Ny samsung 63" plasma. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 321
    Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demo av 7-seriens 50" plasma - lillebror til 756/766

Samsung PS50A756 Video, Television Reviews on CNET.co.uk

Her finner man reviews av andre merker - f.eks. Pioneer og Panasonic m.fl.
    Samsungs nye 7-serie skårer 9.1 poeng (skala: 1-10). Kun Pioneer skårer høyere med modellene LX50 og LX60 (de skårer 9.5).

Men - Samsungs PS63A756 er bedre enn PS50A756 siden 63 tommeren har dual scan 100HZ....:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Så denne tv nå i kveld på lefdal alnabru i kveld fytti katta for en skjerm,denne var rå!!
    Vel, de har den ikke der nå lenger desverre...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne modellen på vei ut? I såfall, kommer Samsung med en ny 63" i løpet av året?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Er denne modellen på vei ut? I såfall, kommer Samsung med en ny 63" i løpet av året?
    Samsungs PS63A756 og PS50A756 er de nyeste plasma-tvene i 7-serien og ble Europa-lansert sent i høst - i Tyskland tror jeg det var (sjekk i avforumet). 63 tommeren kom til Norge den 31.12.2008 som parallell-import først. Jeg var en av første i landet til å kjøpe den - av NetShop. M.a.o. den modellen vil leve lenge. Det finnes en riks-tv versjon (altså med innebygget Mpeg4-converter) som heter PS63A766. Men hvem trenger den når Rikstv-bokser er nesten gratis og denne modellen koster kr. 4-5.000,- mer enn PS63A756-modellen.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info

Legg gjerne ut flere bilder. f.eks fra seerposisjon. Er litt vanskelig å se for seg hvor stor denne skjermen faktisk er...

Inntrykk og erfaringer med denne som ren filmskjerm (blu-ray/DVD) er også veldig interessant! Hvordan presterer den under ulike lysforhold i stua? Får dere kinofølelse eller er det fremdeles bare projektor som gir det? Osv...:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Takk for info

Legg gjerne ut flere bilder. f.eks fra seerposisjon. Er litt vanskelig å se for seg hvor stor denne skjermen faktisk er...

Inntrykk og erfaringer med denne som ren filmskjerm (blu-ray/DVD) er også veldig interessant! Hvordan presterer den under ulike lysforhold i stua? Får dere kinofølelse eller er det fremdeles bare projektor som gir det? Osv...:-D
    Sjekk nå - som ren film-skjerm er den helt topp. Særlig lystyrken på hele 1.300 cd/m2 er jeg svært fornøyd med for da virker den utrolig godt i lyse omgivelser. Vi har en solrik stue og det er no problem. Satte en flaske Johnny Walker foran skjermen...:shock:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-plasma-2.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett noe til 63A650 modellen? Den er godt likt på Amazon.com og koster 7000,- mindre enn 7 serien.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnes kun på det Amerikanska markedet - tror jeg

Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Noen som har sett noe til 63A650 modellen? Den er godt likt på Amazon.com og koster 7000,- mindre enn 7 serien.
    Tror PN-modellene er laget kun for US.
    Finner ingen slike i f.eks. 6- eller 7-serien i Europa (no, de eller uk).
    Derimot finner jeg PN63-modeller i både 7- og 6-serien i USA.

Den i 6-serien er strippet for en rekke funksjoner i f.h.t. den i 7-serien.
    Derfor er den ca. 500 USD billigere også.

Noen må vel mase på Samsung, Norge for å få tatt inn denne billigutgaven og da helst uten innebygget riks-tv-boks som fordyrer radikalt.

63" widescreen plasma HDTV PN63A760 - plasma TV - televisions | SAMSUNG

63” widescreen plasma HDTV PN63A650 - plasma TV - televisions | SAMSUNG

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som den er vanskelig å få tak i mange land. De store skjermene kommer tydeligvis i svært begrensede serier og er mest for at produsenten skal ha noe å brife med, ser det ut som.

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tittet på tv`n i dag hos Expert!
    Virkelig pen tv, og størrelsen var helt rått.8) Kan ikke sammenlignes med bilder etc, må virkelig oppleves.

TV`n stod litt for seg selv, så fikk ikke sammenlignet med noen andre tv. Den var koblet opp med Bluray spiller, men med en kjedelig demo skive i.
    Ellers var prisen hos butikken 39995,- dem hadde solgt unna 3-4 stk som dem hadde på lager samt den i utstillinga på drøyt 14dager. Neste levering ble det nok prisjustering grunnet kursen osv.

Hvordan er det med garanti når det går gjennom parallelimoprt? f.eks netshop osv?
    Samsung norge tar vel ikke på seg garantisaker, så da må vel netshop stå for reperasjon, og hva er egentlig garantien for det?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Virkelig pen tv, og størrelsen var helt rått.8) Kan ikke sammenlignes med bilder etc, må virkelig oppleves.

TV`n stod litt for seg selv, så fikk ikke sammenlignet med noen andre tv. Den var koblet opp med Bluray spiller, men med en kjedelig demo skive i.
    Ellers var prisen hos butikken 39995,- dem hadde solgt unna 3-4 stk som dem hadde på lager samt den i utstillinga på drøyt 14dager. Neste levering ble det nok prisjustering grunnet kursen osv.

Hvordan er det med garanti når det går gjennom parallelimoprt? f.eks netshop osv?
    Samsung norge tar vel ikke på seg garantisaker, så da må vel netshop stå for reperasjon, og hva er egentlig garantien for det?
    Enig TV'n er et lite kunstverk, så flott er den.

Kjøper man slikt på nettet, så har man jo angrefrist - hvis det skulle være pixel-feil (fabrikk-feil). Videre gjelder helt vanlige garanti-regler som for alle Norske butikker.
    Men styr unna nettbutikker som Pixmania o.l. som har stryk-karakter hos f.eks. Kelkoo. Legg merke til at 756-modellen ikke har en riks-tv-boks innebygget (766) som altså fordyrer denne TV'n med ca. kr. 4-5.000,- i Norge.

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Enig TV'n er et lite kunstverk, så flott er den.

Kjøper man slikt på nettet, så har man jo angrefrist - hvis det skulle være pixel-feil (fabrikk-feil). Videre gjelder helt vanlige garanti-regler som for alle Norske butikker.
    Men styr unna nettbutikker som Pixmania o.l. som har stryk-karakter hos f.eks. Kelkoo. Legg merke til at 756-modellen ikke har en riks-tv-boks innebygget (766) som altså fordyrer denne TV'n med ca. kr. 4-5.000,- i Norge.
    Hvem påtar seg reperasjon av tv`n om man handler via parallel import, f.eks netshop?
    For min del så kommer jo frakt i tillegg, så da er man ikke langt unna ord.prisen hos Expert.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir i de fleste tilfeller Netshop som da vil ha tvn hos dem for å finne evt feil-dermed kan fort det du sparer gå vekk ja i frakt....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det blir i de fleste tilfeller Netshop som da vil ha tvn hos dem for å finne evt feil-dermed kan fort det du sparer gå vekk ja i frakt....
    Ja - hvis du ikke stoler på en nettbutikk, så skal du heller ikke handle der.
    Men de har samme plikter overfor forbrukerne som helt vanlige butikker.
    Skulle det skje noen med min ny TV (Samsung), så havner den på samme verksted her i Oslo hvor jeg bor som om jeg f.eks. hadde kjøpt den hos Expert.
    Jeg valgte Netshop bl.a. fordi jeg selv kunne hente den i en egen hentebu i Oslo og ikke risikrere at TollPost eller Bring satte den på fortauet utenfor der jeg bor en eller annen sen kveld.... TVen veide 84 kilo - så da så. At jeg selv brukte Bring for å hente den ble en dyr affære for meg. Gjør ikke det en gang til nei...:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Hvilken Expert var det?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv her og vurderer sterkt å gå opp i størrelse på TV'en. Har pr. idag en Pioneer 507XA. Har selvfølgelig veldig lyst på en Pioneer 6090 eller 600, men lommeboka sier at dette blir vel litt i overkant når det gjelder pris.

Det var da jeg "oppdaget" 63" til Samsung.

Har funnet veldig lite reviews av denne modellen, men fant en test på cnet som gav egentlig delte meninger om denne TV'en.

For det første, er dette samme TV'en, bare at den er amerikansk modell?

Samsung PN63A760 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Så over til et par spørsmål til Humblen som allerede har kjøpt Samsungs PS63A756.

Lurte litt på hvordan sortnivået er i forhold andre plasma TV'er, spesielt i forhold til Pioneer 507XA som jeg selv har, hvis du har noen erfaringer med den da.

Hvordan er videoprosseseringen (mpeg blocking, sagtenner, overganger ifra sort til grått (linjeskiller i fargeoverganger), og ellers andre innspill du måtte ha.

Har denne TV'en noe trafostøy (typisk plasma summing, spesielt når du har lyse/hvite bilder).

Blu-ray kvalitet (går panoreringer greit?)

Ellers andre innspill du/dere måtte ha.

Har veldig lyst på denne TV'en, så håper dere kommer med positive innspill... :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Sitter selv her og vurderer sterkt å gå opp i størrelse på TV'en. Har pr. idag en Pioneer 507XA. Har selvfølgelig veldig lyst på en Pioneer 6090 eller 600, men lommeboka sier at dette blir vel litt i overkant når det gjelder pris.

Det var da jeg "oppdaget" 63" til Samsung.

Har funnet veldig lite reviews av denne modellen, men fant en test på cnet som gav egentlig delte meninger om denne TV'en.

For det første, er dette samme TV'en, bare at den er amerikansk modell?

Samsung PN63A760 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Så over til et par spørsmål til Humblen som allerede har kjøpt Samsungs PS63A756.

Lurte litt på hvordan sortnivået er i forhold andre plasma TV'er, spesielt i forhold til Pioneer 507XA som jeg selv har, hvis du har noen erfaringer med den da.

Hvordan er videoprosseseringen (mpeg blocking, sagtenner, overganger ifra sort til grått (linjeskiller i fargeoverganger), og ellers andre innspill du måtte ha.

Har denne TV'en noe trafostøy (typisk plasma summing, spesielt når du har lyse/hvite bilder).

Blu-ray kvalitet (går panoreringer greit?)

Ellers andre innspill du/dere måtte ha.

Har veldig lyst på denne TV'en, så håper dere kommer med positive innspill... :-)
    Ja - det er samme modell - men for det amerikanske markedet.

Sortnivårt er målt til 0,018 cd/m2 for lillebroren (50" i 7-serien).
    For Pioner er det jo 0,000 (altså ikke målbart). Men 0.018 cd er jo nesten ikke lys i det hele tatt. Spørs om øyet vårt kan se noen forskjell i det hele tatt?

Trafostøyen er i realiteten bort, for hele fronten er i i helstøpt glass (rammene også). Jeg hører heller ingen viftelyd som for den gamle 50" jeg byttet den ut med.

Har en sony 550 og blu-ray-formatet blir jo bare helt lekkert. Også siden den har dual scan 100Hz og en dynamisk kontrast på hele 1.000.000:1 - ja det er riktig en million til en.

Hvis du tør, så kjøp den hos Netshop, som jeg gjorde - se over her.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å se på forskjell på 0.000 og 0.018. En ser at det lyser litt på 0.018 i et helt mørkt rom. Min samsung 50A456 ligger på 0,192 cd/m2 som sammenligning å det er mere "grå nivå" synes jeg. Hadde en pioneer 508 å den gikk under 0.02 som måleutstyret gikk til. Sortnivået var da OK.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen meninger om hvordan denne tv'en står seg mot Panasonics kommende modeller over 50"? Pris- og ytelsesmessig?

Jeg synes forsåvidt en pris på rundt 30 000 for en god skjerm på rundt 60" er skapelig OK. Det er ikke så lenge siden det var 75k for disse.

Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •