Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med dem idag, og de var enige i at det ikke hørtes bra ut, så skal levere den på service imorgen først og fremst, så får vi se hva som kommer ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    På Skjerm nummer 2 satte jeg følgende for movie mode ved bruk av pc i mørkt rom. Firmware 1002 (Best på PQ så langt i følge brukerne på avsforum).

Jeg bruker stort bare Movie mode og endrer backlight basert på hvor mye lys det er i rommet. Mine Movie mode innstilinger:

Backlight 3-5 (3 i mørke og 5 i dagslys)
    Contrast 100
    Brightness 46
    Sharpness 0
    Color 50
    Tint G/R: G50/R50
    Black adjust off
    Dynamic contrast off
    Gama -1
    Color space Auto
    White Balance uendret
    Flresh Tone 0
    Edge Enhancement off
    xycc off
    Color Tone Warm1
    Size Just Scan (16:9 på tv sendinger)
    Digital NR off
    100Hz Motion Pluss off (low hvis du merker hakking på tv sendinger / filmer, må være off til pc bruk)
    Blue only Mode off
    Enery Saving: off

Ikke stol 100% på min gama og color tone, men ser ok ut for meg. Samme gjelder for denne skjermen som forrige. Testa med DVE disk. Blå farge perkeft, rød nesten usynlig feil, grønn liten feil. Egentlig veldig bra innstilling default. Men har jo blitt skeptisk for å stille farger da den forrige smalt når jeg holdt på med det

jeg må også si at jeg merker null til denne cloudingen når jeg bruker den til film, tv og pc bruk. Så dette er ikke noe å tenke på. Skal poste et bilde senere.
    Hei. Nå har jeg kjøpt min 52", føler det er sinnsykt lite clouding på den, men kan være det bare eg jeg som ikke er vandt med det. Skal ta et bilde å laste opp.

Men.. så du hadde settings på "Just Scan". Setter jeg det på så strekker ikke pc'en seg helt ut til sidene. Gjør den det hos deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tebba
    Hei. Nå har jeg kjøpt min 52", føler det er sinnsykt lite clouding på den, men kan være det bare eg jeg som ikke er vandt med det. Skal ta et bilde å laste opp.

Men.. så du hadde settings på "Just Scan". Setter jeg det på så strekker ikke pc'en seg helt ut til sidene. Gjør den det hos deg?
    Gratulerer

Ja den gjør det. Viktig at pc står til 1920x1080 60Hz. Regner med at du bruker hdmi, el dvi til HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Problemer og clouding

Dette er en stilig TV med kanonbra bilde HVIS du er heldig!
    Av de beste LCD jeg har sett foruten 796/966 til Samsung!
    På den første jeg hadde la jeg etter en tid merke til litt clouding oppe og nede i hjørnene på høyre side. Først da jeg så Die Hard 4 med mange mørke scener.
    Kontaktet Samsung som anbefalte meg å kontakte forhandler. Gjorde det og fikk super service. De kom med ny TV og tok med den gamle uten videre om og men!
    Koblet opp den nye full av forventning, men ble fort skuffet. Her er det clouding "all over"! Skikkelig nedtur med andre ord.
    Og ikke nok med det. Nå har TV omstartet (slår seg av og på igjen) av seg selv to ganger i løpet av en halv uke.
    Må nevne at firmware er oppdatert (fra 1004 til 1005) uten at jeg har registrert forbedringer eller synlige forskjeller.
    En gedigen skuffelse med andre ord. Hadde tro på denne TV-en. Regnet med at jeg skulle "slippe" å kjøpe Pioneer, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Ja den gjør det. Viktig at pc står til 1920x1080 60Hz. Regner med at du bruker hdmi, el dvi til HDMI?
    ja, dvi til hdmi og full hd med 60hz, hvorfor er den ikke helt strekt til kantene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tebba
    ja, dvi til hdmi og full hd med 60hz, hvorfor er den ikke helt strekt til kantene?
    Hvis du har et ATI skjermkort så gå inn i ATI Catalyst Control Center. Utvid DTV (HDMI X), scaling options. Min står på 0. Trengte med andre ord ikke å øke. Kanskje du må øke? Det finns nok lignende metorder for nvidia og intel.

Oppgradert skjermkort driver til siste versjon? Åssen skjermkort har du? Jeg bruker ATI 4850.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Dette er en stilig TV med kanonbra bilde HVIS du er heldig!
    Av de beste LCD jeg har sett foruten 796/966 til Samsung!
    På den første jeg hadde la jeg etter en tid merke til litt clouding oppe og nede i hjørnene på høyre side. Først da jeg så Die Hard 4 med mange mørke scener.
    Kontaktet Samsung som anbefalte meg å kontakte forhandler. Gjorde det og fikk super service. De kom med ny TV og tok med den gamle uten videre om og men!
    Koblet opp den nye full av forventning, men ble fort skuffet. Her er det clouding "all over"! Skikkelig nedtur med andre ord.
    Og ikke nok med det. Nå har TV omstartet (slår seg av og på igjen) av seg selv to ganger i løpet av en halv uke.
    Må nevne at firmware er oppdatert (fra 1004 til 1005) uten at jeg har registrert forbedringer eller synlige forskjeller.
    En gedigen skuffelse med andre ord. Hadde tro på denne TV-en. Regnet med at jeg skulle "slippe" å kjøpe Pioneer, men...
    Ser ut som det er endel feil på disse tvene ja. Tror jeg var heldig med nummer 2 som jeg fikk. Du kan vel prøve 1 til før du gir opp? Alle gode ting er 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et ATI skjermkort så gå inn i ATI Catalyst Control Center. Utvid DTV (HDMI X), scaling options. Min står på 0. Trengte med andre ord ikke å øke. Kanskje du må øke? Det finns nok lignende metorder for nvidia og intel.

Oppgradert skjermkort driver til siste versjon? Åssen skjermkort har du? Jeg bruker ATI 4850.
    Har ATI 4780x2, skal sjekke det med scaling i morra, htpc'en er av
    Siste versjon ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk magnus, det hjalp. Den stod midt på, altså på underscan. Nå står den på null og passer perfekt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wampeng
    Snakket med dem idag, og de var enige i at det ikke hørtes bra ut, så skal levere den på service imorgen først og fremst, så får vi se hva som kommer ut av det.
    Den første Samsung A866 jeg fikk på Elkjøp hadde et hoppende bilde. Det var ingenting annet å gjøre enn å få en ny tv. Den andre A866 jeg fikk hadde en eller annen dårlig kontakt slik at bakgrunnsbelysningen skiftet når noen trampet på gulvet eller noen ganger helt av seg selv. Dermed har jeg nå fått min Samsung A866 nr 3. Så langt virker denne å være helt feilfri.

Når det gjelder clouding hadde den første jeg fikk levert ganske mye clouding. Den andre jeg fikk hadde noe minde clouding, men fortsatt litt. Den jeg har nå ser nærmest ut til å ikke ha det i det hele tatt så langt. Det som er helt sikkert er at det er veldig stor forskjell på hvor mye clouding det er på disse modellene. Derfor vil jeg vel anbefale alle å kjøpe denne modellen i en butikk som har returrettsorning. Normalt er nemlig ikke litt clouding en reklamasjonsgrunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    856 er uten Riks-TV

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes 8-serien med blå Touch Of Color i Norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes 8-serien med blå Touch Of Color i Norge?
    Ikke som jeg vet. Men denne fargen ser jeg aldri uansett. Ser helt sort ut omtrent uti kantene selv med belysning i rommet på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung vs Pioneer....?

Nå er det valgets kval....

Pioneer 5090H eller Samsung 52" 866?

Virker som det er en del små feil med Samsungen...

Og disse to skiller ikke så mye i pris nå lengre.

Hva mener folket...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er blitt litt lang for meg nå
    Kan de som har tv'en oppsummere hvordan den er?
    Gjerne positive og negative ting med tv'en, og hvordan tv'en er på vanlige SD-signaler/Blu-ray/spill/pc osv...

Hadde vært topp hvis noen kunne gjøre dette som en slags andmeldelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon selv.

Pioneer 5090H ser en del bedre ut, men jeg er usikker på om plasma er det rette for meg. Personlig heller jeg litt mot Pioneer KRP-500M, men jeg synes prisen fortsatt er for stiv. Kanskje en 5090 til under 20.000 vil være et bedre valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon selv.

Pioneer 5090H ser en del bedre ut, men jeg er usikker på om plasma er det rette for meg. Personlig heller jeg litt mot Pioneer KRP-500M, men jeg synes prisen fortsatt er for stiv. Kanskje en 5090 til under 20.000 vil være et bedre valg?
    H er det bare at den kan brukes til rikstv?
    Er det noen andre forskjeller?

Hvor kan man få 5090 til under 20000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23
    H er det bare at den kan brukes til rikstv?
    Er det noen andre forskjeller?

Hvor kan man få 5090 til under 20000?
    Elkjøp selger 5090 til 19.995 denne uka...

Forresten, Elkjøp selger LE46A866 + LE19A656 til 14.995 nå rett over nyttår!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doktorn
    Elkjøp selger 5090 til 19.995 denne uka...

Forresten, Elkjøp selger LE46A866 + LE19A656 til 14.995 nå rett over nyttår!!!!!!!!
    Kan ikke se de har det på nettet hvertfall til den prisen, ikke i kunde avisen heller som ligger på nettet...

Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •