40/42' flatskjerm og veggfeste til møbel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

40/42' flatskjerm og veggfeste til møbel?

Skal kjøpe enten en LE40A656 (lcd) eller PX80 (plasma). Har et spørsmål i den forbindelse; jeg har kjøpt et møbel på Ikea (møbelet "Benno" fra ikea, se bildet), spørsmålet mitt er om jeg trenger et spesielt veggfeste for å feste flatskjermen på denne veggen (skal henges, ikke stå på selve bordet). Jeg tenkte at jeg kunne få tak i skruer med riktige gjenger, lage hull i dette sponet i møbelet og skru inn 4 skruer bakra, gjennom denne veggen og inn i tven. Vil dette henge bra, eller må jeg ha et eget veggfeste her '(som i så fall festes på denne "spon-veggen")?

takker for svar!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse spon platene fra ikea er ikke solide greier, så jeg annbefaller å skru helt igjenom ja, og bruk noen store skiver på skruene. Men du må ha et veggfeste til tven da du må ha plass bak til både kabler og luft, kjøp denne frea biltema bygger kun 3 cm: Biltema Norge

hvis ikke har du en annen der som bygger 7 cm og kan vinkles, den har jeg da jeg har tven på vegg og og litt oppe på vegg som jeg da vinkler ned til sitte posisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selvsagt skru gjennom hele spon-platene (må jo det for å skru til bakfra uansett). Men spørsmålet gikk vel mer utpå om jeg strengt tatt trengte et veggfeste. Ut ifra det du sier kan det tyde på at jeg trenger dette pga luftgjennomstrømning. Ingen tvil om at et veggfeste vil gjøre hele konstruksjonen bedre. Er i England for tiden og ser at jeg for en billig penge kan kjøpe ok veggfeste fra ebay, spørsmålet da er jeg får med skruer etc som passer til tven jeg velger...

Flere som har noen meninger om jeg burde gå for veggfeste eller ei?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •