Samsung PS42A416 til 4995.- Erfaring ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS42A416 til 4995.- Erfaring ?

Noen som har sett denne tv,n i praksis ? Spørsmålet er om den er brukbar til sport og vanlig tv titting over digitalt bakkenett. Kommer ikke til å bruke PC eller blu-ray på den.

Komplett.no - Samsung 42" Plasma TV PS42A416 1024 x 768 HD-ready,2xHDMI,100000:1

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper denne fordi jeg funderer også på å kjøpe denne!

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lgrons
    Noen som har sett denne tv,n i praksis ? Spørsmålet er om den er brukbar til sport og vanlig tv titting over digitalt bakkenett. Kommer ikke til å bruke PC eller blu-ray på den.

Komplett.no - Samsung 42" Plasma TV PS42A416 1024 x 768 HD-ready,2xHDMI,100000:1
    Jeg har sett denne og klart den duger til ditt behov.

Når det i tillegg blir så billig som dette så kan man ikke heller forvente seg toppklasse. Tv-en leverer greie gode naturlige bilder ved tv sendinger men sliter med mye IR altså midlertidlig innbrenning selv om dette er levbart. Den er noe kjedelig på designfronten og noe dårlig utstyrt men en helt OK tv. Har du et par tusen ekstra så hadde jeg heller kjøpt meg Panasonic PX80 på uketilbud hos Netshop nå.
    Panasonic TH-42PX80 42" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH-42PX81.
    Kanskje jeg heller skulle ta denne , da det står att det er en forbedret oppfølger til den du nevner. 755 kroner til skal vel alltids klares når man først er igang.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lgrons
    Panasonic TH-42PX81.
    Kanskje jeg heller skulle ta denne , da det står att det er en forbedret oppfølger til den du nevner. 755 kroner til skal vel alltids klares når man først er igang.
    Ja hvorfor ikke uten at jeg ser de store forskjellene på disse to, jeg tror det er mer salgsgimmik en relevante forandringer. Hmm den har MPEG4 tuner (som fungerer med Riks TV) ser jeg men da bør jo dette være viktig for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hentet en TH-42PX81 på Netshop. Den svarte absolutt til forventningene , og den innebygde DVB-T tuneren slo Grundig tuneren fra rikstv langt ned i støvlene. Det var så stor forskjell att jeg nesten ikke trodde hva jeg så , løp til Expert og kjøpte en CAM med kort og satte grundig boksen i boden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TVen var jo veldig billig, så kanskje det er et godt valg for mine foreldre som kun ser på parabol? Vet jo at panasonix px80 sikkert er en bedre TV, men spørs om det er verdt 2000 kr mer for de over 60 uten teknisk innsikt??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marianne25 hater samsungs plasma tv'er, de sliter absolutt ikke så mye med IR som folk her skal ha det til.

Men tilbake til topic, samsung sine plasmamodeller er mye bedre enn det som er den vanlig oppfatningen her på forumet. Her er det bare pana og lg som gjelder. tar ikke med pio her siden de er i en annen prisklasse.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står min PS42A416 på nærmeste postkontor så skal fortelle litt om den når jeg får henta den!

Var så heldig at prisen gikk opp med 1000 kroner også på komplett rett etter at jeg hadde kjøpt min!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tv'n min å må si at jeg ble meget positivt overrasket...

Ganske fin utseendemessig, men ble litt skuffet over fjernkontrollen.. trodde jeg skulle få en universalfjernkontroll som det er på litt nyere samsung der jeg kunne bruke den også på min samsung dvd-spiller som jeg nettopp hadde kjøpt meg...

bildet var overraskende skarpt og dypt... Var en fryd å se 300 på den i forhold til den 20" luxor crt tv'n jeg hadde tidligere... Kan vel med sikkerhet si at dette er den beste tv'n man får til under 5000 kroner... hvertfall på 42"...

vil si at jeg enda er litt skeptisk til innbrenning å sånn så nå i starten så ser jeg ikke mer enn 30-60 min på samme kanal før jeg kjører scrollen... vil ikke ødelegge den med en gang liksom..

Hvis du vil ha en god tv til en utrolig billig penge så kjøper du denne! Vil også si fra om at selv om netshop, deal og andre nettbutikker selger denne til rundt samme prisen så har komplett billigst frakt... du sparer ikke noe på å kjøpe den andre plasser...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye batalte du i frakt hos Komplett da og var dette levering på din dør? Grunnen til at jeg spør er at Komplett alltid har ligget rundt 350,- over alle på Tollpost levering på dør og en 42 tommer veier over 35 kilo så den kan ikke leveres med posten slik Komplett bruker på lettere varer.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n veier akkurat 35 kilo med emballasje så den kom i posten ja! var bare å hente den på nærmeste postkontor etter 2 dager det gitt!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n kostet 4998,- da jeg bestillte den så betalte 404 kroner i frakt og oppkrav!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Tv'n veier akkurat 35 kilo med emballasje så den kom i posten ja! var bare å hente den på nærmeste postkontor etter 2 dager det gitt!
    Ok men det er nok mange som heller betaler rundt 200,- ekstra i frakt for å få den kjørt hjem til døren slik man slipper å hente en slik stor skjerm på postkontoret selv. Synd ikke Komplett har valgmuligheter på dette men som skrevet så er de Norges dyreste på frakt over 35 kilo igjen så sikkert derfor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •