Hvis du begynner å bli provosert over andre medlemmers "manglende" quoting av diverse innlegg, så kanskje dette ikke er det rette forumet for deg?

Jeg har enda ikke sett at omtalte har direkte gått imot uttalelser som peker i negativ retning...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvis du begynner å bli provosert over andre medlemmers "manglende" quoting av diverse innlegg, så kanskje dette ikke er det rette forumet for deg?

Jeg har enda ikke sett at omtalte har direkte gått imot uttalelser som peker i negativ retning...
    så sier jeg også at han bare ignorerer dem

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så sier jeg også at han bare ignorerer dem
    Og hva er problematisk med det?
    Hvis noen har påpekt en mangel etc, så betyr ikke det automatisk at man trenger å henge seg på og backe opp uttalelsen. Er det en feil uttalelse som kommer, så kan man i det minste argumentere imot, det er no min mening. Men å bli provosert for at ikke alle argumenterer for en uttalelse, det blir vel feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada, og personangrep er en uting, spesielt på et internettforum. det blir likevel så påfallende når den største bidragsyteren i diskusjonen kun er ute etter å fremheve hvor "fantastisk bra" apparatet er, og hvor bortkastet det er med pioneer fjernsyn når samsung har dette apparatet på markedet. men når jeg stiller spørsmål om bildestøy blir det kontant avvist, selv om inlegget rett etter påpeker at jo, det er endel bildestøy på denne skjermen. det aktuelle innlegget ble igjen totalt oversett og han gikk videre til gratulasjon av nestemann som kjøpte samsung. greit nok, jeg hang meg ikke videre opp i det da. så blir samme prosedyre gjentatt når noen påpeker at hans negative uttalelser om kjøp av pioneer ikke har rot i virkeligheten. igjen blir innlegget oversett og videre til gratulasjon av nestemann som har kjøpt samsung.

jeg har allerede unnskyldt min uvørne språkbruk, det var overhodet ikke nødvendig fra min side. men jeg gikk lei av å lese ubegrunnet kritikk av konkurrerende apparater når han ikke engang gidder å komme med gode svar på kritiske spørsmål som blir stilt om apparatet han argumenterer for i tråden.

så håper jeg at poenget kom litt bedre frem nå =)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic folkens.....topic.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk litt enig med Fenriz. Har fulgt denne tråden ifra dag 1 ettersom jeg selv vurderte denne TV'en. Tror nok at personer som kjøper et produkt ofte vil fremheve det produktet i positiv retning for å "rettferdig-gjøre" kjøpet. Du vil jo selvfølgelig tro at du har gjort et kupp, og dette farger ofte meninger/uttalelser man har. Har selv hatt en liten side by side test mellom samsungen og pioneer (nevnt tidligere i tråden). Sier ikke at samsungen er en dårlig TV, MEN den er heller ikke så bra som enkelte hevder/mener i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier meg enig også, men det har jeg allerede fremhevet av mitt forrige innlegg.

Tror saken ble litt mer om hvordan det ble sagt, enn at det ble sagt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg hentet meg en 766 nå i helgen, har fått den opp og må si meg så langt strålende fornøyd. Size matters ;-)

Har ikke hatt anledning til så mye kalibrering av bildet ennå, men regner med å flikke litt på ting når jeg får en kompis med kalibreringsDVD på besøk.

Fargene er levende, og dynamikk og kontrast godt innenfor krav og behov jeg stiller. Panorering fungerer utmerket og sortnivå er virkelig sort med unntak av når hele skjermen er sort. Da blir den litt grå. Jeg har som sagt ikke kalibrert ennå, så skal gi en oppsummering når bildet er optimalt.

Når det gjelder pioneerdiskusjon som av en eller annen grunn har tatt seg så tungt inn i denne tråden har jeg et par betraktninger:

Jeg har alltid latt meg imponere av pioneers Kuro tver, og hadde ikke pris vært et tema hadde jeg nok sikkert hatt en 6090 med fot, og sikkert betalt i størrelsesorden 40k++ for det.

Når jeg nå har en 766 og har betalt ca 26k alt inkludert for den, så er jeg selvsagt strålende fornøyd med kjøpet, og overhode ikke interessert i å gå i en pissekonkurranse med de som har kjøpt, eller vurderer å kjøpe Kuro. Det er selvsagt en subjektiv ting iom at jeg nettopp har kjøpt ny leke og noen forsøker å fortelle meg om hvor fortreffelig den jeg ikke kjøpte er. Gi meg et par måneder til kontoen har sluttet å blø, så er jeg sikkert mer åpen for en objektiv sammenligning også...

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ignorerer totalt alle utspill som kan få hans TV-kjøp til å fremstå som dårligere enn andre apparater.
    Har du fått sett på den nye Samsung-TVen nå? Du fikk vel et tips om hvor i Bergen du kunne se den her om dagen? Mye bedre å komme med kritikk etter å ha sett den.

Sakser litt fra Hjemmekino om den nye Samsungen - sjekk spesielt bildebehandling: Sitat

Samsung PS63A766T1 er en 63" HD-ready 1080p Plasma-TV. Apparatet er utstyrt med et panel med oppløsning på 1920 x 1080 pixler (full HDTV-oppløsning), og det har et oppgitt kontrastforhold på 1.000.000:1. Lysstyrken er oppgitt til 1300 cd/m^2.

Skjermen er i 16:9 format slik at denne er tilpasset formatet som de fleste av dagens TV-sendinger sendes i. For sendinger som sendes i det eldre 4:3 formatet vil riktig visning gi sorte striper på sidene. Bildestørrelsen for slike sendinger vil bli ca 51". For filmer innspilt i formatet 2.35:1 som svært mange av dagens filmer er innspilt i vil man få sorte striper over og under bildet og en effektiv bildestørrelse på ca 59.

Tilkoblinger
    Apparatet er godt forberedt for den digitale fremtid med 4 HDMI-innganger. Den har også 2 scartinnganger (hvor 1 stk støtter RGB-signal), 1 stk komponentinngang og i tillegg egen S-video/komposittinngang for enkel tilkobling av kamera eller spillmaskin. Den har også VGA inngang for PC tilkobling.

Hvis man er lei av mange fjernkontroller er apparatet utstyrt med HDMI-CEC funksjonalitet. Dette betyr at man kan styre enheter som hjemmekinoforsterkere og dvdspillere/opptakere via fjernkontrollen til TV-apparatet. Dette forutsetter at utstyret som skal styres også har støtte for HDMI-CEC. Les mer om dette i vår HDMI-guide

Bildebehandling
    Apparatet er utstyrt med DNIe Pro som er en samling med forskjellige billedbehandlingsteknikker for best mulig bildekvalitet. DNIe fungerer slik at den behandler inngangsignalet uansett kilde og tilpasser bildet apparatet egen skjerm. Bildet går gjennom 6 prosesser. Dette er "densety enhancer" som øker oppløsningen på bildet med opptil 6 ganger. "Motion optimizer" forbedrer skarphet i bevegelig bilde samtidig som teknikken fjerner støy.

"Contrast Enhancer" analyserer bildet for å deretter justere på bildet for økt kontrast, "Detail Enhancer" øker den generelle skarpheten og justerer vekk eventuelle sideeffekter som de tidligere prosessen har påført bildet. "Color optimizer" sjekker hver scene i bildet og justerer mengden av rød, grønn og blå for best mulig fargegjengivelse. "Image optimizer" er det siste steget i DNIe prosessen som tilpasser bildet utifra blant annet lyset i rommet og seerens ønsker.

Smidig og mykt bilde, selv når det er raske bevegelser! Når du ser på film på DVD, Blu-ray eller HD DVD sørger Movie Plus for at du alltid får et behagelig, mykt og smidig bilde, selv i raske sekvenser. Movie Plus minimerer etterslep og uskarphet.

Tuner/mottaker
    PS63A766T1 har en analog TV-mottaker innebygd for mottak av analoge TV-sendinger fra analogt kabelnett eller vanlig luftantenne. Apparatet er også utstyrt med en digital tuner for digitalt bakkenett. Denne tuneren støtter både MPEG4 og MPEG2 og er godkjent av RiksTV og NRK. Dette gjør at du slipper å ha ekstern dekoder for å motta sendinger fra det digitale bakkenettet. Les mer om det digitale bakkenettet i vår guide

Lyd
    Modellen har integrerte høyttalere i selve kabinettet som drives av en forsterker som yter 2 x 10 Watt.

Den har bilde-i-bildefunksjon som gjør det mulig å se på to kilder samtidig. For raskere tilgang på Tekst-TV sider har den et minne på 1000 sider.

Videokompatibilitet
    Apparatet er HD-ready 1080p godkjent som gjør at apparatet har støtte for HDTV-standardene 720p, 1080i og 1080p. Dette gjør at man får full glede av oppløsningen som finnes på de nye høyoppløste formatene som HD DVD og Blu-Ray.

Apparatet støtter også formatet 1080p24, noe som betyr at filmen vises med 24Hz bildefrekvens. Dette er et format man får fra Blu-Ray spillere. Dette gir jevneste mulig avspilling da film er innspilt i denne hastigheten. Les mer om 1080p24 i vår HDTV-guide.

Multimedia
    Apparatet er DLNA (Digital Living Network Alliance) sertifsert noe som betyr at apparatet støtter streaming av musikk, film og bilder via nettverket på en standardisert måte. Fra godstolen kan du spille av dine favorittfiler direkte fra fjernkontrollen.

PC-kompatibilitet
    For de som ønsker å bruke TV-apparatet som PC-skjerm eller å ha en MediaCenter/HTPC tilkoblet har denne modellen gode muligheter. Denne modellen støtter nemlig 1:1 pixelmapping noe som betyr at man kan kjøre apparatets oppløsning fra PC uten at man får overscan/underscan. Dette gir gode muligheter for bra bildekvalitet. Apparatet støtter 1:1 pixelmapping kun over HDMI.

Foreløpig har vi ikke registrert noen butikker som selger denne modellen.

Dette produktet ble lagt inn i databasen 18.02.2009.

For alle tekniske detaljer se spesifikasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vert i flere butikker i håp om å få se dette apparatet, de butikkene jeg har vert i har desverre ikke hatt denne inne. men jeg vil uansett fortsette å kikke da jeg er interessert i å se apparatets kvaliteter selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Sakser litt fra Hjemmekino om den nye Samsungen - sjekk spesielt bildebehandling: Sitat

Bildebehandling
    Apparatet er utstyrt med DNIe Pro som er en samling med forskjellige billedbehandlingsteknikker for best mulig bildekvalitet. DNIe fungerer slik at den behandler inngangsignalet uansett kilde og tilpasser bildet apparatet egen skjerm. Bildet går gjennom 6 prosesser. Dette er "densety enhancer" som øker oppløsningen på bildet med opptil 6 ganger. "Motion optimizer" forbedrer skarphet i bevegelig bilde samtidig som teknikken fjerner støy.

[/I]

Hadde forrige generasjon samsung plasma. Og der var DNIe funksjonen så elendig at jeg skrudde av hele greia... Den gjorde bare at objekter i bevegelse ble helt merkelige. Objektet kunne ses i ca fem eksemplarer ved siden av hverandre.. Verre enn å ha etterslep eller hakking.

Selvfølgelig har de kommet seg på de nye modellene. Heldigvis. Dette er en av de få punktene hvor samsungen faktisk gjør en bedre jobb enn pioneer 9. gen kuro. (bevegelse og panorering)

Desverre er samsungen fortsatt milevis unna pioneer på mye annet. (sortnivå, gråskala, fargedybde, korekt fargetemperatur og ikke minst bildestøy)

Blir spennende å se om neste generasjon plasma fra samsung kanskje reelt sett kan konkurere mot dagens pioneer...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Har du fått sett på den nye Samsung-TVen nå? Du fikk vel et tips om hvor i Bergen du kunne se den her om dagen? Mye bedre å komme med kritikk etter å ha sett den.

.....

Dette produktet ble lagt inn i databasen 18.02.2009.

For alle tekniske detaljer se spesifikasjoner.
    De opplysningene her er nok mer eller mindre kopiert direkte fra produsentens egen side, og blir en smule uinteressant for vurdering av de faktiske bildene denne skjermen presterer. Hva selger og produsent skriver blir veldig inhabilt i en debatt som dette, da de liker å smøre godt på med superlativer og spesifikasjoner som ikke sier så mye om faktiske prestasjoner.

Desverre er samsungen fortsatt milevis unna pioneer på mye annet. (sortnivå, gråskala, fargedybde, korekt fargetemperatur og ikke minst bildestøy)
    ..."milevis" er vel noe unyansert. Jeg har sett disse opp mot hverandre (dog i fabrikk-innstilling) og kan ikke påstå at jeg ble slått over ende av Pioneers overlegenhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste bidraget fra denne modellen er kanskje ikke bildekvalitet i spitzenklasse, men den åpner opp markedet for skjermer over 50". Det er ikke så lenge siden alt over 50 var svinedyrt, ofte med en dobling fra 50 til 60". Og da var 50-tommeren ikke billig!

Nå er det altså mulig å få 60 tommers plasmatv til rundt 30 000! Egentlig ganske fantastisk. Og Samsungen vil dermed tvinge ned prisen på de nye store fra Panasonic osv i tida framover.

Synes tv-en fortjener en applaus jeg:-D

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med deg i dette.Dette er et flott apparat!!

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen steder jeg kan se denne i oslo når jeg er til fots?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen

..."milevis" er vel noe unyansert. Jeg har sett disse opp mot hverandre (dog i fabrikk-innstilling) og kan ikke påstå at jeg ble slått over ende av Pioneers overlegenhet.
    I og med at du ikke kunne kunne kalibrere tvene regner jeg også med at du så de i et lyst butikk lokale....?

Da er ikke forskjellen like stor. Hadde du fått sett begge to skikkelig kalibrert i et mørkt rom ville du nok vært av en annen oppfatning.

Men som nevnt tidligere, selv om pioneer lager en mye bedre tv betyr ikke det at samsungen er en dårlig tv. Med tanke på pris, størrelse og ytelse i forhold til pris er samsungen en knallgod tv!

For å være helt ærlig vurderte også jeg sterkt samsung modellen. Det eneste som hindret meg fra å kjøpe den var at jeg synes den hadde for mye bildestøy. Av samme grunn kjøpte jeg heller ikke pioneer sin 5090. Med andre ord er jeg relativt kresen på bildestøy.
    Den eneste tven som er god nok på dette i mine øyne er KRP serien til pioneer. Men valgte å ikke kjøpe tv fra pioneer før de satte ned prisene. Synes over 30k for en 50" eller 50k for en 60" er for dyrt når tven ikke er perfekt.

Mener fortsatt at pioneer er noen mil foran samsung i ytelse, men selvfølgelig må rommet være mørkt. Som tidligere nevnt blir pioneer også slått på et punkt av samsung: Bevegelse og panoreringer. Der gjør ikke pioneer noen god jobb.

Men vi sammenlikner gode tver her... Hadde jeg måtte velge mellom samsung, lg og panasonic er jeg veldig usikker på hva jeg hadde endt opp med, da de presterer omtrent like bra i forhold til pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Mener å huske at en av expert butikkene skal ha den på utsilling.
    (husker ikke om det var expert ved jernbanetorget eller den oppe på majorstua)

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Ryktene sier at du finner en utstilt her hos Expert i Thiisgården:

Gule Sider® Kart

Var innom i City her om dagen og den var ikke utstilt der.... ennå.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    I og med at du ikke kunne kunne kalibrere tvene regner jeg også med at du så de i et lyst butikk lokale....?

Da er ikke forskjellen like stor. Hadde du fått sett begge to skikkelig kalibrert i et mørkt rom ville du nok vært av en annen oppfatning.

Men som nevnt tidligere, selv om pioneer lager en mye bedre tv betyr ikke det at samsungen er en dårlig tv. Med tanke på pris, størrelse og ytelse i forhold til pris er samsungen en knallgod tv!

For å være helt ærlig vurderte også jeg sterkt samsung modellen. Det eneste som hindret meg fra å kjøpe den var at jeg synes den hadde for mye bildestøy. Av samme grunn kjøpte jeg heller ikke pioneer sin 5090. Med andre ord er jeg relativt kresen på bildestøy.
    Den eneste tven som er god nok på dette i mine øyne er KRP serien til pioneer. Men valgte å ikke kjøpe tv fra pioneer før de satte ned prisene. Synes over 30k for en 50" eller 50k for en 60" er for dyrt når tven ikke er perfekt.

Mener fortsatt at pioneer er noen mil foran samsung i ytelse, men selvfølgelig må rommet være mørkt. Som tidligere nevnt blir pioneer også slått på et punkt av samsung: Bevegelse og panoreringer. Der gjør ikke pioneer noen god jobb.

Men vi sammenlikner gode tver her... Hadde jeg måtte velge mellom samsung, lg og panasonic er jeg veldig usikker på hva jeg hadde endt opp med, da de presterer omtrent like bra i forhold til pris.
    Jeg synes det er påfallende at du ikke synes "verdens beste" skjerm er god nok for deg, pga bildestøy.

Når du refererer til at forskjellene er marginale i et opplyst rom, har det noen gang falt deg inn at noen faktisk bruker TVen i et opplyst rom?
    Videre hevder du at forskjellene er milevis ifra hverandre i ett mørkt rom. Kan du beskrive nærmere hva du refererer til, og hvilken andre modeller kan du sammenligne med?

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •