Hvordan er nyere plasma-modeller i lyse rom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er nyere plasma-modeller i lyse rom?

Har vel vært et problem med plasma i lyse rom i "gamle dager", men hvordan er utviklingen gått, vil nyere plasma funke i lyse rom med mye sol? Hvilke modeller er det evt. som funker i lyse rom? (Hva med TH-42PX80)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du tenkt å se på TV i et rom med mye sol? Har du ikke gardiner? Plasma er dårlig hvis du har lys som kommer direkte på skjermen. Kommer lyset inn i stua, men ikke direkte på skjermen så går det helt fint med en plasma. Noen skjermer er også litt utsatt for nedsatt bilde hvis du kan se lyset i skjermen, altså som en refleksjon.

Men generelt skal det mye til for at du ikke kan se på en plasma tv.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Har vel vært et problem med plasma i lyse rom i "gamle dager", men hvordan er utviklingen gått, vil nyere plasma funke i lyse rom med mye sol? Hvilke modeller er det evt. som funker i lyse rom? (Hva med TH-42PX80)
    Jeg har Panasonoc 42pv70, forgjengeren til px80, og har ikke noe problem med lysstyrken selv om det er mange vinduer på stua. Vet ikke hvordan det blir hvis sola hadde stått direkte på tv-en (mtp. refleksjoner), men det at rommet er lyst i seg selv er ikke noe problem! Syns glasset reflekterer mindre av lyskilder (lamper, stearinlys osv) enn det min galmle billedrørstv gjorde selv om den også var mye mindre.

Jeg tror at de ulempene som de to teknologiene (lcd og plasma) i utgangspunktet hadde, er blitt så marginale at du ikke bommer uansett hvem av dem du kjøper... Jeg anbefaler absolutt Panasonic plasma, men ser jo at det fins flotte lcd-tver også (f.eks Sony sin w-serie). Tror du kan kjøpe som du og di pengebok liker best uten noe videre bekymring:-D

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mange vindu i rommet min PX80 står i, og så lenge det ikkje skin rett på skjermen går det i grunnen greit. Men ein LCD med matt skjerm gir eit meir lyssterkt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Men er det noen spesiell standard jeg bør se etter på plasmaer, type "denne tv'en har refleksjons-reduserende filter"?

Forøvrig har jeg selvfølgelig gardiner markise, så å unnga direkte sollys på tv'en går fint, men rommet som sådan er veldig lyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har siste utgave av LG sin 50" plasma, og den er veldig lyssterk -så det er ingen problem sånn sett, men skjermen er blank så det blir litt refleksjoner på dagtid.
    De fleste plasmamodeller har blank skjerm, men pioneer sine er litt mattere.
    Har sett at veldig mange av de nye LCD skjermene også kommer med blank skjerm av en eller annen grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men ser at det for TH-42PX80 i test hos Aftenposten er kommentert at den har fått forbedret anti-refleks filter. Så det varierer vel litt fra tv til tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet butikker i Oslo hvor man kan se px80 utstilt? (For px81 er det vel bare Netshop som har?)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PZ70 - som har samme matte antirefleks overflaten som lcd tver har.

Den er meget bra å se på i en lys stue.

Faktisk så er dette en skikkelig oppgradering fra den gamle blanke crt tven den erstattet - dagtid tvtittingmessig sett altså!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •