Finnes det Full Hd CRT tver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det Full Hd CRT tver?

Synes det er for mye feil med dagens plasma og lcd skjermer, det burde aldri ha forekommet. Selvfølgelig finnes det sikkert fornøyde kjøpere, men føler at tildels rimelig mange sliter med et eller annet problem.

Si meg en ting, dere som har peiling. Finnes det nye crt tver med full hd oppløsning? Det måtte vel vært perfekt isåfall, hvis en ser bort ifra størrelsen på tven da.
    Har et 6 år gammelt Sony Crt 32 widescreen 100 hzh tv, tidligere Sonys toppmodell, og synes bildet er mye bedre enn mange av mine kameraters nye plasma eller lcd skjermer. Har bare ikke oppløsningen som dem har. Får håpe at de nye led baserte skjermene er fri fra mange av dagens "feil".

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ikke sant, hadde selv en topmodel av Sony, Men ble litt lei av å ha en 70 kg ambolt i stua. Vanskelig å få tak i hd crt tv i dag, nærmeste du kommer er vel en berco rgb prosjektor til 200.000,- Det er mye barne sykdommer ja, og veldig trist. Men med digital dekoder og blueray spiller samt en tv undt 20000 lapper vil du glemme crt med en gang

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har fult debatten litt så har du kanskje fått med deg at de fleste sier dem ikke ser forskjell på full hd og hd ready på en 50" plasma...da tviler jeg på at det er noe vits med full hd på en 32" hehe

Marius

EDIT: Og kjøper du feks en Panasonic TH-42pz85 så tror jeg faktisk den fint kan måle seg med bildet på din 6år gamle crt tv

da selvfølgelig om du har digitale signaler fra din tv leverandør

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var av den oppfatning at det fantes 1080 crt skjermer? Utbredt i USA... Mulgi jeg blingser her, men synes huske å ha lest det et sted her på forumet...

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns å huske at lyd og bilde hadde en test av en hd-ready crt for en god stund tilbake.

mvh
    stian

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere en JVC 32' som tok 720P/1080i over komponent (og kostet skjorta da jeg kjøpte den), men solgte denne da jeg kjøpte flat tv.

Du kan jo se om du finner denne til salgs på nettet:

Samsung to bring HD Ready CRT TV to Europe | Register Hardware

Den har i tillegg hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    hvis du har fult debatten litt så har du kanskje fått med deg at de fleste sier dem ikke ser forskjell på full hd og hd ready på en 50" plasma...da tviler jeg på at det er noe vits med full hd på en 32" hehe
    Jeg ser lett forskjell på 720p vs 1080p og også 1080i vs 1080p. Det er det samme som å gå fra lysegrått lerret på projektor, til helt hvitt, bildet sees lett forskjell på..kanskje ikke helt det samme å sammenlikne det, men bare for å gi en beskrivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kan ikke sammenligne de forskjellige modusene på samme tv. De fleste TV'er er best i en modus.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crusis
    Jeg ser lett forskjell på 720p vs 1080p og også 1080i vs 1080p. Det er det samme som å gå fra lysegrått lerret på projektor, til helt hvitt, bildet sees lett forskjell på..kanskje ikke helt det samme å sammenlikne det, men bare for å gi en beskrivelse.
    HVordan ser du forskjell mellom 1080i og 1080p?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Les HER:-) Der kan du også, som du etterspurte hvordan, se forskjellen vha noen grafiske fremstillinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det har med hvor klart og rolig bilde oppleves. Hvordan er vel ikke så viktig, heller at jeg faktisk ser forskjell, på de forskjellige tver med lik kabel og utstyr og modus. Er lett å se forskjell.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med korrekt 3:2 pulldown så er det ikke forskjell mellom 1080i og 180p.

It's Deinterlacing, Not Scaling
    HD DVD and Blu-ray content is 1080p/24. If your player outputs a 60-Hz signal (that is, one that your TV can display), the player is adding (creating) the 3:2 sequence. So, whether you output 1080i or 1080p, it is still inherently the same information. The only difference is in whether the player interlaces it and your TV deinterlaces it, or if the player just sends out the 1080p signal directly. If the TV correctly deinterlaces 1080i, then there should be no visible difference between deinterlaced 1080i and direct 1080p (even with that extra step). There is no new information—nor is there more resolution, as some people think. This is because, as you can see in Figure 1, there is no new information with the progressive signal. It's all based on the same original 24 frames per second.
    Kilde: Home Theater: 1080i v. 1080p

Står sikkert noe fornuftig her også: 1080p - Wikipedia, the free encyclopedia

Derfor er jeg litt nyskjerrig på hvordan en lett kan se forskjell? Eneste svaret jeg kommer på er en dårlig tv...

Edit: her er enda en bekreftelse:
    In fact, there should theoretically be no difference between 3:2 pulldown performed on 1080p/24 frames and inverse telecine performed on film-based 1080i
    Kilde:UltimateAVmag.com: 1080i vs. 1080p

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crusis
    Med projektor og lerretstørrelse på nærmere 100" ser man lett forskjell på 720 og 1080, helt klart.
    TV opp til 50", derimot, da ser du kun forskjell dersom du sitter veldig nær skjermen. Dette må vel kalles ego-modi, siden ingen andre enn deg får sett på.
    Man kan vel å merke se forskjell på for eks. Blu-ray og DVD selv på tre meters avstand til noe så lite som et 37", men det skyldes i så fall de høyoppløste signalkildenes bedre komprimeringsteknologi og større lagringsplass, ikke den høye oppløsningen. Denne forskjellen vil man også se på lavereoppløste fjernsyn.
    Hvorvidt du ser lett forskjell på linjeflettet og progressivt signal skal jeg la være en sak mellom deg og de forskjellige produsentene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •