Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 516
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det var da enda godt, men da har du "pixelfeil" på kameraet
    Eller møkk på linsa

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare mitt ekesemplar eller er det vanlig at disse tvene bruker 12 sekunder på å starte når de er avslått?

Ikke det at det gjør noe men greit å få bekreftet at det skal være slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Står noe om kalibrering/settings/innstillinger her:
    Official Samsung LNxxA850 Calibration/Settings Thread - AVS Forum

Noen som har prøvd eller vet om "Info live" kan brukes i norge?
    Får man kjøpt den Samsung-USB-donglen for trådløs tilkobling til internett som de reklamerer med (ref: "enkelt få tilgang på informasjon været, børsen og nyheter samtidig som du ser på TV. Dette er mulig takket være et samarbeid med Yahoo"....)?
    I tilfelle, hva koster donglen?
    Hvorfor stapper de ikke bare en web browser inn i TV'en?

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som lurer på pixel garantier sjekk ut DENNE LINKEN

Kommer tilbake til noen av dine bemerkninge magnus når jeg får bedre tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har kommet noen tips her om hva man kan gjøre for å bedre bildet i forhold til de standardinnstillingene tv'et kommer med.

Skal reise og hente tv'et mitt i kveld, og er helt grønn på hva mye betyr i menyene.

Finnes det en step by step liste over hva man bør foreta seg av innstillinger og eventuelt tips om testmateriale som ofte brukes til innstilling av tv'er?
    Om det finnes noe spesiellle tips vedr denne serien hadde det vært fint

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Ser det har kommet noen tips her om hva man kan gjøre for å bedre bildet i forhold til de standardinnstillingene tv'et kommer med.

Skal reise og hente tv'et mitt i kveld, og er helt grønn på hva mye betyr i menyene.

Finnes det en step by step liste over hva man bør foreta seg av innstillinger og eventuelt tips om testmateriale som ofte brukes til innstilling av tv'er?
    Om det finnes noe spesiellle tips vedr denne serien hadde det vært fint

Espen
    Jeg syns det er greit å bruke kun standard/movie (glem dynamic mode).

Ellers har jeg postet noen innstillinger tidligere som passet både den første skjermen jeg hadde som røyk + den nye.

Contrast 100 og brightness 47 passet perfekt både til pc kilde og samsung blu-ray spiller (kalibrert på pc og blu-ray spiller).

Sett amp til low (hvis du ikke liker det sett den til off, ved pc bruk sett off)
    Dynamic contrast off
    Backlight mørkt til lyst rom 3 -> 5 ( feks 3 til movie mode og 5 til standard)

Jeg brukte blu-ray dve disken med en samsung blu-ray spiller + endel web sider fra pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Jeg syns det er greit å bruke kun standard/movie (glem dynamic mode).

Ellers har jeg postet noen innstillinger tidligere som passet både den første skjermen jeg hadde som røyk + den nye.

Contrast 100 og brightness 47 passet perfekt både til pc kilde og samsung blu-ray spiller (kalibrert på pc og blu-ray spiller).

Sett amp til low (hvis du ikke liker det sett den til off, ved pc bruk sett off)
    Dynamic contrast off
    Backlight mørkt til lyst rom 3 -> 5 ( feks 3 til movie mode og 5 til standard)

Jeg brukte blu-ray dve disken med en samsung blu-ray spiller + endel web sider fra pc.
    Takker. Så innstillingene dine tidligere ja. Per dags dato har jeg ikke noe HD-klide men det ordner vel seg før jul. Satser på at det ordner seg for snille gutter

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv'et satt opp og fy **** det er svært hehe.
    Er nok i største laget sånn utseendemessig i forhold til resten av leiligheten, men det går fint å se på de fleste kanaler på TV. Til tross for at det er vanlig Get og ikke HD.

Har justert innstillingene i henhold til magnusavr. Virker som en god start

Kjører over Scart nå siden ingen kilder har HDMI. Får se om jeg kommer over på komponent inntil videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv'et satt opp og fy **** det er svært hehe.
    Er nok i største laget sånn utseendemessig i forhold til resten av leiligheten, men det går fint å se på de fleste kanaler på TV. Til tross for at det er vanlig Get og ikke HD.

Har justert innstillingene i henhold til magnusavr. Virker som en god start

Kjører over Scart nå siden ingen kilder har HDMI. Får se om jeg kommer over på komponent inntil videre.
    Gratulrer med ny tv. Håper du blir fornøyd

Prøv med Digital NR Auto og off siden du ikke har HD klider. Kanskje den kan hjelpe på auto?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett en film med de innstillingene du har nevnt magnusavr. Merker at det er relativt store områder med clouding, altså gråaktige felter i de sorte områdene. Er vel clouding the heter?

Kan dette justeres på noen måte, eller er det bare noe man må leve med?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å sette Black Adjust til Low reduseres det litt faktisk, men det er ganske mye fremdeles. Har ikke mye referanser på dette området så vet ikke om det er mye eller lite.
    Det er uansett bare på veldig mørke og sorte felter man ser det.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett en film med de innstillingene du har nevnt magnusavr. Merker at det er relativt store områder med clouding, altså gråaktige felter i de sorte områdene. Er vel clouding the heter?

Kan dette justeres på noen måte, eller er det bare noe man må leve med?
    Lever tilbake til forhandler så fort som mulig!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye skal man leve med i slike situasjoner?
    En får vel sjelden et feilfritt tv slik jeg har lest den siste tiden.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bør ikke finne seg i å leve med en tv som har clouding! :???:

Du kan jo f.eks levere tilbake tv'en og prøve noe annet? Jeg byttet f.eks inn min Sony 46w4730 mot en philips 47pfl9603 som jeg aldri har hørt rapporter om clouding på...

Såvidt jeg vet så produseres Sony og samsung lcd'er på samme fabrikk, og sliter like mye med clouding.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnus går det an å stille inn standard HDMI kilde når TV-en slås på ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny TV

Monterte den nye 52A866 i går kveld - kjøpt på Elkjøp for kr. 23000,-.

Førsteinntrykk:
    Prøvde først vanlig kabel-TV signaler uten dekoder. Jævla dårlige bilder, mye dårligere enn min 3,5 år gamle 42" plasma. Kan jeg gjøre noe med dette på TV`n?
    Prøvde deretter å slå på digitaldekoderen (kabel-TV fra CD). Bildene ble definitivt bedre, men jeg vil påstå de var bedre på gamle-plasmaen.
    Slo på HD-dekoderen og valgte HD-kanaler. Supert bilde. Men av en eller annen grunn så begynte bildet å blinke mellom svart og TV-bildet. Siste gang jeg prøvde i dag var det ikke slik, men dette skal vel ikke være helt tilfeldig. Hvorfor?
    I tillegg så ble lyden fordreiet på HD-kanaler når jeg valgte 1080 på dekoderen. Derfor må jeg ha den på 720, for da har jeg normal lyd. Hvorfor?
    Clouding? Ja, noe må jeg si, men den er jevnt fordelt over nedre del av skjermen, så den er ikke skjemmende på mørke bilder.
    Og til min store skuffelse så oppdaget jeg en bitteliten rød flekk som var der uansett bilde; en pixelfeil. Da må TV`n byttes.
    Mest sansynlig bytter jeg til samme TV, men har fått meg et skudd for baugen....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Monterte den nye 52A866 i går kveld - kjøpt på Elkjøp for kr. 23000,-.

Førsteinntrykk:
    Prøvde først vanlig kabel-TV signaler uten dekoder. Jævla dårlige bilder, mye dårligere enn min 3,5 år gamle 42" plasma. Kan jeg gjøre noe med dette på TV`n?
    Prøvde deretter å slå på digitaldekoderen (kabel-TV fra CD). Bildene ble definitivt bedre, men jeg vil påstå de var bedre på gamle-plasmaen.
    Slo på HD-dekoderen og valgte HD-kanaler. Supert bilde. Men av en eller annen grunn så begynte bildet å blinke mellom svart og TV-bildet. Siste gang jeg prøvde i dag var det ikke slik, men dette skal vel ikke være helt tilfeldig. Hvorfor?
    I tillegg så ble lyden fordreiet på HD-kanaler når jeg valgte 1080 på dekoderen. Derfor må jeg ha den på 720, for da har jeg normal lyd. Hvorfor?
    Clouding? Ja, noe må jeg si, men den er jevnt fordelt over nedre del av skjermen, så den er ikke skjemmende på mørke bilder.
    Og til min store skuffelse så oppdaget jeg en bitteliten rød flekk som var der uansett bilde; en pixelfeil. Da må TV`n byttes.
    Mest sansynlig bytter jeg til samme TV, men har fått meg et skudd for baugen....
    Virker som det er en del feil på disse tv'ene. Selv kommer jeg ikke til å bytte tror jeg.
    Du kan jo tenke på 7-serien som kommer til Elkjøp? Vet ikke når den kommer, men det kommer både med og uten LED, men husker ikke om det kommer noe i 52".

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT akkurat nå, men er det sånn at 8 serien ikke har LED baklys? Det er kun 7 og 9 serien som har dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Litt OT akkurat nå, men er det sånn at 8 serien ikke har LED baklys? Det er kun 7 og 9 serien som har dette?
    Ja.
    Dvs alle i 9 serien har, mens det er kun 78x serien som har det i 7 serien

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg skal kjøpe ny skjerm, men er usikker på om jeg skal gå for 46" eller
    52". Er også usikker på hvor i stua jeg skal ha skjermen. Der den gamle 32" står i dag er det ca 2,5 m til sofaen og på den alternative plassen blir det
    ca 4 m til sofaen. Hvilken skjerm størrelse passer best i forhold til avstand? Og går det med 46" på 4 m avstand?

mvh

Tom

Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •