Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg opplevde ikke noe viftestøy med 1007.1 firmware men nå har jeg oppdatert til 1009.1 og hører vifta konstant.

Jeg har lyst til å downgrade til 1007.1, igjen men finner ikke filen noen steder på web... (Samsung har kun siste versjon på sine sider...)
    Er det noen som sitter på firmware 1007.1 for LE46A866 som har lyst til å dele den med meg...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jost
    Jeg opplever også viftestøy på min 40A866. Det jeg syns er merkelig er at idet jeg skrur av TV-en stopper viften for så å komme tilbake etter en stund og den gir seg aldri. Altså vifta går et døgn etter at TV-en ble skrudd av.

Gjeldende versjon av firmware: 2009/02/03_001007

Jeg ser at det har kommet en ny firmware versjon 2009/04/17 (?). Den skal jeg prøve.
    Nå har jeg forsøkt med firmware versjon av 2009/04/17 1009(?). Ingen forskjell i oppførsel i viftestøy. Vifta går konstant, selv om TV-en er skrudd av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv en 40a856 for litt siden. Min vifte går også konstant når tv'n står på. Synes det er ganske så plagsomt, blir jo en del støy i rommet...
    Oppdaterte til den samme firmwaren du la inn i dag jeg også, men det hjalp lite.

Har også problemer med at fjernkontrollen til hegel forsterkeren min slutter å funke når tv'n står på. Er visst et kjent problem, at tv'n forstyrrer diverse fjerkontroller. Noen andre som sliter med dette?

Lurer også litt på hvordan man får koblet lyden fra tv'n inn på forsterkeren. Ser jo ikke ut som om det finnes en audio ut?!

Synes det er dårlig av samsung at en såpass dyr tv ikke leverer skikkelig. Min far har en sony w4500 og den fungerer godt på alle mulige måter!
    Viftestøy i en splitter ny tv er absolutt ikke bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om d går an å slå av vifta i service-menyen?Isåfall kan dette være skadelig,varmgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppgradering

Noen som har oversikt over hva som er gjort i de forskjellige oppdateringene?
    Oppgraderte selv fra 1005 til 1009 i går, og det eneste jeg har merket er mye bedre respons i menyer og skifting av kanaler osv.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Br + A866

Etter at jeg kjøpte A866 har jeg kun hatt positive opplevelser.
    Det negative er at min get HD PVR er ubrukelig noen få ganger når jeg skal slå på begge 2 samtidig men men. Har lært at man kan bytte kanal på TV fjernk. og da går det greit å bruke get sin fk.

Spørsmålet mitt er om TV koder. Jeg har køpt meg en BD-P1650A blue ray spiller og selv om den har samme uteseende som fjernkontroll til TV klærer jeg ikke å programere hverken den ene til å støtte TV eller den andre til å støtte blue ray spilleren. Den ANYNET greiene som skulle selv oppdage om en annen enhet med samme logo funker ikke. Jeg har byttet hdmi kabel i håp om at dette skal løse problemmet men det er ikke tilfelle.De vanlige kodene man skal trykke inn fungerer ikke i dete tilfelle. Merkelig at jeg har klært å programere TV fk til å kunne betjene dreambox men ikke et annet SAMSUNG dingz. Noen som vet om det faktisk går an å legge in BLUE RAY spiller kode på tv sin fjernkontrol?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jost
    Nå har jeg forsøkt med firmware versjon av 2009/04/17 1009(?). Ingen forskjell i oppførsel i viftestøy. Vifta går konstant, selv om TV-en er skrudd av.
    Jeg oppgraderte fra 1005 til 1009 for noen uker siden, og hører fremdeles ikke noe til viftestøy, så jeg tror ikke det er firmwaren som gjør at vifta går konstant.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Den ANYNET greiene som skulle selv oppdage om en annen enhet med samme logo funker ikke. Jeg har byttet hdmi kabel i håp om at dette skal løse problemmet men det er ikke tilfelle.
    Måtte ha monster kabel for å få ANYNET+ til å fungere... Meget god funksjon Dermed faller også bort behov for å omkode fjerkontrol med riktig kode for BD spiller

2 spørsmål.

1. Wireless USB til A866 ( hvilket hvor og hvor mye )
    2. Hvor finer man kabel som finner PC på PC tilkobling

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg skulle koble PS3`en til mitt 866 nå, men får bare ingen signal!
    Har prøvd alle HDMI inngangene men ingen fungerer med PS3.
    Har Canal Digital dekoder koblet til på HDMI 1, og det er ingen problem? Dersom jeg tar HDMI kabelen som står i CD dekoderen og har den i PS3, får jeg ingen signal....

Noen som vet hvorfor den ikke vil koble seg til PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av standal
    Hei.

Jeg skulle koble PS3`en til mitt 866 nå, men får bare ingen signal!
    Har prøvd alle HDMI inngangene men ingen fungerer med PS3.
    Har Canal Digital dekoder koblet til på HDMI 1, og det er ingen problem? Dersom jeg tar HDMI kabelen som står i CD dekoderen og har den i PS3, får jeg ingen signal....

Noen som vet hvorfor den ikke vil koble seg til PS3?
    Kolla i menyn på PS3 om den er satt på att kjøre signal ut genom HDMI. Koppla upp den med scart och HDMI samtidigt så får du säkert bilde via scarten så kan du ändra i menyn till HDMI.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spm: Men må manuelt zoome og velge forskjellige oppsett for å fylle skjermen. Når eg f.eks ser på NRK1 så må eg velge zoom for å fylle skjermen. Og når sendingen er i 4.3 så drar den og strekker på bildet.

Har analogt signal, er det dette som er problemet? Må man ha digitalt signal inn for at dette ordner seg selv ut fra hvordan sendingen er?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilz1
    Noen som har oversikt over hva som er gjort i de forskjellige oppdateringene?
    Oppgraderte selv fra 1005 til 1009 i går, og det eneste jeg har merket er mye bedre respons i menyer og skifting av kanaler osv.
    Jeg har satt opp en DLNA server hjemme i kjelleren som jeg streamer filmer, musikk og bilder fra, og merket at filmavspilleren nå støtter undertekster. Jeg har ikke testet via usb ennå, men regner med at det funker der også. Dessuten ser jeg også at det har kommet en funksjon for å starte filmavspillingen der den sluttet sist.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke subtitles støtter den? .srt og .sub/.idx? Gjør man som med vanlig "vlc" at man legger bare subtitle fila i samme katalog?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Lenge siden jeg har vært her nå og jeg har falt av lasset når det kommer til tv`er igjen

Jeg skal lage meg et "gutte rom" hos meg. Der dama sjelden slipper til Men jeg skal holde budsjettet lavt.

Jeg har per i dag Samsung Le40M86 til stue bruk og er fornøyd med den. Jeg bruker mye tid på den med og se Blu Ray filmer samt spille på xbox360. Så HD er et must for meg.

Jeg vil kjøpe en ny tv til "gutterommet mitt" til akkurat dette. Tenker på samme størrelse og en Samsung tv. Men en som ikke er så dyr.

Da er spørsmålet mitt, er denne modellen forsatt god og rimelig eller finnes det en bedre i dag. (Nye modell).
    Har den kommet sge vekk fra barnesykdommene som min hadde. Der `Just Scan ikke alltid fungerte på div. koblinger. osv.

Noen pluss og minus fra dere som dere vil komme med?

Setter stor pris på svar da jeg er sulten etter en ny tv til rommet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 46a856 i hus i går, storfornøyd foreløpig. Var milevis bedre enn min gamle 40m71 fra samsung. Spess med tanke på sortnivå, fargedybde/ spekter. Vanlige tv signaler taklet den også veldig mye bedre

Noen som vet om det er mulig å få 1080p med 24hz på pc med den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har en Samsung LE46A856.
    Denne TVen har DVB-C mpeg2, men ikke mpeg4 så vidt jeg kan forstå. Vil det si at jeg kan få inn alle canal digital kanalene utenom HD kanalene??

Har prøvd å få inn kanaler men får det ikke helt til. Har lest at man må stille inn symbolrate blandt annet, men eneste innstillingsmuligheter jeg har på søket er frekvens og båndredde...

Hva er egentlig forskjellen mellom A856 og A866? Har lest at 56 ikke har mulighet for rikstv, men den har da DVB-T mpeg2 og 4...

Hvis jeg skal oppdatere firmware på min TV kan jeg da gå på samsungs norske side å bruke firmware til A866, eller må jeg gå på f.eks britisk og hente A856 firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsaronen
    Hei har en Samsung LE46A856.
    Denne TVen har DVB-C mpeg2, men ikke mpeg4 så vidt jeg kan forstå. Vil det si at jeg kan få inn alle canal digital kanalene utenom HD kanalene??

Har prøvd å få inn kanaler men får det ikke helt til. Har lest at man må stille inn symbolrate blandt annet, men eneste innstillingsmuligheter jeg har på søket er frekvens og båndredde...

Hva er egentlig forskjellen mellom A856 og A866? Har lest at 56 ikke har mulighet for rikstv, men den har da DVB-T mpeg2 og 4...

Hvis jeg skal oppdatere firmware på min TV kan jeg da gå på samsungs norske side å bruke firmware til A866, eller må jeg gå på f.eks britisk og hente A856 firmware?
    Hei jeg har en 46A866 etter som jeg har skjønt så er forskjellen at den også har mulighet til Rikst TV ja.....
    Jeg har imidlertid testa å få denne TV'n til å funke direkte med en CAM modul og kortet fra Canal Digital, jeg får det ikke til å funke!

Er det noen der ute som får denne TVn til å funke med CanalDigital og CAM?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut denne tråden:

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...gital-cam.html

Burde ikke være noe problem dersom du har 866.. Bare velg Finsk på digital så får du ntillingsvalgene du trenger.. som symbol rate osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsaronen
    Sjekk ut denne tråden:

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...gital-cam.html

Burde ikke være noe problem dersom du har 866.. Bare velg Finsk på digital så får du ntillingsvalgene du trenger.. som symbol rate osv..

Supert! Takk for tips, det ble en deel trykking, men nå ser det ut til å funke..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46a856?

Hei!
    Beklager hvis dette har vært dekt lengre bak i tråden, men sjefen kommer til å sparke meg hvis jeg sitter å går gjennom alle 24 sidene.......

Jeg har kjøpt en 46A856 fra netshop.no til 9990,- Synes det var en ok pris.
    Mitt spørsmål er da:
    - Hvor finner jeg FW til denne( Kan kanskje ikke bruke 866 FW?) og hva er siste?
    - Hvilke settinger synes folk gir det beste bilde?
    - Hvilke programmer bruker for på PC for DLNA streaming og takler disse HD video?

Håper noen har stunder å assistere meg på disse punktene.?

Mvh.
    Eirik

Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •