Plasma, hvilken skal jeg velge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma, hvilken skal jeg velge

Sitter aa skal velge meg en tv i den billige neden av skalaen. Har kommet frem til desse to kandidatene:

Komplett.no - Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80 1024 x 768 HD-ready,3xHDMI,15000:1,24p

og

Komplett.no - LG 42" Plasma-TV 42PG6000 1024 x 720 HD-ready,4xHDMI,30000:1

Er det noen spes forskjell med dem. Eller er et bare aa velge ut etter designet... Skal brukes til tv 60% film 30% og Ps3 10% Har enda ikke noen bluray filmer saa her i huset er det standard dvd som er eneformatet.

Haaper paa mye hjelp herfra!!!
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er veldig bra tver og ganske like etter hva jeg har skjønt. Er noen ting som den ene er bedre på enn den andre osv. Tror Panasonicen har litt bedre svartnivå, men sliter litt mer med hakking enn LGen. Du kan nok bare velge ut ifra hvilken du liker best, er vel ikke tvil om at LGen er penest.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt 50pg6000. Er meget fornøyd med denne. Sinnsykt deilige menyer og bra "smell" i fargene - for ikke å snakke om et meget lekkert design. Sortnivået er også upåklagelig synes jeg, selv om mange mener dette er en svakhet på denne modellen. Jeg kikket også lenge på panasonic, men er nå glad jeg valgte lg i stedet. Jeg har hatt både lcd og plasma tidligere og må si at denne slår samtlige av dem på flere punkter..

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et tema som er diskutert opp og ned flere ganger her inne. Så om du søker litt så finner du mye info. Men ikke ta kommentarene til ken40 og just-me seriøst. Dette var en person som hadde dobbel-konto, og spredde mye svada, og prøvde kun å skape krangel, men ble heldigvis utestengt. Han går dessverre igjen i de fleste trådene.

Men som jeg skrev i en tidligere tråd:

"
    Jeg bare måtte vei å kjøpe månedens Lyd&bilde utgave, der de tester pg6000 opp mot px80. Jeg er jo selvsagt nysgjerrig, siden mitt valg stod akkurat i mellom disse tv'ene, og som dudeeven sier, man blir automatisk "redd" for ikke å ha gjort det beste kjøpet, selv om jeg vet at begge er et utmerket kjøp, og forskjellene er minimale.

Og hva skal jeg si, de har akkurat samme konklusjon som det som går igjen i denne tråden, nemlig:

-pg6000 har bedre design
    -pg6000 har bedre tilkoblingsmuligheter
    -pg6000 har bedre innstillingsmuligheter

-px80 har bedre sortnivå og kontrast

pg6000 får 4/6 på bildekvalitet, og 4/6 totalt.
    px80 får 5/6 på bildekvalitet og 5/6 totalt.

Men alikevel skriver de i konklusjonen på pg6000:
    "Side om side med Panasonic-skjermen har pg6000 litt mindre imponerende
    svartnivå og kontrast, men i praksis er ytelsen svært lik. Derfor tror vi mange vil kunne foretrekke det flottere utseendet, det høyere utstyrsnivået og ikke minst de mer omfattende innstillingsmulighetene som LG kan tilby.

De skriver også at pg6000's svartnivå er et par hakk lysere, og ikke har de samme detaljene i mørke scener, og dette er i når de sammenligner tv'ene i et mørklagt rom. Men i et normalt opplyst rom er forskjellen mindre, og Lg kan skilte med marginalt bedre lyssterk skjerm, men at de opplever reflekser i skjermoverflaten på pg6000.

Så konklusjonen må bli, som også er sagt x antall ganger tidligere i tråden, forskjellene er veldig små, i god belysning er forskjellene knapt merkbare, men i mørke rom så ser man forskjell. Men gp6000 har udiskutabelt et mye bedre design, bedre justeringsmuligheter, bedre lydkvalitet (fra de innebygde høyttalerne), 4hmdi kontra 3, og digital lydutgang.

edit: begge karakterene er gitt av lyd&bilde, ut fra en veil.pris på 13.000 på begge tv'ene. Men som kjent får man begge tv'ene langt under dette. ned i 7-8000. Så da blir det egentlig mer value for penga
    "

Kommentar til Charly, litt rart du synes det er mer hakking på px80, da det har kommet fram i noen tester at det er pg6000 som hakker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Focalom]
    .............begge karakterene er gitt av lyd&bilde, ut fra en veil.pris på 13.000 på begge tv'ene. Men som kjent får man begge tv'ene langt under dette. ned i 7-8000. Så da blir det egentlig mer value for penga...........QUOTE]

Tør jeg spørre hvor man får en 50PG6000 til 7-8000,- kroner?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Tør jeg spørre hvor man får en 50PG6000 til 7-8000,- kroner?
    Godt spørsmål - det er nemlig 42-tommerne som har denne prisen...

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen stad... Det var test av 42". PX80 kjem ikkje i 50".

Om ein tenker kun på bildekvalitet slår PG6000 PX80 på eit punkt så vidt eg veit, ditheringstøy. På min PX80 er det litt støy, men no skal det seiast at mine kabelsignal er svært dårlige, men det er langt frå irriterande.

Er forøvrig svært fornøgd i med mitt valg. Om ein elsker å stille inn alle parametera sjølv er nok LG-en valget, men kvifor gjer det vanskeleg når Pana har ganske så gode grunninstillinger.

Digger forresten Viera-link, funker toppers med min Onkyo forsterker og alt av lyd styrast frå tv-kontrollen

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse skjermene er knakende gode TVer - særlig sett opp mot prisen!
    Jeg er enig i at LG har det peneste designet - og det er veldig viktig så lenge TVen er avskrudd og bare står til pynt...
    Når TVen er i bruk kan det være at man setter pris på lite refleks i både skjerm og ramme - og her er Panasonic klart bedre enn LG!
    Tenk over om dette er viktig for deg!

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vassis
    På min PX80 er det litt støy, men no skal det seiast at mine kabelsignal er svært dårlige, men det er langt frå irriterande.
    Jeg sitter også med analog kabel av dårlig kvalitet - og valgte derfor å gå ned i skjermstørrelse til 37 - noe som gjorde at jeg fikk veldig mye bedre bilde!! Noen mener også at det betyr noe at 37PX8 har elektronikken til PX70 - som visstnok skal være bedre enn PX80 på SD-signaler (mens PX80 skal være bedre på HD...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •