Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 26 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26
Viser resultater 501 til 516 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unzane
    Det er bare synlig bildeflate som er målt ja. Tv var på når jeg målte, så det er helt sikkert. Skal prøve å få målt tv i butikk snarest.
    Jeg har ikke fått målt i butikk, men er veldig nysjerrig på dette.. Er det noen som gidder måle sin tv 46" fra venstre hjørne nede til høyre hjørne oppe, kun synlig bildeflate?
    Svigerfar sin tv er fremdeles alt for stor i forhold til hva som står på modellnummer bakpå apparatet...

Han har LE46A8 og den måler da altså 46" nøyaktig fra venstre til høyre side av bildeflaten når man måler dønn horisontalt.
    Måler jeg fra v.hjørne nede til h.hjørne oppe havner jeg mellom 52" og 53"...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte på min , den er nøyaktig 116,9cm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Virkelig skremmende. Du burde da kunne kreve pengene tilbake...
    Var innom Expert i dag.
    Dem har fått "kreditering" fra Samsung nå, dvs at Samsung visstnok går med på å levere ny TV.

Så ble tilbudt en LE55B655, eventuelt en UE55B7070 mot ett mellomlegg som erstattning.

Vet ikke helt va jeg syns. Mitt gamle TV var som kjent et LE52A865 (s1.. nordisk greie) som kostet 24.500,- da jeg kjøpte det i november i fjor, hvor Expert faktisk var billigst i landet ihht prisguide.no

Går riktinok opp i størrelse, men faller jo fra 8 til 6 Serie.

Ser komplett har denne til 19.990 nå. Expert har den ikke i utstilling eller i brosjyre, men sier den koster noe i overkant av 22k hos dem.

UE55B7070 står i utstillingen til 32990,- og dem har enda ikke gitt meg et overslag hva jeg må ut med i mellom for å få denne i stede. På nett går denne for 24995,- altså marginalt over hva min TV ble kjøpt for.

Noen anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm ville ha sjekket noen reviewer. For å være ærlig vet jeg ikke om jeg ville hatt noen av de 2 samsung modelene...

866 serien har 10bits panel. De 2 nye du lister har vel begge 8 bits panel?

LED så ville jeg hatt bakbelysning og ikke fra side. Det sies i alle fall at bakbelysning er bedre på LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll

Hei

Jeg lurer på om andre har synspunkter på fjernkontrollen til A866?
    Sliter med dårlig respons og må peke kontrollen direkte mot tv`n for å få noe respons i det hele tatt. Har selvfølgelig prøvd å bytte batterier

Samtidig så kan det være fint å komme med tips og triks man vet om, som feks det at man trykker pil opp og slå av for å slå tv`n helt av(fra htpc1080p) osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello gutter og jenter
    Jeg har en 46" 866 tv jeg vurderer og selge.
    Hva kan jeg forvente å få for en slik tv trur dere?
    Jeg er veldig fornøyd med tven, men jeg har en annen hobby, som plutselig krever litt frigjøring av spenn.

Er det noen av disse som har gått på brukten enda?

Setter stor pris på seriøse svar, svar meg gjerne på PM

Mvh
    Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en veldig bra kalibrering jeg fant på nett. Gir veldig bra bilde. Og jeg har testet MANGE settings, men liker denne best.

NEW Settings for LN46A850 ( And FINAL )

Contrast Ratio: almost 3,600:1 “on/off” ; 3,110:1 “ansi"

(Picture Settings)

Movie Mode:
    Backlight = 3
    Contrast = 100 (Har min på 90 istedet)
    Brightness = 44 (Har min på 49)
    Sharpness = recommended 15-65 ( user prefrence/ varies based on sources)
    Color = 46
    Tint = 50/50

(Detailed Settings)

Black Adjust Off
    Dynamic Contrast Off
    Gamma -1 , 0 or +1 (user prefrence)

Color Space Custom
    Red R-27 G-0 B-0
    Green R-18 G-45 B-0
    Blue R-0 G-7 B-35
    Yellow R-52 G-47 B-0
    Cyan R-33 G-45 B-45
    Magenta R-31 G-0 B-37

White Balance
    R-offset 28
    G-offset 25
    B-offset 21
    R-gain 25
    G-gain 25
    B-gain 29

Flesh Tone 0
    Edge Enhancement On
    xvYCC Off

(Picture Options)

Warm-1
    Size: 16:9 or Just Scan
    Digital NR: Off
    DNIe: [grayed out]
    HDMI black level: Low
    Film mode: Off
    Blue only mode: Off
    Auto motion plus 100Hz: Off

(Setup Menu)

Entertainment: Off
    Energy saving: (Auto or Off -User Prefrence)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har problemer med at vifta går selv om TVn er slått av. Når jeg slår TVn på og av igjen så forsvinner lyden, men det er tydelig at vifta starter en eller annen gang i løpet av natten. Har prøvd å oppdatere firmware.
    Noen kan hjelpe meg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortica
    Hei, jeg har problemer med at vifta går selv om TVn er slått av. Når jeg slår TVn på og av igjen så forsvinner lyden, men det er tydelig at vifta starter en eller annen gang i løpet av natten. Har prøvd å oppdatere firmware.
    Noen kan hjelpe meg med dette?
    Jeg har nøyaktig samme problem, men ingen løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46A866 som lagger (bildet henger 1-2sek)

Jeg har en LE-46A866, men har problemer med fullHD. Problemet oppleves slik:

Jeg har altibox sin løsning, og ved enkelte fotballkamper vist på Viasat Sport HD opplever jeg "lagging", at bildet stopper opp 1sekund eller 2, mens lyden fremdeles er tilstede. Dette er et problem som kommer periodevis. Har også testet om det kan være sendingen som er problemet, ved å bytte kanal, til Viasat Sport (uten HD). Her fungerer sendingen utmerket..Jeg trodde først det var noe forstyrrelser/dårlig linje fra Altibox, men har igrunn utelukket dette nå, etter å hatt en runde med altibox kundeservice.

Kjøpte meg Blue Ray spiller her om dagen, og ved å kjøre Blue Ray film opplever jeg lagging der også, til en viss grad. Her oppleves det på følgende måte:
    Det var spesielt en scene i filmen som inneholdt mye bevegelse og mange detaljer, samtidig som bildet beveget seg relativt raskt fra bakkenivå og til himmelen. Da slet TV'en og det kunne virke som antall bilder pr sekund (såkalt Hz) var for lav, men bildet henger ikke i 1-2sek, slik som ved fotballsending.

Så derfor utelukker jeg at det er et "Altibox-problem". Kan det da være en innstilling på TV'en som kan justeres for å få vekk denne laggingen? Eller er det en feil på min TV? Noen som kan hjelpe? Noen som opplever noe tilsvarende?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et problem med min LE46A866. Når jeg ser på kabeltv er bilde zoomet inn slik at ikke hele bilde vises på skjermen. Hvis jeg går på Tools->Bilde størrelse og endrer til 4:3 mangler fortsatt den ytterste delen av bilde selv om bildet ikke vises på hele skjermen.

Kobler jeg ut dekoderen(Standard Canal Digital dekoder) og bruker det analoge signalet vises bilde som det skal.

Bruker jeg pcen som kilde vises hele bilde, men jeg får en svart ramme rundt så hele skjermarealet blir ikke utnyttet.

Jeg trur ikke jeg har vært borti noe som kan ha forårsaket dette, men skal ikke si det sikkert. Er det noen innstillinger andre plasser enn under Tools-Bilde størrelse som kan påvirke dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem,viste seg at jeg hadde kommet borti "on demand" knappen på CD fjernkontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Hadde samme problem,viste seg at jeg hadde kommet borti "on demand" knappen på CD fjernkontrollen
    Takk skal du ha! Hadde ikke samme knappen, men en HD knapp som gjorde susen. Nå gjenstår det bare å finne ut hva som gjør at PC'en ikke fyller hele skjermen, men vi kan vel utelukke at det er TV'en som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vifte støy ifra TVen

Opplever at viften i tven støyer forferdelig , når jeg ser film , med rolige scener så hører jeg den. Forferdelig plagsomt , noen som har noen tips til dette?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diggen
    Takk skal du ha! Hadde ikke samme knappen, men en HD knapp som gjorde susen. Nå gjenstår det bare å finne ut hva som gjør at PC'en ikke fyller hele skjermen, men vi kan vel utelukke at det er TV'en som er problemet.
    Om du har ATI-skjermkort så må du inn et sted i catalyst control center og skru av underscan som står på som default der .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PAL 50 og/eller PAL60

er det noen som vet om det går an å endre mellom PAL 50 og PAL 60 på LE52a866?
    Sliter med koblingen til xbox360. Noen spill sender pal 50 og noen krever pal 60, på pal60 så virker det ikke som om TVen støtter det siden alt blir veldig uskarpt. Kan man veksle mellom de to PAL-innstillingene? I så fall hvordan?
    Prøvde å ringe kundeservicen til Samsung, men de hadde ikke engang hørt om PAL før!

Side 26 av 26 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •