Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av morhanse
    Jeg har akkurat bestilt meg en LE46A856 fra Netshop og ser nå at Deal.no har den samme tv'n men med RiksTv dekoder innebugd.
    Jeg trodde at RiksTv dekoder var forskjellen på A856 og A866 men det var det tydeligvis ikke, finnes det noen andre forskjeller mellom disse?

På forhånd takk
    Morten
    Gråimport og ikke gråimport?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da er det slik å forstå at disse er like men at begge kan leveres med innebygd dekoder for RiksTv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da er det slik å forstå at disse er like men at begge kan leveres med innebygd dekoder for RiksTv.
    Tja, det og at du ikke har pixelgaranti og 5års garanti på tven..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folket,

Da har jeg fått tven min i hus og koblet opp pcen min mot den. (46a866)

jeg sliter litt med å spille av 1080p blue ray via pcen på tven. Lyden er synk med bildet, men av og til speeder bildet opp kanskje 0.2 sek for å holde synk. Kan neste virke som det ikke er nok båndbredde i kabelen til å holde et stabilt og javnt bilde. Men jeg bruker da dvi-hdmi kabel og det burde vel ikek være noe problem?

Er det noen setting jeg har misset? Jeg har forsøkt både just scan og forcet et format, men resultatet er det samme

Edit. Trodde kanskje det var fordi jeg spilte over nettverk (selvom det er 1gbit), men når jeg spiller direkte fra maskinen som er koblet på tven så får jeg fremdeles problemene med at bildet speeder opp i små korte stunder. Utrolig irriterende

Edit2: kan legge til at det er en core2duo maskin med 8600GT kort fra nvidia og lyden kjøres separat mot anlegget via et high end X-fi kort fra creative. Bildet går via DVI til HDMI på tven og det er ikke dual screen setup av noe slag. Kan også legge til at jeg har forsøkt 3 ulike softwareplayere til å spille av filmen og alle har samme problem, så enten er det jeg som fucka opp når jeg rippa blu ray skiva, eller så er det en setting jeg har misset, eller så er det lousy performance fra tv eller pc. What do you guys recon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tvn i hus her og 19" kommer til neste uke. Jeg har bare fått koblet den til en vanlig CD PVR og jeg er helt imponert allerede... nesten for bra på hvisse ting... man ser jo lyssetting og sammensettniger i scener mye bedre...ting ser jo nesten fake ut... så hvis ikke ting er bra laga så skinner det utrolig bra igjennom....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matsern
    Hei folket,

jeg sliter litt med å spille av 1080p blue ray via pcen på tven. Lyden er synk med bildet, men av og til speeder bildet opp kanskje 0.2 sek for å holde synk. Kan neste virke som det ikke er nok båndbredde i kabelen til å holde et stabilt og javnt bilde. Men jeg bruker da dvi-hdmi kabel og det burde vel ikek være noe problem?

Er det noen setting jeg har misset? Jeg har forsøkt både just scan og forcet et format, men resultatet er det samme

Edit. Trodde kanskje det var fordi jeg spilte over nettverk (selvom det er 1gbit), men når jeg spiller direkte fra maskinen som er koblet på tven så får jeg fremdeles problemene med at bildet speeder opp i små korte stunder. Utrolig irriterende

Edit2: kan legge til at det er en core2duo maskin med 8600GT kort fra nvidia og lyden kjøres separat mot anlegget via et high end X-fi kort fra creative. Bildet går via DVI til HDMI på tven og det er ikke dual screen setup av noe slag. Kan også legge til at jeg har forsøkt 3 ulike softwareplayere til å spille av filmen og alle har samme problem, så enten er det jeg som fucka opp når jeg rippa blu ray skiva, eller så er det en setting jeg har misset, eller så er det lousy performance fra tv eller pc. What do you guys recon?
    Prøv med de innstilingene jeg har tidligere i tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1038037. Viktig at 100Hz moniton plus (amp) står til off med pc bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

... Kan også legge til at jeg har forsøkt 3 ulike softwareplayere til å spille av filmen og alle har samme problem, så enten er det jeg som fucka opp når jeg rippa blu ray skiva, eller så er det en setting jeg har misset, eller så er det lousy performance fra tv eller pc. What do you guys recon?
    Kan du legge fila over på en usb-stick og plugge den i usb 2.0 inngangen på TV'n og spille den av slik? Hakker det i så fall fremdeles?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortica
    Da er tvn i hus her og 19" kommer til neste uke. Jeg har bare fått koblet den til en vanlig CD PVR og jeg er helt imponert allerede... nesten for bra på hvisse ting... man ser jo lyssetting og sammensettniger i scener mye bedre...ting ser jo nesten fake ut... så hvis ikke ting er bra laga så skinner det utrolig bra igjennom....
    Var det elkjøp tilbudet eller? Hvilken butikk var det eventuelt, fordi de lot deg få en 46" a866, også skulle du få 19" seinere når den kom på lager?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folket,

Kan du ikke sjekke med en vanlig PC monitor koblet til PC'en da og sjekke om problemet er der da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Var det elkjøp tilbudet eller? Hvilken butikk var det eventuelt, fordi de lot deg få en 46" a866, også skulle du få 19" seinere når den kom på lager?
    Det var elkjøptilbudet ja... Elkjøp i Larvik fiksa dette. De fiksa også skandinavisk modell med utvidet garanti (det var jo ikke de som var i det opprinnelige tilbudet.) Måtte betale for begge tvene da... men han sa at 19" skulle komme i løpet av uka nå. Kanooon TV har bare en ting å klage på og det er at lyden fra de innebyggde høyttalerene er helt elendig.... og da mener jeg elendig.. men de fleste av oss som kjøper en sånn tv kjører lyden igjennom anlegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mortica: Det er jo knall da! Bra service i den butikken, får stikke innom min Elkjøp butikk og høre om de kan fikse det samme (Oslo området) siden jeg har forhåndsbetalt 10% på dette tilbudet, men har ikke hørt noe fra de.
    Nå har jeg jo hørt flere og flere folk som har fått "lappet" sammen tilbudet hos sin lokale elkjøp, hvor de fikser det selvom de ikke kommer sammen.

Var det foresten du som tok kontakt med butikken og spurte? Eller ringte de deg?

Lyden var ikke så god nei? Er vel egentlig samme for meg, lyden går jo gjennom anlegg uansett. Hvis man først skal bruke 15 lapper på tv, og få en god filmfølelse så sitter man ikke å hører på TV-høytaleren. Syns nesten de burde droppet å lage høytalere på tven, slik at det ble billigere og produsere, og billigere for oss å kjøpe! (Så kan man heller bruke anlegg)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat bestilt meg en LE46A856 fra Netshop og ser nå at Deal.no har den samme tv'n men med RiksTv dekoder innebugd.
    Jeg trodde at RiksTv dekoder var forskjellen på A856 og A866 men det var det tydeligvis ikke, finnes det noen andre forskjeller mellom disse?

På forhånd takk
    Morten
    866 for det nordiske markedet
    856 for resten av europa. (gråimport) LE46A856S1M LCD - television SAMSUNG Så vidt jeg har forstått så får man ikke samme garanti på disse av Samsung.
    Skal man få samme garanti så må selger stå for garantien. Fikk det forklart slik etter en tlf til Samsung Norge.

Tråd: Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" Svar til tråden

Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huber
    866 for det nordiske markedet
    856 for resten av europa. (gråimport) LE46A856S1M LCD - television SAMSUNG Så vidt jeg har forstått så får man ikke samme garanti på disse av Samsung.
    Skal man få samme garanti så må selger stå for garantien. Fikk det forklart slik etter en tlf til Samsung Norge.

Tråd: Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" Svar til tråden
    Garantiene den nordiske modellen har er følgande:
    - norsk menysystem på TV-en gjør det lettere ved installasjon og navigasjon
    - at norsk bruksanvisning medfølger, gjør det lettere for den som vil lære seg mer - på norsk
    - nulltolleranse mot pikselfeil, Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.
    - at miljøavgifter er inkludert, Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om
    - at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves.
    - at tekst-TV fungerer korrekt
    - Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Oslo eller Bergen,
    dersom deres 40-tommers TV må ha service
    - Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover.
    Det einaste som er verdt noko her er henteservice og pixelgaranti. Ulempen er at importmodellen ligg 5000,- kroner over den nordiske. Elkjøp sit tilbod var kjempebra for dei som fekk apparatet. Eg fekk beskjed om at det var 4-5 månaders leveringstid, difor kjøpte eg 856 frå Netshop. Vanleg garanti og reklamasjonsrett har ein sjølvsagt uansett.

Du kan forresten få 866 som importmodell, dei fleste har faktisk denne modellen av nettbutikkane, kun enkelte, som Netshop, som har 856.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr
    Garantiene den nordiske modellen har er følgande:

Det einaste som er verdt noko her er henteservice og pixelgaranti. Ulempen er at importmodellen ligg 5000,- kroner over den nordiske. Elkjøp sit tilbod var kjempebra for dei som fekk apparatet. Eg fekk beskjed om at det var 4-5 månaders leveringstid, difor kjøpte eg 856 frå Netshop. Vanleg garanti og reklamasjonsrett har ein sjølvsagt uansett.

Du kan forresten få 866 som importmodell, dei fleste har faktisk denne modellen av nettbutikkane, kun enkelte, som Netshop, som har 856.
    4-5måneders leveringstid? De garanterte at jeg skulle ha tven min innen max 1 - 1 1/2mnd. Noe jeg syntes er lenge i og med de har annonsegaranti som sier 10 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 spørsmål før jeg evt kjøper denne.
    1. Hvordan er det å spille xbox/ps3 på denne, noen tegn til forsinkelser (antar den har game mode)?
    2. Kan man få dolby digital 5.1 lyd ut fra optisk utgang på denne tv'n når man kobler til hdmi?

Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Funker heilt fint for meg. Eg spelar mykje Guitar Hero der det er heilt essensielt at skjermen held følge. Har ikkje opplevd noko problem.
    2: Ikkje så vidt eg kan sjå, siterer manualen:
    When the HDIM IN jacks are connected, the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack on the TV outputs 2 channel audio only. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the Optical jack on the DVD player or Cable / Satellite Box directly to an Amplifier or Home Theater, not the TV
    Kvifor skulle den klare å sende gjennom 2-kanals, men ikkje 5.1? Prosesserer apparatet lyden på eit vis før den sender det ut igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står nå på trappen til å gå til innkjøp av en 46A866 og ser at de nye 2009 modellene med LED (for 8-serien) kommer om ca 5 mnd. Er de nye modellene så mye bedre enn dagens modell at det er verdt å vente, og hva vil disse ligge på i pris?

CES 2009: Nye LED-TV fra Samsung - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biz
    Jeg står nå på trappen til å gå til innkjøp av en 46A866 og ser at de nye 2009 modellene med LED (for 8-serien) kommer om ca 5 mnd. Er de nye modellene så mye bedre enn dagens modell at det er verdt å vente, og hva vil disse ligge på i pris?

CES 2009: Nye LED-TV fra Samsung - Lyd og Bilde

Noen som har hørt prisene på den nye serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikkert, men de kan vel ikke være veldig mye dyrere enn dagens modeller...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biz
    Usikkert, men de kan vel ikke være veldig mye dyrere enn dagens modeller...

7serien LED koster vell en 20 000,- for 46'' nå.. er 5000,- mer enn dagens 866 som elkjip tok 15 000 for

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •