Ny samsung 63" plasma. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 321
    Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av m4rkus
    Jeg fant den i oslo sentrum. Dvs i den expert butikken nedenfor nationalteateret/saga kino.

Den ser bra ut, men den er ingenting sett iforhold til en Pioneer 60", og den koster nå bare 5-6000,-kr mer enn samsungen. Det er pioneeren verdt.
    Ojsann - hvorhen får man tak i en 6090 til bare ca. kr. 38.000,-?
    Hos Netshop går en Samsung (756) for litt over kr. 32.000,- og hos Lefdal får man en 766 for ca. 34.000,-..:-D

Dette er de rimligste 6090'ene jeg kan finne. Og de er så langt jeg kan se ca. Kr. 15-18.000,- kroner dyrere. Driver du tullprat med oss?

Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Ojsann - hvorhen får man tak i en 6090 til bare ca. kr. 38.000,-?
    Hos Netshop går en Samsung (756) for litt over kr. 32.000,- og hos Lefdal får man en 766 for ca. 34.000,-..:-D

Dette er de rimligste 6090'ene jeg kan finne. Og de er så langt jeg kan se ca. Kr. 15-18.000,- kroner dyrere. Driver du tullprat med oss?

Hardware.no - Prisguide

Nei langt ifra. Dersom du gidder så gjøre litt mer undersøkelser enn den prisguiden (som ikke har svaret på alt her i livet) vil du merke tidligere i denne tråden (har jeg skrevet) at Soundgarden har et tilbud på 6090 + en pioneer 32 LCD til 49999,- kr. Spør du pent i kassen får du trukket fra prisen av 32 tommeren (dersom du ikke ønsker den) som for øyeblikket et 9999,- kr.. Voila! 6090 til 40.000,- kr

Jeg tok da utgangspunkt i at samsungen kostet rundt 34-35.000 ish.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei langt ifra. Dersom du gidder så gjøre litt mer undersøkelser enn den prisguiden (som ikke har svaret på alt her i livet) vil du merke tidligere i denne tråden (har jeg skrevet) at Soundgarden har et tilbud på 6090 + en pioneer 32 LCD til 49999,- kr. Spør du pent i kassen får du trukket fra prisen av 32 tommeren (dersom du ikke ønsker den) som for øyeblikket et 9999,- kr.. Voila! 6090 til 40.000,- kr

Jeg tok da utgangspunkt i at samsungen kostet rundt 34-35.000 ish.
    Hos Netshop har du en 63" 756-modell til 29.950,- ser jeg.
    Hos Soundgarten finner jeg 6090'en til kr. 49.995,-. Tror ikke på deg rett og slett, når du sier at du kan droppe 32" og spare kr. 10.000,-. Slike pakker lar seg ikke prute på, med mindre man jobber i Soundgarten da. Gjør du det?

Pioneer PDP-LX6090 60" Plasmaskjerm | Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Lefdal Alnabru hadde de LX6090 til 37 eller 38 000,- da jeg var inne for å se på Samsungen (som de ikke hadde).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ingen plass for diskusjon rundt pris. Start gjerne en egen tråd på det i riktig katogori (prisjakt).

Takk.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min bestilt. Krysser fingrene for at Tollpost finner frem, og at TV-en fungerer. Gjør om hele stuen nå, og vurderer å få dyttet alt teknisk utstyr over i et annet rom.

Da jeg skal ha TV-en på vegg, har jeg kontaktet snekker. Jeg orker ikke ligge våken og tenke på at det er mine tommeltotter som har festet den til en gipsplate. :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Gratulere Med Samsung 63 Tommer!

Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Da er min bestilt. Krysser fingrene for at Tollpost finner frem, og at TV-en fungerer. Gjør om hele stuen nå, og vurderer å få dyttet alt teknisk utstyr over i et annet rom.

Da jeg skal ha TV-en på vegg, har jeg kontaktet snekker. Jeg orker ikke ligge våken og tenke på at det er mine tommeltotter som har festet den til en gipsplate. :-)
    Gratulere og velkommen etter. Nå får du en helt utrolig flott TV.
    Husk at Tollpost kun setter TV'n på fortauet utenfor der du bor.
    Det kommer kun en mann fra Tollpost med TV'n - på en palle og en jekketralle.
    TV'n veier over 100kg. ferdig emballert og du trenger hjelp av 3 ekstra mann for å få den i hus. Det er 4 bærehåndtak på esken - heldigvis....

Kjøpte du hos Netshop til kr. 29.950,- eller fikk du den rimligere et annet sted?
    Hvis du kjøpte den på nettet og det skulle være en pixel-feil, så husk å bruke angre-skjemaet for å returnere den asap. Pixel-feil er normalt fabrikasjonsfeil og sees med en gang du slår det på.
    Hvis det er en parallell-import - altså 756-modellen du har kjøpt, så finner du likevel Norsk meny på den.

Igjen Gratulere med et kunstverk av en TV. Bare foten (på 17 kilo i glass) som du skal fjerne er et lite kunstverk i seg selv - vil du se...

Til sist - husk at når du sitter foran TV'n, så skal du, når du ser rett frem, se midt på TV'n (høyden på bildet). Det er alt for lett å montere så store TV'er for høyt på veggen. Da blir de som ser på fort rimlig slitne i nakken.
    Det vil si - at skal du sitte i en lav lenestol i stua og se på denne TV'n, så må den nesten stå på gulvet...Mål og sjekk nøye før du henger den opp..:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe takk for tips!

Hadde satset på noe hjelp fra tollpost-mannen, ja. 100kg er ikke å spøke med, jeg får håpe noen naboer er hjemme. :-)

Prisen på netshop har gått opp igjen, og jeg prøvde å fiske uten å lykkes. Begynte da å vurdere om jeg skulle vente på plasmaene som kommer til sommeren, eller bare få det overstått. Jeg valgt å få det overstått.

Har allerede stablet en del lecablokker i stua får å få vurdert høyde i forhold til til TV jeg har nå. Skal også sitte relativt nærme (hva er vel bedre enn å sitte brisen og se på Depeche-konserter på høyt volum og stort bilde), omtrent 3-3.5m. Har da en stressless-sittegrupe (1+1+1) så det er bare å lene seg tilbake hvis det skulle bli for høyt for vanlig sitting.

Ser ut som jeg havner på at bunn av skjermen vil ligge ca 70cm over gulvet.

Før hadde jeg projektor med 100" lerret, men jeg orker rett og slett ikke ha det stående i stua lenger pga manglende lyskontroll.

Skal nok få lagt ut noen bilder når beistet kommer inn døren. :-)

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere og velkommen etter. Nå får du en helt utrolig flott TV.
    Husk at Tollpost kun setter TV'n på fortauet utenfor der du bor.
    Det kommer kun en mann fra Tollpost med TV'n - på en palle og en jekketralle.
    TV'n veier over 100kg. ferdig emballert og du trenger hjelp av 3 ekstra mann for å få den i hus. Det er 4 bærehåndtak på esken - heldigvis....

Kjøpte du hos Netshop til kr. 29.950,- eller fikk du den rimligere et annet sted?
    Hvis du kjøpte den på nettet og det skulle være en pixel-feil, så husk å bruke angre-skjemaet for å returnere den asap. Pixel-feil er normalt fabrikasjonsfeil og sees med en gang du slår det på.
    Hvis det er en parallell-import - altså 756-modellen du har kjøpt, så finner du likevel Norsk meny på den.

Igjen Gratulere med et kunstverk av en TV. Bare foten (på 17 kilo i glass) som du skal fjerne er et lite kunstverk i seg selv - vil du se...

Til sist - husk at når du sitter foran TV'n, så skal du, når du ser rett frem, se midt på TV'n (høyden på bildet). Det er alt for lett å montere så store TV'er for høyt på veggen. Da blir de som ser på fort rimlig slitne i nakken.
    Det vil si - at skal du sitte i en lav lenestol i stua og se på denne TV'n, så må den nesten stå på gulvet...Mål og sjekk nøye før du henger den opp..:-D

HAHAHAHAHAHAHAHA........................ Utrolig innlegg, du er litt av en fyr Humblen. Alltid bra med litt god underholdning på en fredagskveld

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe takk for tips!

Hadde satset på noe hjelp fra tollpost-mannen, ja. 100kg er ikke å spøke med, jeg får håpe noen naboer er hjemme. :-)

Ser ut som jeg havner på at bunn av skjermen vil ligge ca 70cm over gulvet.

Skal nok få lagt ut noen bilder når beistet kommer inn døren. :-)
    Tollpost-mannen bærer aldri - det er min erfaring. Du trenger hjelp av 3 sterke mann til, ellers blir nok TV'n din stående ute.

Min TV står 40 cm over gulvet og det er faktisk litt for høyt......
    Avstand til skjermen bør være på 1,5-2 ganger bredden på skjermen.
    Altså rundt 3 meter som maks.

Venter spent på bilder av den....lykke til..:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollpost-mannen bærer aldri - det er min erfaring. Du trenger hjelp av 3 sterke mann til, ellers blir nok TV'n din stående ute.

Min TV står 40 cm over gulvet og det er faktisk litt for høyt......
    Avstand til skjermen bør være på 1,5-2 ganger bredden på skjermen.
    Altså rundt 3 meter som maks.

Venter spent på bilder av den....lykke til..:-D
    Løsningen ble å pakke den opp på trappen, det var håpløst å få den manøvrert videre inn.

Blir litt av en overgang fra 40". Eneste hittil er at jeg synes den støyer litt, dvs en jevn summelyd. Uansett, en må kanskje regne med slikt på store paneler. Legger ikke merke til den når jeg har på lyd, selv lavt volum.

Men herrejemini så tung den var. Jeg fikk hjelp av en nabo, og så fort han fra Tollpost Globe så at det kom en til, så stakk han hehe

Kan man virkelig henge en slik på veggen, selvom veggfeste/plate sitter i stendere? Det er jo en kraftprøve å bare få den opp fra gulvet.

(Beklager dårlig bilde, skal få på plass noe bedre senere når det begynner å ligne noe.)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen ble å pakke den opp på trappen, det var håpløst å få den manøvrert videre inn.

Blir litt av en overgang fra 40". Eneste hittil er at jeg synes den støyer litt, dvs en jevn summelyd. Uansett, en må kanskje regne med slikt på store paneler. Legger ikke merke til den når jeg har på lyd, selv lavt volum.

Men herrejemini så tung den var. Jeg fikk hjelp av en nabo, og så fort han fra Tollpost Globe så at det kom en til, så stakk han hehe

Kan man virkelig henge en slik på veggen, selvom veggfeste/plate sitter i stendere? Det er jo en kraftprøve å bare få den opp fra gulvet.

(Beklager dårlig bilde, skal få på plass noe bedre senere når det begynner å ligne noe.)
    Ja - den veier 84 kilo i nettoen og umulig å løfte alene. Du vil nok trenge naboen flere ganger om du skal henge den på veggen - hvis du tør det da på bare to stk. totom/firtom.. hehehehe.
    Ja, som jeg sa - Tollpostmannen forsvant nok så fort som f....
    LYKKE TIL og vi er spent på flere bilder når den er på plass. Fortell gjerne hvordan du hengte den opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer-mafiaen rides again ; )

Ser med stor fornøyelse at pioneer-mafien har oppdaget denne tråden og sprer om seg med det som til nøds kan kalles synsing, objektivt vas og svada ; )

Men OK, smak og behag, noen liker vel tydeligvis pioneer-looken også, som jeg tidligere har sammenlignet med en oversmiket russer-tøs, noen liker jo denslags også.
    Uansett så er dette en FANTASTISK tv, billedstøy på sd-sendingene er 1. omtrent ikke til stede, og 2. om så var, HVEM **** KJØPER HD-TV FOR Å SE SD-SENDINGER?!?

På HD-sendinger og BD er det helt fantastisk, designet er (i mine øyne) i en helt annen verden en plastikk-pianoet 6090, den er større, og i tillegg billigere enn kuroen. Dessuten er det bare en bonus og kunne irritere pioneer-mafien med at andre velger annet enn det eneste i deres øyne som er akseptabelt ; )

Hørte med STOR FRYD at Pioneer legger ned flatskjerm avdelingen sin neste år? Noen som kjenner mere til saken?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-hausva
    HVEM **** KJØPER HD-TV FOR Å SE SD-SENDINGER?
    Helt enig. Siden 99% av kanalene enda kun sender SD-oppløsning, er det bare å skru av TV-en, tvinne tomler og vente på bedre utvalg av HD-programmer/kanaler
    Hørte med STOR FRYD at Pioneer legger ned flatskjerm avdelingen sin neste år?
    Så bra! Bort med utvikling og kvalitet!
    Støtter forresten også opp om at de helsvarte Pioneer-TV-ene ser ut som oversminkede russertøser, ihvertfall i forhold til f.eks rubinrøde TV-er ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser med stor fornøyelse at pioneer-mafien har oppdaget denne tråden og sprer om seg med det som til nøds kan kalles synsing, objektivt vas og svada ; )

Men OK, smak og behag, noen liker vel tydeligvis pioneer-looken også, som jeg tidligere har sammenlignet med en oversmiket russer-tøs, noen liker jo denslags også.
    Uansett så er dette en FANTASTISK tv, billedstøy på sd-sendingene er 1. omtrent ikke til stede, og 2. om så var, HVEM **** KJØPER HD-TV FOR Å SE SD-SENDINGER?!?

På HD-sendinger og BD er det helt fantastisk, designet er (i mine øyne) i en helt annen verden en plastikk-pianoet 6090, den er større, og i tillegg billigere enn kuroen. Dessuten er det bare en bonus og kunne irritere pioneer-mafien med at andre velger annet enn det eneste i deres øyne som er akseptabelt ; )

Hørte med STOR FRYD at Pioneer legger ned flatskjerm avdelingen sin neste år? Noen som kjenner mere til saken?

Det er mye bildestøy, sett iforhold til pioneer og da evt panasonic. synes det er mye sett iforhold til andre paneler av samme generasjon. Som sagt tidligere her i posten, mesteparten av tv kanalene idag er SD. Så det blir alltid endel SD titting. Både egenproduserte programmer fra NRK og TV2, og ikke minst div nyheter osv. På samsungen er det som og sitte å se TV i snøstrøm iforhold til mindre tver i samme generasjon, og stor forskjell iforhold til pioneer 60. Men det skal sies at samsung er mye tv og mye glassramme til 25.000,- kr som den nå koster i sverige. Ingen tvil om at dette er tven for alle som ikke ønsker og putte 40.000 i ny tv.

Svart pianolakk er russertøs iforhold til +30/40kg rødt glass? gud hjelpes Dagens morsomhet.

Pioneer sin 6090 veier 50.8kg. Og her det det 100% kvalitet i alle bauer og kanter. En samsung til 10-15.000- kr mindre og som veier 85kg! og inneholder nok ikke samme teknologi. Men du får mye glass for pengene iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Helt enig. Siden 99% av kanalene enda kun sender SD-oppløsning, er det bare å skru av TV-en, tvinne tomler og vente på bedre utvalg av HD-programmer/kanaler

Så bra! Bort med utvikling og kvalitet!
    Støtter forresten også opp om at de helsvarte Pioneer-TV-ene ser ut som oversminkede russertøser, ihvertfall i forhold til f.eks rubinrøde TV-er ...
    HAHA, av en eller annen grunn liker jeg dette inlegget ditt WW2 8)
    Selv om jeg selv har samsung...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye bildestøy, sett iforhold til pioneer og da evt panasonic. synes det er mye sett iforhold til andre paneler av samme generasjon. Som sagt tidligere her i posten, mesteparten av tv kanalene idag er SD. Så det blir alltid endel SD titting. Både egenproduserte programmer fra NRK og TV2, og ikke minst div nyheter osv. På samsungen er det som og sitte å se TV i snøstrøm iforhold til mindre tver i samme generasjon, og stor forskjell iforhold til pioneer 60. Men det skal sies at samsung er mye tv og mye glassramme til 25.000,- kr som den nå koster i sverige. Ingen tvil om at dette er tven for alle som ikke ønsker og putte 40.000 i ny tv.

Svart pianolakk er russertøs iforhold til +30/40kg rødt glass? gud hjelpes Dagens morsomhet.

Pioneer sin 6090 veier 50.8kg. Og her det det 100% kvalitet i alle bauer og kanter. En samsung til 10-15.000- kr mindre og som veier 85kg! og inneholder nok ikke samme teknologi. Men du får mye glass for pengene iallefall.
    Nå har jeg sett begge TVene (dog i butikk) på samme signal, og i tillegg sett 6090en med HD signal. Jeg vil ihvertfall hevde at 6090en slet minst like mye med mauring og støy som Samsung´en. Det jeg var mest overrasket over, var at 6090en viste en god del mauring selv på HD fra 5 meters avstand! Men nå er jo plasma generelt kjent for dette fenomenet, jeg trodde bare Pioneer hadde klart å få bukt med det på en TV til over 40k...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og jeg er ikke ute etter å disse Pioneer på noen som helst måte, så er det sagt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:

Kjøpte en Samsung BD-P1500 i går for å ha som ventespiller til Oppo kommer deres etterlengtede multispiller. Etter litt fikling fikk jeg vanlig DD ut fra optisk til forsterkeren (har en eldre Marantz uten HDMI enn så lenge).

Jeg ble en smule beroliget etter å ha kjørt xbox med HD-DVD mot denne og hadde problemer med panoreringer og noe som virket som lav framerate (Ref transformers, første del av filmen med helikopteret over ørkenen og deretter klippet i helikopteret hvor de snakker sammen).

Jeg kjører da "Movie mode" fra Samsungen, og bildet er veldig bra. Tipper helgen vil stå i kalibreringens tegn. Hvis noen har noen tips for innstillinger, så kjør på.

Snekkeren har varslet sin mulige ankomst i dag, så forhåpentligvis henger "babyen" på veggen ganske snart (og forblir der hehe)

Veldig deilig å bli kvitt projektoren i stua, dette føles som en bra erstatning!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avmartin
    HAHA, av en eller annen grunn liker jeg dette inlegget ditt WW2 8)
    Selv om jeg selv har samsung...
    :-D

Slik det er nå synes jeg det ser ut som at Samsung stepper opp litt og jeg tror dette er produsenten som kommer til å ligge øverst sammen med Panasonic nå med tanke på kvalitet. Har alltid syntes at Samsung har slitt med bildestøy og blått svartnivå, men har stor tro på de nyere generasjonene nå. Jeg håper virkelig at Samsung fortsetter slik de holder på nå, slik at vi forbrukere kan få bedre TV-er til en akseptabel pris. Har lenge vurdert denne 63" fra Samsung, men vekt og farge trekker ned litt. Pris og størrelse drar opp igjen. Skal snart inn til byen og sjekke ut bildekvalitet på både denne og flere andre TV-er i omtrent samme størrelse.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •