Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    htpc1080p: Hvilken elkjøp var dette? God service hvertfall!
    Jepp,Elkjøp Molde.Bestilte på mandag,henta på torsdag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og selvom de var tomme for "selve" tilbudet, så lot de deg får en enkelt tv 866 46" og a656 19" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Og selvom de var tomme for "selve" tilbudet, så lot de deg får en enkelt tv 866 46" og a656 19" ?
    Jepp,var nr.1 på venteliste på mandagen,mulig jeg var en av få som kom igjenom nåløye! I praksis betyr d 11000,- for 866'n !!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, vil vel heller si den koster 12.000,- i "praksis": Samsung LE19A656A1 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Men for all del! Dette er en kjempe tv til den prisen! Absolutt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirikit
    Hvilken elkjøp var du på?
    det var elkjøp Bodø

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspenH
    Kjøpte meg 40A866 i dag, og ble skuffet med en gang jeg startet den opp. Ikke pga bildekvalitet, men på grunn av viftestøy. Noen andre som er plaget?

Hører litt, men da skal det stå veldig svak volum på.

Vurderer faktisk å selge min tv allerede, men da pga den generelle lydkvaliteten på tven. Fantastisk bilde, men setter litt høyere krav til lyd. Gidder ikke å sette på anlegget ved hver anledning.
    Som en liten avsporing:

Noen som vet om lyden på Panasonic Pz85 er bra på lyd? Ser på denne som et fint alternativ, selv om det går utover bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rikkmund
    Hører litt, men da skal det stå veldig svak volum på.

Vurderer faktisk å selge min tv allerede, men da pga den generelle lydkvaliteten på tven. Fantastisk bilde, men setter litt høyere krav til lyd. Gidder ikke å sette på anlegget ved hver anledning.
    Som en liten avsporing:

Noen som vet om lyden på Panasonic Pz85 er bra på lyd? Ser på denne som et fint alternativ, selv om det går utover bildet.
    Anbefaler deg da å ta en titt på 7 serien. Den har bedre lyd, men er tykkere.

Du kan vel bytte den inn igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt min LE46A866 8)
    I følge Tollpost ligger den på deres lager i Oslo, så har et lite håp om å få den i dag, ellers kommer den vel i morgen :-D

Skal bli godt å bytte ut den 15+ år gamle 29" Telefunken, endelig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere steder at Samsung sin 8-serie ikke er så bra på "vanlige" signaler, men er virkelig konge på Blue Ray.

Vi har mange DVDer som vi gjerne også vil nyte på 52".

Men er problemet med 8-serien så stort at vi bør droppe denne pga dette?

Alternativet er en Sony W4500... Den er jo litt rimeligere også...

Huff og huff, vanskelig å bestemme seg...

Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje TV-en lydutgang utanom den optiske? Korleis skal ein då klare å få lyd frå DLNA ut til eit anlegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr
    Har ikkje TV-en lydutgang utanom den optiske? Korleis skal ein då klare å få lyd frå DLNA ut til eit anlegg?
    Kan ikke den optiske brukes da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sterha
    Ser flere steder at Samsung sin 8-serie ikke er så bra på "vanlige" signaler, men er virkelig konge på Blue Ray.

Vi har mange DVDer som vi gjerne også vil nyte på 52".

Men er problemet med 8-serien så stort at vi bør droppe denne pga dette?

Alternativet er en Sony W4500... Den er jo litt rimeligere også...

Huff og huff, vanskelig å bestemme seg...
    Hvis du har en god oppskalerings dvd spiller eller blu-ray spiller vil dette virke meget bra

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Kan ikke den optiske brukes da?
    Kan den sikkert, men eg har ikkje fleire ledige plasser på lydkortet til den.

Om den kan brukast veit eg heller ikkje. Det står i manualen:
    When the HDMI IN jacks are connected, the Digital audio output (optical) jack on the TV outputs 2 channel audio.
    Veit ikkje heilt korleis ein skal tolke den, men for meg høyrest det ut som at du kan hente lyd ut på den utgangen når det er signal inn på ein HDMI-port.

Å få tak i enda eit lydkort er sjølvsagt mogeleg, men ein smule unødig at ein TV i dag ikkje har vanleg R-L audio ut. Dersom ein ikkje kan hente lyd ut via den optiske porten er jo mediefunksjoen totalt bortkasta. Både DLNA og USB-opplegget. TV-en er flott, men høgtalarane er det uaktuelt å bruke, skulle berre mangle at ein har god lyd til å ein sånn TV, men Samsung har ikkje gjort det lett.

Jaja, det betyr egentleg ikkje stort når eg får tenkt meg om. Min Acer EEE 1000H vil uansett få rollen som mediePC, den koplar eg rett til anlegget. Må berre få tak i ei trådlaus mus og eit tastatur først. Er mykje greiare å bruke PC til å spele av sånt, då har eg spelelister i MediaMonkey og VLC til video.

Er det nokon som har prøvd seg fram med oppskalering forresten? Eg tok ein kjapp test i dag på Blu-ray-spelaren Sony BDP-S500, biletet vart langt betre når eg lot spelaren køyre direktesignal og TV-en tok seg av oppskaleringa. Har ikkje prøvd meg fram ved PC tilkopla endå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr
    Kan den sikkert, men eg har ikkje fleire ledige plasser på lydkortet til den.
    Hva slags lydkort? Skulle du ikke bare ha optisk ut fra TV'en og inn på en receiever eller forforsterker?

Du nevner også en PC. Hva skal du med DLNA på TV'en om du har en PC tilkoblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hvis du har en god oppskalerings dvd spiller eller blu-ray spiller vil dette virke meget bra
    Jeg har en Harman Kardon DVD30... Den er jo gammel (nok), aner ikke om den skalerer bra eller dårlig...

Men en Blue Ray spiller skal jeg jo kjøpe, og da er det greit (selv med en blue ray spiller til 2000?)?

Men må si at jeg har mer lyst på samsung 8-serie enn de andre. 8-serien ser jo så fordømt bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sterha
    Jeg har en Harman Kardon DVD30... Den er jo gammel (nok), aner ikke om den skalerer bra eller dårlig...

Men en Blue Ray spiller skal jeg jo kjøpe, og da er det greit (selv med en blue ray spiller til 2000?)?

Men må si at jeg har mer lyst på samsung 8-serie enn de andre. 8-serien ser jo så fordømt bra ut.
    Kjenner ikke til harmon kardon dvd30, hvis den ikke har hdmi utgang er den ikke noe å satse på.

Selv har jeg en Panasonic BD35 blu-ray spiller. Har også prøvd samsung bd-p1500 blu-ray spiller.

Panasonicen er bedre på dvd oppskalering og har et mer "smooth" bilde. Samsungen hakker litt mer i bildet.

Panasonicen har litt mørkere bilde, mens samsungen har litt mer "pop" (lysere bilde).

Hvis du har en gammel forsterker med analog 5.1/7.1 inngang ville jeg tatt en titt på sony s550 elller panasonic bd55.

Har du ikke forsterker med analog 5.1/7.1 inngang eller du har en nyere hdmi forsterker holder det med sony s350 eller panasonic bd35.

Hvis du kun vil ha en fjernkontrol og ikke bruker harmony (universal) så kan du jo ta en titt på samsung bd-p2500 blu-ray spillern. Men ville styrt unna bd-p1500 for den hakker litt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hva slags lydkort? Skulle du ikke bare ha optisk ut fra TV'en og inn på en receiever eller forforsterker?

Du nevner også en PC. Hva skal du med DLNA på TV'en om du har en PC tilkoblet?
    Eg har ikkje optisk inn på reciever eller forforsterkar, difor måtte eg evntuelt omforme det signalet.

Eg vurderte å droppe PC-en dersom DLNA hadde fungert, men eg ser at det er lettast med PC uansett.

Forresten, er det nokon som veit om det er mogeleg å slå av oppskaleringa eller zoome ut biletet? Helst når eg koplar til Xbox-en skulle eg av og til ha halvert biletet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått 10 dager,og jeg har enda ikke hørt noe nytt fra Elkjøp..Er vell på tide og ta turen innom og høre om de kan gi et bra tilbud på en annen skjerm?

Noen som har vært innom og hørrt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A856 vs A866

Jeg har akkurat bestilt meg en LE46A856 fra Netshop og ser nå at Deal.no har den samme tv'n men med RiksTv dekoder innebugd.
    Jeg trodde at RiksTv dekoder var forskjellen på A856 og A866 men det var det tydeligvis ikke, finnes det noen andre forskjeller mellom disse?

På forhånd takk
    Morten

Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •