Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uten sorte felt!

Philips sin nye TV i 21:9 format skulle vel eliminere de sorte feltene oppe og nede ved visning av film!?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Philips sin nye TV i 21:9 format skulle vel eliminere de sorte feltene oppe og nede ved visning av film!?
    Ja, men ved visning av film i 16:9 format vil du få sorte felter på sidene istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    1:2.35 er standard på mange filmer enten de kjøres på kino, legges på DVD eller Blu-ray. Du vil vel ikke kutte vekk bildet på originalfilmen for å få den til å passe på en 16:9 TV?
    Det som er saken er vel at de fleste har 16:9 tv, og mitt ønske er jo å se filmen over hele tv`n. Hvorfor lager de ikke 1:2.35 tv som standard da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gjort en god del kalibrering med det nye kalibrerings utstyret:

Her er resultatet så langt: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1038037

Hva syns dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Det som er saken er vel at de fleste har 16:9 tv, og mitt ønske er jo å se filmen over hele tv`n. Hvorfor lager de ikke 1:2.35 tv som standard da?
    Fordi det finnes mye innhold som lages for 16:9 også. Du blir aldri kvitt sorte striper uten 1) Kutte / strekke bildet eller 2) Alt innhold i verden lages i samme format. Philips har forøvrig laget bredere TV.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Har nå gjort en god del kalibrering med det nye kalibrerings utstyret:

Her er resultatet så langt: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1038037

Hva syns dere?
    Heisann Magnusavr!

På bildealternativer --> svartnivå for hdmi, hvilken innstilling har du der?, lavt eller normalt? Blir ikkje helt klok på hvilken innstilling eg liker selv, på lavt synes eg det blir litt for "mørkt", spesiellt på konsoll, men på normalt litt for "gråtoneaktig", nesten som om det ligger et "slør" over bildet.

Vet du hvor man eventuellt kan laste ned eldre firmware?, eg har 1005.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE40A866

Har hengt på veggen en 40` 866 i heimen, kjøpte fra ELKJØP på nett og de som leverte bærte den også opp for meg, bor i 5.etg uten heis

TV-bildet tatt rett ut av veggen via kabeltv fra GET ble helt fantastisk dårlig på enkelte kanaler og i gjennomsnitt dårlig på alle kanaler. Så jeg måtte ha en HD PVR boks fra GET og da ble bildet som forventet totalt anerledes. TVen er veldig bra til alt. Jeg har ikke "justert" på noe så langt bortset fra å sette den i filmmodus. Har også en Samsung BD-P1500 Blu-ray spiller,, veldig kjekt å kunne bruke samme fjernkontroll til både TVen og spilleren. Det går også å bruke fjerkontgrollen til HD PVR boksen, men jeg har enda ikke lest bruksanvisningen til den...)):roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann Magnusavr!

På bildealternativer --> svartnivå for hdmi, hvilken innstilling har du der?, lavt eller normalt? Blir ikkje helt klok på hvilken innstilling eg liker selv, på lavt synes eg det blir litt for "mørkt", spesiellt på konsoll, men på normalt litt for "gråtoneaktig", nesten som om det ligger et "slør" over bildet.

Vet du hvor man eventuellt kan laste ned eldre firmware?, eg har 1005.
    Det skal være low. Normal er kun for pc bruk og enheter som sender 0-255. Nesten alt av utstyr sender 16-235. Selv setter jeg pc til å sende 16-235 slik at den tilsvarer blu-ray spillere etc.

Eldre firmware nei. Min tv ble levert med 1002. Anbefaler deg ikke å prøve den fra de amerikanske forumene siden jeg ikke vet om den passer for våre modeler...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være low. Normal er kun for pc bruk og enheter som sender 0-255. Nesten alt av utstyr sender 16-235. Selv setter jeg pc til å sende 16-235 slik at den tilsvarer blu-ray spillere etc.

Eldre firmware nei. Min tv ble levert med 1002. Anbefaler deg ikke å prøve den fra de amerikanske forumene siden jeg ikke vet om den passer for våre modeler...
    Takker for svar!

Så svartnivå skal stå på lavt. Og dette gjelder for Tv, Dvd, Blue-Ray og konsoll?

Mener at på hdtvtest.co.uk for 40A656 skulle den stå på normal.

Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på nettet. Viser effekten backlight har på strømforbruket på en 52" A850.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Takker for svar!

Så svartnivå skal stå på lavt. Og dette gjelder for Tv, Dvd, Blue-Ray og konsoll?

Mener at på hdtvtest.co.uk for 40A656 skulle den stå på normal.

Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality
    Du skal kun ha den på normal for ting som sender 0-255, ting som sender 16-235 skal stå på low. Enten skrev de feil, eller så forsto de ikke innstilingen, eller så hadde de en kilde som var satt opp med 0-255. F eks jeg kan gå inn på blu-ray spillern min å sette den til å sende 0-255. Men det er bare tull da det ikke finns noen film med dette. All film/video blir laget i 16-235.

Du kan f eks stille ps3 til å sende 0-255. Men som sagt tidligere ikke noe poeng da det den har av kilder (spill/video) er 16-235.

En pc derimot er en annen sak. Men selv satte jeg pcen min til å sende 16-235.

Så ja den skal stå til low for Tv, Dvd, Blue-Ray og konsoll. Har du en pc plugga i en annen hdmi inngang i tven kan du sette den til normal. Men da kan du ikke bruke helt samme innstilingene da det blir forskjeller på lys/mørke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig med 1002 kalibrering: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1038037

Det ble en endring på color. Tint var dead on.

Ikke så lett å kalibrere denne skjermen da den har en snikende contrast/brightness som det ikke går ann å slå av. Merker det spesielt på gamma kalibrering.

Oppgraderte til Firmware 1005. Kjørte en kalibrering. La resultat for 1005 på samme linken som for 1002 over. Kan hende det blir noen små endringer på denne senere.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig med 1002 kalibrering: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1038037

Det ble en endring på color. Tint var dead on.

Ikke så lett å kalibrere denne skjermen da den har en snikende contrast/brightness som det ikke går ann å slå av. Merker det spesielt på gamma kalibrering.

Oppgraderte til Firmware 1005. Kjørte en kalibrering. La resultat for 1005 på samme linken som for 1002 over. Kan hende det blir noen små endringer på denne senere.
    Hei magnusavr !

Kan jeg spørre hvilken innstillinger du kjører på PS3 på --> skjerminnstillinger?

-innstilling video utdata
    -screensaver
    -kryssfarge reduksjonsfilter
    -rgb full range hdmi
    -super hvit hdmi

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke ps3 lenger. Men hvis jeg ikke husker feil var det slil:

BD/DVD Settings:
    Upscale: Normal
    Cinema Conversion: Automatic
    BD/DVD Video Output Format: Y Cb Cr
    BD 1080p 24 Hz Output (HDMI): On

Display Settings:
    Video Output Settings: 1080p (enable everything).
    RGB Full Range (HDMI): Limited
    Y Cb Cr Super-White (HDMI): Off

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en elkjøp butikk som har denne inne på lager nå? (Orker ikke å sjekke alle butikkene, men hvis noe vet om det så hadde det vært fint)

Og hva kostet egentlig 19" som følger med pakken i butikken for seg selv? Siden de ikke har denne på sine sider lenger, så må de jo trekke dette beløpet fra 14995, når jeg kjøper min tv hos de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som tilfeldigvis har 1002 versjonen tilgjengelig? Oppgraderte til 1005, og da forsvant 1002. Hender jeg ser antydninger til clouding, hvertfall nå som jeg vet om det, og det hadde vært greit å teste tidligere firmware, hvis dette kan bedre det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pallum@online.no
    Noen som tilfeldigvis har 1002 versjonen tilgjengelig? Oppgraderte til 1005, og da forsvant 1002. Hender jeg ser antydninger til clouding, hvertfall nå som jeg vet om det, og det hadde vært greit å teste tidligere firmware, hvis dette kan bedre det.
    Jeg også oppgraderte til 1005. Har ikke hatt tid å teste PQ enda. Men hvis jeg ikke så feil ligger det vel en 1001 under firmware på tven som du kan velge?

Merka det når jeg skulle oppgradere så hadde jeg 1002, men da jeg starta oppgradering spurte den meg om jeg ville gå fra 1001 til 1005. Så etter oppgradering så sjekka jeg versjons nr da stod det 1005. Men jeg så at den 1001 lå under der også som et mulig valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen flere enn meg som har et slags "hakk" i det røde rundt ramma på tven( inne i glasset ) Ikke det at det er spesielt sjenerende, men har selvfølgelig lagt merke til det. Bittelitte gran ujevnheter, ca 7 cm bortover. Det rare er at jeg har bla. vært innom expert, og der var det samme problem, bare andre steder og andre lengder. Har sett flere tver med dette. Det gjelder ramma på toppen av tven.

Magnusavr: syntes du at FW 1005 er bedre enn 1001? Merker du noe til denne såkalte cloudingen? Og er dette noe som går bort av seg selv med tiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen flere enn meg som har et slags "hakk" i det røde rundt ramma på tven( inne i glasset ) Ikke det at det er spesielt sjenerende, men har selvfølgelig lagt merke til det. Bittelitte gran ujevnheter, ca 7 cm bortover. Det rare er at jeg har bla. vært innom expert, og der var det samme problem, bare andre steder og andre lengder. Har sett flere tver med dette. Det gjelder ramma på toppen av tven.

Magnusavr: syntes du at FW 1005 er bedre enn 1001? Merker du noe til denne såkalte cloudingen? Og er dette noe som går bort av seg selv med tiden?
    Har ikke lagt noe særlig merke til noe mer clouding enda. Den nye core i7 pcen har oppholdt meste parten av fritiden min denne uka...

Skal sjekke etterhvert. skal kjøre enda en kalibrering også. Burde dukke opp der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

La merke til det på en utstillingsmodell på Elkjøp også. Ser ikke bra ut.

Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •