Ny samsung 63" plasma. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 321
    Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Var å så på denne Samsungen her om dagen og ble ikke akkurat voldsomt imponert.

Mye støy i bilde og lys styrken var veldig dårlig synes jeg, men da igjen så vet jeg ikke hvordan innstillingene var på dette tv..er tross alt Elkjip jeg var innom.

Men ingen tvil det er et rått tv til en "lav" pris i forhold til konkurransen. Men alikavell om jeg hadde penger og skulle kjøpt idag så hadde jeg heller gått for 5090 uten å blunke.
    Den sto nok innstilt på Movie Mode som er beregnet for mørke rom (kino).
    Lysstyrken er på hele 1300 cd/kvm som er betydelig. Dette vises i all sin prakt når bildet settes i Dynamic Mode. Da kan solen skinne inn i stua og du har fortsatt et aldeles praktfullt bilde.
    TV-apparat bør sjekkes for støy med en BluRay spiller. I svært mange SD sendinger er det jo stadig støy i bildet - med mindre det er sending fra studio.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Lysstyrken er på hele 1300 cd/kvm som er betydelig. Dette vises i all sin prakt når bildet settes i Dynamic Mode. Da kan solen skinne inn i stua og du har fortsatt et aldeles praktfullt bilde.
    TV-apparat bør sjekkes for støy med en BluRay spiller. I svært mange SD sendinger er det jo stadig støy i bildet - med mindre det er sending fra studio.
    Det er godt mulig ja, jeg skal nok tilbake å se litt mer på det senere og får se om jeg får knottet litt i menyene på den da

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det almen kunnskap nå at Pioneeren (5090 og 6090) ikke interpolerer signalet og dermed hakker det litt og det blir noe etterslep i signalet under panorering? Ellers er det en svært god (men dyr) TV.
    Det er en god del panorering når det spilles fotball/hoppes på ski og kameraet f.eks. følger ballen/hopperen i lufta. Selv er både kona og jeg sportsgale, så vi valgte en 756 modell http://avforum.no/forum/1084463-post21.html .:-D
    Det er ikke mulig å kalibrere bort dårlig panorering. Noen her som har klart det?

Har akkurat sagt at hvis pioneeren er skikkelig kalibrert slipper man problemet med at ting som beveger seg raskt får etterslep. Dette står dte mye om i pioneer tråden her inne...

Denne påstanden nekter tydeligvis noen å ta til seg...Men så fort noen av samsungen sine litt dårligere sider blir påpekt er de samme fort ute med å si at dette kan kalibreres bort...

Enhver entusiast vet jo at dynamisk inntsilling er "butikk modus" og ødelegger hele bildet.

Blir litt provosert når noen prøver å nesten lure noen til å kjøpe en tv ved å ikke fortelle hele sannheten om både den akutelle tven og konkurenten.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm,blir så usikker når det er motstridende innlegg om dette med panoreringerKlarer man på egen hånd å kalibrere bort problemet med panoreringer på Pioneer sin skjerm,eller må man ha "proffe" folk.
    Ikke enkelt dette gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Hmmmmm,blir så usikker når det er motstridende innlegg om dette med panoreringerKlarer man på egen hånd å kalibrere bort problemet med panoreringer på Pioneer sin skjerm,eller må man ha "proffe" folk.
    Ikke enkelt dette gitt
    Jeg har ikke Pioneer selv, men jeg har forstått at en må selv velge riktig 'Drive Mode' og 'Pure Cinema Mode' for hver input. Det kan tenkes at fotball blir bedre med Drive Mode 2 og Pure Cinema OFF (se dette innlegget). Det er vel en 'svakhet' at det ikke finnes en AUTO modus her.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Ikke enkelt dette gitt
    Fant dette på Pioneer-tråden... Profeten du må tilkalle for tuning - til den nette sum av ca. kr. 2.500,- - heter Hegelstad...:twisted:

Dette er ingen overraskelse. Jeg har skrevet i det kjedsommelige her på forumet at en proff-kalibrert Pioneer-skjerm med Bjørn Hegelstads signatur, er av en helt annen verden enn "out of the box", selv om vi snakker om KRP. Det har også vært viktig å få fram at det kreves lang erfaring å få så gode resultater som herr Hegelstad klarer, og kan ikke sammenliknes med det en hobby-interessert TV-entusiast klarer med en unøyaktig Spyder-kolbe.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på Pioneer-tråden... Profeten du må tilkalle for tuning - til den nette sum av ca. kr. 2.500,- - heter Hegelstad...:twisted:

Dette er ingen overraskelse. Jeg har skrevet i det kjedsommelige her på forumet at en proff-kalibrert Pioneer-skjerm med Bjørn Hegelstads signatur, er av en helt annen verden enn "out of the box", selv om vi snakker om KRP. Det har også vært viktig å få fram at det kreves lang erfaring å få så gode resultater som herr Hegelstad klarer, og kan ikke sammenliknes med det en hobby-interessert TV-entusiast klarer med en unøyaktig Spyder-kolbe.
    Bra spök. For ordens skyld:i quoten her er det snakk om ISF-kalibrering av skjermen. Dette for bl.a å få perfekte farger og har lite med å få bort etterslep å gjöre. Jeg er på ingen måte proff og har heller ikke måtte tilkalle Hegelstad eller andre proffer. Allikevel har jeg null etterslep i skjermen. Jeg har faktisk aldri hatt etterslep heller og ikke har jeg sett andre Pioneerskjermer av nyere dato som har dette heller.

Å sammenligne en Pioneerskjerm som blir foret med SD-signaler mot en Samsung som blir foret med HD-signaler synes jeg er å dra den langt, for å si det mildt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sett dette problemet med etterslep på pioneer. Det oppstår kun når man kjører feil "drive mode"
    Drive mode går på antall bilder som vises per sekund.

Har selv stilt inn dette riktig på min tv, og kan i likhet med AndreWerdenskrieg kose meg med en pioneer tv uten antydning til etterslep.

Og Mr Helgestad er proffkalibrerer. Det går på noe helt annet enn å få riktige innstillinger på en tv! Håper det siste som ble skrevet skulle være et forsøk på en dårlig spøk... Ellers blir denne debatten rett og slett for usakelig...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Og Mr Helgestad er proffkalibrerer. Det går på noe helt annet enn å få riktige innstillinger på en tv!
    Ja vel, men han stiller vel forsatt på TV'n selv om han bruker programvare over service porten - innstillinger som produsenten kunne ordnet bedre i produksjonen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ja vel, men han stiller vel forsatt på TV'n selv om han bruker programvare over service porten - innstillinger som produsenten kunne ordnet bedre i produksjonen.
    Sant, men nå skal det sies at pioneer per dags dato er den produsenten som sender tvene ut fra fabrikk med innstillinger som er nærmest en ISF kalibrert tv. Selvfølgelig kunne det vært ennå bedre, men desverre er det ennå ingen produsent som har laget en perfekt tv...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Her kan man bli vis når det gjelder pioneer.
    Å ha en H-modell er viktig.....

Review av Pioneer LX-6090H « Havocsis (Mattias) hemmabioblog

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne tråden har utviklet seg til å bli en meget rotete tråd, men masse pioneer og anti-Pioneertull. Ser ikke poenget med å linke til Pioneer-tester og what not. For oss som er relativt interesserte i denne TV-en blir det vanskelig å finne frem til relevante oplysninger etterhvert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så isteden for å benytte enhver anledning til å kritisere pioneer, kan vel heller noen i denne tråden bruke litt mer energi på å faktisk fremheve samsung tven sine gode sider?

Ser at ingen her inne har nevnt Lg 60pg7000 som konkurent til samsungen. Med tanke på pris må jo den være en god konkurent..
    Hadde vært interessant hvis noen hadde noen sammenlikninger å komme med der.
    Tatt fra innlegg 135 i denne tråden...

Venter fortsatt tolmodig på at noen skal uttale seg. Spesielt dere som har fått tven i hus, og fått mulighet til teste den skikkelig.

Kan mauringen justeres bort?
    Kan det typiske plasma etterslepet (kan sees som en litt hakkete bevegelse) justeres bort?
    Hvor godt stemmer resten av fargene når man har fått nogenlunde orden på sortnivå og gråskala?

Har selv sett og testet tven, men ikke under ordentlige forhold... Så er litt spent på hva den presterer i et mørkt rom.
    I flombelysning (butikklokale) ble desverre bildet for blast sammenliknet med flere andre plasma tver. Men så er det heller ikke mening at en plasma skal stå i et flombelyst rom..

Synes det var litt mye refleksjoner i glasset på denne tven. Sesielt i mørke scener... Men hvordan er det i dempet belysning? Forsvinner de fleste refleksjonene, eller kan man fortsatt se speilbilder osv i tven?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    For oss som er relativt interesserte i denne TV-en blir det vanskelig å finne frem til relevante oplysninger etterhvert.
    Jeg finner knapt noe info om denne tv'en i tråden. Intrykket er at stort sett rakkes det ned på Pioneer eller skryter Samsung opp i skyene. Det er ikke den infoen jeg leter etter....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg finner knapt noe info om denne tv'en i tråden. Intrykket er at stort sett rakkes det ned på Pioneer eller skryter Samsung opp i skyene. Det er ikke den infoen jeg leter etter....
    På side 2,3 og 4 var det rimelig saklig med diverse linker til tester, tekniske spesifikasjoner, butikker/priser etc.
    Men - så dukket det opp endel svært så misunnelige "innlegg" (pro pioneer selvsagt) som ødela mye her.

Den som vil lese og lære hva slag TV det er vi har med å gjøre, skal følge denne tråden (må kunne english da....).8)

Samsung PS50A756T Owners thread - AVForums.com

Den er også behørlig omtalt i Hjemmekino...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra innlegg 135 i denne tråden...

Venter fortsatt tolmodig på at noen skal uttale seg. Spesielt dere som har fått tven i hus, og fått mulighet til teste den skikkelig.

Kan mauringen justeres bort?
    Kan det typiske plasma etterslepet (kan sees som en litt hakkete bevegelse) justeres bort?
    Hvor godt stemmer resten av fargene når man har fått nogenlunde orden på sortnivå og gråskala?

Har selv sett og testet tven, men ikke under ordentlige forhold... Så er litt spent på hva den presterer i et mørkt rom.
    I flombelysning (butikklokale) ble desverre bildet for blast sammenliknet med flere andre plasma tver. Men så er det heller ikke mening at en plasma skal stå i et flombelyst rom..

Synes det var litt mye refleksjoner i glasset på denne tven. Sesielt i mørke scener... Men hvordan er det i dempet belysning? Forsvinner de fleste refleksjonene, eller kan man fortsatt se speilbilder osv i tven?
    Siden det høres ut som om du har TV'n, så prøv følgende for å få et glansbilde (ref. annen tråd):

Picture Modes
    Picture Mode : Movie
    Color Temperature : Warm 2
    Aspect Ratio : 16:9
    Picture Settings
    Cell Light : 8
    Contrast : 100
    Brightness : 52
    Sharpness : 15
    Color : 44
    Tint : G51/R49
    Detailed Settings
    Black Adjust : Off
    Dynamic Contrast : Off
    Gamma : 0
    Color Space : Auto
    Fleshtone : Off
    Edge Enhancement : Off
    XVYCC Color : Off
    Picture Options
    Color Tone : Warm 2
    Size : 16:9
    Digital NR : Off
    DNIE : Off
    HDMI Black Level : Low
    Film Mode : On
    Blue Mode : Off

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er også behørlig omtalt i Hjemmekino...
    Hvilket nummer? Siste som kommer nå eller? Har ikke sett noe i de forrige?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvilket nummer? Siste som kommer nå eller? Har ikke sett noe i de forrige?
    Har ikke sett den i bladet, mulig han mener her.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung PS63A766T1

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Har ikke sett den i bladet, mulig han mener her.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung PS63A766T1
    Det kan jeg godt tro, men vil ikke akkurat si at den er behörlig omtalt her, det er jo bare en produktbeskrivelse.

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •