Ny samsung 63" plasma. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 321
    Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjemmekino skal teste Samsungen vår..

Leste lederen i Hjemmekino i dag og de har en 63 tommers plasma på vei inn til testing. Den kostet ca. 30K i følge Håvard, så da er det nok Samsungen i denne tråden.
    Håper de nå sammenlikner den med andre på 60 tommere - ala den testen de nå har gjort på 32 tommere. Samsung ble også testet her.:twisted:

Han skriver også om automatisk rom-kalibrering av høytalere som noe helt nytt. Vet jo at Sonys såkalte "Monsterhjemmekino", omtalt i Hjemmekino i fjor høst en gang, har nettopp det - for jeg kjøpte det anlegget......
    Mulig jeg har misforstått noe her i farta - gjør gjerne det når det går litt for fort...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre fra en selger på Lefdal i dag at det kommer enda en ny 63" fra samsung om ca. 1mnd. Husker ikke helt varekoden på den, men var noe slik som PS63B7070 om jeg ikke blander den med noe annet. Skulle være en ny og forbedret utgave av den som er nevnt i tråden her. De skulle få en til utstilling en av de første ukene etter påske.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Fikk høre fra en selger på Lefdal i dag at det kommer enda en ny 63" fra samsung om ca. 1mnd. Husker ikke helt varekoden på den, men var noe slik som PS63B7070 om jeg ikke blander den med noe annet. Skulle være en ny og forbedret utgave av den som er nevnt i tråden her. De skulle få en til utstilling en av de første ukene etter påske.
    Ojsann - spennende. Vet at Samsung nettopp har senket prisene sine radikalt i USA, så det kan nok bety at nå kommer det nye modeller.

Kan hende det likevel er LED siden det er en 7000-betegnelse (US) her, selv om PS jo er plasma?
    hhalstensen (som har 55 tommeren i LCD) vet kan hende mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig sortnivå!!!!!

[QUOTE=humblen]Har nettopp fått LIVA fra Jysk inn døra. Det er tre sett med glasshyller i den. To bak to dører.
    Skal legge ut bilde av den når den er oppe med den nye Samsungen (63") og det hele.

En ting jeg lurer på.... hvorfor har nesten alle montert TV'n (lerreter) alt for høyt i forhold til normal hodestilling (hodet lett fremoverbøyd)?
    Etterat jeg senket TV'n, så er nakken fortsatt kjempefin etter timer med film :-D

Var og hentet en Samsung 756 63 tommer hos Netshops hentebu i Oslo forleden.
    Det er et beist av et apparat (over 80 kg.). Bærre lekkert med helstøpt glassfot på hele 17 kg. og glassramme med dyp rubinrød farge i det sorte. Et lite kunstverk rett og slett :-D .

Brukte Bring for å hente - angrer som f.. på det, for det kostet kr. 2.179,- tro det eller ei. Så holde dere unna Bring.:twisted:

Måtte kjøpe ny LIVA tv-benk (152cm bred) i solid eik hos Jysk - den holder over 100 kg og har 3 glasshyller på 4-5mm herdet glass. Ev. to dører kan monteres. Altså plass til 6 enheter. Det kan ev. monteres 6 solide IKEA-hjul på den.
    Det kostet kr. 625,- å få båret hjem benken fra Jysk av to mann - veier over 50 kg. Kr. 1.700,- for den benken er et meget godt kjøp...

TV-en er helt rå. Sort som denne viser er sort nok (0,018 cd) for meg.
    Har ennå ikke sett etterslep på panoreringer - rask som et lyn med andre ord p.g.a. bl.a. dual scan 100HZ. Kan koples til Internet med nettverksplugg og til PC selvsagt også med et høyhastighets (firewire) kort. Her skal vi ha det moro. Kunne ha tenkt meg blutooth fra mobilen min til en slik TV (nye LG har det).
    Men det er bare å kople den opp kjøre screenshow. Ja - det er parallellimport, men jeg fant den Norske menyen likevel. Boka er jo selvsagt på engelsk.

Spesifikasjoner som er viktige for en god tv:

Oppløsning 1920 x 1080
    Skjermformat 1080 p (FullHD)
    Bildets sideforhold 16:9
    100 Hz Dual scan
    Fargedybde 18-bits farge
    Dynamisk kontrastforhold 1.000.000:1
    Lysstyrke 1.300 cd/m2 (altså mye bedre enn LCD og de fleste Prosjektorer)
    Progressiv skanning (linjefordobling)
    Widescreen-modi Conventional 4:3, Auto Wide, Wide Zoom, Zoom, 16:9, Just
    Synsvinkel (sideveis) 175 grader
    Synsvinkel (loddrett) 175 grader
    Kamfilter 3D-digital
    Fargetemperaturkontroll (Varm1/Varm2/Normal/Kjølig1/Kjølig2)
    Bildeinnstilling Kundespesifikk/Standard/Musikk/Film/Tale
    Egenskaper På/av-timer, videostøyreduksjon, Automatisk avslåing, skjermmeny, DNIe (Digital Natural Image engine), FilterBright, spillemodus, 1080 24p Real Movie

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Hvordan kan du mene at du har 0,018 cd i sortnivå? Jeg har tv'en hjemme selv men måler den til 0,250. Er veldig skuffet over sortnivået. I tillegg så misslykker jeg at tv'en skrur av skjerm-spenningen når det ikke er noe informasjon i bilde. Dette medfører at bilde går i fullstendig svart men blir straks grått når det kommer noe informasjon i bilde igjen.

Fint om andre som har problemer med dette kunne si sin mening om dette. Eventuelt noen som har en løsning på dette.

Har flere LCD skjermer og pl.a en 4 år gammel Philips plasma tv liggendes som har mye bedre sortnivå.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Blir ikke så enkelt det der - å sitte i dag-modus og vente på å skifte til natt-modus. Det er vel også grunnen til at alle nyere TVer leveres med Dynamic Mode som tilpasser seg lyset i rommet automatisk. Noen TVer har så en natt-modus man kan skifte til om kvelden.
    Mitt mål er å kaliberer slik at jeg har et klarest/best mulig (farger/ kontrast/ hvitbal/ gråtoner etc.) bilde uansett modus jeg velger.
    ISF kalibrering har definitivt noe for seg, og det er riktig at det er 2 moduser for 2 forskjellige lysforhold. Men en sitter da ikke å venter på å skru over på natt-modus? Er denne vekslingen et problem, kan det elegant løses med en multifjernkontroll som gjør dette helt eller nesten automatisk.

Ved å benytte seg av kalibrering med instrument (derunder ISF) vil en få helt andre forutsetninger for et godt bilde enn det plater som DVE og Wall-E (???) kan fiske opp med. Disse platene gjør det kanskje bedre enn utgangspunktet, men kan overhodet ikke sammenlignes med pro kalibrering. Innebygde funksjoner på TV`en justerer i bunn og grunn kun lysstyrke. Hadde jeg kalibrert en TV med perfekt fargerom hadde jeg valgt å skru av slike funksjoner som jeg ikke har full kontroll på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    IFS kalibrering har definitivt noe for seg, og det er riktig at det er 2 moduser for 2 forskjellige lysforhold. Men en sitter da ikke å venter på å skru over på natt-modus? Er denne vekslingen et problem, kan det elegant løses med en multifjernkontroll som gjør dette helt eller nesten automatisk.

Ved å benytte seg av kalibrering med instrument (derunder IFS) vil en få helt andre forutsetninger for et godt bilde enn det plater som DVE og Wall-E (???) kan fiske opp med. Disse platene gjør det kanskje bedre enn utgangspunktet, men kan overhodet ikke sammenlignes med pro kalibrering. Innebygde funksjoner på TV`en justerer i bunn og grunn kun lysstyrke. Hadde jeg kalibrert en TV med perfekt fargerom hadde jeg valgt å skru av slike funksjoner som jeg ikke har full kontroll på.
    Helt enig i det siste her og jeg ville nok også tatt kontrollen over lysforholdene i rommet. Da ville kalibreringen gitt et perfekt resultat til en hver tid på døgnet. Jo mindre kontroll man har over lyset i rommet, jo dårligere effekt får man av en ISF-kalibrering - ikke lett det der.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RinoW
    Hvordan kan du mene at du har 0,018 cd i sortnivå? Jeg har tv'en hjemme selv men måler den til 0,250. Er veldig skuffet over sortnivået. I tillegg så misslykker jeg at tv'en skrur av skjerm-spenningen når det ikke er noe informasjon i bilde. Dette medfører at bilde går i fullstendig svart men blir straks grått når det kommer noe informasjon i bilde igjen.

Fint om andre som har problemer med dette kunne si sin mening om dette. Eventuelt noen som har en løsning på dette.

Har flere LCD skjermer og pl.a en 4 år gammel Philips plasma tv liggendes som har mye bedre sortnivå.
    Det er vel helst når det er ordinær sending og farger (hm.. fravær av farge) skal være sorte at det har betydning.... Så langt jeg kjenner til det, så bruker man spesielle plater med fargen sort på og måler når disse spilles av? En screensaver er da ikke sort - eller?

Nå skal TVen testes av Hjemmekino. Vi får se hva de ev. finner ut?
    Ellers kan du sjekke ut div. linker til tester mm. i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skriver også om automatisk rom-kalibrering av høytalere som noe helt nytt. Vet jo at Sonys såkalte "Monsterhjemmekino", omtalt i Hjemmekino i fjor høst en gang, har nettopp det - for jeg kjøpte det anlegget......
    Mulig jeg har misforstått noe her i farta - gjør gjerne det når det går litt for fort...
    Ja, du gjorde nok det, for han snakker om automagisk kalibrering av stereoforsterkere, ikke surroundreceivere.
    Og DET er nytt, og ikke minst etterlengtet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller liten rolle om TV'en er parallell-importert. Selges den av firma i Norge så gjelder 5 års reklamasjonsrett uansett. Da blir det selgers problem om han ikke får garanti av produsent.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RinoW
    Hvordan kan du mene at du har 0,018 cd i sortnivå? Jeg har tv'en hjemme selv men måler den til 0,250.
    Hvis disse målingene stemmer, er det urovekkende.

Jo mindre kontroll man har over lyset i rommet, jo dårligere effekt får man av en ISF-kalibrering - ikke lett det der.
    Hvorfor i all verden skulle en ISF-kalibrering gi dårligere effekt av at man ikke har kontroll over lyset i rommet? Til motsetning av å ha bare én innstilling til alt, har man jo en til lyst rom og en til mörkt. Blir det mörkt bytter man og vice versa. Jeg skjönner ikke helt hva du mener her, humblen?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne tv'en live i går på Lefdal Strømmen. Hastet i grunn bare innom butikken for og hente en ekstern harddisk jeg hadde bestilt. Så på den i 30 sekunder. Bildet var i grunn ok, men så ikke så mye etter og dette var jo i et godt opplyst butikklokale. Derimot synes jeg ikke noe om designet... Det likt jeg ikke. Kan sikkert lære seg og like det, men førsteinntrykket av det røde i ramma rundt var heller dårlig...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mindre kontroll man har over lyset i rommet, jo dårligere effekt får man av en ISF-kalibrering - ikke lett det der.
    Hva er det som ikke er lett? En vil uansett få et mye bedre resultat enn om TV`en ikke er kalibrert.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva er det som ikke er lett? En vil uansett få et mye bedre resultat enn om TV`en ikke er kalibrert.
    Å ha TVen i stua er en utfordring hvis du har mange vinduer og mye lys som f.eks. vår TV som du ser her. Ikke enkelt å få ISF-kalibrert den vil jeg tro.

Her er den samme TVen men om kvelden:

Når ISF gir deg to alternmativer og man ev. også låser disse, så er jeg veldig usikker på hvor godt det vil bli. Bedre muligens - men.......
    Hva sier de som har fått sine TVer kalibrert og har dem i lyse og trivelige stuer?
    I en kjellersue - helt klart at kalibrering må være topp..:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humblen, hele poenget er jo at under en ISF-kalibrering brukes måleinstrumenter og gir en kalibrering for best mulig bilde i rommet, uansett om det er dag eller natt. Har man et rom som ditt, så kalibreres TV-en etter rommet og lyset i rommet, noe som altså blir gjort med måleinstrumenter for best mulig resultat. Med andre ord, det skal godt gjöres å få til et bedre bilde enn det, uansett om det er lyst eller mörkt i rommet. At bildet på dagtid ikke vil väre like bra som bildet på kvelden/natten sier seg selv, men det vil allikevel väre det beste som er mulig å få til og langt bedre enn hva man selv klarer å justere seg til med öynene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis disse målingene stemmer, er det urovekkende.

Hvorfor i all verden skulle en ISF-kalibrering gi dårligere effekt av at man ikke har kontroll over lyset i rommet? Til motsetning av å ha bare én innstilling til alt, har man jo en til lyst rom og en til mörkt. Blir det mörkt bytter man og vice versa. Jeg skjönner ikke helt hva du mener her, humblen?
    "Oh - gud hvor jeg hater disse overgangene" , sa kjærringa - hu ble tatt av toget.
    Se bilder av TVen min nedenfor her. Den står ikke akkurat i en kjellerstue...
    Husk at du får to faste modus etter en ISF-kalib.
    Det betyr to helt nye og låste valg på fjernkontrollen (TVen) din som du ikke må tulle med. Håkon sier at disse til en viss grad kan gjøres dynamiske v.h.a. en spesiell fjernkontroll. Tror egentlig at denne diskusjonen hører hjemme på en helt annen tråd. Det MÅ da være en diskusjon rundt dette ett eller annet sted her inne?
    Personlig leter jeg etter et bedre oppsett enn "Out of the Box" hvis noen har et tips her? (Pioneer er jo f.eks. rimelig dårlig nettopp her (fabrikk) har jeg latt meg fortelle)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du egentlig hva jeg og flere andre her skriver, humblen?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Leser du egentlig hva jeg og flere andre her skriver, humblen?
    Nope.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he he he he dette begynner å bli direkte underholdende

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annbefaling til dere som har denne 63 tommeren. Kjøp Madagascar 2 på blu-ray! Det er det råeste jeg har sett av bildekvalitet på blu-ray hitill. Og den tv'en gjør en knalljobb med den. Har dog ikke sett den opp mot Pioneer 60" men tviler på noen voldsomme forskjeller på slike kilder.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Cars i går og gjorde et par fattige forsøk i kveld på å få tatt bilder av den. Dog sliter jeg litt med kamerainnstillingene (spesielt korrekt lukkerhastighet). Kameraet er et Canon PowerShot A640.

Skal teste igjen senere, mulig det blir bedre om jeg zoomer mer inn på et utsnitt.

(Forøvrig var Cars en fantastisk tegnefilm. For et bilde og for en surroundlyd! Fast & furious-scenen med de små japanske bilene, traileren og subwooferen var en høydare, og jeg håper det var like bra for naboen som for meg, i alle fall til jeg fikk kastet meg over fjernkontrollen og dempet lyden noe. Moro!)

Her en upload av 1 bilde, lukkerhastighet på 1/2, mener jeg det var. Kun croppet i iPhoto og en .3 graders "straighten". Ikke bruk dette bildet som et sannhetsbevis den eller andre veien, jeg er fullstendig amatør på fotografering.

http://img16.imageshack.us/img16/858/img0405uai.jpg

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •