Ny samsung 63" plasma. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 321
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Ser også at det er mangen som sier at innbrenning er et problem
    Er det veldig unormalt på plasma den første tiden?

Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    og at visst det er sollys rett på skjermen ser du ikke noe.
    Og dette er vel helt vanlig på plasma?

Ser forøvrig sammenhengen dersom det er samme menneskene som henger seg opp i disse 2; de stiller opp lysstyrken siden den blir brukt i sollys, og får da også innbrenningsproblemer.
    Er ikke 95% av alle plasmaTV'er på denne måten? Eller gjelder det kun samsungen?

For min del ville jeg brukt plasma i mørket og LCD i dagslys..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er som de gamle CRT/billedrörs-TVene. Skinner solen direkte på skjermen har du problemer med å se, ihvertfall på de fleste modellene.
    Her blir dog problemet större siden bildeflaten er ...vesentlig större.
    Kan ikke huske at det stoppet meg fra å se på TV på dagtid da jeg vokste opp med CRT-TVer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Er det veldig unormalt på plasma den første tiden?

Og dette er vel helt vanlig på plasma?

Ser forøvrig sammenhengen dersom det er samme menneskene som henger seg opp i disse 2; de stiller opp lysstyrken siden den blir brukt i sollys, og får da også innbrenningsproblemer.
    Er ikke 95% av alle plasmaTV'er på denne måten? Eller gjelder det kun samsungen?

For min del ville jeg brukt plasma i mørket og LCD i dagslys..
    Innbrenning er intet stort problem lenger, men det er forskjeller fra merke til merker, selv fra TV til TV. Har selv en KRP500M som har byttet panel pga pixlefeil. Det er forskjell på midlertidig innbrenning på de to paneler som jeg har hatt.

Pioneer er vel kjent for å ha minst problemer med dette om dagen. Alikevel er det mist to her på forumet som har kjøpt demo modeller av Pioneer 5090 med permanet innbrenning, så det går hvis man er uforsiktig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool LG seiler opp....

Den nye 8000-modellen til LG er bare rå m.h.t. specs. (THX og ISF og ...).
    Noen her inne som kjenner mer til den?
    Hjemmekino burde ta den med i sine vurderinger av store plasma....

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1774

Apropos brenning - stadig flere TVselskap har duset ned de kraftige logoene sine - og det er bra. Men f.eks. Viasat og NRK har ikke skjønt bæret.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Den nye 8000-modellen til LG er bare rå m.h.t. specs. (THX og ISF og ...).
    Noen her inne som kjenner mer til den?
    Hjemmekino burde ta den med i sine vurderinger av store plasma....

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1774

Apropos brenning - stadig flere TVselskap har duset ned de kraftige logoene sine - og det er bra. Men f.eks. Viasat og NRK har ikke skjønt bæret.
    Det er vel et par tråder allerede om nye 7000 (?) og 8000 skjermen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er vel et par tråder allerede om nye 7000 (?) og 8000 skjermen.
    Du har helt rett - de fant ut at 8000-modellen også fantes og tok med den...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå satte jeg maten i halsen.

Satt å tilfeldigvis å så på norges styggeste rom. Så skulle programlederen finne en passende tv. Hun fløy rundt på en elkjøp butikk og landet på Samsung 63". Så kommer selgeren bort å forklarer at de har en tilsvarende tv i 40"... WTF?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå satte jeg maten i halsen.

Satt å tilfeldigvis å så på norges styggeste rom. Så skulle programlederen finne en passende tv. Hun fløy rundt på en elkjøp butikk og landet på Samsung 63". Så kommer selgeren bort å forklarer at de har en tilsvarende tv i 40"... WTF?
    Jeg så også dette programmet her om dagen.
    Irriterte meg mest over Ms Norway som den blondeste jeg har sett i en elektrobutikk.!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

63 tommeren er nå endelig omtalt i Hjemmekino

Ble den eller ble den ikke vurdert som Kongen mon tro blandt de den sto omtalt sammen med? Vel les og se og lær mer om hvordan denne TVen virker. Tror vi har rett vi som hele tiden har hevdet at dette er topp bilde-teknologi - uansett hva dere andre måtte mene..:-D
    Men så sort som pioneeren er den ikke....men sort nok for meg..

Se spesielt på samspillet mellom en BluRay spiller og denne TVen....

Dette er mye TV for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilket nummer av hjemmekino ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    hvilket nummer av hjemmekino ?
    Det lurer jaggu meg jeg også på.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekino mai 2009

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det lurer jaggu meg jeg også på.
    "Nå endelig omtalt" betyr jo nr. 5 i 2009. Altså siste nummer (mai), så løp og kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Nå endelig omtalt" betyr jo nr. 5 i 2009. Altså siste nummer (mai), så løp og kjøp.
    du mener den generelle testen av samsung sin bevegelseskompensasjon i 7-serien?

jeg kan ikke se at den blir omtalt som noen konge, og de sier strengt tatt ikke noe mer enn at det er bra bevegelseskompensasjon på denne serien. bildekvalitet er ikke omtalt engang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble den eller ble den ikke vurdert som Kongen mon tro blandt de den sto omtalt sammen med?
    Har du lest denne testen ordentlig?

Du så kanksje at tven ikke ble testet mot noen som helst andre tver? Den fikk heller ikke avgitt noen karakter eller posistive og negative sider slik som de tvene som ble testet mot hverandre....

Og ikke noe sted i testen blir tven omtalt eller vurdert som "kongen".

Lurer på hvordan i all verden du har klart å feiltolke denne testen såpass som du har?

Testen gikk ut på å teste samungens DNLA funksjon. Noe de gjorde grundig. Og konkluderte med at den virket bra så lenge man sendte alle signaler som interlaced. Også Bluray signaler som måtte sendes i 1080i for å bli bra...
    Testen sa ingenting om farger, kontrast, eller noe slikt som faktisk er vesentlig i ordentlig test av en tv.

Tror du bør sette deg ned og den testen en gang til humblen.

Kan også nevne at jeg fikk se den nye LG ps8000 mot samsung 7 serie plasma her om dagen.
    Dette var riktignok i butikk, men ut fra første inntrykket var det en del bedre bilde i LG. Den hadde bedre balanse og mer kraft i fargene, og den hadde et mye skarpere og tydligere bilde enn samsung. Det eneste jeg kunne se som trakk LG ned var et moderat sortnivå. Bevegelser og panoreringer så den ut til å takle omtrent like bra som samsungen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Du så kanksje at tven ikke ble testet mot noen som helst andre tver? Den fikk heller ikke avgitt noen karakter eller posistive og negative sider slik som de tvene som ble testet mot hverandre....

Lurer på hvordan i all verden du har klart å feiltolke denne testen såpass som du har?

Testen gikk ut på å teste samungens DNLA funksjon. Noe de gjorde grundig. Og konkluderte med at den virket bra så lenge man sendte alle signaler som interlaced. Også Bluray signaler som måtte sendes i 1080i for å bli bra...
    Testen sa ingenting om farger, kontrast, eller noe slikt som faktisk er vesentlig i ordentlig test av en tv.

Stemmer til 100 % dette magnesmurf. Etter å ha lest humblen sitt innlegg begynte jeg å tråle bladet etter denne testen hvor skjermen blir vurdert som "konge". Eneste jeg er i nærheten av å finne som kan ligne på en test er det du omtaler som er en forklaring/mindre test av beveglseskompansjons i Samsung 7-serien. Det er ingen - absolutt ingen referanser i teksten mot andre navngitte skjerme. Artikkelen var god som bare det den, men noen test av et spesifikt apparat er det ikke.

Min viten tilsier at den skjermen ikke har fått bedømmingen "konge" noe sted i Hjemmekino pr d.d. Skjermen er sikkert bra, men noe test i Hjemmekino er ikke publisert slik jeg ser det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan føye til at jeg har trålet gjennom tidligere nummer også, for å sjekke om det tidligere har blitt utført tester av denne skjermen. noe det ikke har.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Fikk høre fra en selger på Lefdal i dag at det kommer enda en ny 63" fra samsung om ca. 1mnd. Husker ikke helt varekoden på den, men var noe slik som PS63B7070 om jeg ikke blander den med noe annet. Skulle være en ny og forbedret utgave av den som er nevnt i tråden her. De skulle få en til utstilling en av de første ukene etter påske.
    PS63B685 er betegnelsen... 50 tommeren er ute allerede og den kommer og i 58"

Jens

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Kan også nevne at jeg fikk se den nye LG ps8000 mot samsung 7 serie plasma her om dagen.
    Dette var riktignok i butikk, men ut fra første inntrykket var det en del bedre bilde i LG. Den hadde bedre balanse og mer kraft i fargene, og den hadde et mye skarpere og tydligere bilde enn samsung. Det eneste jeg kunne se som trakk LG ned var et moderat sortnivå. Bevegelser og panoreringer så den ut til å takle omtrent like bra som samsungen.
    Hjemmekino blandet nok snørr og barter når de omtalte TVen sammen med andre som de gav karakterer på.
    Mitt spørsmål til dere alle var kan hende da helt korrekt - konge eller ikke konge?
    Svaret er jo da - ikke konge. Gikk litt fort i svingene for noen og en hver her ja...beklager det....:roll:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    PS63B685 er betegnelsen... 50 tommeren er ute allerede og den kommer og i 58"

Jens
    Fant en link til den her hos Samsung, Norge:
    SAMSUNGs nye plasma-TV PS63B685 | SAMSUNG
    Dette er spennende - enda bedre bilde ser jeg. Bruker kun 390 watt og veier kun 60 kilo og er ca. 4 cm tykk. Fant den kun hos Netshop på nettet - til under 30K.

Med funksjonen medi@2.0 kan du dessuten se på film direkte fra et USB-minne, koble TV-en sammen med datamaskinen eller mobilen og få tilgang til tjenester som Flickr, YouTube, spill, nyheter og været. TV-en er også utstyrt med Ultra Filter Bright og 100 Hz Motion Plus for bedre skarphet og kontrast.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsungs Real Black Filter

Her kommer trolig the real black Samsung TV.
    Foreløpig som 58 tommer.....?

tar TV-opplevelsen til et nytt nivå PS58B855 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

Veldig spent på hvordan bildet blir på denne.... Noen som vet mer om den?

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •