Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte TV?

Jeg er i tvil.
    Jeg får ny TV med El-kjøp pga pixelfeilen, får beholde denne frem til den nye har ankommet.
    Men:
    Som jeg skrev tidligere; jeg har kabel-TV fra canal digital med vanlig digitaldekoder og HD-dekoder. Alle kanalene untatt HD-kanalene har samme kvalitet på begge disse dekoderne, altså normal digitalkvalitet. Min 3,5 år gamle plasma klarte utrolig fine bilder av disse signalene, mens den nye 52A866 lager bare grøt av dem. Før var det moro å se snooker på eurosport, nå gidder jeg ikke å se pga elendig bildekvalitet.
    Er dette noe jeg må finne meg i, eller kan noe gjøres? Kan jeg sette ned oppløsningen på TV`n slik at den ikke bruker prossessorer til å beregne oppskaleringen?
    Jeg trodde ikke i mitt vansinn at bildekvaliteten skulle bli dårligere med mye nyere og dyrere TV. Det er mange år til alle kanalene vises i HD-kvalitet, så skal jeg måtte leve med elendige bilder frem til da?
    Det kan vel umulig være bare meg som har oppdaget dette?
    Jeg begynner å lure på om jeg skal kansellere hele kjøpet og leve med gamleplasmaen noen år til. Eventuelt kjøpe en billig 50" plasma med dårligere oppløsning, for da kan bildene bli bedre. Jeg synes det høres dumt ut, men det er for jævlig hvis nye full-HD-TV må ha HD-sendinger for å levere kvalitet. Så langt er vi ikke kommet i norge enda ihvertfall.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg er i tvil.
    Jeg får ny TV med El-kjøp pga pixelfeilen, får beholde denne frem til den nye har ankommet.
    Men:
    Som jeg skrev tidligere; jeg har kabel-TV fra canal digital med vanlig digitaldekoder og HD-dekoder. Alle kanalene untatt HD-kanalene har samme kvalitet på begge disse dekoderne, altså normal digitalkvalitet. Min 3,5 år gamle plasma klarte utrolig fine bilder av disse signalene, mens den nye 52A866 lager bare grøt av dem. Før var det moro å se snooker på eurosport, nå gidder jeg ikke å se pga elendig bildekvalitet.
    Er dette noe jeg må finne meg i, eller kan noe gjøres? Kan jeg sette ned oppløsningen på TV`n slik at den ikke bruker prossessorer til å beregne oppskaleringen?
    Jeg trodde ikke i mitt vansinn at bildekvaliteten skulle bli dårligere med mye nyere og dyrere TV. Det er mange år til alle kanalene vises i HD-kvalitet, så skal jeg måtte leve med elendige bilder frem til da?
    Jeg begynner å lure på om jeg skal kansellere hele kjøpet og leve med gamleplasmaen noen år til. Eventuelt kjøpe en billig 50" plasma med dårligere oppløsning, for da kan bildene bli bedre. Jeg synes det høres dumt ut, men det er for jævlig hvis nye full-HD-TV må ha HD-sendinger for å levere kvalitet. Så langt er vi ikke kommet i norge enda ihvertfall.
    Hehe...

Hadde også en Sony 40W4000 fullHD i hus. Synes den ikke var det spor bedre enn min gamle Viewpia 37" på SD TV. Returnerte den og kjøpe en LG 42PG6000 plasma i stedet - mye mer fornøyd, selv om den også snart byttes i en Pioneer KRP-500M.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i tvil.
    Men:
    Er alle SD kanalene dine dårlig? F eks NRK1?

Hos meg er det kun noen få dårlige SD kanaler. De som ikke sender widescreen. NRK1 f eks er helt grei. Vanlig discovery kanal sender i 4:3 å er ikke fult så bra. Med andre ord jeg ser kun kanaler som sender widescreen + HD kanaler. For meg finns de viktigste kanalene i HD eller sd widescreen uansett.

Det kan jo være at canal digital sin sattelit hd tuner gjør en grei jobb på oppskalering. Ikke sikker. Men de fleste SD kanaler hos meg er helt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SAMSUNG LE52A866 vs SAMSUNG LE52A866S1W

Ser av HFK sine sider at det finnes en SAMSUNG LE52A866S1W med litt flere "bells and whistles". Nå får en SAMSUNG LE52A866 + LE19A656 i en pakke for samme pris som SAMSUNG LE52A866S1W. Er den tekniske forskjellen mellom ny og gammel 52" stor nok til at det kan forsvare prisforskjellen eller gi avkall på en 19" om en vil se det på den måten?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Ser av HFK sine sider at det finnes en SAMSUNG LE52A866S1W med litt flere "bells and whistles". Nå får en SAMSUNG LE52A866 + LE19A656 i en pakke for samme pris som SAMSUNG LE52A866S1W. Er den tekniske forskjellen mellom ny og gammel 52" stor nok til at det kan forsvare prisforskjellen eller gi avkall på en 19" om en vil se det på den måten?
    Det er samme skjermen elkjøp selger. Min skjerm heter: LE52A866S1WXXE

XXE står for nordic model og gir de fordelene det innebærer. Null toleranse for pixel feil etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Det er samme skjermen elkjøp selger. Min skjerm heter: LE52A866S1WXXE

XXE står for nordic model og gir de fordelene det innebærer. Null toleranse for pixel feil etc.
    Hva står "W" for da i HFK sin modell?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det av HFKs hjemmesider dithen at SAMSUNG LE52A866S1W og SAMSUNG LE52A866 er ulike TVer med noen forskjeller. Så mitt spørsmål er da om forskjellen er så signifikant at det forsvarer prisforskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Er alle SD kanalene dine dårlig? F eks NRK1?
    Hos meg er det kun noen få dårlige SD kanaler. De som ikke sender widescreen. NRK1 f eks er helt grei. Vanlig discovery kanal sender i 4:3 å er ikke fult så bra. Med andre ord jeg ser kun kanaler som sender widescreen + HD kanaler. For meg finns de viktigste kanalene i HD eller sd widescreen uansett.
    Det kan jo være at canal digital sin sattelit hd tuner gjør en grei jobb på oppskalering. Ikke sikker. Men de fleste SD kanaler hos meg er helt ok.
    Kvaliteten varierer litt, men generelt så er både NRK og TV2 direktesendinger (f.eks. nyheter) dårlig, og disse kanalene var ganske skarpe på gamleplasmaen.
    En ting er at digitalt kabel-TV er dårligere enn på sattelitt, men uansett er kvaliteten dårligere på den nye TV`n, og det er det som plager meg. Jeg har fortsatt litt tid til å tenke meg om hvis jeg skal levere den tilbake og kjøpe en billigere 50" plasma. F.eks. koster en LG50PG6000 under halvparten av 52A866, så her er det også penger å hente...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Jeg forstår det av HFKs hjemmesider dithen at SAMSUNG LE52A866S1W og SAMSUNG LE52A866 er ulike TVer med noen forskjeller. Så mitt spørsmål er da om forskjellen er så signifikant at det forsvarer prisforskjellen?
    LE52A866S1W Hifiklubben
    LE52A866S1WXXE Elkjøp

Mere synlig slik? Hvis du ser på 11 tegnet som jeg skrev inn så finner du din "W"

Det er 0 forskjell! XXE står for nordic model og gir fordel med garanti mot null pixel feil. Er ganske sikker på at de hifiklubben selger ender på xxe. Ellers får du ingen garanti mot null pixel feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten varierer litt, men generelt så er både NRK og TV2 direktesendinger (f.eks. nyheter) dårlig, og disse kanalene var ganske skarpe på gamleplasmaen.
    En ting er at digitalt kabel-TV er dårligere enn på sattelitt, men uansett er kvaliteten dårligere på den nye TV`n, og det er det som plager meg. Jeg har fortsatt litt tid til å tenke meg om hvis jeg skal levere den tilbake og kjøpe en billigere 50" plasma. F.eks. koster en LG50PG6000 under halvparten av 52A866, så her er det også penger å hente...
    Dette er en avgjørelse du selv må ta. Bruker du den nesten bare til sd sendinger så kan jeg forstå. Men tenker du et par år fremover er nok det meste hd sendinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa for førte gang i dag litt spilling på skjermen også. Ca 20 minutter.

Kjørte Half life 2 Episode 2 i 1920x1080 med hdmi (hdmi 1 brukt på tv). Hadde movie mode på. Jeg bruker riktignok et logitech blåtann tastatur og mus.

Merket ikke noen tegn til lag. Kanskje jeg er vant til lag siden jeg bruker blåtann tastatur og mus. Ikke vet jeg. Men for meg så det i alle fall bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også brukt TVen omfattende til spilling og er storfornøyd!

Svært sjelden jeg merker noe etterslep.

Kommer tilbake med lenger rapport når jeg har testet litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei er det noen som kan forklare meg forskjellen på samsung Samsung 46" LCD-TV m/MPEG4LE46A866
    Samsung LE-46A856S1M
    har ikke så mye greia på detta, jeg ser bare at det er en stor forskjell på prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Levert tilbake 52A866

Da har jeg levert tilbake min 52A866 pga at den ikke takler middels SD-signaler. Den er knallgod på HD, men jeg kan ikke ha en TV til 23000,- som viser gode bilder først om 2 år (når NRK og TV2 sender HD). Da kjøper jeg heller en billig og god HD-klar plasma og venter til teknologien har innhentet både mine signaler og LCD-teknologien har kanskje overgått plasma i sortnivå (i det minste fjernet clouding).
    Jeg bestiller en LG 50PG6000 til kr. 11000,-, og har dermed spart 12000,- som jeg kan bruke på BR-spiller, Playstation 3, Surroundanlegg osv.
    Men jeg skulle egentlig ønske at jeg slapp å levere tilbake Samsungen da den har et knalltøfft og slankt design. Men jammen er LG`n også pen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til uka vurderer jeg å returnere min Samsung LE52A866 nummer 2 til Elkjøp. Den første jeg returnerte var det noe alvorlig galt med. Der hoppet bildet ved tv titting.

Min Samsung nummer 2 har et knallgodt bilde, men de første minuttene tven står på driver den og skrur menyen på dekoderen av og på non-stop. Når tven har stått på noen minutter slutter den med det.

Det største problemet er imidlertid at tven av og til skifter styrke på bakgrunnsbelysningen av seg selv. Noen ganger kan plutselig bildet bli litt lysere i noen sekunder uten at jeg har trykket på noenting. Styrken på bakgrunnsbelysningen skifter også dersom det er risting i gulvet (f.eks ved at noen hopper/tramper foran tv) eller ved at man klapper på apparatet). Er det noen som har oppdaget noe lignende? Det er ingen stor feil, men når man gir 22000,- for en tv så burde alt være som det skal.

Merket også litt clouding på tven, men det er det vel på alle disse tvene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky777
    Til uka vurderer jeg å returnere min Samsung LE52A866 nummer 2 til Elkjøp. Den første jeg returnerte var det noe alvorlig galt med. Der hoppet bildet ved tv titting.

Min Samsung nummer 2 har et knallgodt bilde, men de første minuttene tven står på driver den og skrur menyen på dekoderen av og på non-stop. Når tven har stått på noen minutter slutter den med det.

Det største problemet er imidlertid at tven av og til skifter styrke på bakgrunnsbelysningen av seg selv. Noen ganger kan plutselig bildet bli litt lysere i noen sekunder uten at jeg har trykket på noenting. Styrken på bakgrunnsbelysningen skifter også dersom det er risting i gulvet (f.eks ved at noen hopper/tramper foran tv) eller ved at man klapper på apparatet). Er det noen som har oppdaget noe lignende? Det er ingen stor feil, men når man gir 22000,- for en tv så burde alt være som det skal.

Merket også litt clouding på tven, men det er det vel på alle disse tvene?
    Angående justering av lys styrke. Under detailed setting skru black adjust til off, skru også dynamic contrast til off. Du må ikke klappe til tven.. !

Sett også enery saving til off, denne finner du under menu -> setup.

De problma du har med dekodern din er sikkert ir problem. Har du sjanse å flytte dekodern litt lenger vekk fra tven (bare for å teste)?

Det kommer nok en løsning i firmware for ir problemene etterhvert. I UAS har firmware 1004 (vi har 1002) komt. Dette står det litt om på det amerikanske forumet. Noen løste også noen problemer ved hjelp av litt teip... Mer om 1004:

Directly from the Samsung website for firmware update 1004.0:

This firmware will correct the following phenomenons some units may experience.
    -. STB(Set-top Box) Remote IR interference
    When turning the TV on, the customer would not be able to operate the STB with the Remote.
    But when turning the TV off, the Remote works fine

Med samsung og sony ser det ut som en må leve med en tanke clouding. Legger selv aldri merke til det på min da men...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for at jeg beholder tven. Elkjøp sitt 30 dagers retur vindu går snart ut.

Spilte litt Fallout 3 her ene dagen. Merket 0 tegn til lag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde har testa 46" (w4500 var også med i testen). Et lite utdrag:

Samsung-skjermen leverer også det beste svartnivået blant LCD-skjermene i testen – fullt på høyde med Panasonics plasma og kun utdanket av Philips sin dyrere LED-modell

Jeg la opp en link til testen i første posten i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selger de egentlig LE-A860 nå? HFK og ? (der de har de på lager og der de ikke har de på lager) Trenger bare å vite alle plassene, og om det er noen forskjell mellom dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tebba
    Hvor selger de egentlig LE-A860 nå? HFK og ? (der de har de på lager og der de ikke har de på lager) Trenger bare å vite alle plassene, og om det er noen forskjell mellom dem.
    Dette synes jeg ble litt drøyt. Du kan ikke få listet opp alle plassene og alle med disse på lager
    Vet ikke hvem som selger dem, men Elkjøp er en av plassene.

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •