Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 516
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Triarius
    Nå er den på lager hos Elkjop.
    Skal jeg kline til?

Hilsen Morten
    Hvis du skal ha 52" kan du jo ta deg en tur på den lokale elkjøp butikken å prute litt? Ved å snakke med expert å komme tilbake til elkjøp får du den sikkert ned 1-2 lapper.

46" er for dyr etter min mening siden den er prisa likt 52".

Jeg har fått bekrefta at min blir satt på en bil fra elkjøps hovedlager i morra. Har den onsdag/torsdag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7-serien kommer til elkjøp de første ukene i november visst nok.
    Denne laggingen som er problemet på 7-serien, vil det også påvirke actionscener i filmer, eller bare heavy spilling?
    Mener det er snakk om 30-40ms oppdatering når den er satt i beste modus. Det kan jo ikke være perfekt for hverken film eller spilling?

Lurer på om jeg skal bestille 8-serien i morgen eller vente på 7-serien. Nå er jo 6-serien og oppover så bra på sortnivå at man har vel ikke så mange holdepunkter for å velge 7-serien som man skulle tro?

EDIT:
    Er det forresten for lite med 3,5 meter på 52 tommer? Hadde egentlig tenkt 40 eller maks 46", men siden vi skal flytte i 2009 så kanskje vi skal bare kline til på en LE52A866 og eventuelt leve med en litt for stor skjerm i mellomtiden. Så lenge man ser på bra signaler så bør vel det gå fint?

Klør i fingrene nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg kommer til å gå for 6 serien jeg. 8-serien koster jo nesten dobbelt så mye!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    EDIT:
    Er det forresten for lite med 3,5 meter på 52 tommer? Hadde egentlig tenkt 40 eller maks 46", men siden vi skal flytte i 2009 så kanskje vi skal bare kline til på en LE52A866 og eventuelt leve med en litt for stor skjerm i mellomtiden. Så lenge man ser på bra signaler så bør vel det gå fint?
    I følge dette: 1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) » CarltonBale.com

Tror det blir ca slik på 52":
    Full utnytelse av 1080p synlig på ca 2,2m
    Full utnytelse av 720p synlig på ca 3,3m
    Full utnytelse av 480p synlig ca 5m

I følge et regneark jeg fant sier standarene følgende om 52"
    THX Longest Allowable viewing distance 2,49m
    SMPTE Longest Recommended viewing distance 2,15
    THX Longest Recommended viewing distance 1,77
    Shortest recommended viewing distance 0,82m

Klart på vanlige tv sendinger så kan det kanskje bli litt nærme.... Til hd er det jo ypperlig. Hvis du har planer om å ha skjermen noen år så er det nok greit da sikkert vanlige tv sendinger vil begynne å bli hd etterhvert.

Hvis du shopper på elkjøp har du vel 30 dagers full returett hvis du ikke er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne laggingen som er problemet på 7-serien, vil det også påvirke actionscener i filmer, eller bare heavy spilling?
    Mener det er snakk om 30-40ms oppdatering når den er satt i beste modus. Det kan jo ikke være perfekt for hverken film eller spilling?
    Lurer på om jeg skal bestille 8-serien i morgen eller vente på 7-serien. Nå er jo 6-serien og oppover så bra på sortnivå at man har vel ikke så mange holdepunkter for å velge 7-serien som man skulle tro?
    Jeg skal ha 52". Hvilken er best av 7 og 8 serie?
    Kommer 7serie i 52"?
    Kommer 52" av 7-serie til å bli dyrere eller billigere enn 8-serie (24 K på Elkjøp)?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Jeg skal ha 52". Hvilken er best av 7 og 8 serie?
    Kommer 7serie i 52"?
    Kommer 52" av 7-serie til å bli dyrere eller billigere enn 8-serie (24 K på Elkjøp)?
    7 serien har nok 2 forskjellige serier. En med led backlight, denne finns maks i 46 tommer. Den vanlige 7 serien finns i 52".

Jeg tror nok biled kvaliteten er ca det samme. 8 serien er nok nyere enn 7 serien på verdensbasis. Mulig kraftigere prosessor i 8 serien i følge avsforum. 7 serien er vel tyngere og tykkere (8 serien er kun 4,4 cm tykk).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig nærmt en bestilling av 52"'ern nå, men levering ville ikke være før fredag om jeg bestillte i dag. Reiser bort fredag morgen :???:
    Håper de ikke har solgt ut alt på sentrallageret til Elkjøp til jeg er hjemme

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som du skjønner forskjellen mellom input lag og responstid. Du vil ikke kunne se input lag, uten å sammenligne mot en CRT-skjerm. Input lag er noe du føler, for eksempel når du navigerer i ett skytespill eller beveger musen på pcen, og kjenner at det du gjør ikke er synkronisert med det som skjer på skjermen. Signalet til skjermen er dermed forsinket.

Responstid er evnen for pixlene i bilde til å oppdatere seg. Dårlig responstid vil gjøre at man ser ghosting eller får ett utydelig bilde når det er stor bevegelighet i bildene på skjermen. Såkalt motion resolution er ofte mye dårligere på LCD, kontra Plasma, nettopp på grunn av at LCD har dårlig responstid. Plasma har en responstid på under 0.001ms, mens LCD ofte har en responstid på 8ms. En dobbling fra 50hz til 100hz på skjermen, vil halvere responstiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal som sagt ha en 52".
    Siden 52A866 har kommet er A656 uaktuell.
    A956 kommer ikke i 52" men i 55".
    A786 ser ut til å komme i 46", ikke i 52".
    Stemmer ikke min analyse?
    Hvis jeg vil ha 52" Samsung så er det vel i realiteten bare ett alternativ, nemlig:
    LE52A866. Elkjøp og Hifi-klubben har samme pris på denne.

Og etter å ha lest om denne i avsforum.com så er jeg vel egentlig ikke i tvil lenger:
    Official Samsung LNxxA850 Owner's Thread - AVS Forum

Og da er det vel bare å begynne å lete etter et veggfeste som passer til en så flat skjerm. Har funnet denne som bygger 3 cm:
    Komplett.no - B-Tech BT8422, Veggfeste for LCD og TFT, 37"- 61", up to 70Kg. Black
    Finnes det noen som er flatere, evt. like flat med mulighet for tilt?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frameless
    Virker ikke som du skjønner forskjellen mellom input lag og responstid. Du vil ikke kunne se input lag, uten å sammenligne mot en CRT-skjerm. Input lag er noe du føler, for eksempel når du navigerer i ett skytespill eller beveger musen på pcen, og kjenner at det du gjør ikke er synkronisert med det som skjer på skjermen. Signalet til skjermen er dermed forsinket.

Responstid er evnen for pixlene i bilde til å oppdatere seg. Dårlig responstid vil gjøre at man ser ghosting eller får ett utydelig bilde når det er stor bevegelighet i bildene på skjermen. Såkalt motion resolution er ofte mye dårligere på LCD, kontra Plasma, nettopp på grunn av at LCD har dårlig responstid. Plasma har en responstid på under 0.001ms, mens LCD ofte har en responstid på 8ms. En dobbling fra 50hz til 100hz på skjermen, vil halvere responstiden.
    Hehe, du har helt rett. Har absolutt ingen peiling, men skjønner nå
    Skrev vel mine første poster på denne delen av forumet for 2-3 uker siden, så har litt å lære 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal som sagt ha en 52".
    Siden 52A866 har kommet er A656 uaktuell.
    A956 kommer ikke i 52" men i 55".
    A786 ser ut til å komme i 46", ikke i 52".
    Stemmer ikke min analyse?
    Hvis jeg vil ha 52" Samsung så er det vel i realiteten bare ett alternativ, nemlig:
    LE52A866. Elkjøp og Hifi-klubben har samme pris på denne.

Og etter å ha lest om denne i avsforum.com så er jeg vel egentlig ikke i tvil lenger:
    Official Samsung LNxxA850 Owner's Thread - AVS Forum

Og da er det vel bare å begynne å lete etter et veggfeste som passer til en så flat skjerm. Har funnet denne som bygger 3 cm:
    Komplett.no - B-Tech BT8422, Veggfeste for LCD og TFT, 37"- 61", up to 70Kg. Black
    Finnes det noen som er flatere, evt. like flat med mulighet for tilt?
    Det var egentlig samme konklusjonen jeg kom til. Skulle ha 52". Så det ble 52a866.

Jeg kjøpte et veggfeste til 400 kroner på biltema. vesa 400x600 (kan justeres og vinkles). Ville ha et som kom litt ut ifra veggen siden hdmi kontaktene blir et problem hvis skjermen er for tett på veggen. Har riktig nok ikke montert festet siden skjermen min ikke kommer før onsdag/torsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Det var egentlig samme konklusjonen jeg kom til. Skulle ha 52". Så det ble 52a866.

Jeg kjøpte et veggfeste til 400 kroner på biltema. vesa 400x600 (kan justeres og vinkles). Ville ha et som kom litt ut ifra veggen siden hdmi kontaktene blir et problem hvis skjermen er for tett på veggen. Har riktig nok ikke montert festet siden skjermen min ikke kommer før onsdag/torsdag.
    Javel, mener du at 3 cm avstand til vegg blir for lite?
    Du får rapportere erfaring med det så fort du kan. Er det noen andre her som kan teste minsteavstand til vegg med HDMI og scart osv?
    Jeg synes litt av vitsen med en så flat skjerm er at den ligger klistret til veggen (pluss litt for lufting).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, mener du at 3 cm avstand til vegg blir for lite?
    Du får rapportere erfaring med det så fort du kan. Er det noen andre her som kan teste minsteavstand til vegg med HDMI og scart osv?
    Jeg synes litt av vitsen med en så flat skjerm er at den også ligger klistret til veggen (pluss litt for lufting).
    Jeg mener at det stod på det amerikanske forumet at noen slet med hdmi plugger når skjermen stod tett på vegg. Men det finns nok vinkel hdmi plugger + at det er vel en hdmi plugg på siden av skjermen.

De burde egentlig ha hatt hdmi pluggene i underkant av en slik skjerm.

De sa jeg skulle få min skjerm på onsdag/torsdag. Så kommer den i morra så blir den nok festa på veggen. Jeg skal gi beskjed.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det stod på det amerikanske forumet at noen slet med hdmi plugger når skjermen stod tett på vegg. Men det finns nok vinkel hdmi plugger + at det er vel en hdmi plugg på siden av skjermen.

De burde egentlig ha hatt hdmi pluggene i underkant av en slik skjerm.

De sa jeg skulle få min skjerm på onsdag/torsdag. Så kommer den i morra så blir den nok festa på veggen. Jeg skal gi beskjed.
    Slik jeg har fått med meg så skulle alle kontakter være samlet bak på skjermen i en klynge. Altså litt knotete blant annet med Scart om skjermen står for nermt veggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har fått med meg så skulle alle kontakter være samlet bak på skjermen i en klynge. Altså litt knotete blant annet med Scart om skjermen står for nermt veggen.
    850 serien som bare blir sluppet i usa har vel ingen side kontakt. Men 860 serien som også har blitt sluppet i usa har 1 stk hdmi på siden av skjermen.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare dele gleden med dere

LE46A866 er en konge TV. Jeg har kjørt HD signaler via parabol til den og forskjellen fra min gamle Hitachi 42PD6600 er ubeskrivelig. Har split 2 BR filmer på den og fargene på den er helt utrolige. Mørktone som mange snakker om er heller ikke noe å klage på. Nå har jeg ikke 2 TV-er som står ved siden av hverandre til å teste det ordentlig men om jeg viste at gleden over nytt leketøy skulle være så stor vil jeg byttet TV for lenge siden

Et lite minus med TV-en er kvaliteten på vannlige sendinger. Ikke at de er dårlige men de kunne ha vart bedre Fjernkontrollen er heller ikke pen nok til å representere klassen som TV-en fremstiller.

Å spille PS3 eller Xbox360 på denne TV'en er derimot en annen verden. Bildene er så bra at man glemmer fort at det er kun et spill

Kjaringa syntes at den passet perfekt til resten av møblene og jeg deler hennes oppfatning av modern tv design.

Alt i alt en lekker TV som har så mange ekstra funksjoner ( USB, Ethernet for å nevne noen ) som er verdt alle de 16000 jeg ga for den :P

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Måtte bare dele gleden med dere

LE46A866 er en konge TV. Jeg har kjørt HD signaler via parabol til den og forskjellen fra min gamle Hitachi 42PD6600 er ubeskrivelig. Har split 2 BR filmer på den og fargene på den er helt utrolige. Mørktone som mange snakker om er heller ikke noe å klage på. Nå har jeg ikke 2 TV-er som står ved siden av hverandre til å teste det ordentlig men om jeg viste at gleden over nytt leketøy skulle være så stor vil jeg byttet TV for lenge siden

Et lite minus med TV-en er kvaliteten på vannlige sendinger. Ikke at de er dårlige men de kunne ha vart bedre Fjernkontrollen er heller ikke pen nok til å representere klassen som TV-en fremstiller.

Å spille PS3 eller Xbox360 på denne TV'en er derimot en annen verden. Bildene er så bra at man glemmer fort at det er kun et spill

Kjaringa syntes at den passet perfekt til resten av møblene og jeg deler hennes oppfatning av modern tv design.

Alt i alt en lekker TV som har så mange ekstra funksjoner ( USB, Ethernet for å nevne noen ) som er verdt alle de 16000 jeg ga for den :P
    Kan jeg spørre hvor du fikk LE46A866 for 16k?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp forventa den inn til hovedlager 21 oktober. Han sa ikke om det var bekrefta eller ikke. Jeg fikk prutta et par lapper på elkjøp. Finner den sikkert billigere på nettet etterhvert. Men syns det er greit å ha kort vei hvis den skulle trenge service i fremtiden. Så gjelder også null pixel feil garanti ved kjøp på elkjøp
    Det blir vel knekke brød 1 mnd nå
    Jeg ringte for å bestille 52A866 på Elkjøp i dag, og de kunne opplyse at det ikke er pixelgaranti på TV`n. De kunne ikke sette over til lokal butikk så da får jeg ikke bekreftet det (er ikke hjemme før om 14 dager), og da fikk jeg heller ikke bestilt (vil bestille i butikk).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått 52a866 i hus. Har hengt den opp på veggen.

Så I am legend på blu-ray. Det var bare helt konge! Hadde flere innom for å titte. De syns det var helt sinnsykt rå bilde kvalitet.

Merka meg litt backlight bleeding / clouding (ikke helt sikker på hva en vil kalle det). Men ikke noe som plaget meg. Er kun litt synlig på et helt sort bilde.

Pc har jeg så langt bare testa surfing. Måtte sette sharpness til 0 (da ble skrift perfekt) og just scan (ga 1:1 pixel mapping perfekt) da ble det bra. Gaming må dere gi meg litt tid på (respons tid). Sitter 3m fra tven. I 1920x1080 blir skrift litt smått. Bruke zoom i opera browsern fikser dette. Kan sikkert også skru opp font sizen i windows. Jeg skriver dette med den nye skjermen.

Elkjøp sa til meg at denne skjermen hadde 100% pixel garanti og faller under samsung norden sine regler. Jeg sjekka nettop model betegnelsen på tven og den ender på XXE. Da faller den uansett under samsung sin nultoleranse for pixel feil uansett hva elkjøp skulle si.

Jeg så kjapt over tven med et helt sort og helt hvit bilde jeg laga på pcen, og kunne ikke se tegn til noen døde pixler. En skikkelig studie vil nok ta tid.

Ellers er jeg glad for at jeg brukte biltema veggfestet som tar skjermen litt ut ifra veggen. Dette ga meg også mulighet til å gi den en aldri så liten vinkel nedover. Skjermen begynner ca 85cm ifra gulvet. Dette gir meg mulighet til å sette inn hdmi kabler uten noe problem (så lenge du vet hvor pluggene er). Det kan hende det går med vanlig vegg feste også. Men i så fall tror jeg at en må sette inn kablene før en henger opp tven. Merk dere at kablene skal inn på samme dybde som vegg festet festes i tven. De burde egentlig ha hatt kontaktene i underkant av denne skjermen. Skjermen bruker vesa 400x400mm feste. Biltema feste er justerbart 400-600 i bredde og fast 400 i høyde.

Når det kommer til glossy skjerm bør en nok tenke på at en ikke har noen lamper som peker i rettning tven. Heldigvis har jeg ikke hengt opp en eneste lampe enda i denne stua (flytta inn for under 1 år siden). Har en gulv lampe. Denne syns litt i tven når den står på vanlig styrke. Kommer til å montere lamper i taket over tven som peker andre veier

Jeg støtter bihweb fult ut, forskjellen fra den gamle 42" LG HD Ready skjermen er enorm. Denne er bare så mye bedre. Film har nesten blitt levende...

Oppdatering: Det var en som spurte om vanlige tv signaler. Jeg får inn tv signaler via en kanal digital satelitt hd boks satt til å sende ut i 1080i med hdmi. Noen kanaler er HD kanaler, mens de fleste ikke er det. Jeg satte på nrk nyheter (ikke hd kanal), det så ganske bra ut på 3 meters hold, ingenting å sette fingern på. Men det kan jo hende det er canal digital boksen som gjør en bra jobb med oppskalering.

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frameless
    Kan jeg spørre hvor du fikk LE46A866 for 16k?
    Det er lov å spørre

Side 2 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •