Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Måtte bare dele gleden med dere
    ....Et lite minus med TV-en er kvaliteten på vannlige sendinger. Ikke at de er dårlige men de kunne ha vart bedre....
    Jeg ikke det minste tvil om at bildet er topp med HD og BR. Men er det noen med 52" som har Canal digital kabel-TV som kan gi en beskrivelse av bildekvalitet uten dekoder, og med "vanlig" dekoder (ikke HD), f.eks. på direktesending på NRK1?
    Det er nemlig det de fleste av oss må se på det meste av tiden, da det tar kanskje 5-10 år før alle kanaler har HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg ikke det minste tvil om at bildet er topp med HD og BR. Men er det noen med 52" som har Canal digital kabel-TV som kan gi en beskrivelse av bildekvalitet uten dekoder, og med "vanlig" dekoder (ikke HD), f.eks. på direktesending på NRK1?
    Det er nemlig det de fleste av oss må se på det meste av tiden, da det tar kanskje 5-10 år før alle kanaler har HD.
    Jeg får inn tv signaler via en canal digital satelitt hd boks satt til å sende ut i 1080i med hdmi. Noen kanaler er HD kanaler, mens de fleste ikke er det. Jeg satte på nrk (ikke hd kanal) sine nyheter, det så ganske bra ut på 3 meters hold, ingenting å sette fingern på. Men det kan jo hende det er canal digital boksen som gjør en bra jobb med oppskalering.

Når det kommer til må se på. Vel jeg ser ca 26 timer vanlig tv pr år. Altså 0,5 timer i snitt pr uke. Canal digital koster meg vel ca 3000 pr år + nrk lisens på ca 2300. Dette blir ca 5300 pr år fordelt på 26 timer. Med andre ord hver time jeg ser på tv koster det meg 203 kroner. 88 ut av disse kronene pr time er igjen øremerket NRK som jeg ikke bruker. Dette er svin dyrt. Skulle hatt pay pr view jeg på alle kanalene inklusive NRK!

Av og til når jeg starter canal digital boksen så får jeg ikke sett med engang heller, det er så lenge siden sist at kortet må oppdatere seg....

Bruker daglig pcen, ser også endel blu-ray fra samsung BD-P1500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei folkens!

har dere tenkt hvordan er den 8-serien sammenlignet med w4500 fra sony? syns at 8-serien ser utroli slank og lekker ut...men koster fett da...hvordan er disse to tv som rent bildemessig?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere på Avforums klager på clouding på denne modellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tanke clouding som syns på helt sort bilde. Ikke noe som plager meg.

Det ser ut som de fleste nye panel som er produsert på samsung/sony sin fabrikk har dette. Dette gjelder samsung sine nye serier og sony sine nye serier. De bruker jo panel fra samme fabrikk som samsung eier litt mer av enn sony.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med bildekvalitet uten dekoder ? I Østfold er det slutt på analoge sendinger om det var det du tenkte på...

Om jeg har forstått riktig så har du en "vanlig" CD kabel dekoder som mater bilde til TV-en via scart kabel. Scart har sine begrensniger og derimot har også visning av slik signal sin begrensning. Det er veldig få av oss som KUN ser på HD kanaler. De fleste ser på vanlig TV men min går via HDMI kabel og etter at du spørte har jeg faktisk koblet HD PVR med scart. Forskjellen er ikke så stor som jeg trodde at det skal bli rent bildemesig men den er der.

Jeg synes at bildekvaliteten via scart fra en vanlig (ikke HD) kilde er mye bedre enn på min gamle Hitachi 42PD6600 men det er kanskje overgang fra HD som fikk meg til å reagere ergo fikk deg til å bekymre deg uten ordentlig grunnlag. Sorry oxo...

Det er fullt mulig å bytte til en kabel boks som har hdmi utgang ( og gjerne HD ) og du vil få bedre bilde.

Jeg har en 46'' og ikke 52'' som du spørte om men tror at forskjellen mellom disse TV-er er i disse ekstra cm.

Det er sikker noen der ute som er uenig i påstanden at dersom du kun skal se på ikke HD kilder har du ingen nytte av en FLAT -TV men jeg er ikke en av dem. Det betyr at du kan fritt kjøpe en TV til 5000 kroner på tilbud og ha den til HD tiden kommer for fullt. Alle er HD klare uansett. Å bruke så mye penger på noe du egentlig ikke har bruk for er dumt spør du meg..

Spør gjerne om det i butikken om å teste TV på vanlige sendinger, selv om de er meget motvillige til noe slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat bestillt meg en 52" nå. Gleder med.
    Frem til jeg er kommer hjem fra ferie den 10. så regner jeg med dere har nok med inntrykk å dele.
    Det veggfestet fra Biltema virker jo interessant. Spørs om jeg får hengt opp noe her i det hele tatt. Leier leilighet, og pga litt liten avstand til skjermen skulle jeg hatt den lengst mot veggen.

Samboeren min sier å kjøpe det største og dyreste (alt er relativt) viser at man har lite intelekt heheh. So what sier jeg 8)
    Er liksom ikke intelektuelt nok å hige etter materielle ting. Men å se film på stor skjerm er det ikke noe galt med visst nok

Til dere som har testet skjermen. Har dere brukt tid på å justere farger osv?

Har ikke HD kilde enda så får vente til Samsung BD-P2500 kommer før jul tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det var gøy så lenge det varte. Kjempe tv. I dag sa det smak. Så slutta tven å virke. Regner med jeg får en ny kjapt.

Kjipt siden jeg har brukt litt tid på å hente, bære opp tven (2 mann). Så henge den opp på veggen. Nå får elkjøp stille opp og bringe en ny til meg og ta med seg den gamle!

En bør kunne forlange bedre kvalitet på tver til 24000 kroner!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Vel det var gøy så lenge det varte. Kjempe tv. I dag sa det smak. Så slutta tven å virke. Regner med jeg får en ny kjapt.

Kjipt siden jeg har brukt litt tid på å hente, bære opp tven (2 mann). Så henge den opp på veggen. Nå får elkjøp stille opp og bringe en ny til meg og ta med seg den gamle!

En bør kunne forlange bedre kvalitet på tver til 24000 kroner!
    Det var skikkelig synd å høre
    Er tv'en helt død? Noen ide om noen ytre faktorer kan ha spilt inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Det var skikkelig synd å høre
    Er tv'en helt død? Noen ide om noen ytre faktorer kan ha spilt inn?
    Tven er helt død. Nei ingen ytre faktorer. Satt og så på en blu-ray (dve disken). Holdt på å sjekke rød farge. Alt annet av utstyr virker helt fint.

Det var sikkert strømforsyninga i tven som røyk. De sparte vel 200 kroner på å ikke kjøpe en skikkelig strømforsyning...

Nå er den gamle LGen på plass igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett fikk i alle fall kalibrert tven litt. Kjipt da jeg sikkert må kalibrere den nye på nytt.

Movie Mode (kalibrerte denne modusen mens alle lys var avslått):

Backlight = 3
    Contrast = 100
    Brightness = 47
    Sharpness = 0
    Color = 50
    Tint 50/50

Color Tone: Warm 1

AMP = Low
    Gama = -1
    Color Space = Auto (var ganske ok i følge blu-ray dve disken, tanke feil på grønt men ekstremt lite)

Skrudde av det røde lyset som er under skjermen.

Ellers fikk jeg ikke gjort så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    .....Jeg synes at bildekvaliteten via scart fra en vanlig (ikke HD) kilde er mye bedre enn på min gamle Hitachi 42PD6600 men det er kanskje overgang fra HD som fikk meg til å reagere ergo fikk deg til å bekymre deg uten ordentlig grunnlag. Sorry oxo........
    Det var nettopp det jeg var ute etter å vite. Jeg har en 3,5 år gml Phillips plasma hvor jeg er fornøyd med bildekvaliteten på kabelTV-signal uten dekoder. Årsaken til det er nok at TV`n da slipper å regne ut hva som skal være mellom "linjene" da oppløsningen er 852x480. Det kan være forskjellen på en TV med god og dårlig bildebehandling, hvordan den prosseserer det som skal ligge mellom linjene ved lav oppløsning.
    Men hvis det blir bedre, så er det helt topp.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp var grei å bestilte ny tv til meg i dag. Blir levert hjem til meg på onsdag neste uke. Den er vel for dyr til at de lager butikker lagerføre den.

Håper jeg får en som var like bra som den jeg hadde, er jeg heldig så blir jeg kanskje kvitt clouding saken i samme slengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Samsung le52a866 på Elkjøp i går. Etter endel om og men fikk jeg prutet den ned 2000,- Når jeg kobler skjermen til pc får jeg kongebilde. Men når jeg bruker vanlig tv (med eller uten dekoder) og dvd spiller hopper bildet og er urolig. Jeg har prøvd alle mulige innstillinger og alternativer og ingenting hjelper. TV skal derfor returneres til Elkjøp. Håper jeg får en ny på døra som magnusavr.

På min tv er det tydelig clouding. På helt mørke partier er enkelte punkter på skjermen lysere. Kunne også se det under tv-sendingen i går. Er det slik at alle disse tv'ene har slik clouding?? Er det bare noe man må akseptere ved LCD skjermer? En kompis har nemlig kjøpt en Sony w4500 og den så akkurat lik ut på mørke scener. Lurer derfor på om det finnes tv'er som ikke har dette problemet. Så du blir nok neppe kvitt cloudingen ved å få ny tv magnusavr. Men det er jo skremmende at det er så mange av disse tvene som ikke fungerer som de skal da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky777
    Jeg kjøpte Samsung le52a866 på Elkjøp i går. Etter endel om og men fikk jeg prutet den ned 2000,- Når jeg kobler skjermen til pc får jeg kongebilde. Men når jeg bruker vanlig tv (med eller uten dekoder) og dvd spiller hopper bildet og er urolig. Jeg har prøvd alle mulige innstillinger og alternativer og ingenting hjelper. TV skal derfor returneres til Elkjøp. Håper jeg får en ny på døra som magnusavr.

På min tv er det tydelig clouding. På helt mørke partier er enkelte punkter på skjermen lysere. Kunne også se det under tv-sendingen i går. Er det slik at alle disse tv'ene har slik clouding?? Er det bare noe man må akseptere ved LCD skjermer? En kompis har nemlig kjøpt en Sony w4500 og den så akkurat lik ut på mørke scener. Lurer derfor på om det finnes tv'er som ikke har dette problemet. Så du blir nok neppe kvitt cloudingen ved å få ny tv magnusavr. Men det er jo skremmende at det er så mange av disse tvene som ikke fungerer som de skal da.
    Merkelig at bilde hopper på tv og dvd, mens via pc er det bra. Har du prøvd å bruke just scan (så bruke 16:9 hvis ikke just scan hjelper)? Prøvd å sette amp på low og skru av de digitale behandlingene? En var vel kalt DNIe og så var det en ting til, husker ikke hva denne heter.

Jeg tror de fleste nye tver fra samsung og sony har en eller annen form for clouding, noen syns det sikker mer på en andre. Samsung og sony sine paneler kommer fra same fabrikk.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky777
    Men når jeg bruker vanlig tv (med eller uten dekoder) og dvd spiller hopper bildet og er urolig. På min tv er det tydelig clouding. På helt mørke partier er enkelte punkter på skjermen lysere. Kunne også se det under tv-sendingen i går. Er det slik at alle disse tv'ene har slik clouding??
    Jeg forstår ikke hva du snakker om, eller med andre ord, jeg har ikke de problemene du sliter med. Noen små feil er akseptable spør du meg men om det er så mye galt med TV-en har du gjort eneste riktige ved å sende den tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag - endelig bestilt en (feilfri) 52A866, ankommer den 13.11.
    Jeg tror nok at de aller fleste er feilfrie. Det finnes hundrevis av kjøpere av denne TV`n som ikke skriver her på avforum, og som aldri har hørt om clouding eller noen andre av de småskavankene som de som sitter med lupe etter kjøp ser etter og føler verden raser sammen hvis de finner at ikke alt er perfekt. De aller fleste kommer heller ikke til å merke noe av det, og er lykkelig og fornøyd med TV`n i mange år.
    Men når TV`n ikke virker lenger, ja da må man kunne klage...
    Uansett er det nyttig å lese litt her på forumet når man skal handle for å skille klinten fra hveten ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag - endelig bestilt en (feilfri) 52A866, ankommer den 13.11.
    Gratulerer. Du blir helt sikkert fornøyd La oss bare håpe de fleste er feilfri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Jeg mener at det stod på det amerikanske forumet at noen slet med hdmi plugger når skjermen stod tett på vegg. Men det finns nok vinkel hdmi plugger + at det er vel en hdmi plugg på siden av skjermen.
    De burde egentlig ha hatt hdmi pluggene i underkant av en slik skjerm.
    De sa jeg skulle få min skjerm på onsdag/torsdag. Så kommer den i morra så blir den nok festa på veggen. Jeg skal gi beskjed.
    Har funnet HDMI-vinkel:
    Tech+Link HDMI vinkel 90° OSK107846 - billig hos elprice.no

Så nå blir utfordringen å finne tilsvarende for scart-kobling. Finnes det en scart som bygger mindre (mindre enn 3cm), evt. med vinkel?
    Eller blir det like bra å bruke composite/komponent som scart? I så fall er problemet løst.
    Da kan TV`n henge med minimal avstand til veggen. Min mening er at hvis man ikke bryr seg om at TV`n henger med minimal avstand til veggen, så kunne man sansynligvis spart noen kroner på å kjøpe en TV som er tykkere med samme spec forøvrig. Denne TV`n skal henge kloss inntil veggen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent holder oftest bedre kvalitet enn SCART, så bruk det om du har mulighet.

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •