Erfaringer med Toshiba Regza 37AV500PG, evt tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Toshiba Regza 37AV500PG, evt tips?

Hei,

har endelig funnet ut at jeg "trenger" en flat-tv til den nye stua mi, men har ikke allverdens budsjett. Egentlig har jeg ikke budsjett i det hele tatt, men har nå funnet ut at jeg gjerne vil ha en TV likevel. 32" hadde sikkert gått, men etter å ha vandret litt rundt på Elkjøp fant jeg ut at det er i minste laget. 37" virker som et greit utgangspunkt når man ikke har uendelig med penger.

TVen brukes stort sett som TV med Canal Digital (per i dag bare vanlig ikke-HD-dekoder), og kobles til PC for å se serier/filmer (som oftest laptop med vga).

Er det noen som har erfaring med Toshiba Regza 37AV500PG, evt. som kan anbefale andre 37" i samme prisklasse?

Det skal nevnes at erfaringen fra TV-butikkene er at min billedrørsskjerm (LG Lafinion 82w 32") fortsatt synes å konkurrere svært godt med mange av LCD-skjermene i bildekvalitet (dvs. fargegjengivelse og helhetlig inntrykk av bildekvaliteten). Jeg vil dermed tro at det fort kan bli et irritasjonsmoment hvis TVen ikke takler analoge signaler bra etc. Er prisgrensen på 5.000 urealistisk så er det bare å si hvor høyt jeg må gå for å bli fornøyd ;-)

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har en Toshiba Regza 40FX355DG, og jeg er kjempefornøyd!
    Den ligger ca dobbelt i prisleie av det du nevner, men da blir det også veldig bra.

Det er en "typisk feil" mange forbrukere gjør, går rundt i butikken og ser på tv'ene der, og gjør seg opp en mening av det. Det er faktisk en ting de fleste merker gjør, skrur opp både kontrast og "blåskjær", ettersom at det gjør at vi oppfatter tv'ene som bedre. (lyst bilde er ikke alltid riktig, det er somregel en tv med litt "døse" farger som viser KORREKTE farger.)

Den Toshiba'en du nevner, er vel egentlig en "bunnmodell", så det kan nok hende at din CRT-tv som du allerede har, er "bedre" på farger osv. (Sortnivå er uansett dårlig på LCD, plasma er mye bedre på det, men det koster også enda litt mer.)

Som jeg forstår vil du ha VGA inngang (noe Toshiba er flinke på, ettersom de også er en PC-produsent. Min har VGA.)
    HDMI er også ønskelig, men klarer du deg med 2? eller vil du ha 3? Man fyller de fort opp om man ikke har en surroundreciever å kjøre kablene til, og da må man begynne med HDMI-splitter, og det er ikke JEG noe særlig begeistret for.

Tatung har fått en god del bra skryt for bra tv'er, så det er jo også ett merke å sjekke ut.

Jeg tror jeg ville sett på denne Tatung 42" LCD TV - V42MMFJ-ET2 - MPX.no - Elektromarked (litt mer $, men som du ser, best i test Lyd&Bilde, og en femmer i VG. ) 2 HDMI og VGA

Min TV Toshiba REGZA 40" LCD TV - 40ZF355DG - MPX.no - Elektromarked Jeg er fryktelig fornøyd, utrolig masse justeringsmuligheter, 2x scart, 3x HDMI, VGA på siden av panelet (sammen med alle knapper, og en av HDMI'ene)
    Jeg syns det er mye til prisen, men kanskje litt over det du ønsker å bruke?

Dette er også 40/42", jeg tror faktisk at du får mer for penga i den "klassen", ettersom det nesten har blitt "standard" idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Begge de TVene der ser jo snasne ut, men tror det blir for dyrt i denne omgang. Tror også full-hd blir unødvendig. Er kanskje mulig å finne noe billigere om man dropper det? Tror jeg klarer meg med 2 HDMI. VGA er et must.

Har sett på den sykt billige Tatung 32-tommeren, men hørte at 37-tommersutgaven ikke var helt like bra. Synes 32"en så noe traurig ut. Vil gjerne at det skal se greit ut på veggen også :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øker jeg mulighetene for god (bedre) bildekvalitet, fargegjengivelse etc. i denne prisklassen om jeg også åpner opp for plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå har jeg visst begynt å se på Samsung LE37A559, og gjør jeg det, så er spranget opp til 40" fristende. Virker som en bra TV ut fra den andre giganttråden om den i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo en Panasonic 42PX80 til 7k nå tror jeg, en haug av butikker som har den til den prisen. Er i hvert fall en veldig god tv, og tror du skal lete lenge etter noe som gir mer bang for buck. Er plasma forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er jo flott, men er kanskje ikke helt optimal for PC-bruk?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larseko
    Ja, den er jo flott, men er kanskje ikke helt optimal for PC-bruk?
    Det SIES at LCD er best til PC, men plasma fungerer finfint til pc det også (så du pratet om plasma rett over her)

Stort sett så er det kun LCD i 37" og mindre, i 40-42 og oppover kommer det endel plasma, og i 46"+ er det somregel mer plasma enn lcd, etter min uoffisielle oppdagelsesferd for en 2-3 mnd siden (før jeg handlet Toshibaen min.)

Og som du nevner over her så er også utseende viktig, når vi pratet om Tatung. (Som da ikke er de peneste tv'ene å se på, hvertfall når de er skrudd av.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel presisere at når jeg snakker om "PC-bruk" så skal jeg ikke sitte og surfe på tven. Det er snakk om visning av film/serier fra enten laptop eller mc. Men hadde jo vært kjekt om TVen kunne vist HD-materiale fra PC i native oppløsning eller hva man sier...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker min plasma til å se på filmer og serier fra PC og har ingen problemer med det, så akkurat det bør ikke være noe ankepunkt mot plasma. Du kan da se HD fra pc på en plasma...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den panasonicen er unektelig litt fristende. Er det noen som har sammenlignet med samsung le40559? Hvordan er det med panoreringer og andre potensielle irritasjonsmomenter?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larseko
    Den panasonicen er unektelig litt fristende. Er det noen som har sammenlignet med samsung le40559? Hvordan er det med panoreringer og andre potensielle irritasjonsmomenter?
    Vil tro den er såpass god at du ikke legger merke til det når du kommer hjem med den uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Vil tro den er såpass god at du ikke legger merke til det når du kommer hjem med den uansett.
    Det er jo det jeg prøver å øke sjansene for - at jeg blir fornøyd.... hadde vært kjekt om det var noen som hadde prøvd begge de to der, men da bør jeg kanskje prøve en ny tråd (el. se på andre...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med denne?

Skal du ha en billig og bra TV ville jeg tatt denne (selv om den koster 2000kr mer enn den du hadde tenkt):

Deal.no: LCD-TV 37" , Toshiba 37" LCD-TV REGZA 37Z3030D

Toshiba 37" LCD-TV REGZA 37Z3030D
    Kontantpris: kr 6.995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, den der har jeg ikke fått opp når jeg har sett etter full-hd lcd i min prisklasse. Skal sjekke noen reviews av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du denne er nevneverdig bedre enn Samsung LE40a559, da? Eller Samsung LE40F86BD? Sistnevnte kan skaffes enda billigere.... Er usikker på hvor bra gammel 100Hz-teknologi er, og usikker på om jeg trenger det. Jeg ser så godt som aldri på fotball, for å si det sånn ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben, jeg oppdaget også Toshibaen til 6995,- i dag. En meget god pris, til tross for at det er en utgående modell.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-tilbudet.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt usikker på det der, altså. Er jo bare noen få hundrelapper opp til Samsung LE-40A559, som har fått finfine kritikker. Toshiba sin fikk vel også greie kritikker, har jeg fått med meg, men er jo 3 " mindre også :-) Kommer vel aldri til å få bestemt seg for noe :-) Og så er vel ymse teknologier i Toshibaen kanskje litt utdaterte nå? Ikke vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er ikke lett å få ut fingern nei. De er vel ikke dumme de Samsungene heller nei. Jeg tittet litt på denne og når jeg først var i gang, men prismessig ligger den litt over de andre. Men er jo litt nyere da. Deal.no: LCD-TV 40" - 42", NYHET - Samsung 40" LCD TV - LE40A656

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne 37 Z3030D er en helt utrolig bra tv, min far handlet denne for en stund siden. Det stemmer nok at den er på vei ut, men det er en utrolig god tv.

Den har fått utrolig mye skryt rundtom i media, bl.annet på trustedreviews.com .

Det er nesten så billig at jeg vurderer en slik til soverommet!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •