Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 516
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Har funnet HDMI-vinkel:
    Tech+Link HDMI vinkel 90° OSK107846 - billig hos elprice.no

Så nå blir utfordringen å finne tilsvarende for scart-kobling. Finnes det en scart som bygger mindre (mindre enn 3cm), evt. med vinkel?
    Eller blir det like bra å bruke composite/komponent som scart? I så fall er problemet løst.
    Da kan TV`n henge med minimal avstand til veggen. Min mening er at hvis man ikke bryr seg om at TV`n henger med minimal avstand til veggen, så kunne man sansynligvis spart noen kroner på å kjøpe en TV som er tykkere med samme spec forøvrig. Denne TV`n skal henge kloss inntil veggen :-)
    Mulig du kan få et problem hvis du har mange av disse vinkel kontaktene inntil hverandre... Tenker litt høyt her.

Det finns jo 1 stk hdmi i siden av skjermen, hvis du kjører alt igjennom receivern og en hdmi inn i siden av skjermen... El kobler den inn i en vinkel plugg en har montert på baksiden.

PS! Det er andre forskjeller enn bare tykkelse på denne og skjermene i 6 og 7 serien. Mye kraftigere prosessor blant annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått byttet min a866 på Elkjøp. Det var heldigvis helt uproblematisk å få ny tv. Det var merkelig hvordan tv-bildet hoppet ved alle andre tilkoblinger enn pc. Denne nye tv'en virker derimot fantastisk så langt (fikk den i dag)

Jeg skrev at den forrige tven hadde endel clouding. Jeg trodde også det var noe man ville ha på alle lcd tver. Jeg kan se litt clouding på denne tven også, men det ser ut til å være ganske mye mindre enn på den forrige. Men litt clouding må man vel akseptere? Du får rapportere hvordan det er med clouding når du får din nye tv da magnusavr.

Er det noen som har funnet veldig gode innstillinger på tven? Jeg synes bildet ser fantastisk ut slik jeg har stilt det inn nå, men det er mye jeg ikke har lekt med enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står noe om kalibrering/settings/innstillinger her:
    Official Samsung LNxxA850 Calibration/Settings Thread - AVS Forum

Noen som har prøvd eller vet om "Info live" kan brukes i norge?
    Får man kjøpt den Samsung-USB-donglen for trådløs tilkobling til internett som de reklamerer med (ref: "enkelt få tilgang på informasjon været, børsen og nyheter samtidig som du ser på TV. Dette er mulig takket være et samarbeid med Yahoo"....)?
    I tilfelle, hva koster donglen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen vet noe mer om spørsmålene til asimon. Leste på en svensk nettside at det virket som om tjenestene funket der iallefall. Men innholdet var visst relativt lite tilpasset svenske forhold.

Har oppdaget et problem med min A866. Noen ganger når jeg starter opp dekoderen og tven blir det problemer. I begynnelsen driver dekoderen å skrur av og på menyen uten at jeg trykker på noenting. Slik var det ikke da jeg brukte dekoderen med den gamle tven. Lurer på om det er Samsungen som sender noen rare signaler til dekoderen. Synes jeg har lest at noen har skrevet at 8-serien har hatt noen fjernkontroll problemer. Er det noen som vet noe mer om dette? Kan det evt rettes ved en firmware oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mange i dette forumet som hadde tilsvarende problem med fjernkontroller uten kontroll osv:
    Official Samsung LNxxA850 Owner's Thread - AVS Forum

Det er mange sider, men også mye annet å få med seg om man tar seg tid til å lese det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky777
    Nå har jeg fått byttet min a866 på Elkjøp. Det var heldigvis helt uproblematisk å få ny tv. Det var merkelig hvordan tv-bildet hoppet ved alle andre tilkoblinger enn pc. Denne nye tv'en virker derimot fantastisk så langt (fikk den i dag)

Jeg skrev at den forrige tven hadde endel clouding. Jeg trodde også det var noe man ville ha på alle lcd tver. Jeg kan se litt clouding på denne tven også, men det ser ut til å være ganske mye mindre enn på den forrige. Men litt clouding må man vel akseptere? Du får rapportere hvordan det er med clouding når du får din nye tv da magnusavr.

Er det noen som har funnet veldig gode innstillinger på tven? Jeg synes bildet ser fantastisk ut slik jeg har stilt det inn nå, men det er mye jeg ikke har lekt med enda...
    har elkjip pixelgaranti ogg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har ikke pixelgaranti, dette kommer ifra produsenten.

Samsung har vel pixelgaranti, men jeg er usikker på hvor grensen går. Mener at de har 100% dersom feilen ikke er i hjørnet av TVen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung Norden har null pixel feil garanti. Det vil si en død så kan du kreve ny skjerm.

Da fikk jeg ny 52a866 i går. Håper denne holder! Så langt så bra.

Den nye hadde en tanke mere spredt, men mindre synlig clouding enn den første jeg hadde. Ikke sturdert etter døde pixler enda. Bildet var like fantastisk som den som døde.

Da skal vi se om vi får testa litt til helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har funnet en bug med den nye tven jeg fikk. Mener jeg sjekka dette på den første uten å merke noe.

Med pc tilkobling (hdmi) så er skrift klart klarest med sharpness 0. Slik var det med den første også. Men ta så en titt på dette bildet: Clock and phase - Lagom LCD test

Med sharpness 0 så får jeg her en bugg midt i bildet. Sharpness 10 løser dette men skrift blir en aldri så liten tanke difus.

Så ser det også ut til å være en bug her: Inversion (pixel-walk) - Lagom LCD test

Det merkligste av alt er at hvis jeg trykker inn tools knappen på fjernkontrollen så forsvinner buggen fra bildene helt til tools boksen forsvinner så er buggen tilbake.

Noen andre som kan teste dette.

Til pc bruk har jeg også lagt merke til at amp setting bør stå til off.

Edit: Det så ut som alt ordnet seg. Jeg lot det første bilde stå på så switcha jeg til en annen kilde så tilbake til pc da var alt ok med sharpenss 0
    Tven hadde kanskje noe problem med å auto justere clock and phase. Testa å legge ned bilde så switche frem og tilbake. Det var fremdeles ok.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering er flyttet til første post i denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1023652

Har nå kalibrert min 52A856 Med calman og eye one display 2. Kalibrert etter D65 HD 709 med blu-ray spiller. Med andre ord den er kalibrert for HD.

Firmware 1002

Movie Mode:

Backlight 4
    Contrast 100
    Brightness 46
    Sharpness 0
    Color 53
    Tint G/R: G50/R50
    Black adjust off
    Dynamic contrast off
    Gama +3
    Color space Auto

White Balance:
    R Offset 24
    G Offset 27
    B Offset 21
    R Gain 20
    G Gain 24
    B Gain 29

Flresh Tone 0
    Edge Enhancement off
    xycc off
    Color Tone Warm2
    Size Just Scan (16:9 på tv sendinger)
    Digital NR off
    HDMI black Level Low
    100Hz Motion Pluss off (low hvis du merker hakking på tv sendinger / filmer, må være off til pc bruk)
    Blue only Mode off
    Enery Saving: off

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Mulig jeg har funnet en bug med den nye tven jeg fikk. Mener jeg sjekka dette på den første uten å merke noe.

Med pc tilkobling (hdmi) så er skrift klart klarest med sharpness 0. Slik var det med den første også. Men ta så en titt på dette bildet: Clock and phase - Lagom LCD test

Med sharpness 0 så får jeg her en bugg midt i bildet. Sharpness 10 løser dette men skrift blir en aldri så liten tanke difus.

Så ser det også ut til å være en bug her: Inversion (pixel-walk) - Lagom LCD test

Det merkligste av alt er at hvis jeg trykker inn tools knappen på fjernkontrollen så forsvinner buggen fra bildene helt til tools boksen forsvinner så er buggen tilbake.

Noen andre som kan teste dette.

Til pc bruk har jeg også lagt merke til at amp setting bør stå til off.

Edit: Det så ut som alt ordnet seg. Jeg lot det første bilde stå på så switcha jeg til en annen kilde så tilbake til pc da var alt ok med sharpenss 0
    Tven hadde kanskje noe problem med å auto justere clock and phase. Testa å legge ned bilde så switche frem og tilbake. Det var fremdeles ok.
    Heisann, har du prøvd å skifta navnet på hdmi inngangen til "PC"?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg stort til å komme hjem og teste skjermen selv. Aldri hatt LCD eller plasma, så kan regne med at jeg er litt objektiv i tilbakemeldingene hehe.

Ser forøvrig at både 46" og 52" er utsolgt hos Elkjøp sentralt. Prisene er justert de siste dagene også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triarius
    Heisann, har du prøvd å skifta navnet på hdmi inngangen til "PC"?
    Nei jeg har ikke prøvd å skifte navn på hdmi inngangen til pc. Men har nå prøvd både hdmi 1 og 2 med samme resultat.

Har funnet ut at dette dreier som inversion. Se den feilen i det grå feltet litt til venstre for midten på bildet under (en annen gang kan den feilen være en annen plass, feks til høyre for midten).

Hvis en trykker inn tools knappen på fjernkontrollen ser bildet perfekt ut mens tooks boksen er oppe (dette er ekstremt merkelig), straks tools boksen går bort er det feil igjen:

Løsning (dette er litt tungvindt siden det må gjøres for hver gang skjerm slås på):
    Hvis jeg lar bildet stå oppe på pcen, så switcher til canal digital boksen (viktig at et bilde er på der), så tilbake til pcen så er bildet helt perfekt til neste gang tven slås av og på.

Pc er koblet med hdmi fra ATI 4850 via onkyo 805 (satt til passthrough på video), til HDMI i tven. Med 1920x1080 60Hz.

Merk dere også at jeg har kun sett feilen på bildet over. Aldri sett den noen annen plass fra hverken pc eller andre kilder. Det er kun det clock phase bildet som viser feilen.

Oppdatering: Dette gjelder vist ikke "clock and phase" det gjelder inversion!

På denne siden under inversion avsnittet kommer det veldig frem: LCD monitor technology and tests

ok - Pixel dot-inversion
    ok - RGB sub-pixel dot-inversion
    problem - Line-paired pixel dot-inversion
    problem - Line-paired pixel dot-inversion (offset)
    problem - Line-paired RGB sub-pixel dot-inversion
    problem - Line-paired RGB sub-pixel dot-inversion (offset)

ok - Row-inversion (also known as line-inversion) - likely to be used on laptops
    ok - Line-paired row-inversion - likely to be used on laptops
    ok - Line-paired row-inversion (offset) - likely to be used on laptops

Ok - Dot-inversion (green test)- will flicker with the (non line-paired) dot-inversion schemes
    problem Line-paired dot-inversion (green test)- will flicker with either of the line-paired dot-inversion schemes
    problem - Line-paired dot-inversion (green test)- will flicker with either of the line-paired dot-inversion schemes (offset)

Feilen på disse sidene jeg har merka med problem foran viser samme vertikale bar med distortion/mørkere farge feilen. På disse sidene betyr ikke sharpness noenting. Tools knappen retter fremdeles problemet til tools boksen er borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til dette folk mener er clouding. Det er ikke fult så synlig på denne skjermen som forrige, men kanskje litt mer spredt. Dette fanger mitt kamera opp:

Hvis du studerer hjørnene kan du se en tanke med clouding. Dette er ikke synlig i det hele tatt når jeg ser på film, tv eller bruker pc.

Ellers her er skjermen hengt opp på veggen min, bildet er tatt med blits. Det viser hvordan den glossy skjermen reklefterer lys.

Oppdatering: Har faktisk begynt å legge litt merke til dagslys også. Kanskje hjerna mi lurte meg i begynnelsen. Men med et vindu bak min sitte posisjon altså rett mot skjermen kan jeg i fullt dagslys på en måte se et bilde i bilde. Jeg kan se naboen sitt hus.... Backlight til 5 hjelper litt, brukte backlight til 4 når jeg først la merke til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Samsung Norden har null pixel feil garanti. Det vil si en død så kan du kreve ny skjerm.

Da fikk jeg ny 52a866 i går. Håper denne holder! Så langt så bra.

Den nye hadde en tanke mere spredt, men mindre synlig clouding enn den første jeg hadde. Ikke sturdert etter døde pixler enda. Bildet var like fantastisk som den som døde.

Da skal vi se om vi får testa litt til helgen.
    men kjøper elkjøp tv fra samsung norden da? slik at vi får pixelgaranti?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErickH
    men kjøper elkjøp tv fra samsung norden da? slik at vi får pixelgaranti?
    Det spiller ingen rolle så lenge skjermen har den nordiske betegnelsen i slutten av model navnet. Det har a866 serien du kjøper på elkjøp. Står på siden av skjermen på et klistremerke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også merket en ting til. En lommelykt eller lys i filmen (altså ikke utenifra) kan skape en liten blå strek på skjermen. Slik var det også på den første 52a866 jeg hadde.

Feks tidlig I am Legend når han sitter ved bordet og spiser, ser det ut som et lys fra komfyren skaper en blå strek i ansiktet til will smith. Var på nøyaktig samme plass på den første 52a866 jeg hadde.

Også I scenen til Indiana Jones 4 hvor de skal ned i den grotte/grav kameret. Der de bruker lommelykter. Noen ganger kommer det endel blå streker.

Dette har ikke så mye å si. Men ser ut som enkelte typer lys kan gjengis feil.

Update: Det er vist slik selv på kino i følge svar jeg fikk på et amerikansk forum: Those are lense flares off the type of lense used in making those films. You would have seen those in the theater, too.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som du har en pixel som ikke henger helt med, på den nest siste bildet du la ut om clouding, midt på skjermen til høyre :???:

.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det ser ut som du har en pixel som ikke henger helt med, på den nest siste bildet du la ut om clouding, midt på skjermen til høyre :???:
    .
    Ble skremt der en stund. Men nedia. Skulle ta et nytt bilde. Så flytta jeg kamera bortover og så at den prikken følger bevegelsen til kameraet. Så det er fotoaperatet som laga den hvite prikken og ikke tven.

Studerte tven på nært hold med sort skjerm. Så ikke en eneste feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da enda godt, men da har du "pixelfeil" på kameraet