Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 516
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 2mj
    Hei, jeg skal kjøpe ny skjerm, men er usikker på om jeg skal gå for 46" eller
    52". Er også usikker på hvor i stua jeg skal ha skjermen. Der den gamle 32" står i dag er det ca 2,5 m til sofaen og på den alternative plassen blir det
    ca 4 m til sofaen. Hvilken skjerm størrelse passer best i forhold til avstand? Og går det med 46" på 4 m avstand?

mvh

Tom
    Hei!
    Har selv veldig lite plass, og har nå 52"'eren. Er vel rundt 3 meter til tv'en, og jeg har ikke HD-tvsignaler. Jeg tror faktisk det ville gått med 2,5 meter også, men det vil være veldig knapt. Om du ser mest på film så vil det være greit tror jeg.

46" på 4 meter ser jo mye bedre ut rent estetisk, men om du er på jakt etter den store filmopplevelsen vil 52" gjøre seg bedre der.

Ren subjektivitet her nå, men det tok ikke mer enn 1 dag å bli vant til 52" på 3 meters avstand

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Hvor mye skal man leve med i slike situasjoner?
    En får vel sjelden et feilfritt tv slik jeg har lest den siste tiden.
    Kan du prøve å ta et bilde av tven i mørkt rom uten blitz?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Magnus går det an å stille inn standard HDMI kilde når TV-en slås på ?
    Min velger automatisk hdmi1 når den skrus på. I alle fall den nye, greit siden jeg kun har en signal kabel til skjermen (alt går via receiver).

Syns å huske den første jeg fikk velgte kanal 1....

Men har ikke gjort noen endringer relatert til start kanal annet en å hoppe over tuner oppsettet på den andre jeg fikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Monterte den nye 52A866 i går kveld - kjøpt på Elkjøp for kr. 23000,-.

Førsteinntrykk:
    Prøvde først vanlig kabel-TV signaler uten dekoder. Jævla dårlige bilder, mye dårligere enn min 3,5 år gamle 42" plasma. Kan jeg gjøre noe med dette på TV`n?
    Prøvde deretter å slå på digitaldekoderen (kabel-TV fra CD). Bildene ble definitivt bedre, men jeg vil påstå de var bedre på gamle-plasmaen.
    Slo på HD-dekoderen og valgte HD-kanaler. Supert bilde. Men av en eller annen grunn så begynte bildet å blinke mellom svart og TV-bildet. Siste gang jeg prøvde i dag var det ikke slik, men dette skal vel ikke være helt tilfeldig. Hvorfor?
    I tillegg så ble lyden fordreiet på HD-kanaler når jeg valgte 1080 på dekoderen. Derfor må jeg ha den på 720, for da har jeg normal lyd. Hvorfor?
    Clouding? Ja, noe må jeg si, men den er jevnt fordelt over nedre del av skjermen, så den er ikke skjemmende på mørke bilder.
    Og til min store skuffelse så oppdaget jeg en bitteliten rød flekk som var der uansett bilde; en pixelfeil. Da må TV`n byttes.
    Mest sansynlig bytter jeg til samme TV, men har fått meg et skudd for baugen....
    Kjipt med den røde prikken. Regner med den er der med flere kilder...

Angående blinking, prøv å trykk inn tools knappen å sett bildet til 16:9. Jeg bruker 16:9 fra sattelit tuner og just scan fra pc. Hvis du allerede har prøvd 16:9 så vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg skal kjøpe ny skjerm, men er usikker på om jeg skal gå for 46" eller
    52". Er også usikker på hvor i stua jeg skal ha skjermen. Der den gamle 32" står i dag er det ca 2,5 m til sofaen og på den alternative plassen blir det
    ca 4 m til sofaen. Hvilken skjerm størrelse passer best i forhold til avstand? Og går det med 46" på 4 m avstand?

mvh

Tom
    Det spørs veldig mye på hva du bruker skjermen til. Bruker du den til NRK (SD Kanaler) er sikkert 46" greit. Bruker du den mye til HD, og regner med at i nær fremtid blir alt HD er nok 52" best.

jeg trives på 3m avstand med min 52" selv på canal digital SD kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å sette Black Adjust til Low reduseres det litt faktisk, men det er ganske mye fremdeles. Har ikke mye referanser på dette området så vet ikke om det er mye eller lite.
    Det er uansett bare på veldig mørke og sorte felter man ser det.
    Det bør se bra med black adjust til off! Er du misfornøyd kan du vel få dem til å bestille inn en ny, så stikke inn å bytte når den nye kommer inn? Slik at du slipper å sitte uten. Det kjipe er jo arbeidet med å pakke ned levere og hente den nye....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer det. Har bestemt meg for å ikke bry meg da så ekstreme forhold sjelden forekommer hos oss. Alle lys av, så svart bilde og over irriterende lang tid.
    Filmen vi så i går var Sweeny Todd og der er hele filmen i mørket omtrent. La bare merke til det litt av og til.

Vi ser på Tv 97% av tiden og ikke på film, så for oss betyr det ikke all verden.
    I tillegg er kameraet jeg brukte satt på Tripod og med god nightvision egenskap som brukte 5-6 sekunder på shutter time.
    Vet ikke om det gjør bildet mer eller mindre realistisk i forhold til andre sine bilder av samme cloudingeffekt

Vedlegg 40678

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Det bør se bra med black adjust til off! Er du misfornøyd kan du vel få dem til å bestille inn en ny, så stikke inn å bytte når den nye kommer inn? Slik at du slipper å sitte uten. Det kjipe er jo arbeidet med å pakke ned levere og hente den nye....
    Det er en minimal forskjell på Off og Low. Har ikke brukt tid på å se etter forskjellene, men gjorde en endring i farten under filmen som ble sett.

Returnering er noe dritt, men om det trengs så gjør jeg det. Foreløpig vil jeg avvente. Er alene i helgen så får se noen filmer og kose meg med TV og se om det irriterer mer eller mindre da.
    Må låne bil for å hente/bringe nytt TV pluss ventetid osv. grr :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs veldig mye på hva du bruker skjermen til. Bruker du den til NRK (SD Kanaler) er sikkert 46" greit. Bruker du den mye til HD, og regner med at i nær fremtid blir alt HD er nok 52" best.

jeg trives på 3m avstand med min 52" selv på canal digital SD kanaler.
    Hei foreløpig går det kun i SD, men regner med at jeg vil oppgradere min pvr (kjøpe ny) til HD etterhvert (nytt tv først). Har idag SD PVR fra Canal Digital.
    Finnes det noen "tommelfingerregeler" for hvilke seer avstander som fungerer bra for de ulike skjerm størrelsene? F eks 46 " 2,5 - 4 m, 50" 3 - 6 m?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei foreløpig går det kun i SD, men regner med at jeg vil oppgradere min pvr (kjøpe ny) til HD etterhvert (nytt tv først). Har idag SD PVR fra Canal Digital.
    Finnes det noen "tommelfingerregeler" for hvilke seer avstander som fungerer bra for de ulike skjerm størrelsene? F eks 46 " 2,5 - 4 m, 50" 3 - 6 m?
    I følge dette: 1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) » CarltonBale.com

Tror det blir ca slik på 52":
    Full utnytelse av 1080p synlig på ca 2,2m
    Full utnytelse av 720p synlig på ca 3,3m
    Full utnytelse av 480p synlig ca 5m

I følge et regneark jeg fant sier standarene følgende om 52"
    THX Longest Allowable viewing distance 2,49m
    SMPTE Longest Recommended viewing distance 2,15
    THX Longest Recommended viewing distance 1,77
    Shortest recommended viewing distance 0,82m

Klart på vanlige tv sendinger så kan det kanskje bli litt nærme.... Til hd er det jo ypperlig. Hvis du har planer om å ha skjermen noen år så er det nok greit da sikkert vanlige tv sendinger vil begynne å bli hd etterhvert.

Hvis du shopper på elkjøp har du vel 30 dagers full returett hvis du ikke er fornøyd.
    En tidligere post i tråden. Står vel bare om 52"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et syncproblem mellom lyd og bilde.
    Kjører Component mellom spiller og TV, og Coax mellom Spill og DAC, og derfra til forsterker.
    Har bare S-video og scart mulighet i tillegg til Compoent, så får prøve de to også i løpet av kvelden..

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at jeg har funnet en bug på denne TV-en.

Når jeg skrur energy saving modus AV og kjører med full styrke så tar TV-en så mye strøm at det blir for lite strøm til XBOX 360 power supply. De bruker samme skjøtekabel.

Først så trodde jeg at det var noe feil med XBOXen ( den frøs helt hver gang uavhengig av spill, film eller annet ) men etter å ha justert sparemodusen til lav så gikk det feilfritt.

Kan du sjekke om du har samme problemmer magnus ?

Om TV-en kjøres på separat el uttak i vegen så er dette ikke merkbart men det er meget få av oss som har et eget kurs for TV-en

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når jeg skrur energy saving modus AV og kjører med full styrke så tar TV-en så mye strøm at det blir for lite strøm til XBOX 360 power supply. De bruker samme skjøtekabel.

Først så trodde jeg at det var noe feil med XBOXen ( den frøs helt hver gang uavhengig av spill, film eller annet ) men etter å ha justert sparemodusen til lav så gikk det feilfritt.

Om TV-en kjøres på separat el uttak i vegen så er dette ikke merkbart men det er meget få av oss som har et eget kurs for TV-en
    Dette TV skal feks bruke mye mindre strøm enn Kuro-tv'ene. Virker veldig rart om dette skal spille inn. Har ikke dataene i hodet, men det er vel godt under 100watt på 52"?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag så gikk alt galt for meg. Først røk get på barneromet ut og jeg måtte opp og sjekke kabler og greier bare for å konstatere at de brant hos get og 370.000 andre kunder ikke hadde tilgang. Deretter fikk jeg problemmer for på koble meg på nettet og til slutt røk XBoxen ( trodde jeg ).

Har sjekket flere ganger og når jeg skrur sparemodus AV og kvaliteten til høyeste så stopper Xboxen, noen ganger selv når den skal vise sin egen logo i starten. Den kan holde på i max 2 minutter. Når den er satt ned fungerer Xbox som alltid. Når jeg kobler TV til et annet uttak som ikke har forbindelse med resten av tv bordet ( fra gangen ) så spiller den ingen rolle hva slag settings er det på TV - XBOX funker helt fint...

Merkelige greier spør du meg. Må nok få en elektriker til å sjekke dette ordentlig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette høres meget rart ut. Tven i seg selv suger vel maks 250 watt ukalibrert og kanskje 150w kalibert. Uansett ville det ikke være en bug med tven hvis skjøtekabeln/nettet ditt ikke klarer å levere mer strøm enn det. Hvis du klarer å koble en varme ovn på den kabeln vil det vise at den er i stand til å levere mye mer.

Jeg har aldri skrudd på engery saving modus. Sjekka nå og den står av...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer det. Har bestemt meg for å ikke bry meg da så ekstreme forhold sjelden forekommer hos oss. Alle lys av, så svart bilde og over irriterende lang tid.
    Filmen vi så i går var Sweeny Todd og der er hele filmen i mørket omtrent. La bare merke til det litt av og til.

Vi ser på Tv 97% av tiden og ikke på film, så for oss betyr det ikke all verden.
    I tillegg er kameraet jeg brukte satt på Tripod og med god nightvision egenskap som brukte 5-6 sekunder på shutter time.
    Vet ikke om det gjør bildet mer eller mindre realistisk i forhold til andre sine bilder av samme cloudingeffekt

Vedlegg 40678
    Bildet ditt viser at du har mer clouding enn jeg har. Kanskje kameraet ditt fanger det bedre opp enn mitt. Men du har klart fått litt mer.

Hvis du knapt legger merke til det når du ser en mørk film er det sikkert ikke mye å bry seg om. Dette er nok et valg du må ta..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag så gikk alt galt for meg. Først røk get på barneromet ut og jeg måtte opp og sjekke kabler og greier bare for å konstatere at de brant hos get og 370.000 andre kunder ikke hadde tilgang. Deretter fikk jeg problemmer for på koble meg på nettet og til slutt røk XBoxen ( trodde jeg ).

Har sjekket flere ganger og når jeg skrur sparemodus AV og kvaliteten til høyeste så stopper Xboxen, noen ganger selv når den skal vise sin egen logo i starten. Den kan holde på i max 2 minutter. Når den er satt ned fungerer Xbox som alltid. Når jeg kobler TV til et annet uttak som ikke har forbindelse med resten av tv bordet ( fra gangen ) så spiller den ingen rolle hva slag settings er det på TV - XBOX funker helt fint...

Merkelige greier spør du meg. Må nok få en elektriker til å sjekke dette ordentlig ut.
    Tenker høyt her uten å være tekniker, kan dette ha noe med den ir forstyrelsen amerikanerne snakker om på avsforum?

Hjelper det å sette xboxen i en annen kontakt på samme kurs i stua? Gangen er kanskje en annen kurs.

Prøv å skru av Asynet+ (HDMI-CEC) i tven. Kanskje det kan skape noen forstyrrelser på hdmi? Har selv dette avskrudd da jeg ikke trenger det.

Har ikke xbox selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et syncproblem mellom lyd og bilde.
    Kjører Component mellom spiller og TV, og Coax mellom Spill og DAC, og derfra til forsterker.
    Har bare S-video og scart mulighet i tillegg til Compoent, så får prøve de to også i løpet av kvelden..
    Hva kommer først lyd el bilde? Regner med at lyd henger etter bilde?

For moro skyld hva skjer hvis du sender lyd direkte fra spillern til forsterkern (altså hopper over dac bare for å teste)?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker høyt her uten å være tekniker, kan dette ha noe med den ir forstyrelsen amerikanerne snakker om på avsforum?

Hjelper det å sette xboxen i en annen kontakt på samme kurs i stua? Gangen er kanskje en annen kurs.

Prøv å skru av Asynet+ (HDMI-CEC) i tven. Kanskje det kan skape noen forstyrrelser på hdmi? Har selv dette avskrudd da jeg ikke trenger det.

Har ikke xbox selv...
    3 kontakter på vegen alle på samme kurs. TV står ikke i skøte ledning lenger og det gjør heller ikke XBOX. De står i forskjellige vegkontakter men på samme kurs. Hvordan kan jeg måle strømforbruket uten å skru av alt i huset ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 kontakter på vegen alle på samme kurs. TV står ikke i skøte ledning lenger og det gjør heller ikke XBOX. De står i forskjellige vegkontakter men på samme kurs. Hvordan kan jeg måle strømforbruket uten å skru av alt i huset ?
    Så med andre ord hvis jeg forstår deg, hvis xobxen og tven er på samme kurs får du problemer. Hvis du kobler xboxen på kursen i gangen så går det greit.

Må da være noen forstyrrelser...

Tror Class Olshon har strøm måler hvis du vil vite nøyaktig hvor mye tven bruker. Tven skal jo typisk bruke lite sammenlignet med en varme ovn.

Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •