Ny samsung 63" plasma. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 321
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De hadde den fortsatt på lager i Sverige sist uke. I Norge er den utsolgt. Ca 23000 med toll, men uten frakt. Ca 2000 i frakt til meg.

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg "tipsa" annonsøren.
    63 tommere ble laget første gang for noen år siden, men svært få ble solgt i Norge for de var svindyre.
    Av bildet ser det ut til å være en eldre 63" modell (som heller ikke var i full HD til å begynne med).
    Fargen var bl. sølv og hvit på disse modellene - passer med bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må jeg si meg fornøyd med å ha skaffet denne TV'en (dvs 766 ikke 756) for litt i overkant av 20 000. Det er likevel prisen som gjør at jeg ikke tør å ta helt av. For godt til å være sant bruker normalt å bli akkurat det. Har den virkelig bare vert på markedet i ett halvt år, allerede blitt faset ut og gått ned nærmere 15000 i pris på det halve året?

Hva er egentlig grunnen? Bare kort produktsyklus, eller har det vert problemer med denne TV'en? Humblen har nå brukt den siden nyttår, så er den fortsatt i drift?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada - den lever i beste velgående. Jeg er kjempefornøyd. Prisutviklingen er et resultat av finanskrisen (world wide og i Korea). Det er kommet en ny modell av 63" plasma i B6... -serien mener jeg å huske i farta.
    Grunnen til at 63" i A7...serien fases ut er nok det svært høye strømforbruket (ca. 750 watt) og vekten (hele 84 kilo) vil jeg tro.
    LED-modellene i B8-serien (f.eks. den på 55") er vel de beste fra Samsung nå vil jeg tro.....? Noen som har sett noen tester av disse?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Jada - den lever i beste velgående. Jeg er kjempefornøyd. Prisutviklingen er et resultat av finanskrisen (world wide og i Korea). Det er kommet en ny modell av 63" plasma i B6... -serien mener jeg å huske i farta.
    Grunnen til at 63" i A7...serien fases ut er nok det svært høye strømforbruket (ca. 750 watt) og vekten (hele 84 kilo) vil jeg tro.
    LED-modellene i B8-serien (f.eks. den på 55") er vel de beste fra Samsung nå vil jeg tro.....? Noen som har sett noen tester av disse?
    Grunnet at det brukes Edge LED i 8-serien, henger den bildemessig etter forrige generasjon 9-serie med soneinndelt LED bakbelysning. Det rapporteres om problemer med strølys, opplyste hjørner og ikke fullt så godt kontrastforhold.

Men den nye 9-serien til Samsung kommer med vanlig LED, så det lover godt! 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snuble
    De hadde den fortsatt på lager i Sverige sist uke. I Norge er den utsolgt. Ca 23000 med toll, men uten frakt. Ca 2000 i frakt til meg.
    Her finner du bl.a. den nyeste modellen av 63 tommers plasma som nevnt under. Flere andre forhandler den også hvis du søker litt.....:-D

Samsung PS63B680 63" Plasma FullHD 100Hz

Du behøver kan hende ikke kjøpe den gamle modellen i Sverige....?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Grunnet at det brukes Edge LED i 8-serien, henger den bildemessig etter forrige generasjon 9-serie med soneinndelt LED bakbelysning. Det rapporteres om problemer med strølys, opplyste hjørner og ikke fullt så godt kontrastforhold.

Men den nye 9-serien til Samsung kommer med vanlig LED, så det lover godt! 8)
    Spennende - kommer den i 63" eller større - når kan vi se mer mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Her finner du bl.a. den nyeste modellen av 63 tommers plasma som nevnt under. Flere andre forhandler den også hvis du søker litt.....:-D

Samsung PS63B680 63" Plasma FullHD 100Hz

Du behøver kan hende ikke kjøpe den gamle modellen i Sverige....?
    Har fortsatt spart 5 tusenlapper. Den modellen dukker ikke opp i prisguiden, der er eneste "tilgjengelige" 63" godt over 10 000 dyrere enn den gamle modellen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snuble
    Har fortsatt spart 5 tusenlapper. Den modellen dukker ikke opp i prisguiden, der er eneste "tilgjengelige" 63" godt over 10 000 dyrere enn den gamle modellen.
    Pass på at avtale om levering "på døra" ikke blir på en palle på fortauet utenfor der du bor. Du trenger nok 4 mann til for å bære esken på plass. Det er ikke bærehåndtak i selve TV'n, så ikke pakk den ut før den er båret på plass. LYKKE TIL! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, synest ikke den var så tung selv. Er nok med to mann for å løfte og flytte på den, og med en lagertralle går det greit. Men klart, om man bor i 10 etasje med kun trapp som tilkomst er det nok en klar fordel å være fire mann. Det er jo uansett ikke mer enn litt over 40 kg på hver om man er to. Håndtakene var gode å løfte og bære i også.

Fortsatt noen dager til vi får kastet ut snekkere og elektriker, så selve benkløftet får vente litt til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapp oppfølging. Har nå hatt TV'en på i en god uke, og er superfornøyd. Det gikk noenlunde greit å få den i hus, den er stor uten å være for stor, og bildet er jeg også meget fornøyd med. For meg virker bildet godt fra ikke-HD satelitt, får skarpt bilde fra serier hentet fra nettet og HD-kilder er enkelt og greit fantastisk for meg som ikke har hatt slikt tilgjengelig daglig før.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er gode kalibreringsmuligheter på den nye 63B650 serien? Gamma justering for eksempel?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Elkjøp har jeg sett en Samsung PS63B685XXE til 40 lapper. Hvilken alder er det på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hos Elkjøp har jeg sett en Samsung PS63B685XXE til 40 lapper. Hvilken alder er det på den?
    B685 kom vel i April i år, så den er ganske fersk og en merkbar forbedring fra A7 serien iflg de som har sett begge.
    40 lapper er altfor mye, om du bruker prisguiden kan du ihvertfall spare en 6-7 tusen.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    B685 kom vel i April i år, så den er ganske fersk og en merkbar forbedring fra A7 serien iflg de som har sett begge.
    40 lapper er altfor mye, om du bruker prisguiden kan du ihvertfall spare en 6-7 tusen.
    Kan man få den til noen 30ish tusen så er det jo ihvertfall en aktuell prisklasse.

Noen link til tester?

Får ta en skikkelig runde på IFA i år og sjekke ut potensielle 50 og 60 tommere. Bare må ha ny flatskjerm snart. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt strålende fornøyd med denne TV'en (7xx). Så om 6xx er bedre så er jo det flott. Jeg synest bildet er skarpt også på ikke-HD. Kan det være at de som synest bildet har vert kornete har sett TV'en tilkoblet SCART? Prøvde dette og det var svært stor forskjell på bildekvalitet i forhold til HDMI koblet gjennom receiveren min.

Om jeg skal være kritisk så er oversiktsbilder under fotballkamper litt skuffende (nærbilder av spillere virker som "hd", når man viser oversiktsbilder føles spillerene litt mer uklare).

Ellers er erfaringen at stor TV er en tilvenningssak. Den var "for stor" første dagen, men nå virker alle andre TV'er for små. Skjermen de har på elkjøp, og som var "wow svær sak" første gangen ser ikke lenger ut som 63"... De har foresten satt den (7xx skjerm) ned til 25000 der.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man få den til noen 30ish tusen så er det jo ihvertfall en aktuell prisklasse.

Noen link til tester?

Får ta en skikkelig runde på IFA i år og sjekke ut potensielle 50 og 60 tommere. Bare må ha ny flatskjerm snart. :-)
    Bedre enn det - sjekk her (både NetShop og NetOn Net er under 30K):

Hardware.no - Prisguide

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen link til tester?
    Prøv å lete her - de er svært dyktige på reviews og hovedgrunnen til at jeg kjøpte min 63" i 7-serien ved juletider i fjor :-D

Technology Review Site - Product Reports and Best Prices at CNET UK

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen link til tester?

Her er en lang tråd om den billigere 5 serien, forskjellen er vel først og fremst at 6 serien har Ultra Filterbright filteret istedet for Filterbright som er på 5 serien, så alt som står i den tråden kan overføres til 685, and then some.
    Det ligger også en test gjort av to av de mest anerkjente deltagerene på forumet der (nicket Cleveland Plasma og Chad), som begge ble svært positivt overrasket over denne TV`n, og mener den er klart bedre enn A serien.

Strømforbruket er også en hel del lavere på B serien, det betyr også en del.

Så les til øyet blir stort og vått!

Jeg har sett A serien, og den hadde endel støy i bildet som skuffet meg, men det er en ting som de sier ikke eksisterer på B serien.

Husk forresten at B680 er parallellimportert, og ikke dekkes av Samsungs skandinaviske garanti, så de lappene du sparer på å kjøpe den kan fort bli borte om noe galt skulle skje.

Tror faktisk Samsung kommer hjem til deg med en tekniker om noe går galt, det er jo en klar fordel på en diger kladask som denne TV`n er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet PS63B685 hvor i Osloområdet denne kan sees?

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •