Innkjøring av Lg 50PG6000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøring av Lg 50PG6000

Da har jeg just kjøpt min første plasma og lurer litt på dette jeg har hørt. Må man ha en innkjørings periode på plasma, slik som man må med høytalere?
    Og må jeg gjøre da evt?
    Har ikke lyst til å gjøre no feil lissom

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det litt frem og tilbake, og mange mener dette er unødvenig og motsatt. Jeg selv valge å kjøre inn min 42pg6000, sattte alle instillinger til ca 45 og brukte zoom hvis jeg så på tv da jeg ikke ville ha noe innbrenning fra logoer. kjørte den slik i ca 100timer. Noe midlertidlig innbrenning vil du oppleve.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    her er det litt frem og tilbake, og mange mener dette er unødvenig og motsatt. Jeg selv valge å kjøre inn min 42pg6000, sattte alle instillinger til ca 45 og brukte zoom hvis jeg så på tv da jeg ikke ville ha noe innbrenning fra logoer. kjørte den slik i ca 100timer. Noe midlertidlig innbrenning vil du oppleve.
    Jeg vurderer å kjøpe denne tv'n. Kunne du fortalt noe mer om hva du mener med midlertidig innbrenning? Er det snakk om at man kan se bilder "henge igjen" når man ser på f.eks. film etter lang bruk, eller er det kun et fenomen som kan oppstå under innkjøringsperioden det er snakk om?

Hvordan er denne tv'n til spilling av videospill? (xbox 360,ps3,...)

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    hva mener du her?
    jeg har hatt plasma i 3 år og jeg kan ikke huske/eller å ha sett dette på min skjerm
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en 50PG6000 nå i flere mnd, og noen innkjøring av noe slag har jeg ikke tatt hensyn til. Det eneste kan være at man passer på at ikke kontrasten står skyhøyt. Har ingen innbrenninger!
    Still inn tv'n slik du vil ha den og lev vel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeinnstillinger for Playstation

Jeg har hatt 50PG6000 i ca. en måned, og har kjørt med lav kontrast. Nå er det på tide å justere inn bildet slik det skal være.
    Er det noen som har en god "allround"-innstilling av bildet? (bruker canal digital kabel-dekoder).
    Jeg skal også bruke den med Playstation 3, og da er det vel større fare for innbrenning. Hva bør jeg ta hensyn til da? Skal jeg bruke mindre kontrast og lysstyrke, eller hvilke innstillinger gir minst innbrenningsfare når man bruker Playstation?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg bruksanvisningen!

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjører jeg av-mode spill med litt laver lysstyrke når jeg spiller og kino på blueray. Synes det fungerer greit. Men det er jo en smaksak.

du kan jo også prøve det disse gutta har lagt ut. Fungerer bra på noen kilder synes jeg.
    Post your settings for LG 50PG6000 here - AVForums.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •